Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  CalendrierCalendrier  PublicationsPublications  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  Connexion  

Partagez
 

 Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs

Aller en bas 
AuteurMessage
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 14:21

<BLOCKQUOTE>
<BLOCKQUOTE>
Haïti-RD / Grippe aviaire : L’occupation d´Haïti par la République Dominicaine, promue par certains secteurs

vendredi 25 janvier 2008

Soumis à AlterPresse le 24 janvier 2008

Par Edwin Paraison

La disposition haïtienne d´interdire temporairement l´importation d´œufs et de poulets de la Republique Dominicaine domine l´actualité dans ce pays depuis deux semaines. La presse écrite en fait état quotidiennement. La station Z-101, la plus écoutée du « dial » dominicain, a réalisé le 22 janvier un programme spécial de près de 10 heures de temps, sur les relations commerciales entre les deux pays, émettant a partir de la ville frontalière de Dajabon.
Les grands moyens ont été utilisés pour ce marathon radiophonique : hélicoptères, liaison par satellite, retransmission par un réseau de stations frontalières, construction d´un stand pour recevoir les invités à Dajabon -parmi lesquels le Consul haïtien Jean Baptiste Bien-Aimé- qui participaient en même temps que des experts en économie, reçus dans les studios de la station à la capitale.

Ce 24 janvier, 30 minutes ont été consacrées à débattre à nouveau de ce thème, sur la même station, qui annonce la réalisation d´ un sondage téléphonique sur les aspects énumérés plus bas, laissant donc a l´opinion publique le soin de décider quelle doit être la décision du gouvernement dominicain face à ce qui est considéré comme une « attitude irrationnelle et inacceptable » des autorités haïtiennes, provoquant des « dommages inutiles » à la production avicole dominicaine :

1- Envahissement et occupation militaire d´Haïti par la République Dominicaine

2- Rapatriement de 200,000 ressortissants haïtiens

3- Fermeture de la frontière

4- Rupture des relations commerciales entre les deux pays

Insolite diriez vous !
Nous nous référons au programme « Le gouvernement du matin » qui est le « talk show » interactif le plus populaire de la République Dominicaine, formé d´une équipe de cinq animateurs professionnels, dont la figure principale est Alvero Alvaro Hijo, promotteur de l´occupation d´Haïti par la République Dominicaine.

Don Alvaro, qui est l´un des plus farouches défenseurs des immigrants haïtiens dans ce pays, qui crie a qui veut l´entendre que « l´esclavage existe dans les bateys », qui qualifie ouvertement « d´anti-haitiens et de racistes » le député Pelegrin Castillo, l´intellectuel Manuel Casals Victorio et Co, soutient que des secteurs de l´élite économique haïtienne maintiennent dans la pauvreté la population haïtienne qui accueillerait les bras ouverts une intervention dominicaine dont l´objectif serait de « débarrasser Haïti de ces lacras »

Au sein même de l´équipe d´animateurs, l´idée ne fait pas l´unanimité, cependant des auditeurs ont rapidement appuyé par téléphone cette incongruité.

Quelle est l´origine de cette affaire ?

La mise en quarantaine haïtienne des produits dominicains provoque des pertes énormes estimées à RD$ 5 millions de pesos (US$ 33.30 x 1) par jour à l´industrie avicole dominicaine qui distribue quotidiennement 1 millions d´œufs et des centaines de milliers de poulets sur le marche haïtien.

La diplomatie dominicaine, malgré les bonnes relations entre les deux présidents de l´ile et la ténacité de l´Ambassadeur Jose Serulle, n´a pu jusqu´a présent résoudre la situation. Des réunions ont eu lieu à Port-au-Prince et Santo Domingo entre les autorités directement concernées. Des facilités de transport aérien par hélicoptère ont été mis à la disposition des techniciens haïtiens pour visiter les fermes dominicaines, mais Haiti tarde à prendre une décision finale.

Si Porto Rico, c´est-à-dire les Etats-Unis ont levé l´embargo sanitaire temporaire, pourquoi pas Haïti se demandent les Dominicains ? En plus, le gouvernement dominicain a appellé la population à consommer sans crainte œufs et poulets, en affirmant que le type de fièvre aviaire détecté en territoire dominicain, ne constitue aucun danger pour l’être humain.

Le Ministre de l´Agriculture dominicain, Mr Salvador (Chio) Jimenez a toutefois admis qu’à la place des Haïtiens il ferait de même. C´est-à-dire, mener une enquête pour prendre une décision. Cette position n´est pas partagée par le président de l´Association des commerçants du marché de Dajabon, Freddy Morillo accuse des secteurs économiques haïtiens d´être les instigateurs de la mesure d´ interdiction officielle, pour favoriser leurs intérêts économiques.

Parmi ces secteurs, le journaliste et animateur radiophonique Julio Martinez Pozo pointe du doigt un influent sénateur et des membres de l´entourage du Président de la République. L´on parle aussi d´un projet d´ importation d´œufs du Brésil destinés au marché haïtien, par des hommes d´affaires haïtiens et dominicains.
Manipulation et politisation du dossier sont à l´ordre du jour des deux cotés de la frontière. Dans la conjoncture électorale dominicaine, les critiques pleuvent sur le gouvernement dominicain le pressant de chercher une sortie à la crise qui frappe le secteur des producteurs avicoles dominicains.

Du coté haïtien, en plus des inquiétudes et plaintes spontanées et légitimes de nos marchandes à la frontière de Malpasse, relatives au manque de ces produits pour la vente et la consommation, relayées par des médias haïtiens, certains agitateurs ont été payés par des producteurs dominicains pour créer des faits d´actualité (déclarations ou autres) donnant lieu à une pression médiatique sur les autorités haïtiennes, selon différentes sources frontalières.

Nos amis journalistes de la Z-101 semblent oublier qu´après le passage des tempêtes Noel et Olga, le gouvernement dominicain avait décidé, dans le but de prévenir une rareté de produits agricoles pour la consommation locale, l´interdiction temporaire d´exportation vers Haïti de bananes, œufs et autres denrées. Evidemment cette décision avait provoqué différentes réactions et d´intéressants débats portant les autorités haïtiennes à réfléchir sur la question de la sécurité alimentaire dans la gestion de nos relations avec nos voisins.

Dans les deux cas d´interdiction d´importation ou d´exportation de produits dominicains, il s´agit d´une décision unilatérale dont la nature même, donne lieu a des conséquences fâcheuses potentiellement dangereuses pour la stabilité sociale et politique dans l´un ou l´autre des deux pays.

Le vrai problème est donc, l’absence d´un accord commercial entre les deux Etats, avec des clauses spécifiques prévoyant les procédures adéquates pour gérer des cas similaires. La commission mixte bilatérale devrait être convoquée le plus tôt possible par les deux chanceliers de l´ile, afin de relancer le dialogue officiel pour renforcer les liens de coopération entre nos deux nations.

Pour conclure, il serait facile de critiquer la légèreté avec laquelle des questions aussi sensibles ont été étalées, sans aucune préoccupation pour les effets qu´elles pourraient susciter dans l´opinion publique, ou de dire que les propositions faites par les animateurs de la station Z-101 sont insensées ou relèvent de l´émotionnel. Tout au contraire, il faut souligner deux niveaux d´interprétation.

La position de Don Alvaro, inacceptable à tous les points de vue, qui met l´emphase cependant sur « la trahison des élites économiques haïtiennes » vis-à-vis de la Nation. Et l´expression d´une fausse supériorité dominicaine par rapport à Haïti cherchant à minimiser, même à ridiculiser la position officielle haïtienne dans la gestion technique correcte de ce dossier.

Certainement, la République Dominicaine devance Haïti sur le plan des infrastructures urbaines et de développement humain. Mais, aujourd´hui, il existe sur l île une interdépendance socio-économique, à travers des échanges commerciaux/économiques et de la migration de travailleurs, qui rend totalement irréalisables les malheureuses suggestions véhiculées sur la Z-101, en même temps qu´elle (cette interdépendance) impose une redéfinition pratique des relations haitiano-dominicaines, fondée sur le respect mutuel, la fraternité et la solidarité.
D´autre part, ces mesures qui constitueraient des actions de représailles contre un pays ami et voisin, dont les autorités sont libres de prendre les décisions qu´elles jugent convenables pour leurs concitoyens, seraient rejetées de façon inconditionnelle par les secteurs démocratiques des deux peuples.
Pour finir, ce que j´ai ressenti au moment d´écouter le programme que j´ai capté après les appels téléphoniques de l´ami et du frère dominicain Alberto (Chico) Despradel, ex ambassadeur en Haiti, et de Maitre Ulrick Gaillard, un ami d´enfance, Directeur de Batey Relief Alliance (BRA), c´est de la fierté pour la radio haïtienne et pour les journalistes haïtiens. Sans commentaires.



</BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE>
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Marc-Henry
Administrateur
Marc-Henry

Masculin
Nombre de messages : 6013
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 15:24

Citation :
1- Envahissement et occupation militaire d´Haïti par la République Dominicaine

Réponse :Sa se manti , yo pa kapab

2- Rapatriement de 200,000 ressortissants haïtiens

Réponse :
Yo kapab e yo deja koumanse fe sa, mêm jan yo te fe'l lè Aristide te denonse yo lan Loni en 1991.

3- Fermeture de la frontière

Réponse:
Tanndat map mande sa...



4- Rupture des relations commerciales entre les deux pays

Réponse:
Kiyès ki tap pedi plis ? Ayiti ou vwasen an. Mwen ta mwen renmen sa...

_________________
Solidarité et Unité pour sauver Haiti
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://www.forumhaiti.com
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 15:30

Marc-Henry a écrit:
Citation :
1- Envahissement et occupation militaire d´Haïti par la République Dominicaine

Réponse :Sa se manti , yo pa kapab

2- Rapatriement de 200,000 ressortissants haïtiens

Réponse :
Yo kapab e yo deja koumanse fe sa, mêm jan yo te fe'l lè Aristide te denonse yo lan Loni en 1991.

3- Fermeture de la frontière

Réponse:
Tanndat map mande sa...



4- Rupture des relations commerciales entre les deux pays

Réponse:
Kiyès ki tap pedi plis ? Ayiti ou vwasen an. Mwen ta renmen sa...

Men devlope sa w vle di yo, pa jwe selman rol animatè.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin
Nombre de messages : 8250
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 15:49

Ou pa bezwen komanse ap bat bravo. Lan pwen oken posibilite pou Dominiken ta kapab anvayi Ayiti.

Yo ta p jwenn ak zo grann yo, paske gen Ayisyen ki patriot toujou, ki renmen peyi yo ki tap mete rezistans sou yo.

Mem si yo ta rantre lan peyi a, ni yomem, ni oumen pata ka kenbe, paske se kouri pou nou ta kouri kite peyi a.

Men sa Edwin Paraison di:

Certainement, la République Dominicaine devance Haïti sur le plan des infrastructures urbaines et de développement humain. Mais, aujourd´hui, il existe sur l île une interdépendance socio-économique, à travers des échanges commerciaux/économiques et de la migration de travailleurs, qui rend totalement irréalisables les malheureuses suggestions véhiculées sur la Z-101, en même temps qu´elle (cette interdépendance) impose une redéfinition pratique des relations haitiano-dominicaines, fondée sur le respect mutuel, la fraternité et la solidarité.

Donk opsyon anvayi a se li sel ou kenbe?
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Marc-Henry
Administrateur
Marc-Henry

Masculin
Nombre de messages : 6013
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 16:03

Ami Rico

Kisa mwen vle di :

Nou pa beswen panse ke Vwasen an ka envahi ayiti. Yap bay tett yo manti . Pa genyen sa pyès. Si vwasen an ta ose fe sa , li te mett di adieu a son industrie touristik. E pi nou lan diaspora a nou se zam terib pou vwasen an , paske nou kapab mobilize nou lan toute grande ville amerik la pou denonse yo. Dans cette perspective, je vous dis que le voisin ne peut pas et ne pourra pas envahir la premiere republique black du monde,,,Haiti.


S'agissant des relations commerciales, je pense qu'ils ont plus à perdre que nous. D'ailleurs, ils bombardent Haiti avec leurs produits avariés...

Fermer la frontière

Je l'ai déjà dit : si j'étais président d'Haiti, je fermerais cette frontière.

Concernant le rapatriement ...fok nou mete gason sou nou, pou nou fe decentralisation lan peyi dayiti . Pou nou apprann moun plante lan peyi an. fok nou mete en plas yon politik de developeman local pou ayiti ka vini autonome o nivo alimentaire. Nou kapab Voye moun sayo plante Mais , pitimil, bannan, patat , legume , salad ,ect... Fok nou prepare nou e fok nou pa kite voisin sa fe frekan ak nou. Nous avons une terre, nous avons une tête pour pensée kisa nou paka fe ki dominiken yo...

Yon sel bagay renmen peyi nou

_________________
Solidarité et Unité pour sauver Haiti
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur http://www.forumhaiti.com
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 16:45

Ou pa bezwen komanse ap bat bravo. Lan pwen oken posibilite pou Dominiken ta kapab anvayi Ayiti.

Yo ta p jwenn ak zo grann yo, paske gen Ayisyen ki patriot toujou, ki renmen peyi yo ki tap mete rezistans sou yo.

Mem si yo ta rantre lan peyi a, ni yomem, ni oumen pata ka kenbe, paske se kouri pou nou ta kouri kite peyi a.

Men sa Edwin Paraison di:

Certainement, la République Dominicaine devance Haïti sur le plan des infrastructures urbaines et de développement humain. Mais, aujourd´hui, il existe sur l île une interdépendance socio-économique, à travers des échanges commerciaux/économiques et de la migration de travailleurs, qui rend totalement irréalisables les malheureuses suggestions véhiculées sur la Z-101, en même temps qu´elle (cette interdépendance) impose une redéfinition pratique des relations haitiano-dominicaines, fondée sur le respect mutuel, la fraternité et la solidarité.

Donk opsyon anvayi a se li sel ou kenbe? Sassaye


Sasaye se yon pos mwen mete sou forom lan pou enfomen nou sakap di. Alos ki resposablite mwen genyen kom senp mesaje nan saki di.Eske se mwen ki signatè ou pran pozisyon pou ou kont. Non Sasaye mwen pa rele Paraison, ni mouche Paraison pa gen anyen pou avwa nan sakap pase kay Dominiken selon sa mwen konprann.

MEN TIT ATIK SOU PLIM PARAISON:''Haïti-RD / Grippe aviaire : L’occupation d´Haïti par la République Dominicaine, promue par certains secteurs.''


Saki komik la mwen poko menm, reyaji sou nouvèl la, deja w prete M YON POZISYON ANTI-HAITI. Adyero se komsi fanatik lavalaso-Espwaris tankou w ki patriyot ou byen vye DEMAGOG EGZALTE.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Invité
Invité



Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 17:12

C'est le fruit de l'hypocirisie entre 2 territoires voisins.

La République Dominicaine dépend de la main d'oeuvre et des consommateurs haitiens. Et pourtant, ils traitent les haitiens avec le plus grand mépris et obligent nos madan-saras à payer un visas pour aller acheter en Dominicanie.

Les autorités haitiennes sont blessées par cette situation mais n'ont jamais eu un franc-parler avec leurs voisins afin régler cette situation.

Et les 2 voisins hypocrites faisaient semblant d'une fause amitié.

Au premier moment favorable, Haiti prend sa revenche.

S'agit-il de la meilleure décision quand on se souvient de nos millions travailleurs et étudiants vivant en territoire voisin?

L'histoire dira le reste.

Pour le moment, les grands commercants pouvant se passer du marché dominicain sont les seuls gagnants en retrouvant le monopole du marché.
Revenir en haut Aller en bas
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16357
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 18:15

Mwen menm sa mwen pi remake lan atik Pè Paraison an ,se mepri Dominiken yo manifeste pou elit ekonomik ak politik ayisyen an.

Eske elit ekonomik ayisyen an ki gen anpil lajan envesti nan Dominikani pa t dwe wont!
Eske yo ka gade kòlèg Dominiken yo nan je?
Paske di m si nou vle, si Ameriken ap trete nou de "elit degoutan"se youn ,men lè Dominiken ap ize menm tèm yo,alòs...?
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin
Nombre de messages : 8250
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 18:46

Si m genyen pèsepsyon saa, se paske li baze sou pozisyon ou toujou pran.

Pou rann bagay yo klè, men pozisyon m:

Mwen kont tout atak nenpot moun fè sou peyi m avèk pèp mwen. Keseswa atak vèbal, fizik oubyen sikolojik.

Mwen pou avansman pep Ayisyen lan nivo ekonomik, sosyal e kiltirel.

Mwen pa adere lan oken sektè ni ideyoloji politik oken pati oubyen asosiasyon ayisyen Lavalas ou Espwa.

Donk bliye zafè lavalasoespwaryen yo.

Mwen se yon Ayisyen lan tout mwèl mwen.
Mwen pa dwe pèsonn anyen.

Kounye a, di fowom lan ki pozisyon w.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptySam 26 Jan 2008 - 20:07

Kounye a, di fowom lan ki pozisyon w. Sasaye

Mwen yon Espwaris demen maten si Gouveneman patizan demagojik sa mete en branl de 3 ti mezi sosyal , politik ak ekonomik. Mwen pa janm mande l fè sali pa kapab.

Envesti davantaj nan milye peyizan pou fotifye pwodiksyon nasyonal la. Se fason pou mete o travay moun ki gen vokasyon la tè. Sispann ale ranse Miyami ou nan Batey kay vwazen. Tout jefo nan sans se ta premye jefo nan tout bann lajan kap depanse initil pou TI PROJÈ A LA PREZIDANS AK LOT VYE ZAFÈ TANKOU BAY VOLO LAJAN POU DISTRIBIYE DIRI, lajan pou depite separe ak senatè ak latriye. Non se byen ankadre gwoupman peyizan yo nan tout rejyon peyi a pou mete yon pwogram DENSITASYON PWODIKSYON NASYONAL.

Answit pase yon dezyèm vitès anlve vye tarif dwanyè demezire yo, ankouraje envestisè louvri antrepriz yo ak mezi ensitatif an plis de HOPE. Tout antrepriz ki garanti yon nonb danplwa pou 5 lane ap benefisye de mezi deksèpsyon ak tarif preferansyèl an retou taks dwa ak enpo sou revni. Wap konprann sou plan ekonomik se yon reyisit total paske w agrandi asyèt fiskal la menm si w desann tarif yo. An plis wale chèrche lajan nan men travayè o nivo rantre taks ak enpo.

Nan lajistis sere boulon sektè piblik mete aksyon la jistis kont volo, detounè de fon. Pran mezi rapid pou pwofite èd pou bati nouvo prizon Delma an vitès, PASKE GEN ANPIL FRODÈ, VOLO, KIDNAPÈ , FO REVOLISYONÈ DEMAGOGIK, KI BEZWEN KOTE POU YO PASE ANE KAP VINI YO.

Mande mouche minis Plan an konsantre jefo li nan fè bon chwa nan èd yo pou soulaje malere ki mal swagnen nan lopital depotwa nou yo. Se mete jefo pou soulaje sektè sa.

Mwen kap kontinye lontan konsa. Se apeprè sou detay konsa mwen kanpe. E non pou yon koken ki pa kanpe sou anyen. Yo monte sou desann sou pouvwa se menm tenten yo. Alos mwen pa kapab POZISYONE sou moun ou politik konsa. Kisa nou refize konprann la.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Invité
Invité



Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptyDim 27 Jan 2008 - 10:00

"Envahissement et occupation militaire d´Haïti par la République Dominicaine"

Joel,

Dans un des débats sur la politique internationale, vous m'avez blamé pour avoir championné la force.

Eh bien, cet article est une preuve que l'on ne peut avoir une nation sans une force robuste pour défendre ses intérets. La République Dominicaine l'a bien si souligné. Puisque la diplomatie a échoué, il faut progresser vers la force dans le but de défendre leurs intérets nationaux. Pauvre Haiti qui n'a pas les moyens de se défendre.

P/S: En parlant de force, je ne sous-entends pas une armée parasite comme les FADH.
Revenir en haut Aller en bas
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16357
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptyDim 27 Jan 2008 - 10:16

Sasaye a écrit:
Si m genyen pèsepsyon saa, se paske li baze sou pozisyon ou toujou pran.

Pou rann bagay yo klè, men pozisyon m:

Mwen kont tout atak nenpot moun fè sou peyi m avèk pèp mwen. Keseswa atak vèbal, fizik oubyen sikolojik.

Mwen pou avansman pep Ayisyen lan nivo ekonomik, sosyal e kiltirel.

Mwen pa adere lan oken sektè ni ideyoloji politik oken pati oubyen asosiasyon ayisyen Lavalas ou Espwa.

Donk bliye zafè lavalasoespwaryen yo.

Mwen se yon Ayisyen lan tout mwèl mwen.
Mwen pa dwe pèsonn anyen.

Kounye a, di fowom lan ki pozisyon w.

Ayibobo pou wou Sasaye,

Lè ti nèg wè ,moun ap pwoteste kont koudeta 2004 lan (m ap pale pou tèt mwen) se pa ke moun lan pro Lavalas ou Lespwa ,ou nenpòt lòt Pati;se paske peyi an pa janm pwofite de koudeta sa yo.

Eske malgre tout pwoblèm ki te genyen yo, peyi an pa t nan yon pi bon kondisyon anvan koudeta 2004 lan?

RICO vin tounen yon gita yon sèl kòd ,tout bagay mal ki rive se mesye lavalas yo ki kòz yo ,si misye ap kontinye l ap vini tankou konfrè l kkkòk.L ap mete yon pòs e pa gen moun ki ap pran tan yo pou reponn li ,paske y ap konnen se tan yo y ap pèdi.

E mwen kwè ,ke misye koumanse reyalize sa e se rezon misye koumanse mete de "pòs" ki pou mete moun an kòlè.

Sèlman ,mwen ta renmen konnen kote rayisman misye genyen pou mesye Lavalas yo sòti.Se pa yon bagay senp,paske bagay sa a koumanse patolojik!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptyDim 27 Jan 2008 - 10:52

Pou mwen rimè saa pat menm bezwen genyen enpotans ke nou ba li.Dominiken byen nan tet yo mwen pa wè ki jan yo te ka chache youn pon gongon mete nan kò yo. se moun fou selman ki nan repo e ki chache fè la gè,pou mwen rimè saa se ti kranponay ke youn sektè dominiken ap fè.pase ke youn gè ant ayiti e la dominikani ap kreye twop pwoblem pou dominiken ;fok youn geyen ase lespri pou yo konprann se pa toutfwa ke siperyorite militè genyen rezon de youn pep ki determine pou l viv lib ou byen mouri sitou lè 2 peyi yo genyen youn frontyè kote fos youn ka rantre sou teritwa lot .genyen strateji ke ayisyen ka anploye ki ka fè dominiken rayi moun ki ta fè anvayisman ,o lye yo ta chcahce atake nich gep saa pito yo ta komanse redwi nan depnas militè initil yo konsa dominiken pov ta bouke pran kanntè pou yo rantre Porto Rico.Ou met tande nou genyen hing hang antre nou men kanta endepandans ti peyi saa li pap disparet menm.a mwens ke yo vle detwi 9 milyon ayisyen yo A bon entendeur salut.

Lè nap pale de youn fos natyonal nou pa beswen mantyone FADH la paske li pat janm youn fos vre.nou ka bati youn fos vre apre nou komanse rezoud pwoblem ki pi enpotan yo.an atandan akademi polis la dwe ba jenn polisye youn entrenman militè tou, paske fos polis la dwe youn fos mixt.ma kontinye pale de fos natyonal la pi ta.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16357
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptyDim 27 Jan 2008 - 12:09

Wi zafè pou Dominikani ta atake Ayiti an se rans.Gade pwoblèm twoup Loni yo te genyen pou yo te sibjige youn ou 2 katye popilè ,e mesyedam Loni yo te gen bon jan zam.
Imajine pwoblèm lojistik Dominiken yo t ap genyen ,si yo ta vle rive Pòtoprens?
E te genyen presedans .An 1963 ,Juan Bosch te vle mobilize lame dominiken an pou l al jete Papa Doc e mesye lame yo te fè misye konprann pwoblèm ke yo ta genyen si yo ta angaje yo nan bagay sa a ;byen ke an 1963 ,peyi Dayiti te deja fatige ak Divalye.

Epitou ,nou gen dwa pran egzanp ant Nicararagua ak Costa Rica.
Apre JOSE "PEPE" FIGUERES ak Jent militè lan aboli Lame Costa Rica a,Somoza nan Nicaragua te toujou konprann se nan piyay li li ye ,pou l travèse fwontyè 2 peyi sa yo ,pou l al atake ekzile Nacaragua yo sou teritwa Costa Rica a .chak fwa l fèsa Costa Riken yo ak vye fizi "Enfield" yo toujou fè yo kontre ak zo grann yo.

Bon sou abolisyon Lame Costa Rica a.Pou nou konprann sa ki te fèt lan;imajine Jent militè an ou byen an 1986 ou byen an 1990 ta deklare abolisyon Lame Dayiti.

Lè nou wè yon peyi ap fè pwogrè e yon lòt ap fè bak ,se pou nou konpare ki kalite moun ki nan peyi sa yo!

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs EmptyDim 27 Jan 2008 - 12:35

Joel a écrit:
Sasaye a écrit:
Si m genyen pèsepsyon saa, se paske li baze sou pozisyon ou toujou pran.

Pou rann bagay yo klè, men pozisyon m:

Mwen kont tout atak nenpot moun fè sou peyi m avèk pèp mwen. Keseswa atak vèbal, fizik oubyen sikolojik.

Mwen pou avansman pep Ayisyen lan nivo ekonomik, sosyal e kiltirel.

Mwen pa adere lan oken sektè ni ideyoloji politik oken pati oubyen asosiasyon ayisyen Lavalas ou Espwa.

Donk bliye zafè lavalasoespwaryen yo.

Mwen se yon Ayisyen lan tout mwèl mwen.
Mwen pa dwe pèsonn anyen.

Kounye a, di fowom lan ki pozisyon w.

Ayibobo pou wou Sasaye,

Lè ti nèg wè ,moun ap pwoteste kont koudeta 2004 lan (m ap pale pou tèt mwen) se pa ke moun lan pro Lavalas ou Lespwa ,ou nenpòt lòt Pati;se paske peyi an pa janm pwofite de koudeta sa yo.

Eske malgre tout pwoblèm ki te genyen yo, peyi an pa t nan yon pi bon kondisyon anvan koudeta 2004 lan?

RICO vin tounen yon gita yon sèl kòd ,tout bagay mal ki rive se mesye lavalas yo ki kòz yo ,si misye ap kontinye l ap vini tankou konfrè l kkkòk.L ap mete yon pòs e pa gen moun ki ap pran tan yo pou reponn li ,paske y ap konnen se tan yo y ap pèdi.

E mwen kwè ,ke misye koumanse reyalize sa e se rezon misye koumanse mete de "pòs" ki pou mete moun an kòlè.

Sèlman ,mwen ta renmen konnen kote rayisman misye genyen pou mesye Lavalas yo sòti.Se pa yon bagay senp,paske bagay sa a koumanse patolojik!

Nou selman sispèk, telman koken nou fè tout vye alizyon sou yon pos ki byen eksite nou. Poukisa nou pa plis relaks ase transparan pou nou mande kisa mwen byen panse sou zafè sa. Olye nou derape negativman, nan pase sou kote , nan voye pwent sou Rico. Poukisa nou pa gen ase de rekil ak konsyans non patizann pou nou fè yon deba byen chita sou kontansye ant Dominiken ak Ayiti.


Pou swadizan moun ki eskolarize ki konnen ou konpran byen orijinn diferan istwa chire pit ant la Dominikani ak Ayiti. Ki zafe mete pwoblematik rejim lavalaso-Espwa selman nan mitan koze ki monte byen lwen nan fondasyon de leta Ayisyen ak nesans leta Dominiken. Non mesye nou pa ditou serye , se aprann gen rekil, yon ti brin solidarite, kite vye detay mesken politik pou abode vrè pwoblematik Ayiti ak la Dominikanni.

Se byen konprann byen analize tout sektè yo ki sitou an Dominikani kap ajite yo. Si nou byen swiv GWO TIT ATIK LA KI SOTI NAN KOMANTÈ YON EKIP JOUNALIS TRÈ SERYE E KONPETAN, KI FAMILYE AK DOSYE DOMINIKEN NAN ABODE YON SEKTÈ EKSTREMIS KAP AJITE YO. LAKAY VWAZEN GEN TOU SOT DE MOUN KAP METE DIFE, KAP BRASE KAJ LA.

Alos se byen zafè atansyon pou nou Ayisyen pa pran, ni mache , ni sote nan pwovokasyon. Paske mwen Rico gen chans pou konprann byen kontansye ki gen ak Dominiken. Etan yon moun ki gen anpil moun ak fanmy ki reyisi lakay vwazen e pi ki te trennen mizètou lakay vwazen. Mwen gen orijinn matènèl nan rejyon ki rele Los Palis ak Laguahedionde sou bo Plato Santral.

E san fè chèlbè orijinn patènèl nou se te ofisyèl gouvnmenan pase yo avan Duvalye yo lakay Dominiken e orijinn yo byen ankre nan nan Wanament sou frontyè a kote No peyi a .Tout sa mwan kap di nou tit istwa e konesans peyi vwazen sa nou gen anpil bon zanmi ak move lennemi tou.

Sof ke yo toujou an pwisans ni nan lame ak pouvwa politik yo. Men lod mondyal chanje, kontèsk yo diferan nan pwen anyen pou pè ni kwapwonen al malpouwont ki tap byen mennen epok Touriyo ak apre li. Yo te vle pran revanch sou bon pataswèl ke Drijan tankou Soulouque fe flanke yo,men se fini.

Menm papa Dok te retounen pase yo nan tenten nan voye bonbade , kouri dèryè kamoken an plen nan teritwa yo. O pwen ke yo mare fache yo voye 3 avyon de gè sou Okap vinn kwapwonnen, EKIP MILITÈ DCA LASNAL TIRE NAN DEGWANN YO , YO KRAZE POUL YO. SE TE FINI.Alos tout kwapwonay sektè rasis, ekstremis kay vwazen se yon radot, nan voye dife se ransè, vye nostaljik liy durr kap voye monte.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Contenu sponsorisé




Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty
MessageSujet: Re: Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs   Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Rumeur de l'occupation d'Haiti par la Dominicanie selon certains secteurs
» Haïti : Une économie de simulacres
» Page d'histoire: Mefaits de l'occupation Americaine (1914-19
» 5 ans d''occupation pour.. pourquoi au fait?
» Haiti 15 Octobre 1994 - 15 Octobre 2008: Les hommes de l'occupant

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti :: Haiti :: Espace Haïti-
Sauter vers: