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 LA CHINE PA TANKOU OKENN LOT PEYI.

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Joel
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MessageSujet: LA CHINE PA TANKOU OKENN LOT PEYI.    Mar 28 Juil 2015 - 7:49

Anviwon LANNE 1800 yo ,NAPOLEON te di ke LA CHINE lan DOMI ;jou l reveye LE MONN ap tranble.

Misye te konnen de ki sa l ap pale.

Se sa NEW YORK TIMES ,ki se VWA ESTABLISHMENT AMERIKEN an vle fe.lan seri de ATIK lan yon seri sou LA CHINE.
Neg yo vle di ke si ETAZINI pa chanje JAN yo fe bagay yo ,pou yo refize fe "big things" ou byen chanje "ENPERYALIS PRIME" yo an tankou pa egzanp y ap fe l ann AYITI LA CHINE pa p depase yo anko ;l ap pran TOUT lan MEN yo.
SASAYE
Ou te di lan yon lot POS ke BEIJING ap gen 23 MILYON MOUN ;ou kapab bliye yon "1" devan 23 MILYON an.
23 MILYON se pou VIL tankou MEXICO CITY ou byen SAO PAULO.
Vil ,ou MEGAPOL ou OGLOPOL ke CHINWA gen lan PLANNING yo ap gen 130 MILYON MOUN ;bagay ki ap posib ak TREN A GRAND VITES.
BEIJING pa vle ke MOUN yo rete lan AGRIKILTI anko ,paske yo kapab mekanize l ;yo vle ke MOUN yo rete lan VIL ou tou pre VIL:

http://www.nytimes.com/2015/07/20/world/asia/in-china-a-supercity-rises-around-beijing.html

Men yon lot PYES sou GRAN KANAL CHINWA a .GRAN KANAL sa a se yon RIVYE ATIFISYEL ke CHINWA yo te pran 4 SYEK pou konstwi ki fini lan LANNE 900 yo se te yon EPOK ke LEWOP se te yon SOSYETE TRIBAL toujou,antouka NO EWOP lan .

KANAL sa a la toujou .Le n ap mande ki jan yon PEYI ki gen 1.3 MILYA MOUN ladan li ,jwenn DLO pou tout MOUN sa yo ,men REZON an.
Noumenm nou gen 10 MILYON MOUN e yo paka jwenn DLO:

https://en.wikipedia.org/Grand_Canal_(China)


Dernière édition par Joel le Mar 28 Juil 2015 - 9:56, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: LA CHINE PA TANKOU OKENN LOT PEYI.    Mar 28 Juil 2015 - 8:55

Jowèl,
Popilasyon Beijing dapre dènye kont an 2010 se 19.61 milyon moun.
Yo gen 3 milyon moun anplis pandan  dènye dizan e otorite yo deside ke yo pap kite popilasyon an depase 23 milyon.

Men statistik ak enfòmasyon ki ta enteresan pou anpil lan nou konnen.

http://www.chinatoday.com/city/beijing.htm

130 milyon an se konbinezon plizyè distrik, lè yo separe popilasyon administratif lan ak lòt gwoup ki pral desantralize Beijing. Se addition de lòt gran vil ki pral tounen yon pati gran Beijing.


http://www.nytimes.com/2015/07/12/world/asia/china-beijing-city-planning-population.html
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MessageSujet: Re: LA CHINE PA TANKOU OKENN LOT PEYI.    Mar 28 Juil 2015 - 9:52

Je ne dis pas que nous n'aurions pas pu faire mieux mais je refuse de me servir de la médiocrité de nos dirigeants, pour comparer notre bout de terre Haiti, un pays à peine vieux de deux cents ans, parti de presque rien, en manque de savoir-faire, et la Chine, une civilisation millénaire. Je reconnais que cela prend des mains de maîtres et du génie pour organiser un si vaste pays. Certes, nous pouvons nous inspirer de la Chine et chercher sa coopération mais il ne faut pas oublier que pour y arriver, les Chinois doivent observer une certaine stabibilité locale. Sinon, vous pouvez continuer à louanger l'essor de ce pays...

Je vous signale que des gens vivent encore en Chine dans des conditions identiques à celles des plus misérables des Haïtiens. Des missionnaires s'étonnent qu'en Europe actuellement, certaines populations vivent comme à l'époque médiévale sur le plan sanitaire, scolaire, alimentaire, etc. J'ai vu des photos choquantes en provenance de la Roumanie qui me font penser à nos petits villages clairsemés grand'anselais sauf que les nôtres tiennent debout, sont assez propres et que nos gens gardent un peu d'espoir. Mais là-bas en Roumanie, les roms vivent dans des conditions vraiment dégueulasses et sont refoulés partout où ils s'aventurent.

JOEL, avez-vous jamais regardé la physionomie et la toponymie d'Haïti? Le canal dont vous parlez ne s'est pas construit en un jour ni en six et ensuite, Bouddha se reposa... Les Chinois sont des gens très laborieux et très familiers avec l'économie. Ils sont partout. Ce matin-même, j'ai appris que des nouveaux immigrants chinois au Canada viennent d'acquérir une demi-douzaine de commerces importants dans un coin de l'Ile du Prince Edward. Même si quelques iliens grognent un peu, la majorité des entrepreneurs s'en réjouissent parce que la présence des Chinois va apporter un nouveau savoir-faire, dynamiser l'économie de la région, renouveler et améliorer la clientèle.
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Joel
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MessageSujet: Re: LA CHINE PA TANKOU OKENN LOT PEYI.    Mar 28 Juil 2015 - 10:21

SASAYE;

Mwen pa diskite ESTATISTIK ou yo non ;mwen te jis ajoute yon diplis.
Youn ap aprann nan men lot.

Sa ke CHINA ap fe jounen Jodi an ,pa gen peyi k ap fe l ,oumenm kapab fe l.
Gen menm "field studies" lan INIVESTE jounen Jodi an ,ki jan LE MONN ap ye ak DOMINASYON LA CHINE.

Gen ENTELEKTYEL EWOPEYEN ,sitou ANGLE ki ap di ,l ap pi BON ke le EWOPEYEN ak KOUZEN AMERIKEN yo t ap domine l lan 19 yem ak 20 yem SYEK lan.

MOREAU;
Si LA CHINE ak yon POPILASYON 1.3 MILYA ta gen MWATYE REVENI PA TET ETAZINI ,bliye sa.Yo pa t ap kite anyen pou PESONN.
Youn lan rezon ke yo ap chache RESOUS TOUT KOTE,se pou yo ogmante KLAS MWAYEN yo an.
Le jou menm ke menm 800 MILYON lan POPILASYON yo an ,ta lan KLAS MWAYEN;yo t ap double EKONOMI ETAZINI ou pito EKONOMI yo an t ap plis ke ETAZINI ak EWOP DE LWES konbine.

Epitou AK ZAFE ke peyi nou an gen Selman 200 ZAN an;pa bliye ke se sel ETAZINI ki gen plis TAN lan AMERIK lan ke nou.

Pa bliye ke se te lan lanne 1880s yo ke LESKLAVAY te aboli lan KIBA ak BREZIL.

Mwen te eseye mete ADRES GRAN KANAL LA CHINE lan ,pou yon rezon ou yon lot ,sa pa ateri.Men yon MOSO lan ATIK lan sou WIKIPEDIA.
Se yon MEVEY lan "engineering",paske KANAL lan te fini lan 10zem SYEK .Se yon RIVYE ATIFISYEL ki gen plis 1700KM LONGE.

Gen de bagay ke yo te kwe ki MODEN ,TANKOU SISTEM "LOCKS" lan ke yo te ize lan KANAL PANAMA a ;CHINWA yo te ize sa depi lan 10zyem SYEK:

Grand Canal (China)
From Wikipedia, the free encyclopedia

Jump to: navigation, search
[th]Grand Canal of China[/th][th]Specifications[/th][th]Length[/th][th]History[/th][th]Construction began[/th][th]Geography[/th][th]Start point[/th][th]End point[/th][th]Connects to[/th][th][/th][th]UNESCO World Heritage Site[/th][th]Official name[/th][th]Type[/th][th]Criteria[/th][th]Designated[/th][th]Reference no.[/th][th]State Party[/th][th]Region[/th]

Grand Canal of China in Suzhou
1,115 miles (1,794 km)
Spring and Autumn period to Qing dynasty
Beijing
Hangzhou
Hai River, Yellow River, Huai River, Yangtze River, Qiantang River
The Grand Canal
Cultural
i, iii, iv, vi
2014 (38th session)
1443
China
Asia-Pacific
[th]Traditional Chinese[/th][th]Simplified Chinese[/th][th]Beijing-Hangzhou Grand Canal[/th][th]Traditional Chinese[/th][th]Simplified Chinese[/th]
Grand Canal
大運河
大运河
[th][show]Transcriptions[/th][th]Mandarin[/th][th]Hanyu Pinyin[/th][th]Wade–Giles[/th][th]IPA[/th][th]Cantonese[/th][th]Jyutping[/th]
京杭大運河
京杭大运河
[th][show]Transcriptions[/th][th]Mandarin[/th][th]Hanyu Pinyin[/th][th]Wade–Giles[/th][th]IPA[/th][th]Cantonese[/th][th]Jyutping[/th]
The Grand Canal (also known as the Beijing-Hangzhou Grand Canal), a UNESCO World Heritage Site, is the longest canal or artificial river in the world and a famous tourist destination.[1] Starting at Beijing, it passes through Tianjin and the provinces of Hebei, Shandong, Jiangsu and Zhejiang to the city of Hangzhou, linking the Yellow River and Yangtze River. The oldest parts of the canal date back to the 5th century BC, although the various sections were finally combined during the Sui dynasty (581–618 AD).
The total length of the Grand Canal is 1,776 km (1,104 mi). Its greatest height is reached in the mountains of Shandong, at a summit of 42 m (138 ft).[2] Ships in Chinese canals did not have trouble reaching higher elevations after the pound lock was invented in the 10th century, during the Song dynasty (960–1279), by the government official and engineer Qiao Weiyo.[3] The canal has been admired by many throughout history including Japanese monk Ennin (794–864), Persian historian Rashid al-Din (1247–1318), Korean official Choe Bu (1454–1504), and Italian missionary Matteo Ricci (1552–1610).[4][5]
Historically, periodic flooding of the adjacent Yellow River threatened the safety and functioning of the canal. During wartime the high dikes of the Yellow River were sometimes deliberately broken in order to flood advancing enemy troops. This caused disaster and prolonged economic hardships. Despite temporary periods of desolation and disuse, the Grand Canal furthered an indigenous and growing economic market in China's urban centers since the Sui period. It has allowed faster trading and has improved China's
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