Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  CalendrierCalendrier  PublicationsPublications  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  Connexion  

Partagez | 
 

 Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15102
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Dim 27 Sep 2015 - 7:37

Yon MONT menm le MEKANISM lan KRAZE bay bon LE 2 FWA pa jou (lol).

SI sa yo ap di an se vre ;mwen di BRAVO.
GRANN CHINE lan ap siyen KONTRA ann AYITI.
Jounen Jodi an ,si w vle fe pwogre se ak GRANN CHINE lan ou mete KO W.
Se yo ki genyen LAJAN ,se pa sa nou rele KOMINOTE ENTENASYONAL lan.

NEG ki ekri ATIK lan di ke LACHINE ap gen difikilte pou li KONSTWI TELEFERIK ki pou soti LABADI pou ale lan SITADEL lan.

Sa a se bagay INYORAN ;LA CHINE ,si l di w li ap fe yon bagay ,li kapab fe yon bagay ,l ap fe l;yo ap fe sa ,sa gen plis ke 2000 AN!




Développement/Crédit Potentiel

La Chine met la main dans nos infrastructures publiques





Les entreprises et banques chinoises sont dans nos murs. Les prochains locaux du palais des Finances (ministère, Douanes, DGI) et de la Cour des comptes sont exécutés par une firme de la République populaire de Chine. D'autres contrats pour plus d'un milliard de dollards sont signés. Les Chinois vont apporter le financement, faire les études, l'exécution et la supervision.



8120 il y a 2 jours  Publié le 25 septembre 2015








Le secrétaire d'Etat aux Travaux publics, Philippe Cinéas, le ministre des TPTC Jacques Rousseau, le ministre de la Planification et de la Coopération Yves Germain Joseph et les responsables chinois



« Le Gouvernement haïtien, à travers les Ministères des Travaux Publics, Transports et Communications (MTPTC) et de l’Agriculture, des Ressources Naturelles et du Développement Rural (MARNDR), a signé mercredi 24 septembre, un protocole d’entente avec China National Automation Control System Corp, une compagnie de construction de la République Populaire de Chine pour la mise en œuvre de quatre (4) projets dans les départements du Nord, du Nord-Ouest et de l’Ouest », a informé le bureau de communication du ministère de la Planification dans une note de presse rendue publique le jeudi 24 septembre 2015.

« Il s’agit de trois projets d’infrastructures routières qui concernent notamment l’amélioration et l’agrandissement du corridor routier entre Malpasse et Port-au-Prince, la construction de la route Carrefour Joffre (Gonaïves) / Port-de-Paix, la construction d’un téléférique reliant Labadie et la Citadelle Laferrière. Le quatrième projet porte sur le renforcement des infrastructures agricoles via le Ministère de l’Agriculture, des Ressources Naturelles et du Développement Rural (MARNDR) », a expliqué cette note.

Le ministre de la Planification et de la Coopération Externe, M. Yves Germain JOSEPH, selon la note, « a salué les efforts de la République Populaire de Chine pour accompagner Haïti dans son processus de développement ». Pendant la cérémonie de signature, a indiqué la note du MPCE, « le ministre Germain JOSEPH a également fait mention de plusieurs grands projets qui seront exécutés par la République Populaire de Chine au cours des années à venir, notamment la rénovation de l’aéroport international Toussaint Louverture dans le cadre de cette coopération qui existe depuis plusieurs décennies entre les deux peuples ».

De son côté, « le représentant commercial de la République Populaire de Chine a réitéré la volonté de son pays de continuer à appuyer la République d’Haïti dans les domaines de l’infrastructure, de l’énergie et de l’agriculture ». « M. Jun Ling dit souhaiter que cette coopération se poursuive davantage sur la même lancée pour le bien-être des deux républiques », a rapporté la note.

« L’exécution de ces quatre (4) projets inclus dans ce protocole d’entente permettra au pays d’être plus compétitif sur le plan touristique et plus apte à répondre aux besoins fondamentaux de sa population, ont conclu les signataires de ce document », a conclu cette note de presse. La note n’a pas communiqué de détails financiers sur ce protocole d’entente. « Le montant de ces quatre projets n'est pas encore spécifié. Mais il frise le milliard de dollars US», a confié au journal une source proche du dossier. « Ce n’est pas encore coulé dans le béton de contrats bien ficelés, toutefois je peux vous dire que pour la construction de la route carrefour/Port-de-Paix on considère comme base de travail l’évaluation de la BID estimant ces travaux à 150 millions de dollars », a expliqué cette source. Pour la construction d’infrastructures agricoles on table sur 400 millions de dollars et 290 millions pour le projet de réhabilitation et d’agrandissement de l’aéroport international Toussaint Louverture, a détaillé la source, révélant que la première banque chinoise, ICBC (Industrial and commercial bank of China), offrira à hauteur de 85 % les prêts. Le taux d’intérêt de lCBC est de 3,5 %. En mai 2015, des hauts responsables de ICBC et CACS, la firme de construction chinoise, ont rencontré, entre autres autorités, le président Michel Martelly, a confié cette source au journal.

Sur la liste des projets, le journal apprend également que Sinohydro avance dans le processus du financement du projet de construction du barrage hydroélectrique Artibonite 4 C. Globalement, selon la source du journal, les entreprises chinoises entendent effectuer les études, trouver les financements et exécuter. Le projet de téléphérique reliant Labadie à la Citadelle ne laisse pas indifférente la ministre du Tourisme, Stéphanie B Villedrouin. Il faut trouver un moyen pour que le plus de touristes de la Royal CARRIBEAN visitent la Citadelle. Dans l’état actuel, en dépit des investissements dans la baie de l’Acul, le transport représente 4 heures dans la journée de moins de 8 heures d’un touriste à Labadie, a expliqué la ministre, qui n’a pas les détails techniques et financiers du projet que certains estiment « utopique », vu la distance. Pour l’aéroport, certains s’interrogent aussi sur le volume du trafic. On table sur 2.5 millions de voyageurs en 2018, 4.5 millions en 2025 et 6 millions de passagers en 2035 pour justifier le projet à trois phases de construction d’un aéroport qui coûterait 757 millions de dollars, selon les estimations effectuées par les porteurs du projet. L’étude de marché, l’analyse des coûts et des opportunités doivent être faites parce que nous parlons de prêts, pas de dons, a souligné un spécialiste du secteur au journal.






Roberson Alphonse


robersonalphonse@lenouvelliste.com
Vous aimerez aussi



- See more at: http://lenouvelliste.com/lenouvelliste/article/150351/La-Chine-met-la-main-dans-nos-infrastructures-publiques#sthash.9zrfezus.dpuf
.

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
laluna
Senior


Féminin
Nombre de messages : 55
Localisation : haiti
Loisirs : surfer
Date d'inscription : 18/03/2008

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Dim 27 Sep 2015 - 19:58

Mwen panse se te taiwan ki te ranmanse djakout li kite peyi a.... bon se yon komansman kanmenm.
nap bezwen yon consulat chinwa Okap ASAP
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Sasaye
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 7686
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, literature kréyòl
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Dim 27 Sep 2015 - 20:31


Mesye, apre 3 mwa lan Kanada, mwen retounen HK, se yon gwo diferans kijan tout nouvèl pibliye lan CCTV ki kouvri tout kwen planèt lan.
Mwen pa konn lan ki degre media meriken ak kanadyen rapòte visit Xi Jinping ak madanm li. Men Lachin ap ranvès tout sistèm politik ak ekonomik kounyea pou kreye yon sistèm kimpi jis, pi onorab, ki respekte diferans ak diyite tout pèp.

Youn lan pi gwo pwojè se devlopman Sis-Sid, kote peyi ki an devlopman youn ap ede lòp olye yon gwo peyi vinn fè gwo ponyèt.
Lachin inkli Ayiti lan pwojè li yo.

Antouka, ma p kite nou li sak ap pase.

http://english.cntv.cn/2015/09/27/VIDE1443320648945537.shtml
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Sasaye
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 7686
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, literature kréyòl
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Dim 27 Sep 2015 - 20:46


Pou mete tout pandil alè:
Lanpwen Lachin popilè ankò. Ni pa gen 2 CHIN.

Ann pale de LACHIN.
Lòt peyi an se TAIWAN.

Asyen rivalite an pa la anko. Toulede peyi sayo gen bon relasyon.
Kounyea Taiwanè pa bezwen visa pou yo antre an Chin.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15102
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Lun 28 Sep 2015 - 7:12

SASAYE;

Moun yo pa okouran ke LA CHINE deja "de facto" absobe TAIWAN.
Yo telman antremele ke TAIWAN ap pli difisil pou l ta siviv san prezans li lan KONTINAN.

LA CHINE se yon peyi ki ap fonksyone ak yon SISTEM ki pi vye ke 2000 AN.
Jan nou we ke mesye ki rele TET yo KOMINIS lan jounen Jodi an ,pa two diferan de jan sa yo te rele "DINASTI" yo te konn dirije.

Ak LA CHINE ,gen anpil bagay ki ka FET.LA CHINE ap transfome LAFRIK ;y ap konstwi lan CONGO plis ke 3000 KM wout.

Tankou m te di l ,siyen KONTRA ak LA CHINE e anvan lontan n ap gen yon "super highway " ki ap soti PODPE ak OKAP rive JEREMI ak bon jan PON.

Le LA CHINE finanse yon bagay yo gen jan IMAJINATIF pou ti peyi yo peye.

Se MIRAK CHINWA yo ap fe lan COSTA RICA ;sa yo fe ,pa gen BOUCH!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Sasaye
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 7686
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, literature kréyòl
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Lun 28 Sep 2015 - 19:27

Prezidan Lachin nan, Xi Jinping lan Loni pou gwo session anivèse Loni.
Li fè anpil deklarasyon ak pwopozisyon sou Ekonomi mondyal, anviwonman,
Egalite fanm ak gason, etc...
Li fè rankont tètatèt avèk yon pil chèfdeta afriken ak sidameriken.
Li siyen yon akò pou rekonstriksyon Sieraleyone ak Liberia lan rankont ak 2 prezidan peyi sayo.
Bon, preske tout prezidan te lan sesyon saa.
Eske Ayiti te reprezante kôm manm fondatè Loni?

Poukisa dirijan restavèk nou yo pat chèche rankontre Xi Jinping?
Men patwon meriken nèg sayo aplodi deklarasyon prezidan Lachinn nan.
Koumanman!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15102
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Mar 29 Sep 2015 - 6:59

SASAYE;

Se paske MALPWOPTE nou gen ann AYITI yo pa vle okenn chanjman.
Youn lan rezon peyi AMERIK di SID yo ak kek peyi AMERIK SANTRAL yo gen yon SOUF ak ENPERYALIS MERIKEN yo se ke yo gen OPSYON.

MERIKEN ak ALYE l yo paka TRANGLE yo anko yo paka fe CHANTAJ.
BANK CHINWA yo prete ti peyi yo plis LAJAN ke BANK MONDYAL ak FON MONETE ENTENASYONAL konbine.

A kote nou la a ,an DOMINIKANI ,CHINWA yo deja gen plis ke 3 MILYA DOLA envesti ,y ap bati KONPLEKS TOURISTIK.

Lan BAHAMAS lan NO nou an ;yo bati yon ESTADYOM pou tout SPO ,ILTRAMODEN ,fe BAHAMAS kado.
Se te jis pou kite yo bati yon KONPLEKS TOURISTIK.

Nou pa bezwen pale ,malgre ti plenyen (fok toujou gen ti plenyen) ki jan CHINWA yo ap chanje LAFRIK.
Sa y ap fe lan CONGO la a ,se preske INIMAJINAB.

Kanta KONPLEKS TOURISTIK lan ,CHINWA ap chache bati yo tankou jan y ap chache RESOUS MINYE.

Peyi lan KARAYIB lan se IDEYAL a koz de TANPERATI an ,ki pa janm two MALOUK.
Gen de peyi CHO lan SID NOU an ,TANPERATI an konn rive lan plis ke 110 degreFAHRENHEIT ,pa lan KARAYIB lan.

A koz de KLAS MWAYEN CHINWA ki ap ogmante ;CHINWA yo bezwen kote pou y al pase VAKANS.
Se rezon sa a y ap bati tout KONPLEKS TOURISTIK sa yo!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
laluna
Senior


Féminin
Nombre de messages : 55
Localisation : haiti
Loisirs : surfer
Date d'inscription : 18/03/2008

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Mar 29 Sep 2015 - 18:35

An pasan gen ket dirijan haitien ki gen yon bon ti ???? sou yo . (100% gason san bliye preval ak aristid ...) LOL
Se pa kapitalism yo ap defan paske kapitalism pa fet ni nan mize ni nan fenwa.
Map gade chine ki bati electric railway an ethiopy.Gen kouran ethiopy?
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15102
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Mar 29 Sep 2015 - 19:11

Mwen pa konprann LALUNA!
UPDATE sa w konnen de ETYOPI ak LAFRIK de LES.
Ou sonje MOUN t ap mouri GRANGOU ann ETYOPI ,kounye an y ap EKSPOTE MANJE.

Ak KONKOU CHINWA yo ,ETYOPYEN yo ap BATI yon BARAJ IDRO-ELEKTRIK ki non Selman ap bay tout ETYOPI KOURAN men ap kapab vann kouran bay kek lot peyi lan ZON lan.

Se noumenm ki kontinye ap grennen JILBRET e ap chache tout kalite ESKIZ pou nou rete deye KAMYONET lan!

 .
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
laluna
Senior


Féminin
Nombre de messages : 55
Localisation : haiti
Loisirs : surfer
Date d'inscription : 18/03/2008

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Mar 29 Sep 2015 - 23:54

Se te yon fason ironik poum mwen te di sa.

Merci pou video a
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur


Masculin
Nombre de messages : 15102
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   Mer 30 Sep 2015 - 5:41

Pandan n ap pale de ELEKTRISITE ;mwen pa janm tande pesonn pale de BARAJ ke JUAN VICINI gen plan pou LATIBONIT lan.
JUAN VICINI se NEG ki pi RICH lan RD an.
Misye se youn lan RA NEG ki di ke desten AYITI ak RD marye.
PLAN li se BATI yon BARAJ lan LATIBONIT ki 2 BO ZILE an ki kapab rezoud an grann PATI ,pwoblem KOURAN AYITI ak DOMINIKANI.

laluna,

Pou nou kontinye ,men yon APESI sou BARAJ ke CHINWA yo ap konstwi lan ETYOPI.
Se yon BARAJ ki ka RIVALIZE ak ASWAN DAM lan EJIP ak ITAIPU lan BREZIL-PARAGUAY.

BARAJ lan ki te gen plis ke 5 AN an KONSTRIKSYON.L ap pwodwi 6000 MEGAWAT .li ap kapab bay 4 a 5 lot peyi lan ZON lan KOURAN.
Peyi tankou KENYA,DJIBOUTI,SOUTH SOUDAN  elt..

Se pa jwet:

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI   

Revenir en haut Aller en bas
 
Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Sa a se BON NOUVEL-GWO CHINE lan ann AYITI
» Haiti en Marche: Haiti entre la Chine et Taiwan
» Le Costa Rica abandonne Taiwan et reconnaît la Chine
» Chine: Amérique, va en enfer
» Se nouvel sa yo ki enteresem- Le gouvernement veut construire une capitale moder

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti :: Haiti :: Espace Haïti-
Sauter vers: