Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.

AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  CalendrierCalendrier  PublicationsPublications  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  Connexion  

Partagez | 

Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6  Suivant
AuteurMessage
revelation
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

MessageSujet: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Ven 27 Juin 2008 - 15:03

Rappel du premier message :

C’est vraiment étrange qu’on doit se résigner à appuyer un coup d’état à un gouvernement qui a été élu démocratiquement par son peuple. C’est vraiment triste et immoral. Mais une telle décision devrait se base sur une nécessité politique et humaine. Il faut qu’il y soit une urgence immédiate. Nous venons de passer prés de 30 ans de dictature, et maintenant une vingtaine d’années de bamboche démocratique et notre condition étant que peuple n’a rien apporte de positive, au contraire elle s’aggrave de mal en pire.

Un coup d’état est’ il l’antidote d’une dictatorship?

Quels sont les signes avant-coureurs d’un dictatorship et quel est le moment propice pour un coup d’état??
On demande de dechouker Président du Zimbabwe Robert Mugabe et le remplacer par qui et par quel system?
Nous arrivons dans un point ou il n’a plus de dictatorship, mais des clan-ships, des groupes des amis politiques, des banquiers ou gambistes qui décident de passer le pouvoir comme un ballon de football en faisant des petites passes l’un a l’autre. Sur le terrain ils changent de position, mais l’équipe reste, donc pas une chance pour des réservistes.

A Man Who Once Loved Mugabe
By Anonymous
Sunday, June 29, 2008; B01
HARARE, Zimbabwe -- My father, who lives in Zimbabwe's countryside, wrote me a letter the other day. The 74-year-old man wrote that he had not had soap, cooking oil, sugar or tea leaves -- virtually anything -- for a very long time. Could I help? And if I had any old shoes that I was no longer using, could I send them to him?
I felt castrated as I read his words. Like many Zimbabweans, I am in no position to aid my loved ones; I had been out of a job for a whole year when I got the letter. My father might have forgotten that, or simply been so desperate that he just had to let me know about his plight.
The company I had worked for had closed down without any fanfare, and severance packages were not paid. In an eerie way, the demise of our company mirrored the demise of our country: The bosses at the top had proven adept at ruining the company, not at running it efficiently with the welfare of the people at heart. So we paid the price.
Now here was my father, asking for help I was honor-bound to give but simply could not provide. I was filled with impotent rage -- the same feeling my fellow citizens get as we watch Zimbabwe spiral out of control, caught in the turbulence of bad, self-serving decisions by the powers that be, ostensibly on our behalf but always at our expense.

In particular, my father's case fills me with simmering fury because he has been a staunch supporter of President Robert Mugabe's party, the Zimbabwe African National Union-Patriotic Front (ZANU-PF), ever since the 1960s, when he had served the liberation fighters in any way he could in their struggle against then-Rhodesia's British overlords. Back in the 1990s, when Mugabe's rule was turning sour, I was amazed still to find in my father's house an official portrait of the president.

When my father was in his early 60s, he wrote to inform me that he had taken up a job in a different district as a secretary for his beloved party. He was eventually forced to retire, and he has been trying to eke out a living as a peasant farmer ever since. My father has been devoted to the party that he says has nurtured him over the years. What does he have to show for it? The very people he has pledged his loyalty to over the decades are the ones responsible for his plight.

It is not just my father who is writing letters of lamentation; almost every one of us has plumbed the bottoms of our hearts every day. We may never write those thoughts down, but each moment we spend agonizing about how we are going to make ends meet is, in essence, the sending of a plea -- one that no one, sadly, seems to be able to answer.
T
he hope of change offered by the March 29 presidential election has been ruthlessly and systematically crushed, and all that remains is the stains of our butchered dreams. Like my father, we have all been betrayed, treated shoddily and been victimized for daring to speak our minds. In Zimbabwe, if you question a wrong or criticize an injustice, you are labeled a member of the opposition Movement for Democratic Change. Since the regime rabidly calls the opposition puppets of the West, that label can have dire consequences.

One relative, a tobacco seller in his early 40s, was particularly bitter about the youth militia that is carrying out most of the regime's dirty work: boys and girls barely out of their teens who are ordering elderly men and women about with impunity. "Tisu tirikutonga," they declare: We are the ones in power and control. And so they are.

"What hurts me the most," my relative said, "is that at my age, I have to live in constant fear. To come here to Harare, we had to ask for permission, and on our return, we have to go and report that we are back. . . . I am not a politician. I just want to earn a decent living and get by."

"The problem is that there are people who did not tell Mugabe the truth," another relative pointed out. "They lied to him that he was still popular. When he came to address rallies, they bused people from all over the province, and it was the same crowds that were ferried to the different venues, most of them forced. When Mugabe saw them teeming in their multitudes, dutifully cheering and applauding him, he thought they truly loved him."

No longer. If anything, our trials and tribulations have deepened with the failure of March 29 to materialize into meaningful change -- a stillborn hope that haunts us.
There is a surreal quality to the crisis unfolding here. For the many citizens who depend on the state media, it is business as usual, featuring robust coverage of Mugabe's campaign appearances. Opposition leader Morgan Tsvangirai's withdrawal from the run-off vote that was held Friday was treated like a non-event. One neighbor, a devout soccer fan, observed, "This is like having a penalty shootout with only one team.

" But Mugabe seems to see nothing wrong with banging the ball into an empty net, then sprinting down the field celebrating his victory. In fact, he does not seem to mind playing the entire match on his own. As long as he is playing, all is well with him.

But for the rest of us -- for my father, my relatives and friends, my country -- all is not well. The other day, a devout Mugabe supporter had assured a friend of mine that once Mugabe had clinched his victory, the terrible inflation wracking the economy would go down, probably a day or so after his inauguration.

Such people seem to believe that diesel could come out of a rock. We ordinary Zimbabweans do not deal with inflation by making unrealistic assurances; we deal with it in its grittier, raw form, in our day-to-day struggle for survival. Last week, Zimbabwe's dollar fell a staggering 80 percent on the country's illegal currency markets as people hunkered down before the presidential runoff. In barely a week, the price of a loaf of bread -- which can be found only on the black market -- has shot up from $1 billion to more than $6 billion, but even that could have changed by the time this article appears. In less than two weeks, we have watched the fares for a commuter omnibus, our common means of public transportation, shoot up from $500 million to a price somewhere in the billions.

In Zimbabwe, we talk of these billions without batting an eyelid. A friend from my neighborhood has a 4-year-old son who is in kindergarten. The other day, I saw this boy holding a wad of $50 million notes; unless they all amounted to a billion of our dollars, he could not buy a mere sweet with them.

Even our kindergarteners have to be billionaires these days. Zimbabwean tycoons now talk in terms of quadrillions of dollars. I still haven't been able to get my essentially artistic mind around denominations with nine zeroes, much less 15. You should see the people frowning, trying to count the bank notes.

As I count, I think of my father. His needs cannot be met, let alone my own. The skyrocketing rise in the cost of transport and basic goods, most of which can be bought only on the black market, means that what one earns is less than what one must spend on survival. Yet day in and day out, people trek to and from work.

I can only conclude that we have all been turned into criminals of one kind or another, selling and buying on the black market in order to make ends meet -- which they barely do. And all we want is better lives for ourselves and our children -- and an aging father who once believed in Robert Mugabe.
The author is a Zimbabwean writer. The Washington Post is withholding his name for safety reasons.

How to Handle Dictators
Wednesday, June 25, 2008; Page A12 Washington Post
In a June 22 Outlook commentary,
"The Only Answer to the Mugabes of the World May Be a Coup," Paul Collier advocated encouraging coups to topple dictators and achieve "improved governance" in "such sad little states as Zimbabwe and Burma."
For him, those countries' governments are equivalent to their leaders, President Robert Mugabe and Senior Gen. Than Shwe.
But history shows that coups beget counter-coups. While living and working in Southeast Asia and sub-Saharan Africa, I witnessed sprees of illiberal governance that only worsened the prospects for democratic rule in those places. And if developed countries were to adopt Mr. Collier's recommendation, Mr. Mugabe would be likely to interpret that approach as vindicating his contention that neocolonial rule is the cause of Zimbabwe's ills.
The government in a country such as Zimbabwe or Burma is not merely a strongman but a collection of interests and groups.
Western countries should step up external pressure on the ruling cliques and support local initiatives that promote good governance.
This course is morally right and politically wise.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/gallery/2008/03/31/GA2008033101298.html?hpid=topnews

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/7476754.stm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7476712.stm
Revenir en haut Aller en bas

AuteurMessage
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : néant

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 29 Juin 2008 - 19:07

Zafè alfabetizasyon enfomèl sa mande yon kèksyonman serye. Pou yon popilasyon ki ta sanse byen entegre sistèm sa an difikilte pou soti nan grangou, nan vye manipilisayon politik ak dirijan diktaktè. Eske se yon trip menm jan ti nèg pa bo isit sèvi pou fè kapital politik, etabli kliyantèl pou asèvi frè yo. Se travay zot osi byen yon moun tankou Francois Duvalier ki te gen ekip sendika kite o sèvis li. Moun sayo pa te nan travay pou revandikasyon manb yo kont anplwayè ni tou amelyore kondisyon travay yo. Se te yon kilb politik sa fini la.

Alfabetizasyon ki chita sou yon edikasyon enfomèl se pèdi tan. Sa yon kretyen vivan bezwen nan jan ti peyi konsa se bon edikasyon fomèl pou li aprann vrè konesans pou defann tèt li. Zafè alfabetizasyon ki chita sou zafè enfomèl selman se kote yon popilasyon majoritè byen edike. Alos nouvo alfabetize sa mwen rele enfomèl yo byen entegre nan yon sistèm parèy. Men zafè bann alphabetizasyon youn pa kap ede vreman lot se tan pèdi. Se prensipal rezon peyi konsa annafè ak koken dirijan ki pwofite feblès sitwayen l pou manipile yo, kenbe yo an lyès.

Si yon moun byen konprann sans alfabetizasyon se montre sitwayen ki andeyo sistem edikasyon fomèl yo tout yon seri de zouti pou li fonksyone o pwen de vi sosyal, sante, osi byen politik ak latriye. Alos eske peyi sou kontrol konsa pral vreman enkilke sitwayen l bon zouti pou lage pè las nan degwann yo. Adyero si nou chita nan yon sal alfabetizsyon O kanada pou tande kèksyonman moun kap fouye pou konprann koman pou yo fè demach nan fonksyon piblik. Koman pou yo fè fas a polis ki pa dwe pa pyetinen dwa yo.Koman moun konsa ap mande sans yon bilten vot. Koman ekonomi peyi yo mache. Eske nou panse koken pral entegre moun konsa vreman nan bayo detay ki pral anmèkde yo. .Mwen konprann apre yon alfabetizsyon fo mamit 90 % yon popilasyon, Mungabe ap jwe frekan frekan ak yo.

Objèktif alfabetizasyon pou rannn sitwayen sa fonksyonèl, granmoun tèt li vreman kote bon jan diktakti chita se manti kap voye monte Popilasyon konsa poko vreman granmoun tèt li.Selman depi w lage yon bilten nan men yo prale vote tankou AyitÎ pou moun ki bayo Espwa. Se la tou koken ki fo, ki pa vreman bon, twonpe yo. Se anko anpil tan pou yo chanje kap yo. Se la mwen di yon moun nan edikasyon adilt fomèl pi prepare pou fè fas kont koken. Paske moun sa pral devlope prop zouti li pou kontre ak sitiyasyon sosyal, sante , politik ak latriye. Men sa mande anpil envestisman, anpi lajan ak pwofesyonèl kalifye nou pa vreman genyen. Non tann selman UNSECO pou lonje kwi w nou bayo. Yon sitiyasyon ki sanse menm pou Zimbabwe
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur

Masculin
Loisirs : Histoire

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 29 Juin 2008 - 19:25

Wi ,noumenm se te toujou pedan n ap fè,ap pale de moun prepare ,e poutan pa yon mèd nou pa fè.
Pa vin pale de Divalye ,se pawòl nan bouch li t ap fè,lè li t ap pale de alfabetizasyon.
Lan ka Mugabe an ,li pa t bezwen fè kanpay alfabetizasyon,li bati lekòl lan tout peyi an,e li te tonbe lan yon kanpay 'krash" pou li prepare pwofesè.

Non malgre tout pwoblèm peyi sa a genyen ,li kondane pou l reprann tèt li,p[aske baz lan fèt deja ,se tankou peyi tankou Lalmay ak Japon pa t pran tan pou yo rekonstwi ,paske pi gwo richès yon peyi se edikasyon.

Ou mèt tande nèg ap voye pye ,kont yo genyen ak MUGABE sè ke misye ap siyen de kontra pou 800 ak 1 milya dola ak La Chine pou eksplwate min li yo.

Poutèt sa ,yo bezwen ekate misye.
Pou noumenm pa vin konpare Ayisyen ak Mugabe ,enbesil "pi kapab" yo paka siye kajou sa a!
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : néant

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 29 Juin 2008 - 19:54

Joel se yon domenn mwen konnen byen ak moun tankou Paul Dejean nan kotwaye l Monreyal . Se pa ditou parol anlè kap voye, Mwen di w lè koken vle jwe ak sa yo kapab. Sou rejim Preval la mwen pa konstate volonte sa. Men te gen youn se bon manipilatè ki lage anpil fanatik antreprann koze konsa. O pwen ke Paul Dejean te minis nan kabinè lavalas leven koken. Alos mwen konnen kisa map pale tou nan domenn saki ki konsènen mouche. Mwen di w fè atansyon menm jan ak Mungabe ki pa vreman onèt ki pral atenn objèktif ki kap sèvi kont li.
revelation
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 29 Juin 2008 - 21:20

Jafrikayiti di:
Citation :
Nan koze Zimbabwe a, se refleksyon Mandela ki poko delala a mwen ta renmen tande, Winnie Mandela. Kanta pou Desmond Tutu, misye gen kEk tan depi l ap kite yo sEvi ak li nan enterE enperyalis yo.

Si Zimbabwe rive nan twou li ye la a, se paske Mugabe pou tEt pa li rete tann twO ta anvan li aji pou korije fOs kote sistem kolonyal la te tabli nan peyi a. Mugabe tete lang ak blan Angle kont li, epi lE kabrit fin rantre nan jaden - lE li pa an se lE sa a li deside aji. TwO ta bare li.

Men, fOk Afriken yo fE atansyon anpil. Koze fOs Nasyonzini sou baz sa a se pwazon li ye. Je vOlE yo se sou dyaman, PetwOl, LO, Coltran yo brake.
Si ou kwE m manti, al gade detay sou yon VERITAB DIKTATE ki nan yon peyi ki rele TURKMENISTAN, kote yon blan ap dirije peyi a tankou se yon sek relijye.
Se sete koze ipokrit yo t ap defann vre, se la yo ta debake an premye.
TontonnwEl se malatchong tande!
Mwen fe konnesans ak prix nobel de la paix Desmond Tutu le lite vinn Washington, DC pou visite pitit fille ki tap etidye nan Howard Université. Mwen fe plis ke 10 minutes ap pale avek li e dapre pawol ki soti nan bouch li, se yon neg ki gen anpil karakte anpil sajess la kay li.
Se byen malere ke mesye intellijan kankou Jafrikayiti, Colocolo e lot kamarad yo kap rele heros independans Afriken yo e Prix Nobel de la Paix kankou Nelson Mandela e Desmond Tutu des pantins des impérialistes occidentaux. Si Afriken yo te rele Dessalines e Toussaint L'Ouverture des pantins des occidentaux, nou tout tap mande anraje!!!
Sa montre klereman ke gen yon seri de moun ki programmè, antrenè robotisè e aktive pou dtwi karakte tout moun kipa dako avek agenda pa yo. Menm gwo patriach ras afriken nou yo ke le mond blan e nwa respekte mesye sa yopa pa pê krachè nan figui yo e rele yo pantin e di ke yap delala.
Sa kife nou pi mal la mesye sa yo se kay imperialiste yo ke yo fe edikasyon yo, se kay imperialiste yo ke yo jwen bon travay profesyonel yo, se kay imperialiste ke yo fe pitit, edike tet yo e fanmi yo, bati richess yo etc.. Ipokrizi sa fet pou fimi. Zafe chita kom spektate sou tet lantouraj e ap gade pep kap goumen e rele amwee pa a la mod anko. Se desand vinn batay tou

Tout heros independans afrikenn sa yo, yon respekte lot pou kouraj yo. Ke se Kenyatta, Leopold Sengor, Sankarra, Lumumba, e tout lot heros kite konbat kolon yo swa avek fizi bayonet swa avek plim ak lank, e gwo pawol piman bouk tout moun fe travay yo.
Men Selman le yon latan yo ap konpote’l pimal ke kolon keyo tap konbat yo. Le yo akroche nan pouvwa e yo pavle remet li sa pa fet pou nan jwet la.
Fok nou gen kouraj pou nou denonse move konpotman mesye sa yo menm jan Malcom X te denonse move konpotman Elijad Mohamed.

Rod di :
Citation :
pou mwen se pa ni ampere a vi ni presidan a vi ki pwoblem lan se sa moun ki Presidan a vi ou byen anperè a vi fè ak pouvwa a, li ta pi bon vre ke genyen yon alternans de tans zan tan tankou sa fet o Zeta Zuni. Men tou genyen yon epok nan serten peyi fok genyen yon moun ki genyen pway ki pou fè chanjman ki merite fet yo.pou mwen sa ki enpotan se sa moun ki a la tet peyi ya ap fè.

Si preszidan a vi a ou byen empere a vi a bay pep la manje, vowel al lekol, bal bon swen sante okenn lot se pa sa selman ki knte! Fok yon pep gen dwa a la pawol tou. Se chien ak chat ki kontan le yo jwen manje e nan men met yo menm si yo pran 2 e 3kout pye de temp zan temp.

Eske libete a la pawol e dapiyanp sou la press pa intere se nou ?
Eske respe lwa constitisyon yo pa interese nou ?
Reprezantan pep la nan Parlement pa intere se nou?

Yon diktate te met progresist, men si se avek represyon, kraze zo, kout batou, fiziyad, anprizonman e intimidasyon ke progre sa yo ap fet, li pa bon tou fok nou chwazi sa nou vle.
Anpil nan nou telman dekouraje, telman fatigue goumen, fatigue we moun inosan e ti moun kap mouri ke yo reziyen yo e mande pou fos larmee tounen, yo mande pou diktate tounen, yo vle la paix, travay, ak manje pat ou les moyens menm avek represyon, menm jan ak chien ak chat.
Donk tout travay ke nou te fe depi 1986 jiska nojou, se lave men e siyel a te. Fok nou konnen kisa nou vle. Si se yon diktate progresist kraze zo ou byen yon system elektoral demokratik kote ke tout moun se moun e tout moun kap pale e di sa yo vle.

Gen anpil intelektyel akademisyen kipa kwe nan eleksyon demokratik anko paske lajan e infliyans achte kandita, nou we sa o Zeta-Ini, Kanada, se pa pep la ki vreman chwazi yo menm si yap rele viv intel, viv intel, se lajan ak klerin kool-aid kife yo aji konsa. Politik la santi ni nan peyi blan ni nan peyi pa nou. Tou patou se menm bagay la

Ant diktate progresist kraze zo e eleksyon demokratik fo mamit, pep Ayisyen an pa gen lot chwa ke fe yon revolisyon quasi e hydrid kote yon dirijan pap pe aji an diktate le okasyon an prezante e aji demokratikman tou le moman mande sa. Pa gen mal nan sa si 2 bagay sa yo fet avek koodinasyon e volo ak kriminel yo ki pou peye move zak yo peye.
Si pep kap lite a paka jwen yon dirijan ki kap fe 2 bagay sa yo alafwa le pou li fe yo peyi pap jamb avanse. Pep la te met tou pran bato al lot bo dlo pou al chache yon la vi myo menm jan nou tout te fe.
Revelasyon
jafrikayiti
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 29 Juin 2008 - 21:41

Revelasyon,

Mwen konnen se pwovokatè ou ye, men m ap pwofite entèvansyon ou lan pou mwen klarifye jan mwen wè deklarasyon Mandela ak Tutu fè kont Mugabe yo.

Mwen gen anpil respè ni pou Nelson mandela ni pou Desmond Tutu. kidonk, se pa paske mwen di yo kite enperyalis la sèvi ak sa yo di osnon sa fè ki vle di mwen kwè yo se trèt, osnon yo se tyoul enperyalis. E si mwen di Nelson Mandela fin delala, se reyalite lavi m ap obsève. Nou tout gen pou nou delala yon jou. Si ou byen suiv se Nelson Mandela inofansif la (granmoun 90 zan) an se limenm kolon enperyalis yo adore. Lot Nelson Mandela a, jenn gason revolisyonè a, jouk nan moman n ap kominike a , se yon TEWORIS li ye nan liv enperyalis la. Se sa ki esplike rayisman yo genyen pou yon fanm vanyan tankou Winnie Mandela. Se konsa enperyalis la fonksyone, depi yn neg inofansif yo pare pou fè fèt pou ou. Nan vivan li yo t ap fè plan pou sasinen Toussaint, lè yo fin toye li, yo kontan fè lwanj pou li, sitou si sa ka ede yo detui yon Dessalines. Menmman parèyman pu artin luther King.

Mwenmenm nan ka Zimbabwe a, mwen kwè Afriken pwogresis gen enterè ede Thabo Mbeki mennen inisyativ ki chita sou sajès tradisyonèl Afriken pou yo jwenn lapè nan Zimbabwe. Sa vle di aplike prensip tankou Ubuntu, mete Afriken an nan mitan tout solisyon y ap aplike - e kenbe blan yo osi lwen ke posib. Tankou Joel mansyone sa deja, sa ki enterese blan yo se avantaj ekonomik yo pa vle Lachin pran nan men yo.

Noumenm nou pa ni blan, ni chinwa. Se koze pa nou nou gen responsablite okipe. Mugabe gen bon kote li, li gen move kote li. Sosyete Zimbabwe a dwe chèche anndan fon kay li, solisyon li bezwen an. Si nou te aprann anntann nou lakay, jodi a giyon pa ta anvayi nou konsa.

Jaf
Rodlam Sans Malice
Membre-fondateur
Membre-fondateur

Masculin
Loisirs : Lecture et Internet

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 29 Juin 2008 - 21:45

Revelatyon demokrasu se pa yon bagay ou ka ekspòte ;sa pa genyen anpil tan mwen te tande yon pret ki tap pale ke irak te pi bon lontan lè Sadham te la ke koulyè ya;banm mande w yon kestyon eske japon pa genyen yon anperè a vi,si yo ta diw pou chwasi ant kiba ak ayiti ki les ou ta chwasi?ki system ki ba plis moun sante ,edikatyon, lojman ,travay diyite?Mwen pa di ke sytem castro se ideyal non ,men tou kom mwen di se pa nan tout peyi ke demokrasi ka fleri.

menm jan tou mwen pap pran system North Korea pou system South koreya, se sak fè mwen di se pa ni ideyoloji yo ni fom gouvenman an ki pa bon pou tout kote sa depann de istwa, kilti peyi yo e sa moun ki o pouvwa yo fè ak pouvwa pou pi gran nonb lan.,chak peyi genyen yon system ki ka bon li yon serten moman epi yon lot moman li merite chanje ;system saa ka pa bon pou yon lot peyi .

Mwen pa konn pou wou mwen pito genyen manje, doktè ki pou swaye mwen lè m malad ,lekol pou piti mwen ale, travay ke m genyen yon press lib ki ap radote tout la sent jounnen san li pa servi anyen ki itil.Al mande ayisyen ki ap di sa yo pito sou gouvènman an si yo ta ba yo dwa al kiba ou o japon pou wè konbye ki tap kite ayiti.Wi mwen konnen ke bon dye di ke lom pa viv selman de pen men li te fè pitit li fè mirak poul te ba tout disip li yo manje lè li te miltipliye pen ak pwason yo.Alò revelatyon sak vid pa kanpe tande mon frè.fok ou ka manje anvan ou ka pale.(lol)

Dernière édition par Rodlam Sans Malice le Dim 29 Juin 2008 - 22:48, édité 1 fois
revelation
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 29 Juin 2008 - 22:26

Citation :
Jaf di:Revelasyon,

Mwen konnen se pwovokatè ou ye, men m ap pwofite entèvansyon ou lan pou mwen klarifye jan mwen wè deklarasyon Mandela ak Tutu fè kont Mugabe yo.

Mwen gen anpil respè ni pou Nelson mandela ni pou Desmond Tutu. kidonk, se pa paske mwen di yo kite enperyalis la sèvi ak sa yo di osnon sa fè ki vle di mwen kwè yo se trèt, osnon yo se tyoul enperyalis. E si mwen di Nelson Mandela fin delala, se reyalite lavi m ap obsève. Nou tout gen pou nou delala yon jou. Si ou byen suiv se Nelson Mandela inofansif la (granmoun 90 zan) an se limenm kolon enperyalis yo adore. Lot Nelson Mandela a, jenn gason revolisyonè a, jouk nan moman n ap kominike a , se yon TEWORIS li ye nan liv enperyalis la. Se sa ki esplike rayisman yo genyen pou yon fanm vanyan tankou Winnie Mandela. Se konsa enperyalis la fonksyone, depi yn neg inofansif yo pare pou fè fèt pou ou. Nan vivan li yo t ap fè plan pou sasinen Toussaint, lè yo fin toye li, yo kontan fè lwanj pou li, sitou si sa ka ede yo detui yon Dessalines. Menmman parèyman pu artin luther King.

Mwenmenm nan ka Zimbabwe a, mwen kwè Afriken pwogresis gen enterè ede Thabo Mbeki mennen inisyativ ki chita sou sajès tradisyonèl Afriken pou yo jwenn lapè nan Zimbabwe. Sa vle di aplike prensip tankou Ubuntu, mete Afriken an nan mitan tout solisyon y ap aplike - e kenbe blan yo osi lwen ke posib. Tankou Joel mansyone sa deja, sa ki enterese blan yo se avantaj ekonomik yo pa vle Lachin pran nan men yo.

Noumenm nou pa ni blan, ni chinwa. Se koze pa nou nou gen responsablite okipe. Mugabe gen bon kote li, li gen move kote li. Sosyete Zimbabwe a dwe chèche anndan fon kay li, solisyon li bezwen an. Si nou te aprann anntann nou lakay, jodi a giyon pa ta anvayi nou konsa.
Jaf, mwen pa yon provokate jan w di a. Se la verite ke nou tout ap chache sou forum nan!!
Se w menm kap provoke la sosyete le w di ke Nelson Mandela finn delala. Se yon mank dega sa a yon prix nobelist, yon patriach, yon neg ki passe plis ke 25 ane nan prizon pou konviksyon li.
W di ke Mandela finn delala se w kap provoke e chofe dife. Mr. Mandela tande tre byen nan zorey li san ke li pa pote "hearing aid" li li diskou li san li pa pote linett. Li gen preske tout dent nan bouch li. Li pale rasyonelman e avek korerans san pedi memwa li. Paske li gen 90 an se sak fe ke w rele'l delala???

W di ke Mugabe gen bon kote li e move kote li.
Eske w kap SVP fe yon bel rale sou move kote Mugabe? Paske bon kote a anpil moun bat bravo deja.
Fe nou we e eklere je nou sou move kote Mugabe.
Pafe chich avek nou!!
Banou anpil koze sou move kote Mugabe.

Revelasyon
jafrikayiti
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Mar 1 Juil 2008 - 9:26

Revelasyon ekri: "Eske w kap SVP fe yon bel rale sou move kote Mugabe? Paske bon kote a anpil moun bat bravo deja."

Se la a movèzfwa ou parèt aklè. Yon "bèl rale" tout bon vre pa ta dwe fèt odepa ak fos kote. Si ou te enterese tout bon vre nan boukantay lide pou detere laverite ou ta envite plis patisipan vini ak sa yo konnen osnon tande osijè pèsonaj la - kit se di bon kit se kritik negatif.

Mwen pa p rantre nan lojik voye woch paske, nan defann entèrè privilèj pa yo, blan deklare semenn sa a se "open season on Mugabe". Poudayè depi nan premye mesaj la mwen lonji dwèt sou kèk fot moun ka idantifye lakay Mugabe. Men mwen refize fè sa, andeyo kontèks. Wi Mugabe, apre lendepandans Zimbabwe, pase anpil tan ap tete lang ak pouvwa Britanik la, nan enterè yon swadizan chanjman pasifik. Kidonk, koze refom agrè, se jis nan ta misye koumanse ajite sa. Fot sa a anpil lidè nwa komèt li paske yo pa vle aksepte leson listwa ki montre ke sèl bagay blan respekte se lafos. Kidonk, se pandan ou an pozisyon d fos pou ou frape. Paske limenm se tann l p tann kondisyon reyini pou li dechalbore ou.

Kontèks Mugabe pran pouvwa a enpotan tou. Paske anpil ekzanp pase devan je misye kijan yo dechalbore Lumumba ak Sankara. Kouman yo sabote Nierere (Tanzani) ak NKrumah (Gana). Kidonk, fok nou konprann pridans misye te vle demontre tou. Kidonk, kritik la merite fèt men fok li balanse ak yon lespri jistis. Si se pa sa, se menm vye refleks anti-noumenm nan kolon rasis yo ap itilize ou nou kraze san mezire tout lidè nwa ki reprezante yon menas pou enterè yo.

Konsa tou, mwen kritike prezidan Mugabe daprèzavwa li pa te fè lenesesè pou Zanu-PF gen yon kad jèn lidè ki pran larelèv. Lè yon nonm depase 80 ane, se pa plas ou pou ou ap jwe wol prezidan yon nasyon. Mwen te fè menm kritik la sou Fidel malgre tout respè mwen gen pou li tou. Li difisil anpil pou yon moun admèt limitasyon laj pote sou nou. Men se lwa lavi. Chak jou ou viv ou vyeyi, e depi ou viv ou ap mouri. Kidonk, fok yon moun aprann fè plas pou larelèv, vle pa vle.

Mwen konprann Mugabe pa t ap dirije kè kal. Zenglendo entènasyonal yo mete anpil baton nan wou li. Kit se anbago, kit se mèsenè k ap tante koudeta, kit se frekansite onivo diplomatik....tout se vye kou ba nèg ki pa asepte mache tèt bese devan kolon dwe atann pou yo kontre sou chimen yo. E, laplipa nèg kondisyone pou yo aplodi tou salopri ki pibliye nan laprès kolon yo. Menmsi gen yon reyalite k ap pete je yo so "motivasyon reyèl" ki dèyè atak sa yo. Paregzap, nanpwen dout Morgan Tsangirai se yon salopri. Misye pa gen okenn baz popilè nan Zimbabweé Se sa tou ki fè blan yo ap kore li konsa a. Yon bezwen yon tyoul ki depann de yo. Nou te wè egzanp lan lakay nou. Yo bezwen mete popetwèl "opouvwa" ki oblije mache èsès paske yon pa gen okenn lot fos pou kore yo. Nèg konsa ap fè nenpot krim pou yo ka jwi moso "fo pouvwa de fakto". Se sa ki dram nan jodi a, nan Zimbabwe. Li lè pou Mugabe tire lareverans. Men blan yo pa vle se pèp Zimbabwe ki chwazi demokratikman ki moun ki pral pran larelèv. Yo vle lage yon pouvwa tou pare nan men yon trèt ki pral fè volonte yo - menm jan yo deja oganize sa nan Congo.

Gen 2 motivasyon sakre pou kolon yo: 1) gwo enterè ekonomik - sou tout teritwa Lafrik la 2) privilèj blan (minorite blan ki sou teritwa Zimbabwe a).

Keseswa konfli ki gen sou latè alèkile ou gen pou ou remake antant nan mitan blan Ameriken ak Ewopeyen sou baz 2 mtivasyon sakre sa yo. Tout diskou sou "la démocratie", la fraternité humaine... se BICHI!

Koze pou ebete ki kontinye kwè nan sa yo di yo olye yo kwè sa yo wè.

Reve, mwen espere ou pa desi dèske mwen pa ede ou kalonnen woch sou yon nèg blan bay lod lapide....men, se pa tout nèg ki te konn ap griyen dan lè kolon t ap rachonnen yon nèg parèy yo ak kout rigwaz sou tan lakoloni. Genyen ki te konn ap ri yo ri sot, yon ri lach...genyen ki te konn souri...men se yo sèl ki te konn sa ki nan tèt yo, genyen ki te konn fè silans, paske anpil fwa silans pale pi fo.

Sa mwen swete pou prezidan Mugabe se lavi, lapè, lanmou, repo.

Jaf
revelation
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Mar 1 Juil 2008 - 13:33

Jafkayiti di :
Citation :
Kontèks Mugabe pran pouvwa a enpotan tou. Paske anpil ekzanp pase devan je misye kijan yo dechalbore Lumumba ak Sankara. Kouman yo sabote Nierere (Tanzani) ak NKrumah (Gana). Kidonk, fok nou konprann pridans misye te vle demontre tou.
Yon lot vye rezonnman afrocentrik w yo anko pou jistifye move konpotman yon lide afriken!!
Nan kontex ke Mugabe pran pouwa pa bali dwa, ni privilej poul kenbe pouvwa avi ni dechalbore prop pep li!!!
Mugabe gen 28 ane a la tet peyi Zimbabwe. Depi indepandans peyi sa jiska no jou, eleksyon fo mamit ak fet chak 6 zan e misye jwen mwayen monte prezidan chak fwa.
Li toujou kraze tout opozisyon yo pou li pa pedi pouvwa. Kontex ke li pran pouvwa menm jan ak Dessalines nan, nou konnen li deja.
Men zafe kenbe li a vie a pa ladan !!!
Se pa Robert Mugabe ni Dessalines ki te sel heros indepandans!! E lot neg marron inkoni yo ki pap gen nom, ni nan frote zepol ak kolon yo, yo pap fe yon kout chef tou??? Fok nou sispand revandike tet nou, ni volo kredi pou bravou heroyik lot moun ki konbat kot a kot avek nou.
Jafkayiti di :
Citation :
Lè yon nonm depase 80 ane, se pa plas ou pou ou ap jwe wol prezidan yon nasyon. Mwen te fè menm kritik la sou Fidel malgre tout respè mwen gen pou li tou. Li difisil anpil pou yon moun admèt limitasyon laj pote sou nou. Men se lwa lavi. Chak jou ou viv ou vyeyi, e depi ou viv ou ap mouri. Kidonk, fok yon moun aprann fè plas pou larelèv, vle pa vle. Sa mwen swete pou prezidan Mugabe se lavi, lapè, lanmou, repo.
Yon lot vye atak arogans w yo anko kont vye granmoun. Tout moun ki granmoun pa fet pou nan pouvwa anko !!
Le yon neg fet ingan’m avek lespri sou tet li, laj pa gen inpotans!!
Laj Mugabe ak laj Fidel Castro pa interese’m. Se prinsip demokratik ke nou mande yo pou yo respekte!!
San represión, ni kraze zo la press, e libete a la pañol. Kontinye manke granmoun dega. Sak pi mal la granmoun ke yon pa dako avek yo se pantin e delala. Sak w dako avek yo w ba yo kredi paske de fason istorik ke yo pran pouvwa. Sa pa bay yo dwa rete a vie!!Sispand vye rezonnman heroyik sa yo. Batay la sepa kolon selman!! se grangou klorox, insekirite, la mize etc..Jafkayti di:
Citation :
Paregzap, nanpwen dout Morgan Tsangirai se yon salopri. Misye pa gen okenn baz popilè nan Zimbabweé Se sa tou ki fè blan yo ap kore li konsa a. Yon bezwen yon tyoul ki depann de yo. Nou te wè egzanp lan lakay nou. Yo bezwen mete popetwèl "opouvwa" ki oblije mache èsès paske yon pa gen okenn lot fos pou kore yo. Nèg konsa ap fè nenpot krim pou yo ka jwi moso "fo pouvwa de fakto".
Pa vinn konpare Morgan Tsangirai avek Gerard LaTortue yon lot fason anko pou vinn vire loloj moun honnet !!
Morgan Tsangirai viv tout vi li nan Zimbabwe e li gen yon bel bazz pami inion travaye yo e tout klass popile yo. Li te al nan eleksyon e li passe.
Se pa parachite ke yo te parachite li nan Zimbabwe!! W gen odass e je chech ap vinn fe konparezon sa !!
Vre popetwel la w konnen ki yes li te ye !!
Popetwel ke nou tout te remen e fe konfyans e ki apre vinn lague tout konseye politik ekonomik e sosyal li yo sou pretex ke se pep ki fe revolisyon e se ak pep poul kole ko li.
Popetwel ki te mete yon ambargo sou Ayiti e ki kraze ekonomi peyi a e jiska prezan nou pakab soti ladanm toujou.
Popetwel ki te antre an Ayiti avek 20,000 solda etranje lakay peyi Dessalines ak Christophe e Petion e jiska prezan, solda etranje yo la toujou e se Bondye sel ki konnen kile yo pral la kay yo.
Popetwel ki tap fe komplo poul te gen majorite vwa nan palman poul te sa rete o pouvwa avi.
Popetwel ki te arme ti moun piti avek gwo zamm fand fwa pou intimide popilasyon an e kreye dezod nan tout iniversite e rest popilasyon peyi a.
Popetwel ki te gen tan pran yon bon bengn, abiye li byen kostime li menm ak madam li e pitit li, malett vetman gentan fet, kout telefonn cellile ap fet tou pa tou. Gwo deal gentan ap fet avek blan zanmi'l yo sou tet pep la, gwo deal pa mache jan yo te vle’l la.Se pa nou menm pep la ki trahi'm se zanmi gwo blan li yo ki mete'l anba kod.
Popetwel rele ammweee, yo kidnape’l.
Depi le sa, mo kidnaping nan rete nan vokabile pep Ayisyen komm yon pichon, yon sign de terreur, de lan mô, de soufrans nan memwa pep Ayisyen.
Tou otan ke nou gen neg kankou Jafkayiti nan kominote a kap preche afrocentrikanizasyon nan tet ti Ayisyen. Kap preche cochma esclavajist kankou se ayisyen selman ki sibi esclavaj.Nou pap jamb avanse nan mond globalizasyon ke nap viv la. Japon ki te resevwa yon bomb atomik ki te touye anpil moun, nou pa tande yo pale de sa. Yo ranmase vye paket yo e avanse pou pi devan.
Tout l’amerik la te anba lesklavaj e yo soti ladan tigout pa tigout!! W menm se fouye ke yap fouye nou pi fou nan lesklavaj le yap pale de malfesans kolon tout jounen aloske se kay kolon an ke wap viv. Ipokritt!! W two bias nan rezonnman w yo, w pakab viv di nou ki chef deta ki pou rete e ki yes pou ale. Respekte prinsip demokratik san fe koken!!

Revelasyon

Dernière édition par revelation le Mar 1 Juil 2008 - 14:51, édité 2 fois
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Mar 1 Juil 2008 - 14:14

JAF
Ti nèg pa note poukisa SADEC pa vle kondane Mugabe.Se konnen nèg yo konnen.

Poukisa se ti nonm AYADEMA a ki sou pouvwa lan TOGO.Lè la Frans kontwole vwajay opozan misye yo ,pou yo pa ba misye konpetisyon pou misye ka gade pouvwa a e pou yo sa kenbe kontwòl.
Se pa bagay ki pase sa gen 20 an ,30 an non ,se bagay 3 zan de sa la wi?
Tankou w JAF mwen ta renmen ke MUGABE remèt pouvwa a e pa nesesèman bay TSANVGARAI.Mugabe seka yon nonm ke laj li rive an ,li ka pa wè bagay yo dwèt,men tou se yon nonm mwen gen lontan m ap swiv.
Mwen sonje lè BOB MARLEY te vwayaje lan ZIMBABWE an 1980 pou li te bay konsè jou endepandans Zimbabwe an.
Mwen sonje tou ,se lan Zimbabwe tout mouvman endepandans nan Sid Lafrik yo te vin pran refij.Gerya Afrik di Sid yo osi en ke geriya NAMIBIA yo.
Anpi tou Zimbabwe te konn soufri anpil chok pou sa ,lè gouvènman apartheid Afrik di Sid ak Namibia yo te konn travèse fwontyè an pou yo atake Zimbabwe.

Mwen sonje tou yon atik ki te parèt lan New York Times,lan ane 1984 konsa ,kote repòtè an te montre yon foto moun ak tiwèl ki ap poze brik.
Repòtè an te di ke MUGABE te nan yon pwogram ekstrawòdinè ;misye te gen tan bati 5 fwa plis lekòl an mwen de 5 an endepandans ke l te vin jwenn.

Mwen dakò ,se pou misye ta wete kò l ;men moun ki te touye preske 15 milyon moun lan Kongo ant 1885 ak 1908 yo,pa ka vin fè l leson.

E SA PA GEN ANYEN AFROSANTRIK LADAN L!

Dernière édition par Joel le Mar 1 Juil 2008 - 17:28, édité 2 fois
revelation
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Mar 1 Juil 2008 - 17:14

Joel di :
Citation :
Tankou w JAF mwen ta renmen ke MUGABE remèt pouvwa a e pa nesesèman bay TSANVGARAI.
O.K. a ki moun ke w ta remen ke Mugabe remet pouvwa si se pa yon kandida ki patisipe nan eleksyon e dapre rezilta yo gennyen??? Di nou SVP. Sak nan tet w se passe pouvwa bay pitit li, ou byen madam li? Sa pa byen ke papa li te mouri kite pouli.
Pwoblem nan se ke nou menm, nou refize fe fas a defett. Apre 28 an o pouvwa e nan fe eleksyon fo mamitt nou pa konsevwa pedi e remet pouvwa bay ninpot ki moun, sitou si se pa moun pa nou.
Se si nou vle e a moun nou vle nou bay li.
Donk afe eleksyon demokratik la pa egsiste normalman jan pou’l te fet la paske kandida sortan ap toujou ap chache mwayen pou ke se yon moun pa’l ki monte e se pa an Afrik ou byen o Zeta-Uni ou byen an Ayiti selman se tout kote.
Si Mugabe te gen pitit, lita pase pouvwa bay pitit li deja.
Joel di :
Citation :
Mwen dakò ,se pou misye ta wete kò l ;men moun ki te touye preske 15 milyon moun lan Kongo ant 1885 ak 2008 yo,pa ka vin fè l leson.
E SA PA GEN ANYEN AFROSANTRIK LADAN L!
Pa gen moun etranje ou afriken kap vinn fe Mugabe la leson non. Li pedi nan yon eleksyon e yo mande li pasifikman pou’l bay plas a kandida gagnan an. Se tou!
Yon heros konsa ki batay pou peyi li, e ki pase plis ke 28 an o pouvwa, se pa an exil ke nou ta remen we ke misye Mugabe ale. Se lakay li ke nou ta remen ke misye mouri. Otreman, tout batay heroyik sa yo pa tap fe sans.
Nou tout ta remen ke Mugabe ale an paix e an repo e pase pouvwa bay yon lot fe yon kou pou momemtum demokratik la kontinyen san paranoya e konspirasyon theori. Se yo menm pep afriken kap fe eleksyon yo avek kandida lakay yo. Se pa le USA, Kanada e la Frans kap feli pou Zimbabwe e yo pat kapab voye neg soti Boca Raton, FL.
Se pa blan, ni kominote internasyonal, se nou neg nwa, sikonstans ekonomik Zimbabwe a kap deperi avek yon inflasyon anraje e rezilta yon eleksyon ki mande sa. An nou fe travay nou ansamb san ke nou pa fouye blan ladann!
Revelasyon
pierre-alain
Star
Star

Masculin
Loisirs : Acualités politiques

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 6 Juil 2008 - 6:31

piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 6 Juil 2008 - 19:34

Sa pa konvenk mwen nan angnen .Se kom si w ta dim sit New york times pa montre foto enstalasyon nuleaire nan Irak avan Sadam te tombe.
grandzo di
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : centre
Loisirs : full contact

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le crapaud sans pattes

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Sam 12 Juil 2008 - 21:09

CocoColo,

Vous avez compris que l'occident veut faire payer le prix fort au pays de l'independance, lequel a ose distribuee la terre. Je ne cautionne pas la methode utilisee car il y avait plus simple et moins chere.
grandzo di
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Sam 12 Juil 2008 - 21:11

Coco

Je voulais dire, '' payer le prix fort au leader de l'independance, lequel a ose distribuer la terre aux paysans'''
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Sam 12 Juil 2008 - 21:24

Karl X a écrit:
Coco

Je voulais dire, '' payer le prix fort au leader de l'independance, lequel a ose distribuer la terre aux paysans'''

C'est ce je pense.

Malheureusement pour eux, la Chine et la Russie ont compris ce jeu.

grandzo di
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Sam 12 Juil 2008 - 21:55

Sans malice,

Je pense que Mandela a toujours eu les mains liees, Mais, l''homme est sage et intelligent. les 27 annes passes dans les geoles l'ont aide a devenir sage.

Ce n'est pas facile d'etre le jouet du carnaval des autres. Mais, je respecte mandela.
revelation
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 13 Juil 2008 - 11:11

Karl X a dit a Joel :
Citation :
Vous avez entièrement raison. Je suis convaincu que la seule raison sous tendant le lynchage de Mugabe est l'expropriation des terres des fermiers blancs, infirme minorité blanche détenant plus de 70% des terres arables. L'Angleterre qui avait des comptes a régler avec Mugabe a profite pour étouffer économiquement le pays.
Pour nous haïtiens, c’est du déjà vous !
Nous sommes en 2008 et entrain revivre ce que nos grand parents ont vécus pendant la guerre de l’indépendance en 1804. Les esclavagiste nous ont étouffés comme ils sont entrain de le faire a Zimbabwe et Mugabe.
Karl X a dit :
Citation :
Je précise que je ne suis pas un partisan de Mugabe.
Pouvez v
ous dire aussi avec precision la même chose pour nos héros de notre indépendance. Le Mugabe d’aujourd’hui est notre Dessalines d’hier?
Karl X a dit :
Citation :
Mugabe a fait plusieurs erreurs.
a) Il a viole l'accord de lancaster house de 1979 et les engagements de 1998 en n'indemnisant pas les fermiers.
b) Le timing n'était pas bon.
c)Trop rapide.
d)Usage de La violence, ce n'était pas nécessaires.
Le peuple a refuse l'expropriation par referendum, c'était donc une erreur de passer par la loi. Pire,
d) il a viole tout simplement le droit de propriété. On n'exproprie pas sans indemniser.
Il a donne le fouet pour se faire battre.
Il aurait pu créer une colonisation de peuplement à l’ endroit ou se trouvent les terres sans jamais intervenir. Il aurait pu ruiner les fermiers par sabotage systématique des infrastructures sans aucune intervention officielle de sa part. Bref...les moyens sont vastes.... en gros, il aurait pu ruiner ses messieurs sans jamais dire un mot.
Pourquoi vous dites que le timing pour l’Independence de la Rhodésie a Zimbabwe n’était pas bon, trop rapide ???

Pouvez-vous dire que le time de St Domingue a l’indépendance d’Haïti était trop tôt et trop rapide ??? Devrions-nous Karl X attendre 100 ou 150 ans avant de le faire??

Karl X how are you going to tell a bunch of slaves who are being killed every single day not to revolt and to hang in there a little bit longer because the time is not right and too fast?? Dessalines and Boisrond Tonnerre were commanders, they were not in the sugar cane plain fields.
They were not the ones who were being beaten and killed every day. How cynical and bloody could it be to tell a group of brothers to hang in there a little bit longer because the timing is not right and too fast??
Dessalines probably told them: Listen guys! Your timing is our timing! Anytime you are ready let’s do it!!
Koupe tet Boule kay. A la guerre comme a la guerre!!Que le meilleur gagne.

Ensuite vous avez dit que :
Citation :
Pire, il a viole tout simplement le droit de propriété On n'exproprie pas sans indemniser. Il [Mugabe] a donne le fouet pour se faire battre.
Donc vous êtes d’accord avec Boyer qui a décidé d’indemniser les planteurs français?
En conclusion et basant sur votre déclaration pensez vous que la dette de l’indépendance d’Haïti était justifiable ?? Aristide n’avez t-il raison de demander que cet argent soit retourné à Haïti ??
Voici mon opinion a moi.
Si nous [colons français et esclaves noirs] occupons une terre qui n’est pas originellement a nous.
Celui qui gagne le combat garde cette terre. Point final.
Seul les indiens d’origines peuvent venir le réclamer. Et comme Colocolo a dit, nous haïtiens sont parentés avec les indiens.
Mes grand parents avec le moins de technologie qu’ils avaient a l’époque, ont fait une étude approfondie des indiens d’Haïti.
Jusqu'à présent, dans les montagnes de la Cibao entre St Domingue et Haïti, il y a encore vivant des indiens primitifs et des marabous tête sirop (un mélange d’indien et noir).
On trouve beaucoup de marabous au Brésil, Pérou, Panama, St Domingue et Haïti.

Dans le cas de la Rhodesie/Zimbabwe, les africains sont des propriétaires originels. Ils ont chasses de leur pays les colons exploreurs et exploiteurs et colonisateurs.
Yo repran sak te pou yo déjà !! Donc pourquoi doivent-ils payer des indemnités aux colons Rhodesiens???

Si j’ai un propriété et quelqu’un sans autorisation est venu construire une super maison avec piscine terrain golf et tout. Si un jour je lui demande de vider les lieux, je n’ai pas à le dédommager, parce que sa présence sur ma propriété au départ était illégale.

Donc Mugabe n’a rien a payer aux blancs. Mais cependant, il doit pratiquer la bonne gouvernance. Organiser des élections crédibles et sans magouille. Respecter la Constitution et la voix du peuple et non garder le pouvoir indéfiniment au nom de son héroïsme de la guerre de l’Independence.

Bay yon lot moun fe yon kou tou !! Apre 28 tan o pouvwa!!

Revelation
grandzo di
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 13 Juil 2008 - 16:00

revelation,

Je suis parfaitement d'accord avec le fait qu'ils font au zimbabwe la meme chose qu'Haiti. La question est pourquoi, ils font aux noirs toujours la meme chose et pas aux vietnamiens, aux indiens.

Avant de repondre a cette question, je vais dire ceci, l'histoire du remboursement de l'indu n'a rien avoir avec cette histoire d'expropriation (je dis indu car il n'y a pas eu de dette, c'est une erreur de langage que de parler de dette, une erreur de langage peut avoir des consequences dramatiques sur le plan diplomatique et juridique... bref tel n'est pas mon propos ici).

Je ne suis pas d'accord avec Boyer sur cette affaire. Mais, il n'y a plus rien a faire aujourd'hui sur un plan juridique. Sur un plan diplomatique, seule l'intelligence relationnelle peut aider a resoudre cette erreur. Aristide, la encore a ete naif lorsqu'il a demande de rembourser la dette. C'est une de ses plus grandes betises. Comment, ses conseillers n'ont pas pu l'empecher de dire des betises de ce genre.... bref... tout cela ne sert plus rien a rien. C'est du verbalisme cette histoire de dette.

Ceux qu'ils veulent continuer a quemander le remboursement de la dette sont libres de le faire. Connaissant, la mentalite francaise, la dynamique occidentale, je sais que c'est une perte de temps, pire, c'est une raison pour la France de maintenir a travers ses reseaux '' our mouth shut'''

Lorsque j'ai parle de timing. Je voulais dire simplement, que lorsqu'un chef d'Etat prend une decision, il doit mesurer les consequences. En l'espece, Mugabe n'a pense qu'a sa tete. Je rappelle que le zimbabwe est actuellement dans un etat de delabrement. A mon avis, cela ne fait que de commencer si Mbeki ne vient pas sauver ce qui reste. Pourquoi une telle situation? Pour des expropriations qui ne servent a rien et qui ont pour consequences previsibles un embargo occidental. seul le peuple souffre. Je suis loin d'etre d'accord sur la technique. Une bonne technique, c'est celle qui fonctionne, ce n'est pas juste affirmer une fierte mal placee.

J'ai parle de Timing pour signifier dans ce contexte que la prise de decision etait trop rapide, car trop violent. La violence aveugle n'a jamais servi a rien lorsqu'elle elle n'est pas canalisee et indispensable au reglement d'un conflit.

Comprenez moi bien, je ne discute pas le bien fonde de ses idees, je dis une chose qui est simple, il y a une maniere de faire les choses. C'est sur ce point, je suis generalement pas d'accord avec la plupart de mes interlocuteurs. Croyez vous un instant que je ne pete pas un plomb de voir une minorite de colonisateurs detenir une terre qui n'est pas la leur. Bien evidemment..... Mais je dis toujours, on s'amuse pas a se battre avec une machette quand l'autre a de la poudre.

J'ai une vision tres simple voiresimpliste de la vie politique. En politique, seul le rapport de force compte.
Contrairement a certains de mes compatriotes, j'ai une vision pragmatique de la politique. . Je ne crois pas dans les grandes theories absurdes. Ma vision politique est celle de la realpolitik.

Prenons un exemple concret, le cas d'Obama. Obama pour etre le premier noir a l'election finale aux etats unis a du comprendre qu'il ne pouvait pas continuer a chialer comme les Jessy jackson, les al shaprton, les jessy lewis... ect (ca c'est le old school). Obama a mis de cote les themes qui ont toujours empoisonne la societe americaine. Ce n'est pas qu'Obama se fiche de ses themes, car il a demontre bien avant l'election qu'il etait attentif aux problemes des noirs. Si on regarde son experience legislative tant au senat de l'illinois qu'au senat americain, c'est un militant noir.

Mais il depasse officiellement le cadre de la race pour avoir une base electorale plus large. Ce s'appelle de la strategie politique fondee sur du pragmatisme. Certains noirs peuvent lui reprocher de ne pas etre suffisamment branche sur les noirs, mais la verite est que tous ces precedesseurs n'ont pas mieux fait. En agissant et en fermant son clape, Obama a reussi la ou personne ne l'attendait. Il aurait fait le contraire, c'est a dire utilser plus ses ''guts'' que son cerveau, il aurait eu son 15 mn de glory et basta........ il serait deja aux oubliettes de l'histoire. la il a deja fait l'histoire

Disons les choses de cette facon. Je crois que le temps est venu ou il faut cesser imperativement de ramener les choses a la revolution, il est venu le temps de pactiser pour eviter que les haitiens mangent de la boue, il est venu le temps qu'on arrete de chercher de midi a quatorze heures des choses qui n'ont aucun sens saux yeux du monde.

Pour revenir a nos moutons, Mugabe a fait une belle connerie en expropriant les blancs car il aurait du savoir que son peuple allait crever de faim. Que l'occident allait retorquer. Il a ete dans l'une des plus grandes universites a londres. Il aurait du connaitre la sale mentalite des anglais.Mon probleme ici, ce n'est ni l'occident ni Mugabe, ce sont les zimbabweens qui sont maintenant chasses comme des chiens dans les pays limitrophes a l'instar des haitiens chasses a travers le monde. C'est insupportable... au non de quoi de combat perdu d'avance. Il fau reinventer la maniere de combattre la pieuvre.

Encore une fois, on ne peut pas comparer la revolution haitienne mettant fin a l'esclavage, et une technique de droit qu'est l'expropriation. Se pa mim bagay.

Les haitiens n'avaient d'autres options que de coupe tet boule kay, Mais mugabe oui. Et il a choisi la pire des options, voila le probleme central. Manque de pragmatisme, trop vieux pour s'adapter au monde et aux techniques.

Mais revelation, je concois votre point de vue.
Marc-Henry
Administrateur

Masculin
Opinion politique : Démocrate

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 13 Juil 2008 - 17:12

J'ai l'impression que mon bon ami Karl banalise la demande légitime d'Haiti de la restitution de la dette de l'indépendance. À cet égard, je voudrais rappeler au lecteur et à mon ami Karl que c'est à la suite logique d'une longue réflexion que les penseurs du mouvement lavalas , j'ai dit bien les penseurs lavalas car l'idée de la demande de la restitution de la dette de l'indépendance ne provenait pas du président Aristide mais d'un diplomate haitien et des militants de la première heure du mouvement lavalas. Ce diplomate a lancé cette idée et Haïti a reçu de l'aide des juristes internationaux dans la préparation du dossier de la restitution de la dette de l'indépendance. Karl , il y a bel et bien eu une analyse structurée et adaptée à la problématique et à son contexte par des juristes compétents en matière de droit international.

Le problème c’est la manière que le PDT Aristide a déposé la demande

Je reconnais que le président Aristide s'est approprié de la demande personnellement et ce qui a, bien sûr, limité la portée de la demande à la France en 2003. Il a fallu chercher un consensus haïtien avant de faire une telle demande à la France. Effectivement Aristide a fait d'autres erreurs selon le contexte dans lequel on a présenté la demande de la restitution de la dette à la France. Il ne fait aucun doute que le Docteur Aristide voulait passer dans l'histoire comme le premier président à avoir demandé à la France de restituer la dette de l'indépendance. Il l'a payé durement. La preuve, il a été dechouké suite à cette demande de la restitution de la dette à la France...

Enfin bref, je pense que nous pourrons toujours demander à la France de 2008 de faire sa part et cela avec tous les haitiens bo kott tab la…

Bon c'était quoi le débat ...?

Invité
Invité

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 13 Juil 2008 - 17:23

Marc-Henry,

Plus longtemps les francais gardent cet argent, plus d'intéret qu'ils auront à payer. A leur place, je règlerai ce problème avec l'Etat haitien une fois pour toutes.

Aristide avait réclamé 21 milliards, aujourd'hui nous devrons réclamer 22 milliards.

Cette bataille de restitution de cet argent ne vient que commencer.
Joel
Membre-fondateur
Membre-fondateur

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 13 Juil 2008 - 17:25

Karl,
Comme disent les Chinois :la réalité n'est pas noire ou blanche ,elle est grise.il n'y a pas d'absolu.C'est ce que les chinois appellent "fuzzy logic".

Dans le cas d'Aristide quelque soit l'attitude qu'il avait adopté ,les Républicains le renverseraient.
Je me souviens qu'en 1990 ,le New York Times publiait dans sa page d'opinion ,des traductions des sermons d'Aristide ,comme celui "Le capitalisme est un péché mortel" ou bien "Le grand Satan du Nord" etc...

C'était avant l'élection d'Aristide à la présidence .Dés lors je me disais qu'Aristide était fichu s'il était élu président.
il importait peu ce qu'Aristide était ,c'était ce que il apparait ètre qui importait.
En Colombie ,c'est peu connu ,il y avait mème un mouvement des droits civiques de noirs colombiens qui se réclamait d'Aristide.

De mème que Reagan considérait MAURICE BISHOP une menace à l'hégémonie américaine ,Papa Bush le considérait de mème ;mème si qu'Aristide n'avait pas dirigé tellement à gauche.

Ce qu'on ne comprend pas c'est le deuxième coup d'Etat,mais George Bush Jr n'est pas très brillant.

Pour continuer dans la logique "fuzzy".Comment se fait il que cette nation de paysans ,je veux parler du Vietnam a défait la nation la plus technologiquement avancée de la planète ,je veux parler des Etats Unis.
Les Etats Unis avaient presque 600000 hommes sur le terrain avec les armes les plus sophistiquées au monde.
Aussi,si on entend une interview de l'un des plus grands généraux et stratéges de tous les temps ,je veux parler de cet instituteur VO NGUYEN GIAP,l'on comprend rait pourquoi les Etats Unis ne pouvaient pas gagner cette guerre.
Cette nation a défait les envahisseurs chinois à plusieurs reprises depuis le 13ème siècle ,puis les français et les etats Unis ,en usant les mèmes tactiques!
Bon...
Marc-Henry
Administrateur

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 13 Juil 2008 - 17:41

Joel

Si Aristide était certain que les republicains le renverseraient,il faudrait donc l'accuser d'avoir affaibli l'état d'Haiti par sa tenacité à exercer le pouvoir en Haiti surtout son retour en 2001. N'est-ce pas Joel !

grandzo di
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 13 Juil 2008 - 18:55

Marc,

Fais moi confiance, l'idee de forcer juridiquement la France a rembourser l'indu est en mon sens farfelue. Seule une solution diplomatique formalisee par une cooperation etroite dans divers domaines peut aboutir a une reconnaissance tacite par la France de cette violence ecomomique exercee sur Haiti. C'est mal connaitre la France que d'imaginer meme dans les reves les plus fous qu'une action devant un tribunal est envisageable.

Je ne connais pas les supers juristes haitiens qui ont prepare cette demande. mais a mon avis, ces theoriciens font fausse route. Pire, ils font peser la menace de sanctions ecnomiques injustes sur le peuple haitien.

Marc, tu es un homme pragmatique, tu vis au canada, tu as travaille avec ces gens, tu sais qu'ils n'aiment pas reconnaitre les defaites. La France ne reconnaitra d'aucune facon cet indu.
La France a suffisamment de moyens a tous les niveaux pour taire une telle demande. Il s'agit la d'une question de rappot de force. Ni plus ni moins. Quiconque connait un peu le fonctionnement de la justice internationale sait qu'elle coquille vide. Comment des juristes, fussent-t-ils les plus grands intellectuels d'Haiti peuvent croire qu'une solution juridique est possible.

Ne partons pas dans des croisades dessaliniennes. Sur un plan juridique. l'action en remboursement est prescrite. Aucun tribunal n'acceptera de juger justement cette affaire. Je suis attriste de vous dire que le droit international n'existe pas. Seul compte le rapport de force. Dans ce domaine, Haiti ne vaut pas deux gourdes.

La strategie n'est pas la voie des tribunaux. Mais bien celle du dialogue. La France pourrait l'accepter mais sans le tohu bohu mediatique. Celui qui vous dit le contraire ne connait pas la France et n'est pas un ami du peuple haitien qui mange de la boue pour survivre.

Ne continuons pas une guerre de fierte mal placee.
Marc-Henry
Administrateur

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   Dim 13 Juil 2008 - 19:05

Citation :
La strategie n'est pas la voie des tribunaux. Mais bien celle du dialogue. La France pourrait l'accepter mais sans le tohu bohu mediatique. Celui qui vous dit le contraire ne connait pas la France et n'est pas un ami du peuple haitien qui mange de la boue pour survivre.

Ne continuons pas une guerre de fierte mal placee.
Je suis entièrement d'accord avec toi mon ami sur ce point. Cependant, au premier abord, je pense que les juristes voulaient négocier par voix diplomatique . D'ailleurs, il ne faut pas oublier que c'est un diplomate haitien que je connais assez bien pour sa sagesse qui a eu l'idée de la restitution d ela dette et que Le président s’en est approprié pour arriver à ce résultat.

Karl , la demande du président Aristide était une déclaration de guerre et il a eu sa guerre et l'a perdu en exil...

Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état   

Zimbabwe-Mugabe : La Nécessité d’un Coup d’état
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 4 sur 6Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4, 5, 6  Suivant