Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  CalendrierCalendrier  PublicationsPublications  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  Connexion  

Partagez | 
 

 L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Maximo
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Ven 15 Avr 2011 - 14:05

L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne

14/04/2011

Selon le Service Jésuite aux Refugiés Migrants (SJRM) depuis 2009 des nations de l’amérique du sud dont le chili, le Bresil, le Venezuela et l’Equateur seraient la terre de prédiléction de nombbreux migrants haitiens.Un flux migratoire qui est la résultante d’un reseau de trafiquants internationaux opérant sur le sol haitien. Arrivés sur ces territories étrangers ces haitiens, qui evoluent dans des situations infrahumaines, acceptent de faire les métiers indecents, la prostitution et autres pour survivre.

Selon le Service jésuite aux réfugiés et migrants (SJRM) relayé par le journal dominicain Espacinsular depuis plus de trois ans des pays du continent sud-americain tel l’equateur et le chili seraient deux nouvelles portes privilegiées par la migration haitienne. Ce flux migratoire, selon le service jésuite aux réfugiés et migrants est le résultat d’un réseau de traffic operant à partir du territoire haitien même. Ces trafiqants font de fausses promesses d’études, d’emplois et de voyage décent à ces haitiens en echange d’une importante somme d’argent.

Le service jésuite aux réfugiés et migrants poursuit pour faire savoir que le point de transit de ce trafique serait la République dominicaine, Cuba et d'autres pays de la région d'Amérique du Sud tels l’Equateur, le Chili, le Pérou, la Bolivie, le Venezuela, le Brésil et la Guyanne française. Cependant l’objectif final, pour ces migrants haitiens seraient d’atteindre les Etats-Unis d’amerique, le Bresil et des territoires d’outre mer francais. Une fois arrivés sur ces territoires ces compatriotes travaillent dans des conditions infrahumaines pour survivre. Ils n’hesitent même pas à se prostituer ou encore travailler comme dommestique pour gagner leur pain.

De plus, une fois sur le sol équatorien ces migrants haitiens doivent verser une deuxieme somme d’argent pour leur passage en territoire francais en passant soit par le venezuela ou la bolivie. Face à ce problème migratoire, certains de ces pays de transit dont la Guyanne francaise et le Bresil ont déjà commencé à durcir les mesures visant à stopper ce flux migratoire des haitiens regagnant illégalement leur territoire. À cet effet, la Guyanne a procédé a la fermeture de ces frontieres avec le Bresil alors que le gouvernement de celui-ci interdit l’octroie de statut de refugié a ces migrants haitiens.

Seulement en Equateur au cours de l’année 2009, 1258 haitiens ont migré dans le pays, 1867 en 2010 et 1112 pour seulement le premier trimestre de l’année en cours a fait savoir la Direction National de la Police de la Migration de l’Equateur. De plus selon le Service National du Tourisme du Chili 477 haitiens ont foulé illégalement le territoire chilien en 2009. Selon ce même service chilien, ce nombre est passé à 820 en 2010 contre 125 seulement pour le premier trimestre de l’annee 2011. Entre autres selon les autorites bresiliennes entre 1200 et 2000 haitiens auraient rentrés au Bresil par la frontière de l’amazonie.

Devant l’ampleur du problème, l’association jésuite aux réfugiés et migrants suggère une politique d’acceuil et une reponse humanitaire à la sitution de ces haitiens mais entres autres des mesures drastiques pour sanctionner les auteurs de ces trafiques humains. À rappeler que l’intensification de ce flux migratoire a été non seulement le fruit de l’irresponsabilite de l’Etat qui depuis plusieurs decennies n’a jamais su créer des conditions adéquates pour ameliorer les conditions de vies socioeconomiques de la population haitienne. En effet plus de 70% des haitiens vivent avec moins de dollars americains par jour alors que près de 3 millions d’entre eux sont frappés par la vague de l’insécurité alimentaire. Cette situation s’est détériorée suite au séisme du 12 janvier dernier qui avait détruit 120% du Produit Interieur Brut (PIB) du pays. ppricardo1983@yahoo.fr
Pierre Ricardo Placid
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
deza
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3886
Localisation : U.S.A
Loisirs : READING FOOOTBALL SOCCER TENNIS M
Date d'inscription : 29/07/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le nouveau citoyen haitien

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Ven 15 Avr 2011 - 15:25

size=18]
On n'avait jamais assiste à tant de progrès du déshonneur sous le règne dictatorial et sanguinaire des Duvalier .Il fallait le succès de la dite révolution de 1986 et l'arrivée au pouvoir des médiocres et des brutes de la démocratie intellectuelle u Pere Lebrun pour que nous nous retrouvions désarmes et en guenilles aux portes de de cette horreur de l'exil qui ressemble étrangement à l'esclavage .Haiti ,la première république noire ou le negre haïtien devrait etre souverain et libre regarde ses fils et ses filles prendre la fuite pour échapper à l'escroquerie de la prostitution et de la médiocrité sans pareille de ses dirigeants indifférents et criminels.

Pouvons-nous proposer encore que l'etat haïtien démissionnaire et vampire n'est pas responsable de cet avancement géométrique de nos malheurs dans la boue infecte de la déshumanisation de notre etre ? Je parie que les Duvalier en sont responsables de concert avec les maudits dominicains qui hébergent les milliers de victimes de notre mépris, de l’ignominie de nos desseins et de nos politiques d’exploitation à outrance des masses paysannes.

Haiti n’a jamais été aussi lamentable et sale dans les mains de ses ennemis qui lui offrent ces promesses fastidieuses barbouillées d’opportunisme et du mensonge infâme d’une démocratie de bordel .C'est à quand, c’est quand Grand Dieu que cesseront nos lamentations, nos humiliations et notre exil loin de la patrie de nos rêves !
[/size]
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15114
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 9:06

MAXIMO;

Est ce que c'est un hasard que cespays de l'Amérique du Sud COMMENCENT à avoir cestaux de croissance avec l'arrivée de tous ces gouvernements ""tipépistes""?
C'est quelque chose que ceux qui pensent comme vous ,devront commencer à se demander.
Est ce que tout ce qui se passe en AMÉRIQUE DU SUD ,ne démente pas toutes vos théories.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9631
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 9:55

Quelle aberration de dire l'exode des haitiens vers des cieux plus clements est nouvelle.quand il y avait seulement 3 millions d'haitiens dans les années 30 ils se rendaient A Cuba et en Republique Dominicaine pour trouver le pain quotidien.A ce moment la terre pouvait encore les nourrir ;la deforestation du pays n'avait pas encore atteint le stade de desertification que nous constatons aujourd'hui.Nous n'importons pas nos aliments de la republique dominiciane .Au contraire nous vendions nos denrées:sucre, cafe, cacao, sisal, cotton,figue banane etc a l'etranger.Les habitants des iles Turques s'aprovisionnaient chez nous.meme si les speculateurs volaient les denrées de nos paysans ,mais au moins un grand nombre pouvaient encore vivre de leur labeur.


Cinquante quatre ans de negligence,de gabegie administrtive, de corruption, de vols ,de crimes et de deforestation ont tout detruit ; on s'etonne qu'avec cette croissance demographique le pays pourrait etre un eldorado. Pourquoi les haitiens refusent de comprendre les causes de leur pauvreté?On ne produit plus rien ;le nombre des haitiens augmente chaque année mais on prefère blamer les autres pour nos deboires au lieu de prendre des mesures adequates pour freiner la croissance demographique et l'erosion qui affecte les terres fertiles.C'est ridicule.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Maximo
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 10:13

Le gros roseau a écrit:
Quelle aberration de dire l'exode des haitiens vers des cieux plus clements est nouvelle.quand il y avait seulement 3 millions d'haitiens dans les années 30 ils se rendaient A Cuba et en Republique Dominicaine pour trouver le pain quotidien.A ce moment la terre pouvait encore les nourrir ;la deforestation du pays n'avait pas encore atteint le stade de desertification que nous constatons aujourd'hui.Nous n'importons pas nos aliments de la republique dominiciane .Au contraire nous vendions nos denrées:sucre, cafe, cacao, sisal, cotton,figue banane etc a l'etranger.Les habitants des iles Turques s'aprovisionnaient chez nous.meme si les speculateurs volaient les denrées de nos paysans ,mais au moins un grand nombre pouvaient encore vivre de leur labeur.


Cinquante quatre ans de negligence,de gabegie administrtive, de corruption, de vols ,de crimes et de deforestation ont tout detruit ; on s'etonne qu'avec cette croissance demographique le pays pourrait etre un eldorado. Pourquoi les haitiens refusent de comprendre les causes de leur pauvreté?On ne produit plus rien ;le nombre des haitiens augmente chaque année mais on prefère blamer les autres pour nos deboires au lieu de prendre des mesures adequates pour freiner la croissance demographique et l'erosion qui affecte les terres fertiles.C'est ridicule.

Le % a changé, rien de difficile à comprendre.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15114
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 11:13

Le pourcetage a augmenté?
Quel pourcentage?
En 1980 ,je crois que le pays avait moins de 5 millions d'habitants.En 2011 la population a doublé.
Pour comparaison ,nous avons une population égale à celle de la RÉPUBLIQUE DOMINICAINE .Notre PNB est environ 14 milliards de dollars ,tandis que celle de la DOMINICANIE est 77 milliards.
Elle est plus que 5 fois que la notre.
Cela ne veut pas dire pour autant que les DOMINICAINS restent chez eux;des embarcations coulent par dizaines dans le CANAL DE LA MONA qui sépare la DOMINICANIE de PUERTO RICO.
L'arrèt de l'EXODUS HAITIEN n'est pas pour demain .Il y a beaucoup à faire,la priorité des priorités est la diminution ou l'arrèt de la croissance démographique.
Les CUBAINS ONT RÉUSSI à le faire ;ce qui est très difficile en HAITI avec l'influence de la DROITE RELIGIEUSE ,CATHOLIQUE et PROTESTANTE.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
revelation
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3084
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 11:50

Citation :
Joel di: Les CUBAINS ONT RÉUSSI à le faire ;ce qui est très difficile en HAITI avec l'influence de la DROITE RELIGIEUSE ,CATHOLIQUE et PROTESTANTE.
Joel, nou pa bezwen lake charj explozyon demografik la sou do secte relijyez la ki se yon sekte ki gen rapo avek moralite.
Jesuite yo e lot sekte relijyez yo pa vle finanse ni bay lajan pou fe planning familial ki gen rapo ak distribisyon kapot ak grenn pillil bay jeun gason ak jeun fam. Nou panse ke program sa yo kap akselere devergondaj, protitisyon e promiskwiyte nan sosyete a.

Nou panse ke yon jeun koup ki fek marye e ap travay 10 ze de tan pa jou, priorite yo se ekonomize lajan pou achte yon kay, achte yon auto, edike tet yo, pran ti vakans yo. Fe yon ou 2 timoun se yon priorite sekonde pou yo.Fe timoun tro bone ap yon hindikap sosyal e ekonomik pou yo.

Donk solisyon an mix e komplex e tout sekte fet pou pran responsabilite yo.
Pa vinn lague tout chaj la sou do relijyon boss papa.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Maximo
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 13:14

Nan fen ane 50 yo popilasyon Ayiti te anviron 5.5 milyon abitant, lè pa DR 3.5 milyon abitan (jeografi Dayiti), ou pat konn tande ayisyen ap kite peyi yo an mass konsa pou ale nan tout kalite peyi e zile, afè kantè ya komanse sou fen regn Duvalier yo nan debi 80 e ale an anplifyan e se pa pil ak kantite ke yo ap lese peyi chak jou, pou gen jonen jodi 2 milyon an RD,ou pil ak on paket nan Guadeloup ak nan Martinique, dè dizenn de milye nan Guyann Fransèz, Nasso, Bahamas, san pale de Canada ak lè USA, kounye la yo pwale nan tout peyi Amerik di Sid yo, mwen pa gen chif ekzak yo men gen o mwen 4 a 5 milyon Ayisyen ki kite peyi ya deja. Kouman % moun kap kite peyi ya pa plis la??? Ayisyen depi anpil tan toujou konn ap emigre men an petit kantite, jounen jodi ya baraj la eklate se an lavalas yo pwale. Pou on sèl rezon, paske gouvènman konsekitif nou yo pa janm fè anyen pou bayo on la vi miyo kote ke Ayiti kom 1er Repiblik Nwa sou la tè ta sipoze on paradi pou le Nwar an jeneral, men o lye de sa li tounen on lanfè.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
dilibon
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 14:00

Bagay mwen rayi nan lavi se le neg pwan kes rezonant ignorans yo pou yo fe bri pou moun ka pense ke yo genyen rezon. Li ta pi saj le youn moun pa dominen youn domenn pou li ta fe recherch, si li ap genyen moyen ak kapasite pou fe rechech poze kesyon epi konpare sal konnen ak sak verite anvan li afime bagay ki tottalman fo. Nou pap pale kesyon ki genyen nyans non men 2 + 2 = 4 selon tout konvansyon epi neg la diw li egal 24.

Nan etid sosyolojik, ekonomik ak lot fakte youn sosyete pou eksplike youn koz a efe fok ou pwan prekosyon, fok ou pale an konesans de koz! Nan youn sal de klas mwen ta tande youn elev lonje youn dra konsa pou kouvri youn group kom sel responsab youn koz mwen tap dil al reflechi toujou! Kesyon kisa ki lakoz ke aysien ap pati kite peyi pa konn pa paket plis ke anvan? Repons nan seta: "ce qui est très difficile en HAITI avec l'influence de la DROITE RELIGIEUSE, CATHOLIQUE et PROTESTANTE."

An nou serye: nou te ka di ke destriksyon koshon kreyol kite bank peyizan se youn, devalize kes piblik pa otorite yo nan tout tan se ta de; mank plan direkte pou ameliore lavi tout sosyete a se 3, enflyans etranje ki divize pou regne pendan yap vole reosus peyi se ta 3, mank konsyans sivik e responsabilite sitwayen se ta 4; refom nan administrasyon leta ki date depi 1960 yo seta 5, mank refom legal ak fiskal ki vize devlopman peyi'a, absans de youn kominote dentelijans pou pwoteje sa nou defini kom entere nasyonal etc...

Men monte okreno pou idantifye dwat religye katolik ak pwotestant se youn vizyon erone, youn vision tinel, youn resitasyon de bib revolisyon 1990 la kite ap idantifye ou pwente youn group nan sosyete kom responsab tout mal kom distraksyon pou yo ka vole e vann peyi bay letranje! Pa genyen zanj nan peyi Dayiti se tout sitwayen ki pou pwan responsabilite yo. Pep la ka vote youn prezidan tankou Martelly men fok li rete veyatif pou ede, asiste li e le li pwale nan fos wout fok li ka fose li repwan bonn wout ak vizyon lite di ke li genyen pou peyi a...
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9631
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 14:19

Mezanmi

fok nou padone jenn ti moun sa yo men yon di ke ayisyen pat konn pati konsa se nan fen ane 80 yo pati konsa.se pa paske se lè w we yon fenomen ki vle di se lè sa li komanse.mwen genyen 3 zanmim ki pran kanntè al nasso depi o debi ane 60 yo.tout nan ane 70 yap pale de boat people ayisyen nan televisyon ki ap debake Florida men jenn nonm lan di se nan fen ane 80.ki donk sa vle di se lavalas ki fè ayisyen ap pran kannte konsa.Ayisyen al pral an afrik, an dominikani ,nasso , martinique, florida, kanada clandestinman depi fen ane 50 yo.

Joel pa di se leglisz katolik ak pwotestan ki fè genyen tout moun sa yo nan peyi ya; li di li ap difisil pou kontwole kwasans demografik la tankou sa fet kiba ak enfliyans relijyon genyen sou mantalite ayisyen.e se pa manti.eske li fasil pou fè yon ti batist ,yon ti advantis, yon ti jehovah witness al pran pil ou byen al fè yon abortyon poul pa mete yon ti moun sou tè ya ke li pa ka okipe.Nye enfluyans relijyon nan pwoblem surpopulatyon an se foure tet nou nan sab pou nou pa gade tout aspè pwoblem lan.

mwen pap janm sispann repetel surpopulatyon genyen yon rapò direk ak devlopman yon peyi.2 peyi ka genyen menm superfisi e dansite populatyon tou 2 ka egal men si yon sou devlope o pwen ke li pa pwodwi anyen menm manje pou nouri populatyon se achte li achte l nan men lot peyi li surpeplé.mwen tap li jis an tenan kont de densite populatyon ayisyen san konsideratyon de sou devlopman ayiti pami 10 peyi ki pi sipeple sou tè ya.Fok nou konsidere topografi peyi ya tou.se yon peyi de 27750 km2 men 3/4 peyi ya se mòn.


Dernière édition par Le gros roseau le Sam 16 Avr 2011 - 14:23, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Maximo
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3182
Localisation : Haiti
Loisirs : football - Gagè
Date d'inscription : 01/08/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 14:21

Debi ane 80 Rozo ke li vini anpil konsa, pa defome sa'm di e pa mete pawol nan bouch mwen pou eseye bay tèt ou rezon.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9631
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 14:27

mwen pa genyen statistik yo menm si se ta vre se normal paske vinn genyen plis ayisyen e misè ya vinn pi red, epi genyen lot aspè ou pa konsidere.plis genyen ayisyen ki ap rantre fè me vois-tu plis lot ayisyen vle pati kite peyi ya.epi sak genyen paran yo ki deja rive Nassao ou byen Florida yo genyen plis ankourajman pou yo ale tou paske yo konnen lè yo rive genyen yon moun ki deja la ki pou resevwa yo.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15114
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 16:41

Le gros roseau a écrit:
Mezanmi

fok nou padone jenn ti moun sa yo men yon di ke ayisyen pat konn pati konsa se nan fen ane 80 yo pati konsa.se pa paske se lè w we yon fenomen ki vle di se lè sa li komanse.mwen genyen 3 zanmim ki pran kanntè al nasso depi o debi ane 60 yo.tout nan ane 70 yap pale de boat people ayisyen nan televisyon ki ap debake Florida men jenn nonm lan di se nan fen ane 80.ki donk sa vle di se lavalas ki fè ayisyen ap pran kannte konsa.Ayisyen al pral an afrik, an dominikani ,nasso , martinique, florida, kanada clandestinman depi fen ane 50 yo.

Joel pa di se leglisz katolik ak pwotestan ki fè genyen tout moun sa yo nan peyi ya; li di li ap difisil pou kontwole kwasans demografik la tankou sa fet kiba ak enfliyans relijyon genyen sou mantalite ayisyen.e se pa manti.eske li fasil pou fè yon ti batist ,yon ti advantis, yon ti jehovah witness al pran pil ou byen al fè yon abortyon poul pa mete yon ti moun sou tè ya ke li pa ka okipe.Nye enfluyans relijyon nan pwoblem surpopulatyon an se foure tet nou nan sab pou nou pa gade tout aspè pwoblem lan.

mwen pap janm sispann repetel surpopulatyon genyen yon rapò direk ak devlopman yon peyi.2 peyi ka genyen menm superfisi e dansite populatyon tou 2 ka egal men si yon sou devlope o pwen ke li pa pwodwi anyen menm manje pou nouri populatyon se achte li achte l nan men lot peyi li surpeplé.mwen tap li jis an tenan kont de densite populatyon ayisyen san konsideratyon de sou devlopman ayiti pami 10 peyi ki pi sipeple sou tè ya.Fok nou konsidere topografi peyi ya tou.se yon peyi de 27750 km2 men 3/4 peyi ya se mòn.


WOZO;

Se sa k fè mwen di ke mesye sa yo pa gen plas yo sou fowòm lan .Gade jan REVELASYON reponn ,gade jan lòt lan reponn.
Misye vini lan yon zafè inyorans e patati e patata;pou l fèmen bouch moun .
Se li ki te ale lekòl ,lòt pa t ale;yo gen rezon ap aji jan yo konn aji an.
Kwasans demografik gen anpil kòz,li gen kòz relijye ,yo di tou kantite tan yon fanm pase lekòl gen efè sou konbyen ti moun l ap genyen.
Si yon fanm pase 6 zan lekòl ,li gen tandans pou l pa gen plis ke 4 timoun ;lan KIBA paske an jeneral ti medam yo pase an mwayèn 10 ou 12 zan lekòl ,sa gen yon efè.
Yon diskisyon ap fèt ;moun ap pale ,se pou demeplè an vini ak rans li yo.

Mwen pa konn kilè MARC ap reye mesye sa yo de fowòm lan .
Yon nonm tankou REVELATION ,mwen pa dakò ak 90% de sa l ap di ,depi sou fowòm WINDOWSON HAITI ,men misye ,an jeneral pa janm derespekte moun.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
dilibon
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2205
Localisation : Haiti
Opinion politique : Entrepreneur
Loisirs : Plages
Date d'inscription : 17/05/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Contributeur

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Sam 16 Avr 2011 - 17:02

Joel,

Pou enfomasyon w mwen ap vini sou forum nan an degrenn zenk non, se pa paske ekip la te manke moun epi yo di ti piti vini jwe non, men se youn envitasyon fomel ke Marc te fe mwen. Le jou li di ospotalite pwan fen, menm jan mwen te vini an se konsa map rale ko mwen. Kite mwen diw ke ou pa konnen podyab ak kiles wap pale, pakonsekan je te pardonne fiston, granmoun ti moun, vye vyann ki pap janm pwan koule. Apa de pale sou forum mwen chaje ak lot bagay mwen ka fe. Daye nan mwa kap vini la yo ou pap janm tande mwen ou byen mwen ka byen ap genyen vale tan ke mwen genyen la yo! Le sa'a wap kontan. An atandan, ou pa ka reye pesonn - pa mwen menm!

Di mwen ak tout onetete si ou konn sa sa vle di ki ktoe mwen manke w dega. Mwen di ke ou ignore kek detay nan bagay ki mande plis ke voye monte ou solisyon sipefisyel! Eske ou konen tout bagay. Mwen konnen ke mwen ap konnen tout bagya e mwen aprann anpil nan dyaloge ak fre ak se mwen nan plisye chanm elektronik sosyal. Genyen youn sit ki genyen plisye channel sekre ki montre youn seri bagay nan konpite ki montre anpil detay ke mwen pat konnen.

Si ou jwenn youn kote nan entevansyon mwen la ki manke w dega souligne li, mete li an koule e mwen gason fe, gason kanson, map genyen kouraj ak fwa pou mwen prezante w ekskiz mwen.

Ignorans pa vle di sot. Tout sa ou pa konnen ou ignore li eske ou konprann vye fre?

Si mwen map enteprete sa w di ou ka klarifye men pa genyen mank dega la non!

Mwen di e map repete jiskaprezan si Ayiti genyen kek mouvman ki ka bay lespwa anpil jenn ap prefere rete laky yo ke ale nan peyi etranje, pou kondisyon chanje fok ayisien kap viv deyo jwenn fason pou yo vinn envesti lakay, kom sa komans fet la ak liye ke gouvenman kap vini ka pi fem sou kesyon sekirite a ak travay pou chanjman. Daye apre 5 a 10 zan si youn nonm pa pwopriete nan peyi ou pap ka achte te anko... Kriz imobilye tout kote aloske pri te ak kay an Ayiti ap eksplose....

Fre mwen kenbe fe'm mwen ap genyen okenn rezon pou mwen nan kesyon pale tyaka ak ou ni manke w dega... Kenbe fe'm
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
deza
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3886
Localisation : U.S.A
Loisirs : READING FOOOTBALL SOCCER TENNIS M
Date d'inscription : 29/07/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le nouveau citoyen haitien

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Dim 17 Avr 2011 - 9:01

size=18]
Ami Dilibon, bonjour.

Dimanche des Rameaux ! Un pas symbolique vers la résurrection de nos rêves mythiques et de nos espoirs bafoués par l'Imposture .S’il nous faut rentrer Jérusalem à pied, à dos d’âne et avec des feuilles de palmiers en main que le Seigneur nous guide et fasse de tous nos désespoirs un flambeau d’espoirs pour éclairer notre sortie des caves de la corruption et du mépris de nos devoirs citoyens.

Je t’ai lu et relu durant tes échanges avec ceux qui font la sourde oreille et qui préfèrent te démoniser et t’offrir en sacrifice à l’Ignorance .Ils n’ont pas d’arguments valables à t’offrir à cause des menaces d’une censure qui semble exister contre l’emploi de la bêtise et de la vulgarité comme moyen normatif de l’expression ou de répertoire individuelle sur le forum. Ainsi, tu dois arriver à me pardonner de t'avouer aussi brutalement cette verite :

Tu ne seras jamais accepté par ce groupe qui ne souhaite pas de dialogue .La conversation respectueuse et intelligence qui caractérise la conduite des civilisés se définit chez eux par les transes d’une extase de profession de foi cultuelle au pied de l’autel de faux dieux. Je comprends bien que ces moments de l’hystérie collective de cette hypnose partisane te condamnent au Gulag de leur rage et de leur idolâtrie socio-politique. Malgre ta bonne foi et ton sens de l’union citoyenne, tu ne pourras jamais contempler le Mensonge hideux et destructeur, le regarder droit dans les yeux ,et le nommer Verite .Tu ne pourras jamais voir la médiocrité qui se pare maladroitement des artifices de la raison pour deambuyler parmi nous en toute quietude et la nommer Compétence.

L’évolution psychique, spirituelle et intellectuelle se fait par étapes .Partir à l’assaut du processus de l’évolution naturelle réserve bien des surprises aux téméraires du dassomanisme local .L’une d’elles est bien cette capacité suicidaire d’etre prêtre aveugle et suicidaire, sottement orgueilleux et enveloppée dans les habits du ridicule au sommet de la Tour de Babel de l’indigence.

Toi, tu es de cette pate dont on bâtit les jeunes pays qui gardent encore l'espoir de réussir ,de grimper les monts des rêves du possible pour atteindre l'impossible mythique des nations qui ont encore la possibilité de rêver d’un avenir de lumiere malgre les obstacles que l'on pose en travers de leurs chemins .Toi mon ami,tu tournes bravement le dos aux vents de la tromperie et du désaccord éternel qui essaient de tromper ta vigilance et ton amour profond du pays haïtien ,les nobles sentiments qui animent la pureté de tes intentions .

Moi ,ton ami et frere, je n'hésite pas à le dire quoiqu’il m’en coute : Nous avons une catégorie de gens aigris et violents qui ont pris naissance a Haiti .Ils prétendent redéfinir la culture haïtienne à partir des conseils de l’Etranger qui servent les ambitions de leur décadence citoyenne. Triste verite !Il y a de ces individus égarés et aliénés dans les dédales de la psychose d’une identité utopique qui ne peuvent jamais etre haïtiens parce qu'ils ne savent pas comment etre haïtiens et d'où vient l’etre social haïtien.C'est le defi qui nous confronte et c'est la victoire que nous devons remporter contre les magiciens et les marchands d'illusions a bon marche.


Bonne jourenee,mon ami.
[/size]
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Dim 17 Avr 2011 - 12:03

Jodi a dimanche des rameaux, se lan yon chaire lEgliz bagay sa a te dwe kanpe pou l'ap voye monte sermon an mal makak. An verite, an verite, hum!...

An efè, an verite, yon nonm pa bezwen zanmi k'ap vin fè'l wont, k'ap vin akouche on seri de formules toutes faites ki sèvi'l lan tout sauces. Ki problèm nèg sa a?

Yon neg vin ak yon sujè. Donk, dabor, se sujè a ke n'ap komante. Gen ki dakor, gen ki pa fin dakor, gen ki pa dakor e ki propoze agiman pa'l. Gen menm ki on ti jan sezi toujou e k'ap di ke lEgliz ou Jezuit pa bay lajan pou ede planning familial, n'importe quoi. Gen ki t'ap ezite pou propoze rès refleksyon pa yo tankou votre serviteur, men lè m'deside fè sa Dionysos la li-menm, te deja pwente sa vilaine tronche pou l'di yon band inepties ki dayè pa janm an rapor ak an-yen. Yon ekzalte ki pèdi palavire'l depi lontan. Li lè pou yo al vide yon buckett dlo sou tèt sa...

============================================================

Pour revenir à nos moutons (LOL), mwen pa di ke m'gen yon opinion à tout men souvan mwen prefere pa antre lan diskusyon sou Ayiti paske la plupart du temps, sa jis ap fè eta de malè Ayiti e m'pa kapab pase tan'm lan lonje dwèt sou koupabl sèlman.

An atandan k m'bay yon ekzanpl konkrè, mwen admèt ke lEgliz katolik lotè en partie lan debódman demografik lan peyi a. Men sa fè kèlk jou ke nou pe pa blame lEgliz paske, si memwa'm bon, an depi de resèv yo, m'pat konn tande lEgliz opose a kanpay planning familial ki t'ap fèt lan ane 70 yo, ou pi anvan. Dizon ke menm si LEglis pa kosyone contrôle des naissances e ke li opoze a avótman, yo ase diskrè, yo pa agresif janr n'ap tande lót gwoup lage lan deng fanm an Ayiti.

Se youn lan rezon ke m'te vrèman preyokipe lè m'ap tande protestan fondamantalis ap fè bri lan peyi a. An Ayiti, nou mèt tande sa n'tande, fanm te konn regle koze yo san sa ki rele avótman an. Menm janr gen moun ki te konn ap kale pitit tankou rat, menm jan itou gen ki te konn pran prekosyon, swa par abstinans lan yon lè done, swa par mwayen pèsonèl tankou enfuzyon fèy yo te konen.

Mwen sot lan yon ras ki long men lan fanmi pa'm, nou p'at anpil pase sa.. E pi, pi piti diferans d'aj antr chak pa mwens ke 2 ane. Sa vle di ke manman'm te pran san'l e li te gen kontrol sou zafè'l. (lol) Malgre sa, li te fè sis (6). Manmzèl te yon fervente katolik se vre, li te renmen fè pitit, pa gen dout lan espri'm ke li te joui lisans maryaj li (LOL) men se pat legliz ki t'ap dikte'l an-yen tankou wol li se peple peyi a, pou lEgliz ka gen plis fidèl. Hum!

Pa gen lontan ke Kebèk, ki se peyi (provens) devlope, soti anba enfluyans relijyon katolik ak droite relijyez la non pli. Bagay m'te pense m'kite dèyè se li m'te vin konstate lan Quebec. Kote w pase plen fanmi ki fè anpil pitit, kote mortalité infantile de wo itou. Pou sa k'pat konen, Céline Dion ki gen a pèn karant-de (42) ane se dènye pitit pami katóz (14). An pasan, tout byen vivan. Manman'l itou is 80 something years-young. Menm si moun sa yo te gen on ti debrouye, yo te konsidere kom póv, paske gen yon stigmat moun ap pote ke se pov ou abitan ki fè anpil pitit. Bull-shit! Poutan, mwen gen anpil ekzanpl ke se yon mantalite ou yon konpotman ki lakay nou tout kelke swa klas la.

Jodi a, natalite lan Kebèk reprand paske non sèlman akoz de imigran, men fanm yo jwenn fason pou mye konsilye fanmi ak karyè. Donk te gen yon lè, moun yo te revolte kontr lEgliz katolik ki te fè yo konprand ke wol yo se kale pitit pou peple peyi a dapre volonte Bon Dye. Ki fè, akoz de chanjman ekonomik, a koz de devlopman endistryèl, main d'oeuvre féminin te vin nesesè. Li pat kestyon pou yo chita ap kale pitit ankor. E pi te gen yon band mouvman progresis ki t'ap denonse otoritarism, konsèvatism lan provens la. Non sèlman, fanm kon gason te vin refite yon band valè relijyon men itou you te dezète lEgliz menm. Si byen ke jodi a, anpil lan bel batis sa yo vid, se an condominium y'ap transforme yo.

An nou kite istwa men nou rekonèt ke devlopman ekonomik pou anpil lan avansman yon popilasyon. An mèm tan, tor la se pa jis lEgliz an Ayiti. Se tout yon sosyete ki pou suspand bay tèt li manti. Se swen sante, se edukasyon, se travay, se chanje routin vi moun yo, y'ap toujou fè pitit men yo p'ap kondane pou toujou ap reprodui la mizè. Valorize fanm yo. Rekonèt kontribusyon yo. An atandan ke vizaj sosyete a chanje, lEta dwe jwenn mwayen pou bay tout fanmi yon alokasyon osi minim ke li ye. Se paka pou anyen ke gen yon Ministè ByenEt Sosyal an Ayiti. Se pa lè gen katastrof pou ap sonje al pake moun yo lan kanpman ki pwal tounen bidonville ou site insalubre. Manyè louvri je'n

Debódman demografik la se yon problèm sou devlopman li ye avan tou. Menm si lEgliz katolik dekonseye avotman, li pa tankou evanjelis entegris sa yo k'ap kleronen ke Ayisyen gen kontra ak Satan e pi k'ap menen kanpay kontr avotman. Pèsonèlman, mwen kontr avotman men wol mwen se pa kondane yon fanm ou yon jenn moun ki dezanpare men plito se travay pou prevansyon on zak ki mine nanm moun ki komèt li an. Ke se volontè ou non, se yon jès ki make fanm la pou la vi.

Man-yè konprand problèm la à la base. Si n'ap di lan gratis ke moun fè trop pitit, ke peyi a gen trop moun, se kom si lan fen fon'n lè 300.000 disparèt se yon soulajman aloske, lan ka Ayiti, se plis problèm ankor sa vin kreye, sa vin anplifye problem ki te gen deja. Sa se opinyon pa'm.

M'ap redi ankor: peyi pa devlope si w pa envesti lan moun. Kèlke swa projè ke w ap met sou pye sa pran moun pou pense'l, sa pran moun pou konsolide, sa pran moun pou ekzekite'l. Pa gen manti la a. E pi edukasyon an Ayiti dwe oryante lan devlopman peyi a. Sinon pa gen diferans antr yon Ayisyen e yon bal baseball, w jis destine pou eksportasyon. E si nou gen memwa, te rive yon moman, yo te deside ke bal baseball produi an Ayiti yo de movèz kalite e yo te al lót kote... Pa etone'n ke emigre Ayisyen jodi yo endezirabl... Hum!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15114
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Dim 17 Avr 2011 - 12:16

DILIBON;

Menm si mwen te gen yon DOKTORA lan ETID DEMOGRAFIK ,mwen pa t ap di mwen konnen pase lòt lan demografi.
Se menm jan mwen pa p di mwen konnen plis pase lòt ,nan sa mwen te etidye lan KOLÈJ.
Si w pa t vle ensilte m ;mwen aksepte l;paske se pou nou sispann ak bagay sa a.
Sanble nou pa p janm wè bagay yo menm jan;ou di ou pa DIVALYERIS ,tan mye ;mwen pa LAVALASYEN non plis.
Atitid mwen genyen pa rapò ak rejim ARISTIDE lan ,se menm atitid mwen te genyen lè gouvènman ameriken an t ap fè entèvansyon kont mesye SANDINIS yo ,kont fwon FARABUNDO MARTI an e apwi li te bay diktati militè AJANTIN,URUGUAY,CHILI ,AMERIK SANTRAL yo.
Se pou di w ,nou pa p janm ka wè bagay yo menm jan;men nou pa bezwen ensilte lòt pou sa.

Pou nèg ki kontinye ap ize epitèt KONGO yo,pou dezigne de nèg tankou JANFRANSWA ak BYASOU.Eske yo te rele yo KONGO paske yo te fèt ann AFRIK ,sa se youn.
An menm tan tou lan istwa DAYITI ,yo di ke mesye sa yo te kraze rak ,men yo pa t janm di sa yo te devni.

BYASOU se te premye JENERAL NWA sou kontinan ameriken an ;misye te baze lan ST AUGUSTIN lan FLORID ,lè teritwa sa a te ankò pwopriyete LESPAY .Gen plizyè jounal ameriken ki te rele misye prekisè yon moun tankou COLIN POWELL.

Pou JANFRANSWA limenm se lan AMERIK SANTRAL ,PANYÒL yo te mennen l .Gen yon nèg ki te ekri yon liv sou desandan misye yo ,ki gwo potanta lan ONDIRAS ak SALVADOR.

Sa vle di mo KONGO an pa pli yon jouman ke nèg ka konprann li an.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
deza
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3886
Localisation : U.S.A
Loisirs : READING FOOOTBALL SOCCER TENNIS M
Date d'inscription : 29/07/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le nouveau citoyen haitien

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Dim 17 Avr 2011 - 12:26

[


Dernière édition par deza le Lun 18 Avr 2011 - 0:05, édité 2 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
revelation
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3084
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   Dim 17 Avr 2011 - 16:02

Citation :
Rozo di: mwen pap janm sispann repetel surpopulatyon genyen yon rapò direk ak devlopman yon peyi
Nou dako avek w Rozo e pa gen manti nan sa.

Si nou pran yon fanmi ki gen 2 timoun, e yon lot fanmi ki gen 9 timoun e tou le 2 fanmi sa yo gen memm pouwa d'achat.
La vie a ap pli difisil pou fanmi ki gen 9 timoun yo. Pa gen manti nan sa, men koman sosyete a kap fe pou anpeche explozyon demografik sa kontinyen konsa.

Paske se plis malere an general kap grennen timoun konsa. Pa vinn di'm ke se relijion ki la koz sa.
E neg kap grennen pitit a dwat a goch nan tout provins yo.
Sa nou di de sa??
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne   

Revenir en haut Aller en bas
 
L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» L’amerique du sud, nouvelle terre d’acceuil pour la main d’oeuvre haitienne
» [Nouvelle Règle] Baril de Poudre noire
» 01.01/24.C.Moscou - Nouvelle terre d'accueil ?
» J'ai traversé toute la Terre du Milieu pour vous trouver!
» Nouvelle terre

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti :: Haiti :: Espace Haïti-
Sauter vers: