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 Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin

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jafrikayiti
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MessageSujet: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyMer 16 Nov 2011 - 22:30

Le processus de zombification en Haïti
Par Frantz Alix Lubin


Une ichtyosarcotoxine, plus précisément la tétrodotoxine dans le contexte haïtien, partage avec d'autres substances psychoactives le pouvoir de la zombification. La tétrodotoxine est une toxine que l'on trouve dans des espèces bien particulières de poissons. Mais, le foie et les ovaires de l'animal sont les organes qui renferment la plus forte densité de cette toxine. Ils représentent les 90% de sa concentration dans le poisson hôte.

Ce poisson, dans la région des Cayes, les pêcheurs l'appellent « crapaud de mer ». Celui-ci est en réalité le Tétrodon du genre tétraodontidé. Il ne dispose pas de cuirasse, sa peau n'est pas écailleuse, mais bordée de plaques osseuses, souvent piquées d'épines. Son intestin comporte de nombreux sacs qu'il peut remplir d'eau ou d'air et qui lui permet de se gonfler démesurément comme un gros ballon. Si son milieu naturel est relativement bien connu, on ignore à cette date l'élément de sa chaine alimentaire qu'il synthétise sous la forme de la tétrodotoxine. Les ichtyologistes sont perplexes quant à l'utilisation dont font les poissons-globes de leur dangereux poison. Ils sont presque surs qu'ils ne s'en servent pas pour se défendre. Selon le professeur Tamao Noguchi de l'Université de Nagasaki, après un certain temps passé en aquarium, la chair du tétrodon perd sa toxicité.

La fabrication de la poudre à zombie se fait avec beaucoup de soins. Après l'éviscération de l'animal, on fait sécher les organes clés, puis on les pulvérise par broyage au mortier en une poudre fine. Le « bòkò » se protège de l'inhalation ou de l'ingestion accidentelle des particules en se masquant le nez et la bouche durant l'opération. Cependant, pour s'assurer du secret de la fabrication de la fameuse substance, le « bòkò » fait du détournement d'attention par ajout d'autres intrants insolites comme par exemple de la poudre d'os humain.

Pour « tuer » la victime, on saupoudre sa nourriture de tétrodotoxine, parfois avec la complicité d'un domestique de sa propre résidence. Une fois cette nourriture ingérée, au bout de quelques heures, la victime entre dans un profond coma, son corps se paralyse et les extrémités de ses membres deviennent froides, les battements de son cœur ne sont plus directement perceptibles. Pris de panique, les membres de son entourage placent en sécurité les objets précieux de la maison, recouvrent le corps inanimé d'un drap blanc et poussent le fameux « rèl » pour informer le voisinage du décès de la personne.

Rapidement les formalités pour son inhumation sont réglées, et dans moins de 24 heures ce seront les funérailles. Pour accélérer les démarches relatives aux obsèques, un complice du « bòkò » répand à proximité de la maison du « défunt » un liquide à l'odeur putride pour faire croire que le « mort » commence à putréfier et qu'il faut agir très vite. Ce liquide putride provient carrément d'un vrai trépassé enterré depuis plus d'une semaine.

La nuit qui suit les funérailles du zombie en sursis, le « bòkò » et son équipe exhument le corps, le réveillent et l'affaiblissent par de violents coups. Ensuite, ils le drapent dans un linceul blanc, après lui avoir soigneusement menotté les poignets et ligoté les pouces.

Si la tétrodotoxine est utilisée pour provoquer l'état de mort apparente de la victime, des alcaloïdes, extraits du Datura stramonium, sont utilisés pour provoquer l'effacement de sa personnalité, et naturellement sa soumission à des tiers. Le Datura est connu pour être le plus toxique des solanacées. De puissants alcaloïdes comme la hyoscamine, la scopolamine, l'atropine sont contenues en quantité extraordinaire dans le Datura. Ingurgités, ces alcaloïdes provoquent les symptômes suivants : perte de repères spatio-temporels, amnésie, hallucinations cauchemardesques visuelles et auditives. La victime du Datura ne reconnait plus ses proches et semble vouloir toujours attraper des objets imaginaires. Enfin, ses pupilles sont dilatées et n'arrivent plus à se contracter à la lumière. Certaines scènes du film de Wes Craven ont montré avec un réalisme poignant les effets dévastateurs de l'usage du Datura.

Durant le trajet qui le conduira à une case aux zombies, le revenant sera contraint d'ingurgiter des doses spécifiques d'infusions du Datura qu'on appelle communément en Haïti « concombre zombie ». Il arrive cependant, qu'une surdose du breuvage tue pour de bon le zombie. Pourtant, les alcaloïdes du Datura ne sont pas tous létaux à la même dose. Ils sont répartis de manière aléatoire dans les diverses parties de la plante. La hyoscamine et la scopolamine sont fortement concentrées dans ses tiges, tandis que l'atropine est surtout présente dans ses graines. Aussi, certaines infusions sont faites avec les tiges tandis que d'autres sont faites avec les racines, les graines ou même les feuilles du Datura. La moindre négligence dans la préparation des breuvages peut causer la mort réelle du zombie.

Ce sont ces substances psychoactives, dans le contexte haïtien, qui sont responsables du processus de zombification.


La soumission chimique, maillon faible de la justice haïtienne

Il ne fait aucun doute que l'appui apporté, depuis l'été 2004, par la Mission des Nations-unies à la Police Nationale d'Haïti a joué un rôle de premier plan dans la lutte de celle-ci, relativement efficace selon les statistiques comparatives échelonnées sur plusieurs périodes, contre la criminalité urbaine. Après quelques instants d'hésitation, les tribunaux affichent eux aussi leur dureté face aux criminels. L'étau se resserre peu à peu autour des malfaiteurs ordinaires. Des affaires qui traînaient en longueur finissent par être éclaircies. Les enquêtes sont conclues, et des suspects sont appréhendés et jugés.

Mais, les affaires traitées dans l'enceinte des tribunaux n'ont nullement été entourées de mystère. Mystère entendu au sens métaphysique du terme notamment. (Les crimes les plus courants en Haïti, en dehors des vols, cambriolages et le kidnapping sont des meurtres par armes à feu, armes blanches, objets contondants, autodafé, strangulation ou empoisonnement classique). Le paysan en tant qu'acteur social n'est pas moins compétent que le citadin, il sait mesurer les risques encourus par un criminel dont l'arme du crime est facilement reconnaissable. Alfred Métraux, fin connaisseur du paysan haïtien, n'a-t-il pas affirmé que celui-ci raconte à qui veut l'entendre: « que mieux vaut envoûter quelqu'un que le poignarder. » Or, pour le commun des mortels, la zombification est bel et bien un phénomène surnaturel. Les phénomènes qualifiés comme tels se manifestent bien évidemment en milieu rural que dans les villes et ce, dans tous les pays du monde. Et puisque aucune mesure de nature institutionnelle ne saurait corriger les désastres engendrés par des forces occultes, les législateurs et les gouvernants d'Haïti, dans leur refus d'émanciper les masses paysannes tout au long de son histoire, profitent pleinement de ce postulat pour feindre d'ignorer le problème des zombies.

Récemment une brigade de police scientifique a été créée non sans de notables malformations congénitales. Ses carences aiguës et chroniques en médecins légistes, de techniciens de laboratoire d'un niveau comparable à celui de leurs collègues occidentaux, et de matériel analytique de pointe traduisent aujourd'hui encore l'impossibilité pour la justice haïtienne de s'attaquer avec efficacité aux crimes par soumission chimique. La faiblesse structurelle de la police haïtienne combinée au manque de confiance manifesté par tous à l'endroit du système judiciaire justifie certainement le retour en force de la pratique de la zombification tant dans les campagnes que dans les villes ruralisées par les flux migratoires et le déclin institutionnel.


Les principaux symptômes de l'intoxication par tétrodotoxine

Dans leur étude des pathologies du système nerveux central et périphérique S. Sally et R. Garnier de l'Hôpital Fernand Widal à Paris ont formellement démontré que l'exposition du système nerveux humain à la tétrodotoxine, xénobiotique psychoactive, provoque chez la victime, de manière évidente, la manifestation de nombreux signes susceptibles d'induire le diagnostic de mort apparente. Les observations faites au Fernand Widal ont permis de répertorier les signes suivants : paresthésies, paralysie, distorsions sensorielles et bradycardies. Mais les études japonaises ajoutent à cette panoplie : le blocage du système respiratoire ou plus précisément une apnée de longue durée due à la bradycardie, le coma et la raideur cutanée. La tétrodotoxine inhibe à la fois les neurones sensitifs et effecteurs.

Les effets de l'intoxication par tétrodotoxine sont à la fois morbides et spectaculaires. L'état de mort apparente est surtout causé par le coma, la raideur cutanée et l'hypothermie. Le coma est un état d'inconscience au cours duquel un malade ne répond plus aux stimuli extérieurs. Dans les comas très profonds, la respiration naturelle ne se fait plus.

D'une manière générale, la paresthésie est un trouble de la sensibilité. Dans le cas d'espèce qui nous préoccupe, elle s'observe tout autour de la bouche et à l'extrémité des doigts et des orteils. Sous l'effet de la tétrodotoxine, la peau, le plus vaste organe du corps humain, parcourue par des terminaisons nerveuses, perd son élasticité, sa sensibilité et se raidit. Son raidissement se transmet à l'ensemble du corps, plus particulièrement aux membres supérieurs qu'elle recouvre et qui se contractent. La contraction des ramifications du nerf facial empêche aux lèvres de se mouvoir et les fige dans un rictus qui évoque le masque mortuaire. Le ralentissement excessif du flux sanguin inhérent à la raideur cutanée entraine une réaction hypothermique du tissu épithélial. Le corps de la victime se glace. C'est la paralysie générale.

Le cœur bat normalement à une fréquence comprise entre 60 et 100 battements par minute. On parle de bradycardie quand le nombre de contractions cardiaques est inférieur à 50-60 par minute. Une bradycardie peut être aussi bien physiologique que pathologique. Au cours de la journée, il y a de grandes variations de la fréquence cardiaque. La fréquence la plus basse étant présente au cours du sommeil. La détection d'une bradycardie ne se fait que par électrocardiogramme. Celle-ci peut être due à une dysfonction intrinsèque du nœud sinusal, du système de conduction ou à des facteurs extérieurs. La bradycardie renforce la dyspnée que l'on observe généralement chez la victime de la tétrodotoxine. De l'avis du docteur Dresse F. Seydtaghia, parmi les causes extrinsèques de bradycardie, les atteintes neurologiques sont indexées.

Il est clair que l'observation simultanée de tous ces symptômes chez un même patient conduit inévitablement à déclarer sa mort clinique. Seule l'utilisation d'un matériel analytique de pointe peut prouver le contraire.

[...]

Dans les cas suspects où l'observation directe ne permet pas de conclure à la mort clinique du patient, l'utilisation de l'électrocardiogramme doit être requise pour éviter d'envoyer à la morgue un être vivant. Seule un électrocardiogramme peut confirmer ou infirmer une bradycardie.

Par contre, la prise en charge de celui qui a ingurgité les alcaloïdes extraits du Datura stramonium nécessite l'utilisation de l'électro-encéphalogramme. Celui-ci est utilisé en neurologie pour établir certains diagnostics mais aussi en neurosciences cognitives afin de mieux connaître le cerveau. Un tracé EEG permet en effet d'identifier ou de caractériser des états psychologiques en neurosciences fondamentales, ou des états pathologiques en neurologie. Il permet aussi d'étudier les troubles du sommeil et les troubles de la conscience et de la vigilance tels : coma, volonté.

[...]

Conclusion

La complexité de la zombification permet facilement de comprendre qu'il y a beaucoup moins de zombies que ce qu'on y pense généralement. Il y aurait beaucoup moins de mort subite si les haïtiens disposaient d'une meilleure couverture sanitaire, et surtout s'ils se faisaient ausculter plus souvent. Et justement, ce sont les cas de mort subite qui deviennent surtout suspects. Mais, seul un très petit nombre de ces cas peuvent correspondre à la zombification.

Par ailleurs, en ce qui a trait aux zombies, beaucoup d'erreurs de jugements viennent du fait que les haïtiens ne sont pas très physionomistes. Aux lendemains des funérailles de quelqu'un ayant rendu l'âme de façon subite, il y aura toujours un quidam pour affirmer avec force de détails avoir vu le mort dans une camionnette en partance pour tel ou tel endroit connu pour être un bastion de sociétés secrètes actives. Les Barradères, par exemple pour le Sud et les Nippes. Dans plus de 99% des cas, il y a erreur sur la personne, même quand l'observateur est de bonne foi.

[...]

Comme nous l'avons méticuleusement démontré, la tétrodotoxine seule ne provoque pas la zombification. Ce processus se réalise en deux temps. Dans un premier temps, le ou les criminels font absorber à la victime une ichtyosarcotoxine et, dans un second temps, de puissants alcaloïdes. Le pouvoir de la tétrodotoxine est connu dans d'autres contrées, de même que celui du Datura. Mais leur association dans un seul et même but est spécifique à la panoplie criminelle haïtienne.

L'Université a son rôle à jouer en tant que productrice de savoirs scientifiques dans la lutte contre la zombification. Les médecins haïtiens doivent techniquement et psychologiquement être prêts à intervenir sur les patients qui présentent des symptômes liés à l'intoxication par substances psychoactives. Il est absurde que les différentes écoles de médecine et de pharmacie du pays ne disposent pas d'une chaire de neurotoxicologie.

Par ailleurs, différents instituts de recherches scientifiques d'Europe et d'Amérique reconnaissent, en dépit de la faiblesse de la couverture forestière d'Haïti, que la biodiversité de ce pays est l'une des plus exceptionnelles au monde. Le Centre National de la Recherche Scientifique français, les universités de Strasbourg et de Floride, et le groupe caribéen TRAMIL tentent périodiquement depuis de très nombreuses années de dresser un inventaire exhaustif des ressources végétales et animales du pays. Certains agronomes et herboristes haïtiens, parfois à compte d'auteur, se sont mis également de la partie. Mais, ces études semblent exonérer les institutions nationales de leur responsabilité de contribuer à la connaissance et la sauvegarde du patrimoine naturel haïtien. Des révélations faites par des universitaires étrangers autour de la grande disponibilité de tout un éventail de toxines d'une rare violence dans le pays auraient dû inciter le gouvernement haïtien à créer un institut de toxicologie. Il y a seulement deux ans, des chercheurs de l'Université de Floride ont compris que l'unique mammifère venimeux du Monde est endémique à Haïti. Il s'agit du Solenodon Paradoxus, communément appelé « nen long » observable dans le parc Macaya. Mais, nul ne sait la place qu'occupe l'utilisation de son venin dans l'ethno-savoir haïtien. Il se pourrait que son utilisation endogène précède de très loin sa découverte par les occidentaux. Les paysans haïtiens ont une connaissance très fine des plantes et herbes du terroir. Mais, c'est aux universités haïtiennes qu'il revient d'abord de dresser l'inventaire des produits actifs contenus dans les centaines d'espèces végétales dont regorge le pays.

On ne peut éradiquer la zombification en faisant périr tous les poissons-globes et détruire tous les plants de Datura du Globe ou quelques variétés d'anoures. Nous avons besoin de bien les connaitre et non de provoquer leur extinction. La médecine du futur dépend pour beaucoup de la pérennisation de ces espèces. La réponse à cette problématique doit être de nature institutionnelle. La meilleure façon d'attaquer le problème est de réformer l'institution judiciaire haïtienne. Les organisations de droits humains, de façon récurrente, dénoncent l'absence notoire de tribunaux de paix dans l'espace rural profond haïtien d'une part, et de l'autre part, le degré de corruption avancé des tribunaux existants, désarticulés par l'incompétence et le manque de ressources, dans l'ensemble du pays. Le seul moyen d'empêcher à la population de pratiquer une justice privée est de rendre crédibles les leviers institutionnels de justice.

De plus, il convient de donner à la brigade de la police scientifique les moyens d'être présente et efficace dans tout le pays, et de mettre en place un service de renseignements moderne pour contrecarrer les menées criminelles des sociétés secrètes. Elles font partie de notre réalité. L'anthropologue italien Mario Brolesco a rencontré certains de leurs membres durant son passage en Haïti au début du 20e siècle. Ces organisations criminelles ont essaimé depuis des siècles dans tout le pays. Ces substituts de fait du pouvoir judiciaire républicain sont organisés à la manière des structures paramilitaires. Elles utilisaient des franchises ou des passe-droits aux timbres des Forces Armées d'Haïti au temps de l'enquête de Brolesco. Leur mode opératoire est inspiré des pratiques militaires ayant cours dans le pays. Ce sont ces organisations criminelles qu'il convient de démanteler. Il est clair que certains employés des pompes funèbres deviennent par cupidité ou par instinct de conservation les complices des sociétés secrètes. Ils sont souvent accusés d'achever de faire « mourir » des zombies en sursis dans les morgues. Des parents de défunt se plaignent parfois avec force de conviction avoir confié un cadavre en « bon état » aux pompes funèbres et le jour de funérailles, à leur grand étonnement, ils constatent que le visage de leur mort est tuméfié, cabossé. En règle générale aucune information judiciaire n'est ouverte sur la question. Par peur de représailles ou par ignorance, les autorités judiciaires accordent peu de foi aux plaintes des parents des victimes qui, assez souvent, pour assouvir leur soif de justice ou pour se protéger d'un éventuel envoutement s'en remettent par défaut à Dieu à travers une conversion calculée au protestantisme.

Ce serait une erreur pour les pouvoirs publics que d'abandonner ce terrain aux églises. Elles retourneront la situation en leur faveur sans pour autant combattre le mal. Elles n'en ont pas les moyens. La pérennisation du mythe du sorcier qui manipule des forces occultes pour faire du mal aux innocentes personnes leur convient parfaitement. Aux forces négatives, les églises traditionnelles opposeront les forces positives dont elles prétendent être le médium.

Fin


Frantz Alix Lubin
Anthropologue
frantzix@yahoo.fr

Source: lenouvelliste.com/article.php?PubID=1&ArticleID=99125&PubDate=2011-11-13
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyMer 16 Nov 2011 - 22:56

yon peyi danjere anpil wi.Mwen felisite tout moun ki renmen li yo.JER te di li te wè yon ansyen profesè matematik li zombi ka yon bokor.Lè yon moun konnen jan yo maltrete domestik ayisyen ti Saintanyz yo an ayiti wap mande ki jan yo fè pa touye moun sa yo ki ap maltrete yo.zam saa se yon bon zam pou revolutyonè yo wi.Gen anpil moun ki kenbe anpil ayisyen nan esklavaj si moun sa yo ki ap soufri yo ta ka fè esklavajis sa yo tounen zombi pa ta genyen mal non.Yo tout genyen bonn ki ap travay la kay yo.ba yo sa yo merite tonnè pou nou delivre tet nou.mete poud pwason krapo nan manje yo.sa a se yon zam chimik. ke nou ka itilise nan lit revolutyonè ya.

mwen konnen genyen souflantyou ki pral di se pa mwen finn anraje men tou yo pa janm rele anmwee pou soufrans ti Saintanyz yo.ni moun ki ap travay di zè pa jou pou mwens ke 4 dola pa jou.petet si yo te fout kek esklavajis ayisyen ki ap peye mersenè pou fè kou deta pou yo pa peye ouvriye sa yo merite esklavaj modern lan ta fini an ayiti.pep la ta rale yon souf.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyMer 16 Nov 2011 - 23:31

Ki sa LGR ap di konsa? (lol) Tout Ayisyen gen lè se zonbifikatè si yo pepa al chèche fanmi yo ki kidnape lan pratik sa a. Wi, poukisa yo pa ka zonbifye blan yo?

Mwen panko fin li tèks la nèt paske mwen on ti jan fatige, ma fini'l demen. Men, an atandan, sanble ke gen moso lejand itou lan detay kouman bokor prepare poud la, lan kreye distraksyon pou l'ajoute poud zo, lan kestyon prese antere kor la, jete move odè pou fè kwè ke li deja ap dekonpoze, se premye fwa mwen tande detay sa yo. Men m'te kwè ke an Ayiti se la koutim pou depouye tout mèbl, kache yon band bagay pou kreye on atmosfè serenite, sobriyete. Mezanmi wo, moun k'ap ekri se pi gwo mantè ki eksiste.(lol)
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyMer 16 Nov 2011 - 23:37

Martine pa kouri di se manti tande ,moun ki ekri ya se yon aysiyen ki konn peyi ya tande.moun ki genyen vye paran an ayiti depi yo mouri sibit se pou nou fè doktè fe ekg pou yo.pou nou konnen si se vre se yon bon mor.si nou pa ka fè sa fè yo otopsi kadav la.retire tout organn ki andedan vant li.se sel bagay mwen regret mwen pat fè pou manman m.tande sa moun ki konnen peyi ya ap diw tande jen nonm.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 0:38

LGR, j'ai tant entendu... Fè byen atansyon, anpil mó subit an Ayiti se kriz kadyak yo te ye mon chè. Si m'di w, lan katye lakay yo te bay rèl kay yon madanm, mwen te kouri al gade lan suiv youn ou deu ki te pi gran pase'm. Madanm la te yon gwo moun tout bon. Mwen sonje mwen kanpe devan kaban queen size li, mwen wè pitit pitit li ki retire bag lan dwèt li kom souveni (?) devan nou tout. Men LGR gwo rèl fin bay, gen senk kay ki separe lakay ak kay madanm la, nou gen tan rive la ap gad madanm la ki pouse yon grognement doulè, on grimas e ki bouje kor'l, li tchimen e pi li trepase. Madanm la gen dwa te gwo fanm tankou yo di dotanplis ke pitit li yo te gwo Divalyeris itou ak pouvwa toud'bon. Yo te konn di li se dyabl men, mwen ti-moun, m'ap sonje ke se jis yon moun ki p'at kon ap souri e ki pat konn kite kay li souban. Dayè madanm la te deja arye-granmè.

Woy! se pa de pawol ke n'pat tande. Pita gen yo chwèt ki pase sou teren lakay e ki te poze sou yon fil elektrik chuwiw! Pita demen m'ap tande e vwazen e yon frè'm ki renmen zen pase fanm, k'ap di ke se te madanm la. Ha! ha! ha! Anpil lót koze.

Mwen pant ko menm desand sètifika non. Mon chè se tout tan m'ap sonje madanm la e pi m'ap di pouki sa m'pat deja konn CPR pou m'te gen tan sove la vi'l. Yon kriz kadyak wi ki terase madanm la. E pi lan inyorans moun tonbe rele epi yo ret trankil ap gad madanm la ki trepase. San dout li te konsyan de tout sa ki t'ap pase.

LGR, se pa demanti m'ap demanti non, men se kokas fason nèg yo ap rakonte bagay yo. Zonbifikasyon se yon procès ki vre, mwen jis siyale ke nèg yo konn met ti plus yo tankou lè n'te kon ap tande istwa lè n'te ti moun.

M'a fin li tèks la demen.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 7:56

Ann AYITI se rarman ou te konn tande yon moun mouri epi yo di se yon mò natirèl.
Mwen doute ke sa chanje jis jounen jodi an.
Semenn pase an ,mwen te tande yon jounalis ki poze yon manm gouvènman an yon kesyon sou lanmò CHOISEUL HENRIQUEZ lan .Misye mande nèg lan ke si lanmò an pa yon MÒ SISPÈK?

HEMRIQUEZ te gen maladi TANSYON ;misye te DYABETIK e nèg lan mouri KRIZ KADYAK epitou lan mò an SISPÈK?
Twòp sipèstisyon ,li pa bon pou peyi an.Li lè pou nèg tankou LUBIN sispann ekri ""fancy"" atik lan jounal ,pou misye monte lan radyo pou l di bagay ZONBIFIKASYON an pa gen anyen de SINATIRÈL.
Moun ki ap fè moun tounen zonbi yo se KRIMINÈL ;se mete yo anba kòd e jije yo pou VILGÈ KRIMINÈL ke yo ye an.
Sa pa gen anyen pou l wè ak relijyon;pa kite vakabon pran woulib pou yo asosye bagay sa a ak RELIJYON VODOU an.

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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 10:08

Ekzakteman. Mon chè, sipèstisyon fini ak peyi a, bokor fonsyone a pati de rezo. Se tankou m'ta di w on sèvis sekrè. Nenpót zèlpèt ravèt gen dwa vin bay'w tchenbe yon vye nouvèl pou fè tchèw kase. Lan zen, tout moun gen dwa vin pran póz yo konen'w. Sitou sa ki lan menm koze ak yo.

Mwen pa vle kontredi w men pou mwen sa pi grav ankor, Ayisyen aletranje pi inyoran ke Ayisyen an Ayiti. Kote moun Ayiti ap evolye, nèg ak nègès aletranje yo tout kote lan wanga, se yo ki rete lan eta d'am konsa sou pretèks ke y'ap prezève kilti. Dizon ke se konsa an jeneral, imigran toujou pi konsèvatè ke moun k'ap viv lan peyi d'orijin yo. Men Ayisyen yo menm se plis negativite y'ap veyikile, dayè se ra m'tande mo vodou lan bouch Ayisyen, se de wanga maji yo pale.

Anpil inyorans, w gen dwa pa konn moun la ou byen ou pa't wè'l depi vent an, men jou w kwazel la w'ap sezi lè se yon vye koze l'ap vin di. Mon chè, le mal existe wi men sipèstisyon fini Ayisyen paske se baz sósèlri. Se toujou ap seye destabilize moun, se konsa Satan fonksyone, se fè tèt moun chaje pou li ka kontrole'w.

Mwen deja wè yon madanm an Ayiti k'ap pran dèyè yon majisyen chalatan ki pa menm konen'l e ki di'l: "Madame, pourquoi vous ne portez pas un voeu." Madanm la pran dèyè'l, misye tranble e li kouri paske l'tande ke yo ka fè arete'l.

Si yon nèg ekri roman fantastik, w ka choke imajinasyon moun anpil ak tout istwa pouvi ke lektè a konprand ke se fiksyon w'ap fè. Men si se atikl ke w'ap piblye lan jounal kotidyen, si li vre montre ke li se yon syantifik, se pa le moman pou tonbe lan fantezi tankou w di.

Mon chè, sa fè yon mwa m'ap tande yon program radyo sou candomblé e pi mwen pense a nou sou forum la. Petèt m'va al deniche'l lan achiv audio.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 12:26

Mwen pa gen anyen kont VODOU kòm relijyon okontrè .Sa m kont se yon pakèt pratik ke nèg kite yo asosye ak relijyon an.
Ann AYITI yo kite yo lenche moun ;yo annik kite yo di moun lan se LOUGAROU ;ou pa tande yo arete pèsonn.
Sa pa anyen de nouvo ;se konsa sa te ye ann EWÒP .Ann EWÒP yo te konn boule moun ,yo dechikete w.
Se annik di moun lan se LOUGAROU epi se fini ;se te podyab moun lan .Pratik sa yo kontinye ann AYITI.
Moun gen dwa sèvi DAMBALA ,AZAKA jan yo vle ,menm jan yo gen dwa al priye SEN PYÈ,SEN JAN ,SEN PÒL .Pa gen diferans.
Se pratik kote y ap touye moun mal ;o non de kelkelanswa relijyon an ki pou sispann.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 12:53

Mesye ola ,nou pa ka vle blame Lubin pou sal ekri ya.Fok genyen moun ki denonse vye bagay saa pou leta ka pran mezi pou sa fini.se depi nou ti moun nap tande vye bagay saa an ayiti li lè pou leta mete yon brigad nan la polis la pou fouke vye kriminel sa yo.Se sa Lubin mande.nou pa ka vle foure tet nou nan sab pou nou pa gade reyalite peyi ya.Bagay la eksiste vre.Fok nou konbat li.nanpren moun ki dakor ak mistifikatè men tou kom nou toujou ap di genyen yon netoyaj ki merite fet nan kilt vodou a tou.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 13:12

Mwen dakò ak ou ;ke fò k gen netwayaj ki pou fèt .Se pou yo sispann asosye bagay sa yo ak VODOU.
Se youn lan rezon ,malfektè pran woulib sou VODOU an pou yo komèt vye zak sa yo alòs ke sa pa anyen pou l wè ak relijyon an.
Moun ki ap fè moun tounen ZONBI yo ,se jis kriminèl yo ye.
Si yo ta jwenn yon OUGAN ap fè bagay sa a ,se mete l anba kòd;pa gen eskiz pou sa.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 15:41

Si on veut arrêter cette pratique rien de plus facile... Retirer les cardiovasculaires de nos défunts comme ici Au Canada et s'en ait fini.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 17:05

Onè kanmarad,

Mwen ankouraje nou li tout atik la. Lubin pa ankouraje sipèstisyon non, daprè sa mwen li la a. Okontrè misye mande pou nou demistifye koze a epi fokis sou mete kanpe yon sistèm jidisyè ki solid api adapte a reyalite peyi a.

Konsa tou, mwen kwè misye lonji dwèt sou ekzajerasyon ki ekziste nan dosye a. Limenm ankò li fè remake zonbifikasyon an se yon bagay ki ra anpil. Se kilti zen, kilti bèl mèvèy anpil nan nou renmen bay jarèt la ki bay enpresyon `krim sa yo trive pi souvan ke yo rive vre.

Mwen twouve aktik misye a byen agimante. Li long, men li pa repetitif osnon aniyan. Li pa sanble yon nèg k ap ekri pou fè grandizè...tankou yon seri moun fou ki renmen mete fòmil matematik tèt anba nan tout sa y ap di - pou pete je avèg.


Jaf
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 18:08

WI JAF;

Se pou demistifikasyon an fèt.N ap dakò se pa lan relijyon VODOU an sèlman ;lan relijyon fondamantalis pwotestan kretyen yo gen yen twòp mistiofikasyon tou.Se tankou mwen te li yon kote yon pastè pwotestan ki di li jwenn sekrè lan LA BIB kote li ka resisite moun ki mouri.
Misye fèmen lan yon chanm ak yon kadav ki ap dekonpoze ;misye ap priye pou l resisite kadav lan.Pa gen moun ki rele CHALBARI dèyè l.
Se jis yon parantèz.

Tankou fenomèn posesyon an.ALFRED METRAUX rapòte sa MOREAU DE ST MERY ekri lan liv li an ""DESCRIPTION OF THE FRENCH PART OF ST DOMINGUE""(PAJ 36-VOODOO IN HAITI)

METRAUX DI ke ST MERY rapòte ke li obsève ke yon pakèt blan ki al asiste seremoni VODOU pran LWA,DYAYI lan seremoni an.Se pou misye montre se pa LESPRI ki monte moun yo vre.

"" The ceremony ends with a collective delirium.As proof he cites the paroxysms of WHITES who had merely come as spectators.He(ST MERY)gives quite a good description of the trance.Some are subject to fainting fits,others to a sort of fury;but with all there is a nervous trembling which apparently cannot be controlled.They turn round and round""

Se blan ki vin asiste seremoni VODOU an misye ap dekri;se te jis anvan kòmansman revolisyon ayisyen an.
Mwen pa konn kote LUBIN ap viv ,men li ta itil peyi si misye ta ka ale lan radyo yo pou l dekri bagay ZONBIFIKASYON an lan yon langaj senp;sa ta itil peyi an E SI RADYO YO KITE L PALE TOU
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyJeu 17 Nov 2011 - 21:07

Datira! Sa se gwo jouman gran moun an Ayiti.

Mwen sot pakouri tèks la vit. Sèl bagay, Lubin raple'm JER, misye gen eksperyans. (lol) Sepandan, m'gen dwa remake ke gen lejand ki antoure sa misye ap di yo. Paske m'sot Ayiti itou.

Mwen pa regrèt sa m'te toujou pense osijè de koze sa yo. Mwen dakor ak Lubin ki byen di ke zonbifikasyon pa nesesèman yon bagay k'ap fèt chak jou. Pou mwen, zonbifikasyon, menm si se move, gen do laj pou sèvi tandans malfèktè. Apa misye bay ekzanpl ke m'pat janm tande kote responsab ponp finèbr lan konplisite ak mèt koze yo. Tout ramifikasyon sa yo vrèman efreyan.

Premye fwa mwen te li sou zonbifikasyon se te aproch sosyolojik kote yo t'ap di ke se te on pinisyon, yon chatiman iltim, yon reparasyon pou krim dezonè. An pasan, mwen raple'm nèg ki mouri lan pye travay yo. Men si yo te vin foremen lan plantasyon kann ou banan' ou kafe, mwen pa ka di.

Zonbifikasyon se yon pratik tèribl, se yon krim ki merite pinisyon men dapre sa m'konprand e ke m'aprand se Ayisyen a ki danjere pou parèy li. Ki sa nou di de fenomèn tu voudras, koud'poud ki fè ravaj lan fanmi Ayisyen, konbyen moun malfèktè ak malfektèz ap detounen ou seye detounen. Se sa yo rele kou d'manchèt lan dlo a?

Zonbifikasyon se jis yon aspè anpwazonman ki for kay Ayisyen. Yon malveyan gen dwa deside kannannan madabn li k'ap viv lan kay ak li, tankou fanm la ka fè parèy. Question d'emprisonner la rebellion. Hum! Shit la destruction!

Se lan sans sa a mwen dakor ke makakri pa vrèman reprezantatif, pa esans vodou. Sepandan, mwen panko jwenn konviksyon ke se pa youn lan aspè vodou ki depase profan' ke m'ye. Lenpótan sè ke m'pa lan relijyon paske tout relijyon, tout sèkt ap trenen yon boulèt malpropte. Sitou relijyon kretyèn.

Sa mwen renmen lan tèk Lubin a, sè ke zombifikasyon pa apanaj peyizan. Mwen fèt lan vil, mwen grandi lan vil, gen yon seri de istwa nèg la vil konn ap rakonte ke m'pa janm tande lan bouch moun an dewó. Pa gen lontan m't'ap tande yon Ayisyen k'ap denonse nèg k'ap fè sosèlri, touye kandida advèsè yo pou yo pa al lan eleksyon. W gen dwa ap defand menm bagay ke nèg la, swa dizan au nom de la collectivité, men sa pa'p anpeche'l atake w, touye'w.

Pèmèt mwen di ke sa m'konprand sè ke tout bagay yo rezime lan malveyans paske odebu te konn gen rezon presi pou zonbifikasyon. Men sa vin tounen yon zam pou sa yo ki motive par la jalousie et la cupidité. M'ap repete'l ankor, si popilasyon zombie sa a ta elve an Ayiti, sè ke tout Ayisyen se zonbifikatè si yo ret bra kwaze. On dirè on cycle vicieux.

Mwen kwè ke otorite polisyè konprand sityasyon a e ke se pa a koz ensidan izole ke yo pwal lanse yo lan enkizisyon.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyVen 18 Nov 2011 - 10:39

M ap jis fè kèk obsèvasyon.
Dapre mwen ,la polis pa al dèyè zonbifikatè yo paske yo pè.Yo lan kilti an ,yo kwè se ak ""maji"" yo fè moun tounen zonbi kididonk yo pa p menm eseye al dèyè yon ""zonbifikatè"".
Sa ka vre,sa ka pa vre ,tankou m di se jis yon obsèvasyon .

Kanta fenomèn zonbi ;rezon pou yon moun ta bay ke li se pa VODOU se paske bagay sa a pa ekziste lan SANTERIA ak CANDOMBLE.
Relijyon sa yo pi otantik ke VODOU nou an ;menm lan fen 19yèm syèk lan ,bato negriye yo te kontinye ap debake lan KIBA ak BREZIL.
Mwen kwè dènye bato negriye an debake KIBA an 1873.
Poukisa bagay ZONBI an pa ekziste lan KIBA?
KIBA genyen sosyete sekrèt yo ;sa nou rele BANN SOSYETE,BANN VLENBENDENG,BANN ZOBÒP ann AYITI men ou pa tande yo pale de zafè ZONBI an.
ALFRED METRAUX di kote yon pakèt bagay ke nou asosye ak VODOU an sòti;se lan liv tankou TIT ALBÈ,GRAN ALBÈ,LE PAPILLON VERT,LES GRIMOIRES elt..
Se de liv ki sòti an FRANS.
Ki kote bagay ZONBI an sòti;eske se yon bagay ""home grown"" ann AYITI?
Sa rete a detèmine.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyVen 18 Nov 2011 - 11:31

Ekzakteman. J..., mwen ka di ke se pa Ayiti sa soti sof se sou sa anpil rimè te toujou baze an Ayiti. Li an premye plan lè sineyast ameriken te komanse ap karikatire kilti lakay.

Mwen te lan kou ak yon Afriken, misye fè eksprè li fè yon prezantasyon sou zombie, men se a pe prè menm eksplikasyon Lubin bay yo. Donk ki ta vle konsantre sitou sou Ayiti. M'pa't menm entèvni paske misye te gen rezon ki fè li pa't konsilte'm avan li fè'l. Men te gen lót Afriken frenk soti lan Maghreb, anba Sahara ki fè'm konen ke jan de fenomèn sa a pa nouvo lan zorèy yo. Men se tout.

Se sa k'fè m'regrèt mwen pa ka retrase dokiman audio sa a sou candomblé. Sa pa t'ap aprand w plis pase sa se vre, men w ta apresye'l anpil. Se sa m'ap defand la, Ayisyen manke koezyon, yo lan kachotye trop sou kestyon sa a, paske vodou pa yon bgay otantik an Ayiti. Jiska prezan, pouki sa gen moun se lan kache yo vodouwizan. Cela dit, la magie n'est pas une affaire de petites gens en Ayiti. Okontrè.

Tande, te gen yon gran moun Sikh ki te pale a pèn Angle, misye te di'm: "indou, indou, no good, no good" (like lougarou...) (lol) Vodou gen dwa se yon nom diferan an Ayiti pou sa k'ap pase kay lót pèpl ke se blan, afriken, azyatik, amerendyen, elatrèy.

Mwen te gen yon paran ki te lan pansyon kay moun rich koulè nèt lan PAP. On lè pandan li t'ap vizite'n li te ekplike ke se lan peyi Oryan an End ke Ayisyen ki gwo moun rich sa yo al chèche gwo pwen...

Nou gen lè pa pi for pase sa.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyVen 18 Nov 2011 - 13:41

Sa a se yon PETIT ALBERT.

Gade paragraf 56 lan pou w wè si se pa bagay ou te konn tande lè w t ap grandi ann AYITI.
Gen plizyè lòt paragraf konsa ankò;se rezon sa a ke ALBERT METRAUX te di lan ane 40s yo ,ke gen anpil bagay nou konprann se VODOU yo ye ,se bagay ou jwenn lan liv ke m te site yo.
METRAUX di ke se lan lanne 1850s yo ke AYISYEN kòmanse rantre ak liv sa yo sòti an FRANS.


http://www.esotericarchives.com/solomon/petitalb.htm
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptySam 19 Nov 2011 - 11:37

J..., sa ki komik ankor sè ke anpil nèg kontinye kwè ke resèt konplike sa yo vre. M'pa kon si w tande pale du Livre des 72 Génies. Impossible à trouver. Lè'm te adolesan, se pa 2-3 nèg m'ap sonje ki t'ap kopye resèt maji pou fè fiy tonbe pou yo. Anyen pa janm fonksyone apa sa ki t'al seye anvoute pitit fiy moun kay gangan e ki gen lè te pèdi vi yo.

Eske w janm tande pale de Le livre de 72 génies? J..., sanble ke anpil Ayisyen premye sa yo te achte lè yo komanse travay an Ayiti se te jan de livr sa yo, m'a' sonje yon bo-frèm jiska yon kolèg, nèg yo te for lan Tit'Albè sof ke m'pa janm ka konprand ki sa sa rapote yo. Gen lè se paske m'pa nèg ki kredul.

J..., mwen deja tonbe sou yon liv lan bibliotèk inivèsite k'ap pale de pwazon. Tout detay anvoutman, koud'poud, elatrèy, ke n'ap tande yo, tout te kouran Versailles kote jalouzi te fè pay, kote anpwazonman te yon pratik kourant, bay moun maladi, gwo pye... pou ka jwenn favè lan main Roi. Se sa ki fè politik an Ayiti danjre konsa. Nou pa pran sa trè lwen non.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptySam 19 Nov 2011 - 15:02

Wal pran resèt sa yo ,ou pi vit mouri ke w fè moun mal.
Se pou w gade se lan ane 1780s yo ALBERT PETIT te ekri liv sa a;se lè inyorans te WA.
Mwen te konn yon nèg ann AYITI ki te gen yon TITALBÈ ;se lan yon KOFREFÒ li te mete l;e nèg sa a pa t yon nèg sòt non.
E mwen sonje ann AYITI si gen yon moun ki te posede yon TITALBÈ yo te konsidere moun lan tankou yon moun ki gen ""pouvwa"".
Tankou m te di l ALBERT METRAUX te byen espesifye gen anpil kwayans tankou bagay PWEN yo;tankou pwen disparèt,pwen pa pran bal ;se an FRANS ke kwayans sa yo sòti.
METRAUX pa t ayisyen ,se yon ANTROPOLÒG BÈLJ ,ki te direktè SMITHSONIAN MUSEUM lan WASHINGTON.
Li te fè dè zane ap etidye relijyon orijin afriken yo ;tankou VODOU,SANTERIA ,CANDOMBLE ,MACUMBA ,OBIAH elt..
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptySam 19 Nov 2011 - 18:00

Kote w'ap sonje se te gran moun ki te gen aksè a liv sa yo an Ayiti, kote maji se bagay ki efreyan lè n'te ti-moun, lan peyi blan maji pa yon bagay defandu. M'pa'p pale de prestitijitasyon, mwen vle di vrè maji ke yo rele sa maji blanch ou maji nwa. Mon chè nan pwen anyen lan sosyete bor isit ki pa gen relasyon ak maji. Se sa ki fè tout syantifik chimis, lót rechèchis se kiryozite yo ki menen yo la. Nou toujou wè nèg sa yo ki plen jeni on ti jan komik e lan reyalite e lan band desine. Kilti moun bor isit base sou maji anpil. Depi ti-moun ap grandi se sa y'ap tande, ero k'ap vole, moun k'ap tranfóme, Hulk, Superman, Spider Man, elatrèy. La nou ka di se fantezi men voila ke pi pre de nou pi gwo otè k'ap ranmase lajan se Rowlings, dam Harry Potter a. Si manmzèl t'ap viv lan lót syèkl se lontan yo te boule'l. Malgre sa, mwen pa sur ke Vatican pa't leve kontr seri Harry Potter la.

Lan tout bagay sa yo fo ke moun itilize logik. Mwen pa la pou demanti sa m'pa konen men gen koulèv mwen pa'p vale. Se sa ki fè depi m'te ti-moun mwen te renmen li. Se tande m'tande moun pè madigra ak fè nwa. Lan kou sa, mwen remake ke otè Tit'Albè konn met moun an gad lan fason y'ap manipile engredyan yo. Sa fè m'sonje an Ayiti, yo te eksplike kouman on band moun te mouri lan on fanmi ki te fin dekouvri yon ja; an reyalite se dyabl ki pran moun sa yo men sa pa gen an-yen pou wè a yon bagay sinatirèl. Dyabl la se te asenik sanble kolon mèt ja a te simen sou li pou pyeje volè ki ta al dekouvri trezor li. (lol)

On lè m'ap pale ak yon kolèg ki sot Afrik di Nord, misye di'm avèk etonman ke fenomèn ja sa a genyen'l itou lan peyi'l.

Panko! lan kou a, mwen sispèk ke Ayisyen kaponen depi se sijè sa yo k'ap pale. Ou byen yo pa vle pataje konesans yo... hum!(LOL)

Se problèm sa wi, gen de sipèstisyon ki p'ap disparèt paske nèg pa renmen lè moun ap demistifye on seri de kwayans.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptySam 19 Nov 2011 - 20:06

Mwen sispèk sa tou.
Se mwen ak ou ki ap pale de bagay sa a e mwen konnen anpil nèg te konn tande palè de TITALBÈ lè yo t ap grandi.
Lè mwen di bagay sa yo pi vit touye moun ki ap prepare ""resèt"" yo ;se paske si w remake misye rekòmande izaj ""mercure"" anpil.
MÈKI se yon sibstans danjere anpil ,ki gen dwa pwazonnen w tout jan si w pa konn kijan pou mànye l e an 1780 mesye sa yo pa t konnen ki danje ki genyen lan bagay sa yo.
Mwen si w ap jwenn lòt engredyan konsa lan ""resèt"" yo.

Lè yo te konn di ke liv sa yo danjere ,lan yon sans se vre wi ;paske mesye sa yo te konn rekòmande melanj yon pakèt sibstans ki pa t dwe melanje youn ak lòt.
Tankou m te di l ,pa bliye se te lanne 1780s ou anvan yo te ekri liv sa yo.

E se yon pakèt liv konsa wi .Genyen GRAN ALBÈ ,PAPIYON VÈT;gen yon seri menm yo rele ""LES GRIMOIRES"".
GRIMOIRES sa yo se SAKRIFIS MOUN yo mande e podyab gen de AYISYEN ki te konn al an FRANS e yo pran liv sa yo alalèt wi ,lè yo tounen ak yo.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptySam 19 Nov 2011 - 22:59

Lót jou lan takinen, mwen di nèg ki beszwen profondè konn al louvri liv yo pa konn ki jan pou yo fèmen. W konprand se menm janr nou kon ap ranse an Ayiti, ekzajere istwa yo, men toujou gen yon leson pou aprand. Alor lan ranse mwen te di nèg la lan desand etwal, you must know how to send it back up. Se menm jan lan lang franse yo gen mo apranti-sósye. Tankou m'ap di, m'pa lan demanti sa m'pa konen, de mèm ke mwen deja viv yon eksperyans lan Kanada ki te vrèman drole e ekstraódinè.

Mwen raple'm, sa fè lontan nou te eflere kestyon pèpl Dogon lan peyi Mali. Mwen te asiste a yon spektakl on troup ki te sot Dahomey te bay lan Kanada. Se te yon dans pou Xangô en plein air. J..., se te bèl bagay, se te rara a yon nivo siperyè nèt. Sa mwen wè m'pe pa pale. Le landmen, anpil moun yo te sispèk. Afriken yo pa trankil non. (lol) Mon chè, mwen te jis sekwe tèt mwen, mwen te di ke depi pa gen mal k'ap fèt chak moun fout gen kilti yo, chak pèp gran moun lakay yo. Vraiment marquant.

Mwen te tonbe sou yon liv k'ap rakonte anpwazonman lan Lakou Versailles. Se la menm mwen t'ap li sou zafè kou d'poud. Gen Yon Ayisyen ki te prese al li liv la, men misye te desu paske li pa't jwenn sa li gen lè t'ap chèche lan liv la. Poutan, menm jan ak aproch w a, mwen te aprand anpil bagay ki te pèmèt mwen konkli ke bagay sa yo pa vodou. Anfen, sa ya'p rele vodou an Ayiti a pa otantik tankou w di. Cela dit, si li se relijyon ofisyèl, li posibl pou revalorise'l, par ekzanpl pou aprand Ayisyen sou candomble, santeria, elatrèy.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyDim 20 Nov 2011 - 0:47

Kanmarad,

Si nou wè mwen pa ajoute komantè sou chenn diskisyon sa a,se pa lapèrèz ki fè sa. Lesansyèl, mwen panse tout koze kwayans nan sipèstisyon sa yo konekte ak gwo mank ki genyen nan fomasyon syantifik nou. M ap travay sou yon pwogram ki batiize "Lasyans pa mistè". Si tout bagay byen mache,nou va pran nouvèl, anvan lontan. Lide a, se itilize metod efikas nan vilgarizasyon syantifik pou gen yon minimom nan prensip syantifik yo ki alapote tout Ayisyen.

Wi, gen mistè jiskaprezan pou limanite. Ojis, si tout bagay te klè nan linivè, lavi a ta manke sans. Men, sa tris pou nou remake, blan yo ki vini ak sipèstisyon ki nan Titalbè, ansanm ak lot yo, rive metrize dega sipèstisyon sa yo te konn koze lakay yo. Men, se lotrejou la a plis pase 40 Ayisyen mouri rachonnen, sou akizasyon "fezè poud Kolera". Kidonk, se yon aktyalite koze sa yo ye pou nou, se pa sijè antwopoloji, malerezman. Kidonk, fok nou abode kesyon an, ak ladrès epi yon jan pou nou jwenn bon rezilta konkrè.

Mwen kwè travay demistifikasyon koze zonbi saa, fè pati solisyon an. Tèks Lubin an ka itil anpil, sitou si konsèp misye devlope yo ta esplike nan bon jan Kreyol, sou kasèt, videyo, nan dokimantè elatriye....

Konsa tou, mwen dako ak Joel, se pa sipèstisyon yo makonnen ak Vodou (avèk ou san rezon) sèlman ki merite pou nou ekpoze yo. Kit se pastè k ap frape Bib nan tèt moun pou retire SIDA sou yo, kit se yon ekip konsèp rasis danjere ki nan Bib la, li nesesè pou nou dekotike yo epi ede moun konprann kontèks istorik ak sosyal ki antoure koze dwat-e-goch sa yo. Mwen eseye fè moso nan travay saa ak Viv Bondye! Aba Relijyon! Kote mwen poze kesyon "pou kisa sipèstisyon ap kokobe Ayiti toujou?".

Titalbè, Louis Second, Gwo Albè.....tout se zouti zonbifikasyon....evanjelizazonbifikasyon, ewopeyanizazabifikasyon. Edikasyon se sèl remèd....simen sèl....simen sèl !

Jaf
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyDim 20 Nov 2011 - 12:49

Lèm di ke ayiti se yon peyi danjere genyen moun ki konn dim se vandi se KFC map manje kl fè mwen ap pale konsa. tande byen sa JAF ekri la:yo touye 40 moun paske yo di se yo ki ap simaye poud kolera.se 40- inosan ki mouri pa iyorans.Mwen te ka pami yo tou sim tap viv kote saa nan Sud.se pa iyorans syantifik se iyorans total ki anpeche peyi saa devlope.e tou tan genyen paket iyoran sa yo nan peyi ya nanpren oken Tonton Noel ki ap vinn retire ayisyen nan misè saa.nanpren devlopman san bon jan edikatyon.Mwen kwè zafè edikatyon e fomatyon profesyonel la se yon revolutyonè ki pou rezoud li.e tou tan li pa rezoud nap fè bak jis peyi dayiti ap tounen yon desè kote famine ap touye ayisyen.Sak inkyetan nan bagay saa se paske pa rete anpil tan ankor devan nou epi nou tande yon paket san wont ap pale de rans.
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MessageSujet: Re: Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin   Le processus de zombification en Haïti Par Frantz Alix Lubin EmptyDim 20 Nov 2011 - 18:28

Mwen pa ka di ke pa gen an-yen ki fèt an Ayiti. Peyi a gen anpil problèm, li ka pa fasil pou nou wè si gen chanjman an profondè k'ap fèt. Kite fo pa politik, an nou pran yon ti moman al gade si dènye gouvènman a pa't fè anyen. Menm jan se pa yon Tonton Nwèl k'ap fin sove Ayiti se menm jan se pa konsa n'ap leve yon jou e pi nou wè tout bagay ap flashe.

Mwen pa vodouizan se vre, men si Ayisyen te brav se pou yo te deja met tout fondamantalis pantkotis k'ap atake lót relijyon lan wól yo. Inyorans la dwe sipand itou lè lapolis debake kay pastè sa yo ak manda paske y'ap ensite moun a vyolans.

Si se pou sa m'ap fè anpil moun endispoze paske m'konprand poukisa JBA deranje yo konsa. An verite, yo fè'm apresye misye. Ouais! Aristid kraze lame, Aristid ofisyalize kreyol, Aristid ofisyalize vodou, tout sa se yon seri de mezi anti-enperyalist. Antouka, menm si misye pa lan koze pouvwa ankor, li reste yon gwo senbol lan peyi a. Ça rassure.
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