Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.

AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  CalendrierCalendrier  PublicationsPublications  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  Connexion  

Partagez | 

Ipokrisi youn espri borné

AuteurMessage
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : Lecture et Internet

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

MessageSujet: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 4:54

Mwen ekri teks saa jodya pou montre ipokrisi serten moun ki pran poz sen yo sou moun eki vle montre ke mwen se youn vagabon.mwen pa ekri li ni poum chache lanmou ,respè ou admiratyon oken moun e lè m di oken moun mwen di li pou tout moun an jeneral..Mwen pa beswen lanmou oken ipokrit.tankou Boileau te di ya plis mwen konn moun plis mwen renmen chyen mwen.

Li sanble genyen youn ti ipokrit ki ofanse paske mwen di ke lè mwen te jenn mwen te rankontre youn ti jenn fi ki pitit youn vwasinn mwen nan youn kafe jakmel.Pouli si youn moun frekante kafe Jakmel ou se vagabon.Map mande si mwen te di mwen te rankontre ti fi saa nan Studio 57 nan Manhattan si li ta panse ke se youn move kote.Ki diferans ki genyen ant studio 57 nan Manhattan ak youn cafe ,bar, restoran nan jakmel ou byen youn leglis kote pè ak pastè ap dechalbore ti moun.?se youn kestyon de lajan e de perspetyon..anpil jenn jan al nan studio 57 pou yo danse , pou yo pran drug. pou yo jwen youn patnè pou yo fè seks.ke se swa seks ant lesbyenn , seks ant heteroseksyel, ou homoseksyel.Se menm moun saa ki vekse paske mwen di mwen konn bwè de ti grog de tan zan tan ou byen mwen te kon genyen relatyon ak lot fanm lèmwen te jenn ot ke madanm mwen ki petet ap resevwa la kominyon nan men youn pret ou byen youn pastè ki ap dechalbore tifi tankou ti gason.Se menm moun saa ki ap pale jan li te rankontre youn fanm nan kanaval e ki konn ap ekspose foto fanm toutouni sou forum lan.

Ki diferans ki genyen ant ti fi saa ke mwen te rankontre nan kafe jakmel la ak jenn ti mesadames ke yap montre nan televisyon ki ale nan bar lè week end pou yo wè si ya jwen youn patnè?se yo menm ki di ke tout moun beswen seks.e nou aprann sa nan psychology ke seks se youn beswen natirel de tout moun ki normal.Ki diferans ki genyen ant Monica Lowenski e pitit nat king Cole la ki di lè li te konn pran drug li te konn fè pwostitutyon poul achte drug li?Monica lowenski te konn souse pijon Bill Clinton pou relatyon. Nathalie Cole li menm ka te konn souse pijon youn gason nan 125 th street pou drug , ti fi Jakmel la li menm te ka konn fè l poul te ka manje pou li pat mouri ak tiberkiloz.Eske you solda minustah saa ki an ayiti aktyelman si li se youn moun normal ka rete tou tan saa san li pa fè seks.eske si li ale nan youn bar li rankontre youn ti malerez ki ap chache moso manjel eske se youn vagabon pou sa.Fanm ki ap mache legliz yoe ki ap pran 2 kou anba pastè yo eske yo tou se pa youn brswen yap chache satisfè?Lè Macolm X te jenn li se te youn pimp men sa ki fè li te fè sa e pita lè li vinn rankontre Muhamad nan prison li refè vil li?se paske lè li te jenn li pat genyen youn gid ki pou te montre l ke genyen bagay ou pa fè.Si youn moun ou te leve nan leglis kote genyen youn paket ipokrisi epi youn lot pat genyen menm privilej ou byen men eksperyans saa sa pa vle di ke w siperyè li pou sa. paske ni youn ni lot pat chwasi paran nou.Se chans pa w papa ak manman te edike ase pou yo te envite w seten eksperyans.men yo tou 2 te ka mouri epi ou te lage nan la ri pou kont w.Eske prince charles ki twonpe Diana pi bon moun pase Bill clinton ki te twonpe Hilary menm si li di li pat fè seks ak Monica.?Eske Diana li menm pi bon moun pase Monica?

Ma pale sou alkoolism ak drug youn lot jou."Plus je vois les hommes plus j'aime mon chien".(Boileau)Mwen pa beswen admiratyon oken ipokrit.

Dernière édition par Rodlam Sans Malice le Jeu 18 Sep 2008 - 13:45, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
negrita1
Star
Star

Féminin
Opinion politique : Gestion
Loisirs : Sorties ludiques et culturelles, cinéma, sport...

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 9:30

Le côté intime de la vie d'un homme c'est comme son salaire, ça ne regarde que lui et la femme avec laquel il le partage. Very Happy
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 9:56

Negrita mèsi pou komantè ou fè ya;Depuis votre première intervention sur ce site je voudrais vous poser une question:Aviez-vous été éduquée en france ou en haiti?Si vous ne voulez pas me repondre je comprendrai ,mais ce n'est pas pour vous critiquer que je la pose.
negrita1
Star
Star

Féminin

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 11:48

Rodlam Sans Malice a écrit:
Negrita mèsi pou komantè ou fè ya;Depuis votre première intervention sur ce site je voudrais vous poser une question:Aviez-vous été éduquée en france ou en haiti?Si vous ne voulez pas me repondre je comprendrai ,mais ce n'est pas pour vous critiquer que je la pose.

Non ça ne me derange pas de vous repondre Rodlam sans malice. Sans trop rentré dans les détails de ma vie, disons que je suis arriver en France à l'âge ou j'ai pû entrer dans ma 2éme année d'école maternelle, je n'ai eu le temps que de faire 1 an en école maternelle en Haïti, pour ce qui est du reste de la grande histoire de ma petite vie, elle s'est écrit ici en France.

Puis je me permettre à mon tour de vous reposez la même question rodlam sans malice, sans intention bien sûr de vous porter une critique quelconque, car je sais depuis peu suite à l'un de vos posts, que j'ai pû lire avec beaucoup d'interêt sur ce forum, que vous avez dû vivre dans les plus belles époques ou notre Haïti était ornée de ces plus belles parures, et brillait encore de mille feux aux yeux du monde entier.

Alors puisque vous m'avez posez cette question et que j' y ai repondu, permettez moi de vous demander à mon tour, en quel année avez vous definitivement quittez Haïti?
De corps bien entendu car je sais que votre esprit doit toujours s'y trouver, comme le mien d'ailleurs, sinon nous ne serions sûrement pas sur ce forum, en train de partager nos idées en ce moment.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 12:51

Je suis edifié.J'ai laissé Haiti la premiere fois en 1962 je suis retourné a la fin de la meme année ,la seconde fois definitivement en avril 1970.je ne dirai pas qu'Haiti etait ornée de ces plus belles parures.oui le pays n'etait pas aussi pauvre ,mais ne vous laissez pas tromper par les defenseurs de l'indefendable :la descente aux enfers a commencé depuis la fin des années 50.Il y a eu de courts arrets dans cette voie mais c'etait toujours pour repartir vers l'abime.J'avais pensé qu'après le depart de jean Claude Duvalier les haitiens abandonneraient la mentalité de crabes à grosses pinces ,mais c'est meconnaitre l'emprise des carcans de l'esclavage dans leur mentalité.Ils veulent tous imiter le colon.Ceux qui possedent les richesses du pays veulent a tout prix maintenir la majorité de leurs compatriotes dans l'esclavage moderne pour les exploiter.Je vais vous donner un exemple pour corroborer ce point de vue.En 1967 ou 1968 il y avait une compagnie Canadienne ;Miron, embauchée par le gouvernement pour l'installation des tuyaux pour la distribution de l'eau potable dans les differents quartiers de la Capitale.Les Canadiens voulaient payer les ouvriers un salaire minimum de 3 dollars par jour ,savez-vous que les membres de la chambre de commerce haitienne leur ont demandé de ne pas payer une telle somme aux ouvriers pour ne pas inciter leurs ouvriers à reclamer un meme salaire.Je ne vous parle pas de ce que j'ai entendu;je travaillais un peu de temps à cette compagnie .

Dernière édition par Rodlam Sans Malice le Jeu 18 Sep 2008 - 17:49, édité 1 fois
negrita1
Star
Star

Féminin

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 12:59

Merci rodlam sans malice, de m'avoir fait partager votre expérience, c'est toujours un plaisir pour moi de lire vos recits sur votre vie passée en Haïti...
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 13:33

Sanmalis, si m di w ou pap kwè m.

Epôk wa p pale laa, mwen te Monreyal, ap travay lan yon konpayi aeryen prive yo te rele Royalair. Se lan ti jèt nou yo, mesye yo te konn vwayaje an Ayiti.
Lè saa pat gen vol Air Kanada pou Pôtoprens.

Mwen te konnen prezidan konpayi Miron an, kite te rele Lord, yon nonm kite gen cheve ak moustach ajante.
Misye te mande m, kom ayisyen, si m te vle al an Ayiti avè l kom liyezon avèk gouvenman an.

Mwen di misye non mèsi paske mwen pap janm tounen lan peyi m jiskaske Divalye mouri. Misye te estomake avè m paske li te renmen Divalye.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 13:39

Sassaye mwen byen kontan genyen youn moun ki konnen istwa konpayi saa.Fok li ta renmen Duvalier.Ki bor li ta jwen pou li eksplwate travayè konsa byen ke se ayisyen menm ki te di li sa pou li fè.Se sak fè mwen ka di ke ane 1969 se ane ki te pi di nan vi mwen paske mwen te di menm si grangou touyem mwen pap travay pou mwen pa ka manje ak fanmi mwen.
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 13:53

Le saa konpayi Miron te yon gwo konpayi lan Monreyal.
Li te gen yon karyè ki te tou pre Boulva Metropoliten lan pati ès vil la.
Yo te gen yon gwo cheminen ki te vizib pou tout moun ki ta p ale lan St Michel lan rout Monreyal no.

Mwen pa konn si bagay sayo la toujou kôm mwen gen lontan mwen pa ale Monreyal.
Siman Riko oubyen Marc kapab konfime.
negrita1
Star
Star

Féminin

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 14:29

@Rolam sans malice,

La Haïti ornée de ces plus belles parures, à laquel je faisais allusion Rodlam sans malice, c'était surtout pour vous parlez du fait que à cette époque Haïti n'avait pas encore été mise à nue par notre peuple, aux yeux du monde entier.
Pour exemple il y'a une chose qui m'a toujours fascinné dans ce pays, et ça c'est une chose que je n'arrive pas moi même à expliquer, ce sont les paysages de montagnes escarpées que possède cette île.
Souvent je pense que si je n'étais pas originaire de ce pays, à la seconde ou j'apercevrais ces montagnes à travers le hublot de mon avion, quelque soit ma nationalité je la changerais sans hesiter, afin de pouvoir garder en moi pour toujours un peu de cette merveille que possède Haïti.
Alors lorsque je ferme les yeux et que je vois une Haïti avec ces plus belles parrures, il s'agit d'une Haïti couvertes d'arbres, et non nue comme maintenant, il s'agit d'une Haïti ou chacun et chaques choses avaient sa place, une Haïti ou on ne se permettait même pas d'uriner contre un mur, dans le quartier ou j'habitais sous peine de se retrouver sous les verrous, et il en était de même si vous jettiez vos ordures dans les rues, et il y'a encore beaucoup d'exemple de ce genre, à donner sur cette époque ou le peuple souffrait certes, mais Haïti elle se portait à merveille, elle resplendissait de grâce et de beauté. Aujourd'hui le peuple souffre 10 fois plus, et Haïti est devenue une terre meurtrie, par toute la douleur et la souffrance qu'elle doit porter dans ses entrailles ...
C'était cette Haïti là dont je vous parlait mon cher Rodlam sans malice.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 14:48

Elle n'existait pas dans les années 60;le deboisement n'a pas commencé après mon départ; comme je l'ai deja dit sur ce forum :la première fois que j'ai vu la Gonave en 1966 j'etais effrayé par le deboisement de l'ile.A mon retour en haiti a la fin de l'année 1962 j'etais ecoeuré par la laideur de la Saline.les fatras s'acumulaient dans les rues depuis toujours; je les avais remarques depuis la première fois que j'ai visité la capitale en 1949.ce qui aggrave la situation maintenant c'est l'exode des paysans vers les villes et la croissance demographique.En 1970 il y avait peut-etre la moitié de la population que nous avons aujourd'hui et la production du pays a regressé; alors comment dans ces conditions peut-on comparer les deux epoques.?Si quelqu'un vous dit haiti fut un eldorado dans les années 60 et 70;dites lui:Vous mentez.Haiti n'a jamais ete un paradis pour la majorite de ses citoyens .Pourquoi pensez-vous qu'ils imigraient vers Cuba et la republqiue dominicaine en si grand nombre depuis les decennies 20,30,40 etc ?
negrita1
Star
Star

Féminin

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 15:10

Ces années dont je vous parle dataient des années 40, je vous évoque là les quelques souvenirs que mes chers parents me faisaient partager sur la beauté de ce pays.
J'ai essayer de vous poster quelques photos, à la suite de mon précedent message mais je n'y suis malheureusement pas parvenu.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 15:19

Ma fille ,ecoutez il y avait les grands travaux du bicentenaire entrepris par le president Estime a partir de 1946,mais avant cette decade 1946-56 haiti croupissait dans la plus grande misère.les capois de ma generation peuvent vous dire dans quel etat d'insalubrité ils vivaient avant les travaux d'urbanisme entrepris par le president Magloire dans les années 50.les petits bourgeois qui vivaient à la capitale dans les quartiers huppes peuvent vanter la beaute de la capitale ,mais le quaritier du bicentenaire et du bas ville n'etait pas tout le pays.je me rappelle les souffrances de mes grands parents et parents après leur retour au pays durant mon enfance ;on parle de rarete a present et bien je dois vous dire meme le savon etait rare dans les années 44, 45, et 46.La longevité des haitiens ne depassait pas la trentaine ;ils mouraient de toutes les maladies.Tuberculose, malaria, typhoide ,tetanos etc.Oui le paysage haitien n'etait pas aussi denude.Si vous lisez les livres autobiographiques des Presidents Estime et Magloire vous comprendrez la realite de ce pays.
negrita1
Star
Star

Féminin

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 15:27

Merci une fois encore pour toutes vos précisions...
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Jeu 18 Sep 2008 - 15:34

Tout le plaisir est pour moi. Bon après-midi.
piporiko
Super Star
Super Star

Masculin
Opinion politique : Homme de gauche,anti-imperialiste....
Loisirs : MUSIC MOVIES BOOKS

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'impulsif

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Ven 19 Sep 2008 - 10:35

MALIS,OU SE YON BAOBAB....MESI ANPIL POU FEY LISTWA SA YO...
Rico
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : néant

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Ven 19 Sep 2008 - 10:56

Sasaye a écrit:
Le saa konpayi Miron te yon gwo konpayi lan Monreyal.
Li te gen yon karyè ki te tou pre Boulva Metropoliten lan pati ès vil la.
Yo te gen yon gwo cheminen ki te vizib pou tout moun ki ta p ale lan St Michel lan rout Monreyal no.

Mwen pa konn si bagay sayo la toujou kôm mwen gen lontan mwen pa ale Monreyal.
Siman Riko oubyen Marc kapab konfime.

Yo flanke Miron deyo nan St Michel. Li lese yon gwo twou ouvè nan zantray Monreyal apre li te finn eskplate karyè roch. Karyè a te tounnen depotwa fatra. Yo sispann operasyon vidanj fatra. ''CIRQUE DU SOLEIL'' etabli katye jeneral li, lekol pou konpayi ak lojman pou tout atis, akrobat ki soti nan mond lan na tout alantou. Se yon katye kap revitalize kote Miron se te yon nwizans nan fè siman, blok beton, ekstraksyon roch ak latriye.

Aktyelman gen yon mega projè jis nan fon karyè ak kom depa yon mega magazen Miracle mart ak lot komès. Pou desann nan karyè la pral gen yon tranzit ki desann avè w tankou yon asansè men nan sans desann yon pant pou rive anba. Se konsa yo pral itilize espas sa ki byen pwofon nan zantray vil la
Sasaye
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Ven 19 Sep 2008 - 11:15

Riko,
Mèsi pou enfômasyon sayo.
Mwen te bliye dezas saa jiskaske Sanmalis vinn fè m sonje yo.
Mwen te rankontre ak nèg sayo souvan lan Dorval.
Yo te deja yon maleng lan Monreyal.
Sa pa etonan ke nèg sayo ta l asosye ak Divalye.

Malis, men nèg ou ta p pale yo.

Epi yon bèl ekzanp "Sik di Soley" bay lan netoye ak itilize yon move sit pou fè yon bon bagay.
Imajine yon antrepriz ayisyen al netwaye epi fè yon bèl katye ak sipèmakèt, lekol, rezidans, lan site soley.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   Ven 19 Sep 2008 - 15:30

Sassaye

Men jou nou genyen moyen vre se sak pou fet ,raze tou vye kay depi la saline jis rive nan site soley.moun pa fet pou ap viv nan kondityon salte konsa.zonn sa ta ka tounen youn bel katye nan Port-au-prince ak ti bilding modern kote yo te ka vann kondo pou moun ki genyen moyen ka jwi vu bè port-au-prince la.map gade youn foto Naso ke youn moun mete sou web la mon chè sa bam anvi al naso wi ane saa.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Ipokrisi youn espri borné   

Ipokrisi youn espri borné
Page 1 sur 1