Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  CalendrierCalendrier  PublicationsPublications  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  Connexion  

Partagez | 
 

 HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.

Aller en bas 
AuteurMessage
revelation
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3084
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

MessageSujet: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 10:48

Haïti se trouve encore une fois a la croisée des chemins et on se demande quelle direction prendre ?

Définir notre position, nous somme le pays le plus pauvre de l’hémisphère qui vient de tomber encore plus bas sur le coup d’un séisme de 7.0. Nous somme aussi entoure de beaucoup d’amis qui nous aident temps bien que mal. Ceux sont les plus puissants de ces amis la qui tirent la ficelle qui fait danser nos marionnettes de politiciens qui pensent que ceux sont eux qui ont le control de tout.

Preval’ government gave carte blanche to the Americans to control the logistic of the Louverture airport and the custom service. They [the US & co.] decide who, what, when and how things get in and out of Haiti. To them security is first, humanity and necessity second.

Quand la chaine de télévision de CNN a demande au Président Preval ou étiez vous pendent et après le séisme il a répondu que son palais est détruit ainsi que sa maison privée mais il va trouve un endroit pour dormir quant même, et le peuple est livre a lui-même sans logement, sans soins de santé, sans manger et sans boire. Advienne que pourra, naje pou nou soti. Il n’a pas dit qu’il avait déjà traversé la frontière Dominicaine pour prendre refuge pensant que les choses allaient tourner en cowboys, c’est son ami Lionel Fernandez qui lui a encourage de retourner dans son pays et d’aller prendre ses responsabilités en main. Son secrétaire privé a répondu a CNN qu’il a vu le palais en ruine a la télé et qu’il était lui aussi prêt a quitter le pays.

Quand la presse a demande au Ministre du Tourisme comment ce fait il que la station de croisière Labadie fonctionne toujours en plein temps durant et après le séisme sans même prendre une journée de recueillement a la mémoire des 200,000 victimes. Il a répondu que « the show must go on !! Comme les musiciens du Titanic la music doit continuer.

Quand la Presse a demandé à la PM déchue Michelle Pierre-Louis quel serrait sa réaction face a cette situation ? Elle a répondu qu’elle demanderait aux américains de construire 2 ou 3 grandes tentes, pavillons [bleu et rouge] sur le gazon du palais national pour donner l’illusion et bluffer le peuple que le gouvernement fonctionne toujours et a le control des événements. Quelle connerie !!

Nous voici encore autour de cette grande table qui est Haïti, une table qui maintenant est remplie de nourriture, d’argent, projets de développements etc.. Sans compter les NGO’s locales et internationales légitimes ou illégales qui tournent autour de la table comme des vautours et des chacals aux aguets et en attente qu’on se déchire pour qu’ils puissent tout accaparer. Kelkeswa sak rive a, yap manje kan memm !!

Quelle route prendre ?? On peut passer par la voix démocratique, partager pour que tout le monde puisse trouver un morceau satisfaisant et admissible au peuple.

Ou bien passer par la voix capitalistique, laisser un petit group accapare le tout et décide de faire le partage et donner quand, comment, et a ceux qu’ils veulent.

Fok nou itilize konsyans nou e moralite nou pou nou esseye fe bagay yo byen fwa saa.
Fok nou kontinye pale de politik e devwale inkapasite dirijan nou yo e ranfosse institisyon nou yo ki dwe chita sou yon base sosyal ki pou la pou proteje intere pep la kont predate malhonnet sa yo.

Revelation
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16037
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 11:06

Nou pa bezwen fè okenn chwa:kapitalism ou byen sosyalism.
Tankou lidè Chinwa a DENG XIAO PING te di l "Koulè chat lan pa enpòtan,sa ki enpòtan eske li ka kenbe rat"
Se pou nou imite sa ki travay lòt kote yo.Premye devwa nou se kreye lekòl lan peyi an ,se edike pèp lan ;se sa nou te toujou refize fè ,ki fè peyi an nan pwen ke li ye.
Se sa peyi ann Azi yo ,ke nèg renmen pale de yo an ,te fè .
An 1950 Kore di Sid pa t pi devlope ke Ayiti men gouvènman yo ,menm lè se te diktati militè te envesti masivman lan edikasyon apre "amistis" lan.

Nou menm menm se yon bagay ki lan ADN nou,nou toujou refize edike pèp lan;tankou direktris USAID an te di l an 1993,
nou konsidere moun edike yo se konpetisyon pou nou;pou anpil nèg li ap pi difisil pou yo di yo "pi kapab" (lan optik yo an) si gen anpil "kapab"
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
grandzo di
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2244
Localisation : VIhja
Opinion politique : centre
Loisirs : full contact
Date d'inscription : 22/10/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le crapaud sans pattes

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 12:16

Aux Haitiens

La question du capitalisme ou socialisme n'a plus de sens. L'Etat Haitien a mis un frein a ses reves socialistes par une loi de 1935. Duvalier a definitivement tourne la page du socialisme en 1959. Ne parlons plus de ces vielles idees politiques europennes.
[Seuls les administrateurs ont le droit de voir ce lien]

Le socialisme existe naturellement en Haiti, ce n'est pas un socialisme d'Etat, mais un socialisme municipal connu sous le nom de koumbit et consacre par les paysans. Voici, un excellent exemple..
[Seuls les administrateurs ont le droit de voir ce lien]

Haiti est sous l'influence americaine depuis 1914 et n'a jamais cesse de l'etre. Dans le contexte actuel. D'ailleurs, il est souhaitable que les Etats unis d'Amerique deviennent un acteur essentiel en Haiti dans les dix annees a venir.
Est il besoin de souligner que les anciennes generations ont ete absolument incapables de gerer un Etat axphysier par l'armee

Si les Etats unis ne deviennent pas un acteur important en Haiti. Ce sera la fin de la souverainete d'Haiti. Un certain nombre de pays veulent faire d'Haiti la nouvelle colonie d'Amerique... Notamment le Bresil,la France, et sans nul doute la republicaine dominicaine. Je vous fais une prophetie, si les Etats unis delaissent Haiti, elle sera la proie des predateurs en mal de viande sanguinolante. On ne peut plus regarder les Etats unis avec nos yeux d'hier, il faut sourire aux americains afin qu'ils nous aident, car si Haiti a du petrole comme il a ete dit, les americains sont naturellement nos allies... il y a plus de 1 millions d'haitian american et 1 millions d'haitiens aux USA.. Soyons pragmatiques... Privilegions les americains en Haiti... Duvalier avait compris cela, mais ses tontons macoutes et sa dictature non eclairee ont eu raison de cette prtagmatique idee.

Ne nous trompons pas d'ennemis comme d'habitude.. Les Etats unis d'Amerique peuvent aider a la reconstruction.. Pour ce faire, il faut accepter une cooperation renforcee et etroite permettant une meilleure gestion des infrastructures.

Brandir le principe de souverainete dans les circonstances actuelles revele de la nevrose patriotique et non de l'intelligence. Beaucoup d'haitiens ont la nevrose de ce qu'un jeune etudiant de 1959 appelait le patriotisme affectif.. Il est venu le moment de regarder les choses en face.

En face, je vois les Etats unis d'amerique superviser la reconstruction avec des hommes competents... sous controle de l'Etat Haitien. Le gouvernement haitien ne peut pas faire mieux sans des cadres administratifs et techniques....


Le gouvernement haitien vient de demontrer son incompetence... Mais est-ce de sa faute? On lui a legue une capitale-dechet, un pays sans devises et divisees, une administration sans cadres, Un pays sans elites. La pierre ne doit pas jetee sur Preval..

C'est une erreur de penser que Preval, seul President D'haiti ayant pu se maintenir au pouvoir, seul President ayant reussi a faire debloquer des fonds tant au niveau de l' UE, du FMI, des instances financieres de l'Amerique latine, des Etats unis. L'haitien est ingrat, m'a t-on dit dernierement... l'haitien personnalise le pouvoir a son paroxisme allant jusqu'a croire qu'un seul homme peut resoudre les problemes d'une nation.... A quand va t-on cesser de croire qu'un homme peut changer un Etat en 5 ans ou 8 ans.... sans argent, sans cadres... Mais enfin... Il faut qu'on arrete une fois pour toute.... Je ne suis pas un partisan d'aucun politique haitien... Mais, je dois dire que Preval a fait avec les moyens du bord... et il ne demerite pas.

C'est le President Clinton qui a justement fait remarquer qu'avant ce seisme, le pays avait toutes ses chances pour la premiere fois de s'en sortir, a l'heure meme ou la diapora haitienne s'appretait a rentrer en Haiti..ou les haitiens commencaient a relever la tete...
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
revelation
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3084
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 13:13

Citation :
Karl X a dit : Privilégions les américains en Haïti...

Fok nou remersye w pou bel video sa yo ke w pote pou nou kom referans pou dokimante poin de vue la sou prezans le EtaZini nan peyi d'Ayiti.
Mesi Karl X

Notre opinion c'est que "Privilégions les américains en Haïti" Karl c’est leur donner « carte blanche » comme on dit au détriment des autres amis qui nous regardent et nous critiquent de notre naïveté.
Regardez ce que les américains ont fait de l’aéroport, un grand dépôt de nourriture et de médicaments. Rien ne bouche sans leur control.Tout bagay te bloke e anpil moun mouri e kokobe a koz de sa.
Avantageons, favorisions et chouchoutons les yankees ne vas pas arranger les choses. Il ne faut pas mettre tous nos œufs dans un seul panier. Il faut diversifier notre « zanmitaj » pas par ordre de richesse, mais par idéologie sociale e politique au plus grand nombre.

Citation :
Joel di: Se pou nou imite sa ki travay lòt kote yo.Premye devwa nou se kreye lekòl lan peyi an ,se edike pèp lan ;se sa nou te toujou refize fè ,ki fè peyi an nan pwen ke li ye.
Se sa peyi ann Azi yo ,ke nèg renmen pale de yo an ,te fè .

Joel gouvenman te met kweye 10 mil lekol, se pa sa kap fe yon pep al lekol e resevwa edikasyon. Si'm grangou m'pa byen domi e m'pa an sante m'pap kab etidye memm si papa ak manman se professe lekol.

1) Fok depatman edikasyon national mete sou pye yon system d’edikation kote ke tout lekol Leta e prive gennyen yon carte de route ki bayo curiculumn pou yo aplike e respekte pou sa gennyen yon iniformite nan system edikation nou. Sa yon eleve 6ziemme fre St Louis ak se Sacre Coeur etidye se memm curiculumn nan pou yon eleve Carrefour ou byen Port Salut.

2) Tout lekol ki gen plis ke 100 elev ladann fet pou gennyen yon blibliotek, salle d’etid, aktivite spotif, cafeteria, yon klinik first aid approprye, e system sanitation, dlo potable, latrine etc..
Citation :
Joel di: An 1950 Kore di Sid pa t pi devlope ke Ayiti men gouvènman yo ,menm lè se te diktati militè te envesti masivman lan edikasyon apre "amistis" lan. Nou menm menm se yon bagay ki lan ADN nou,nou toujou refize edike pèp lan;tankou direktris USAID an te di l an 1993, nou konsidere moun edike yo se konpetisyon pou nou;pou anpil nèg li ap pi difisil pou yo di yo "pi kapab" (lan optik yo an) si gen anpil "kapab.


Joel SVP sispand avek zafe ADN sa ni pa repete pawol nan bouch blan USAID. Se manke yon pep degua !!

La Korea du Sud, la Chine, Japon ak tout lot peyi d’Asiatik yo e l’Inde gen program kote ke gouvenman chwazi 200 a 250 meilleur eleve ki soti High School lakay yo e inkri yo nan lekol Havard, Michigan, MIT etc.. tout frais paye pa gouvenman. Peyi sa yo anpil ladan yo gen science ak technoloji déjà.

Se management ak gestion ke yo vinn chache kay blan. Konnnyen la apre 10 a 15 zan nan program sa yo yo vini met an finans, banking e gestion. Se yo kap finanse defisi le EtaZini e anpil lot gwo peyi.

Gouvenman Ayisyen an gen dwa fe memm bagay la tou ! Pran responsabilite 250 a 300 etidyan ayisyen nan diferan domaine chak annee.

Aristide te komanse fe’l avek etidyan medecine yo. Nou kap kontinye fe’l nan domaine agrikilti, science comminikation, lojman etc… Le professionel sa yo komanse retounnen nan peyi a nap kab we rezilta pozitif nan tout domaine sa yo.

Demokrasi vle di voix pep la kap pran an chaj destine yo.

Kapitalist vle di granneg kap fe konplo genbe tout richess peyi a sou kontrol yo e fe distribition bay pep la le yo vle, komman yo vle e bay moun yo vle sou pretext ke se yo ki konnen bezwen pep la.

Revelasyon
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
charlotin
Super Senior


Masculin
Nombre de messages : 129
Localisation : montréal
Loisirs : sports et musique
Date d'inscription : 15/01/2010

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 13:55

Citation :
1) Fok depatman edikasyon national mete sou pye yon system d’edikation kote ke tout lekol Leta e prive gennyen yon carte de route ki bayo curiculumn pou yo aplike e respekte pou sa gennyen yon iniformite nan system edikation nou. Sa yon eleve 6ziemme fre St Louis ak se Sacre Coeur etidye se memm curiculumn nan pou yon eleve Carrefour ou byen Port Salut.

2) Tout lekol ki gen plis ke 100 elev ladann fet pou gennyen yon blibliotek, salle d’etid, aktivite spotif, cafeteria, yon klinik first aid approprye, e system sanitation, dlo potable, latrine etc..

Poutan lè mwen t'ap grandi lakay mwen an provens te gen tout bagay sa yo apa cafeteria ak klinik la, men lopital te tou pre, kay fanmi m te tou pre tou. Kanta reform sistem edikasyon an se sa wi men m'ap raple w ke iniformite a te ekziste paske se te yon sel ekzamen tèminal pou tou repiblik la. Men sa pat vle di ke tout lekol yo ak tout elev te kapap suiv program yo. E pi nou te vinn ap sèvi ak yon seri de profese ki pat kalifye tou. Donk sa ki koz reta anpil etidyan se mizè ki gen lan peyi a. Paske ti-moun pa ka aprann si vant yo vid ou byen si yo pa jwenn stimilasyon tankou si yo pa jwe. Sou kestyon etidyan azyatik ki te konn al etidye an Oksidan yo, nou remake ke yo menm yo te konn tounen lakay yo. Dakor te gen planifikasyon men fo ke nou rekonet ke yo pa gen menm mantalite ak Ayisyen ki fonsyèman egoyis. Menm an Ayiti, lè w te konn forme 4 medsen, 3 la dan yo se te pli ta pou peyi etranje. E jiska jodi a, lè se pa profesyonel ankor, peyi a finn souse, tout sèvo pran rout pou letranje. Sa pou nou konstate ankor, lan mitan yon popilasyon moun ki konn li ki pa anpil, la plipa se lot bo dlo yap gade. Imigrasyon li menm se pwazon ki vin ajoute a problème paske se exode des cerveaux ki prensipal objektif imigrasyon kay zot.

Lè n'al gad tout kote lan fason peyi a ap administre nou konstate dezod. E se sa k fè li fasil pou ONGs finn efase wol lEta lan peyi Ayiti. Aloske wol lEta se bay sitwayen sekirite. Mwen pap di ke nou fèt ak yon seri de move reflèks men jan yon moun evolye, lan milye li grandi, eksperyans negatif ka modifye ADN li. Dapre dènye rapó syantifik yo. Anfen. Tankou si li gen bon santiman e ke li pa anbrase mauvaises moeurs, li ka amelyore disposisyon lakay li ak lakay pitit li. Cela dit, mwen pa antre lan koze ADN la pou fachis yo ki ap pale de eugénisme. Pou nou senplifye sa, dizon ke edikasyon ak prensip ka rann yon endividi meilleur.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
grandzo di
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2244
Localisation : VIhja
Opinion politique : centre
Loisirs : full contact
Date d'inscription : 22/10/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le crapaud sans pattes

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 14:19

REVELASYON

Vous avez raison, il ne faut pas mettre tous les oeufs dans le meme panier. Je ne suis pas naif... la politique des infrastrutures aux etats unis.. (allie au FMI, banque mondiae ect) le culturel ( la caraibe et l'amerique latine) et la francophonie la France...Mais je vais vous faire une prediction, dans 50 ans, Haiti sera un pays anglophone.... Il suffit d'ecouter les flonflons de Port au prince pendant le seisme pour savoir qu'il y a un shift linguistique est en train de se faire... je suis tres sensible aux grands changements...

Oui je suis d'accord avec votre adage... Je dois dire que nous haitiens devons plus que jamais être malins.... Il faut un changement radical de notre maniere de penser et de concevoir l'avenir.... ce séisme est venu nous dire à quel point nous sommes naivement fragiles
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
grandzo di
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2244
Localisation : VIhja
Opinion politique : centre
Loisirs : full contact
Date d'inscription : 22/10/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le crapaud sans pattes

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 14:23

REVELASYON

Vous avez raison, il ne faut pas mettre tous les oeufs dans le meme panier. Je ne suis pas naif... la politique des infrastrutures aux etats unis.. (allie au FMI, banque mondiae ect) le culturel ( la caraibe et l'amerique latine) et la francophonie la France...Mais je vais vous faire une prediction, dans 50 ans, Haiti sera un pays creolo-anglophone.... Il suffit d'ecouter les flonflons de Port au prince pendant le seisme pour savoir qu'il y a un shift linguistique est en train de se faire... je suis tres sensible aux grands changements... le francais va devenir une langue meme plus elitiste... C'est juste un constat.

Oui je suis d'accord avec votre adage... Je dois dire que nous haitiens devons plus que jamais être malins.... Il faut un changement radical de notre maniere de penser et de concevoir l'avenir.... ce séisme est venu nous dire à quel point nous sommes naivement fragiles... C'est par pragmatisme politique que j'incite les haitiens a composer avec les americains afin de faciliter les choses, ce n'est pas par ideologie.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
grandzo di
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2244
Localisation : VIhja
Opinion politique : centre
Loisirs : full contact
Date d'inscription : 22/10/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le crapaud sans pattes

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 14:30

juste une question revelasyion, tu es en france ou en amerique du nord?
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16037
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 15:16

An palan ke Ayiti ap vin kote yo pale 2 lang ,kreyòl ak Angle.
Wifout;
Mesye nou poko janm tande anbasadè ameriken an ki ap pale Kreyòl?
Anbasadè KENNETH MERTEN pale yon kreyòl san fot.Yon kreyòl "flaw less" tankou ameriken yo di.
Si w retire aksan an ,ou ta di se yon ayisyen ki ap pale.
Misye pale kreyòl pi byen ke de politisyen tankou MANIGAT yo ou byen yon nèg tankou VICTOR BENOIT!
Kelkelanswa ,sa w panse de misye ,men se yon plezi pou w tande misye ap pale Kreyòl!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
revelation
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3084
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 15:45

Hi Karl X,

mon français marron montre clairement que je ne vie pas en France. J’habite aux Etats Unies plus précisément à Washington DC depuis belle lurette. J’essais de mon mieux pour me retremper un peu quand j’ai le temps.

J’apprécie beaucoup le vidéo de « Road to Fondwa Haiti »Ce vidéo nous a montre clairement que « La République de Port-au-Prince n’existe pas pour les habitants de Fondwa. Fondwa peut fonctionner et se gouverner normalement.

Yo pa chita bwa kwaze ap tand la manne du ciel. M’ap fe yon donation de $100.00 a Fonwa.org au nom de tout memb ForumHaiti.

Nou ta remen distribye 30 minit video sa bay tout minist, tout Senate, Depite, et Maire tout ville provins yo pou yo sa we ki jan yon ti bout terre nan peyi d’Ayiti ap fonktione. Si Jacques Roumain, Gouverneur de la rosee ta vivan li tap di ayibobo pou Fondwa !!!


Citation :
Joel di: An palan ke Ayiti ap vin kote yo pale 2 lang ,kreyòl ak Angle.
Wifout;
Mesye nou poko janm tande anbasadè ameriken an ki ap pale Kreyòl?
Anbasadè KENNETH MERTEN pale yon kreyòl san fot.Yon kreyòl "flaw less" tankou ameriken yo di.
Si w retire aksan an ,ou ta di se yon ayisyen ki ap pale.
Misye pale kreyòl pi byen ke de politisyen tankou MANIGAT yo ou byen yon nèg tankou VICTOR BENOIT!
Kelkelanswa ,sa w panse de misye ,men se yon plezi pou w tande misye ap pale Kreyòl!

Joel, mesye dam kap bay lesson kreyol ayisyen nan State Department ak USAID se moun ke 'm konnen tre byen depi lontan. Se yo kite prepare diskou pou "tibourik chache" e tout lot offisyel ameriken kap vinn nan post an Ayiti.

Yo employe yon method audio visuel e kiltirel ki mete salle de klass la ak tout patisipan yo nan yon anvironman sosyal ayisyen.
Yon round table study. Yon system anba tonnel kote tout moun patisipe.
System enseignman chanje e topix yo dapre chanjman sosyo-politik peyi d'Ayiti. Se sak fe depi mesye sa yo vinn nan peyi d'Ayiti yo gentan konnen "Who is Who " nan peyi a.
Yo pa vinn pou chita, yo vinn tou chaje kou bourik!

Karl X gen rezon avek plus de 2 million d'Ayisyen dan la Diaspora ameriken e media kankou CNN, NBC, BBC, CBC etc..angle ap vinn pran pye sou lang franse an.
Ke se nan komess, banking, trading, idiom e expresyon angle yo vinn tre inpotan sou mache lokal la.

Revelasyon
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16037
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 15:52

[quote="revelation"]
Citation :


Citation :
Joel di: Se pou nou imite sa ki travay lòt kote yo.Premye devwa nou se kreye lekòl lan peyi an ,se edike pèp lan ;se sa nou te toujou refize fè ,ki fè peyi an nan pwen ke li ye.
Se sa peyi ann Azi yo ,ke nèg renmen pale de yo an ,te fè .

Joel gouvenman te met kweye 10 mil lekol, se pa sa kap fe yon pep al lekol e resevwa edikasyon. Si'm grangou m'pa byen domi e m'pa an sante m'pap kab etidye memm si papa ak manman se professe lekol.

1) Fok depatman edikasyon national mete sou pye yon system d’edikation kote ke tout lekol Leta e prive gennyen yon carte de route ki bayo curiculumn pou yo aplike e respekte pou sa gennyen yon iniformite nan system edikation nou. Sa yon eleve 6ziemme fre St Louis ak se Sacre Coeur etidye se memm curiculumn nan pou yon eleve Carrefour ou byen Port Salut.

2) Tout lekol ki gen plis ke 100 elev ladann fet pou gennyen yon blibliotek, salle d’etid, aktivite spotif, cafeteria, yon klinik first aid approprye, e system sanitation, dlo potable, latrine etc..
Citation :
Joel di: An 1950 Kore di Sid pa t pi devlope ke Ayiti men gouvènman yo ,menm lè se te diktati militè te envesti masivman lan edikasyon apre "amistis" lan. Nou menm menm se yon bagay ki lan ADN nou,nou toujou refize edike pèp lan;tankou direktris USAID an te di l an 1993, nou konsidere moun edike yo se konpetisyon pou nou;pou anpil nèg li ap pi difisil pou yo di yo "pi kapab" (lan optik yo an) si gen anpil "kapab.


Joel SVP sispand avek zafe ADN sa ni pa repete pawol nan bouch blan USAID. Se manke yon pep degua !!

La Korea du Sud, la Chine, Japon ak tout lot peyi d’Asiatik yo e l’Inde gen program kote ke gouvenman chwazi 200 a 250 meilleur eleve ki soti High School lakay yo e inkri yo nan lekol Havard, Michigan, MIT etc.. tout frais paye pa gouvenman. Peyi sa yo anpil ladan yo gen science ak technoloji déjà.

Se management ak gestion ke yo vinn chache kay blan. Konnnyen la apre 10 a 15 zan nan program sa yo yo vini met an finans, banking e gestion. Se yo kap finanse defisi le EtaZini e anpil lot gwo peyi.

Gouvenman Ayisyen an gen dwa fe memm bagay la tou ! Pran responsabilite 250 a 300 etidyan ayisyen nan diferan domaine chak annee.

Aristide te komanse fe’l avek etidyan medecine yo. Nou kap kontinye fe’l nan domaine agrikilti, science comminikation, lojman etc… Le professionel sa yo komanse retounnen nan peyi a nap kab we rezilta pozitif nan tout domaine sa yo.

Demokrasi vle di voix pep la kap pran an chaj destine yo.

Kapitalist vle di granneg kap fe konplo genbe tout richess peyi a sou kontrol yo e fe distribition bay pep la le yo vle, komman yo vle e bay moun yo vle sou pretext ke se yo ki konnen bezwen pep la.

Revelasyon

Non revelasyon kanpe la;
Jan nou panse se pa bagay ki kòmanse jodi an.Apre konkèt Nò ,BOIYER te fèmen tout lekòl epi l di ke "moun pa bezwen konn li ,pou w travay la tè".
Se la bagay lan kòmanse .
Lè ameriken yo te debake ,yo te jwenn ke se sèlman 6% popilasyon an.Tout sa ameriken yo te fè pou yo te refòme sistèm edikasyon an ,se sou yon mi yo t ap frape tèt yo.

Eske sou peryòd premye okipasyon ameriken an ,peyi an te grangou ,lè li te genyen sèlman 2 milyon moun ladan l.
Pa vin di ke se paske moun grangou ,ki fè ou pa ka edike yo ,ki fè yo pa ka ale lekòl.
Moun lan NICARAGUA yo grangou menm jan ak nou (anvan tranblemen de tè an) e poutan yo pa gen analfabetism ankò.
Agiman sa a pa kenbe.

Bon eske w konnen ,ke an 1868 ,Japon yon peyi san resous,pa t pi devlope ke Ayiti?
An 1858 gen 3 bato ameriken ki debake lan Japon (3 bato wi) ki enpoze yon trete a Japon.
Se sa ki fòse Japon modènize .Yo deside poukont yo pou yo edike popilasyon an.Plan yo se pou te montre granmoun yo li ,paske moun ki konn li gen tandans gen timoun ki konn li.
Yo te voye tou japonè etidye a letranje ak spesifikasyon ke yo kenbe kilti yo.
An mwens ke 30 an JAPON te vini yon pwisans endistriyèl modèn ki te ka defèt La Risi lan yon gè maritim.
Zafè ke peyi ou di ki voye meyè etidyan yo etidye Ozetazini.Se bagay kounye an.
Jan ou modènize se pa baz ou an.Se moun lan popilasyon an pou edike ,pou bay edikasyon de baz anvan ou panse ak "gran" inivèsite.
Kouman fè ,ke nou paka gradye menm 40mil timoun lan lekòl segondè e DOMINIKANI ap gradye preske 400 mil (10 fwa plis)
Sa k pi rèd lan Dominiken yo twouve sa pa ase!
Non Revelasyon,
Nou te mèt grangou,pa gen manje ,se pou nou edike pèp lan,si se pa sa anyen pa p regle.Tout peyi pwouve sa.
Pa gen okenn eskiz!
An End ,gouvènman edike popilasyon an ak pwofesè yo te peye 10 dola pa mwa!
Sispann ak eskiz ,li lè!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
revelation
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3084
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 16:48

Citation :
Charlotin di: Kanta reform sistem edikasyon an se sa wi men m'ap raple w ke iniformite a te ekziste paske se te yon sel ekzamen tèminal pou tou repiblik la. Men sa pat vle di ke tout lekol yo ak tout elev te kapap suiv program yo. E pi nou te vinn ap sèvi ak yon seri de profese ki pat kalifye tou. Donk sa ki koz reta anpil etidyan se mizè ki gen lan peyi a.
Charlotin, nou entyerman dako ak sa w di la.
Memm si examen Bacaloreat yo se memm nan tout peyi a, elev potoPrins e lot gran ville kankou au Cap ak aux Cayes gen yon avantaj konparativ sou lot elev nan lot provins yo.
Yon gen rezon Charlotin, fok dirijan nou yo teni kont de advantaj konparativ sa yo le ke yo ap aplike jistis sosyal nan peyi a.

Fok minist edikasyon national bay elev provin yo yon extra 10% poin nan examen yo pou balanse invironman e system edikatif e sosyal la. Anpil nan lekol provins sa yo se etidye nan liv ak theori ke yo konnen. Yo pa gen laboratwa e system pratik pou we ak je yo experians chimik e phyzik mem jan ak elev St Louis ak se Lalue.

Yon peyi pov kankou Ayiti ki gen 90% moune defavorize nan tout domaine fok gen yon form de action affirmative (Affirmative action) ki pou bay klass defavorize a yon chans nan sosiete a.

Pra'l gen anpil job nan peyi a fok moun ki viktim yo, moun ki pedi fanmi yo, moun ki kokobe yo fok Leta bay moun sa yo priyorite sou lot moun ki kalifye yon fason pou repare injistis sosyal nan peyi a.

It's time to level the plain field!

Revelasyon
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16037
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 17:53

Pou tounen sou zafè edikasyon ki se bagay primòdyal si nou vle yon lòt peyi vre!
Kòm mwen te deja di l ,lè ameriken yo te debake ann Ayiti pou premye fwa a,yo te jwenn se sèlman 6% popilasyon an ki te alfabetize.
Mesye yo te deside pou chanje ekwasyon an,yo te mande pou gouvènman ayisyen an fè menm bagay yo te fè lan Sid etazini an apre abolisyon esklavaj lan.
Ozetazini se te 20 % nwa ki te konn li ak ekri anvan 1865 anvan abolisyon an;se te nwa lib lan nò an sitou ki te konn li ak ekri;
rive lan ane 1879 pousantaj nwa ki te konn li ak ekri te deja pase a 70%.
Ann Ayiti menm jounen jodi an nou pa gen 70%.

Bon yon lòt bagay ,nou kopye bagay Bakaloreya a sou franse.Te gen bakaloreya premye ak dezyèm pati an Frans.
Franse yo deside pou yo siprime 2yèm pati an lakay yo ,rezon yo bay ,yo di se yon gaspiyay lajan.
Poukisa noumenm nou toujou genyen 2 bakaloreya?
repons lan se koule ,yo bezwen koule timoun,se yon boutèy ak goulo yo vle fè.
An Frans tou se plis ke 85% timoun yo ki reyisi lan bakaloreya.
Mwen asire w ke mwatye ti franse yo ,si yo pran egzamen bakaloreya ayisyen an yo pa p pase!
Mwen wè franse ti franse yo ap ekri ,ti franse ki pase lan bakaloreya ,se bagay ki pou ta fè ayisyen pete yon ekla ri.

nou pòv konsa ,se paske depi dikdantan nou refize e nou kontinye refize edike timoun nou yo!
Se fòt nou.Se yon bagay ke pou nou korije.
Pou m fini ou byen pou m kòmanse ,eske nou konnen ke ti franse yo pa preske konpoze lan literati franse ankò?Se sèlman 7% ti franse yo ki te konpoze lan literati franse ;se yon bagay ke franse yo pa bay enpòtans ankò!
Sa vle di ke ti ayisyen yo konnen Voltaire,Rousseau,Hugo elt.. pi byen ke ti franse yo.
M ap rete la!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
revelation
Super Star
Super Star
avatar

Masculin
Nombre de messages : 3084
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 20:34

Citation :
Karl X a dit : Il suffit d'écouter les flonflons de Port au prince pendant le séisme pour savoir qu'il y a un shift linguistique est en train de se faire... je suis très sensible aux grands changements... le français va devenir une langue même plus élitiste... C'est juste un constat.

Mon cher Karl X c’est une constatation partagée mon frère. La langue française commence à être très rare dans notre société mondaine haïtienne. Seul un petit group qui continu a pratiqué cette langue et ceux qui prétendent la maitriser, l’utilise pour intimider les gens sérieux.

Whatever !! Comme disent les jeunes. English is hip! Wycleef Jean est plus populaire « IN » que le vieux lion politicien Leslye Manigat qui est « OUT ».

Le prochain candidat haïtien qui pourrait dire au peuple What uuuppp !!! Sak passseee !! Aura une très grande chance dans la prochaine course.

Appartenance ! Appartenance !
C’est cette connexion, cette liaison, ce truchement la qui manquait entre le peuple et nos vieux politiciens comme Deronceray, Bazin, Manigat, Victor Benoit etc..
Il n’y avait pas de « feeling » entre eux et le peuple. Pep la pat tressayi, ni gen cher de poul le mesye sa yo tap palè.
Yo pat pale memm langue !!

Revelation
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Invité
Invité



MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   Mar 26 Jan 2010 - 22:07

Même ici au Canada je me demande à quoi sert le français. Même pas besoin de franchir les frontières pour se rendre compte que si on ne sait pas dire quelques mots en anglais on est foutu aussi bien au centreville de Montréal que dans tous les autres provinces du pays ...
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.   

Revenir en haut Aller en bas
 
HAITI Réflexions: Démocratie ou Capitalisme, Quelle Direction Prendre.
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Hillary Rodham Clinton présente ses voeux à Haiti
» Les grands contribuables de l'exercice 2008-2009
» hestia. je veux voir quelle direction tu prends.
» Quelle sont les ressources Naturelles d'Haiti?
» HAITI ELECTION QUELLE EST LA BONNE POSITION? TETE DROITE?ANNULATION ?OU EVAL..

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti :: Mi-temps :: Tribune libre - Nap pale tèt kale-
Sauter vers: