Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.

AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  ÉvènementsÉvènements  PublicationsPublications  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-40%
Le deal à ne pas rater :
-40% sur Nike React Infinity Run Flyknit 2
95.97 € 159.99 €
Voir le deal

Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.

5 participants
AuteurMessage
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. Empty
MessageSujet: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyJeu 1 Déc 2011 - 23:34

Pardon; à ce mot-là, je bégaie.

Ceci n'est pas une publicité.

A ceux qui s'intéressent aux langues humaines en général, à tous les non-constipés qui peuvent encore jouir sans complexe des subtilités d'une certaine langue officielle (lol), je suggère cette série dont vous tirerez un petit plaisir garanti, même une page à la fois. Vous pouvez les consulter sur besoin comme vous les lirez quand bon vous semble, en buvant un thé, en sirotant un verre de votre alcool préféré, ou même pour agrémenter votre séjour au cabinet, sur le trône. Il paraît que dans le dernier cas, ces petits guides sont parfaits pour exorciser les mauvais souvenirs, pour cicatriser les blessures plus ou moins lointaines, oublier un peu les ressentiments (un "simple" vodou transmis à moi par le bon sens).

Mise en garde... à l'attention des francophobes tétanisés: ces lectures soulagent.

Ils sont disponibles dans toutes les librairies francophones du Québec et du Canada. On peut aussi se les procurer chez Chapters Indigo et sur amazon.com naturellement.

N.B. Je suis obligé de remplacer certains termes de mon texte parce que cela aurait mis des idées dans la tête des mouches à merde.

Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. Bob_na10

Dernière édition par martine la tourmente le Sam 3 Déc 2011 - 13:40, édité 4 fois
Revenir en haut Aller en bas
Marc H
Super Star
Super Star
Marc H

Masculin
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. Empty
MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyJeu 1 Déc 2011 - 23:54

Ça sent la langue d'hiver ou l'odeur de l'hiver . Je m'en plains. J'espère que ce n'est pas si grave que cela . J'ai lu quelque part qu'un internaute est faché. Oui monsieur est faché . Je ne parle pas de vous mais de lui , l'autre monsieur .
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyVen 2 Déc 2011 - 1:42

Les pluies de fin d'automne sont froides en réalité... Martine la tourmente n'est pas si fou pour se prendre au sérieux. On m'affuble sans doute de la plus grande méchanceté, du plus grand irrespect car véridique. Comme si c'était mes intérêts opposés aux leurs.

Voyez-vous, je ne suis pas si Rousseau, si Voltaire que ça. Loin de là. Cependant, à votre place, au lieu de leur manger du foin sur le dos, je les laisserais à leur vers... Hum! Oh, que ça grouille, que ça bouge dans la carcasse, oh, que ça ronge! Deux jours à vivre, mezanmi.

C'est avec infiniment de peine que nous vous annonçons la triste nouvelle de la mort... qui n'arrive pas malgré le voeu cher de Pussycat Koko-Chat. A vous tous bienveillants et malintentionnés; à vous, dizzidents et revenants que j'ai croisés ou toisés; ladies and gents and germs; au gaucho el amigo dont la canne n'est plus kale et qui ne doit se contenter que de manger le lambi, la friandise de Tante Jeanne, le soir vers minuit avant de venir s'assoupir sur le clavier de son PC ou de son Mac branché sur le rhum; jeunes haïtiens et compadres zanmi-ricains, africanibus et americanibus impatients et grincheux; tèt kanna ou tèt kabrit, tèt gridap ou tèt chat, prolos ou bo-bos; aux ménopausés et aux andropausés; à Fruit Tropical et à Maudite Folle, aux onanistes et aux coiffeuses de Sainte Catherine; aux molosses et aux travelos; à Bouse de vache ou I-guano le caméléon, kakabèf kakazwazo; à l'Ouest et son saxo, aux grands oubliés et aux écoeurants, fans or foes, zélotes, pharisiens; à DSK, Sarko qui se sont endormis dans l'espérance d'un réveil ou d'un retour plus serein...; aux parents et amis afffligés par ce deuil... IL EST RESSUSCITÉ!!!

Au désarroi des couteaux à double tranchant.
Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : sport ,internet,stock market

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyVen 2 Déc 2011 - 13:03

Je proteste hier soir en rève une belle femme a sucé ma canne à sucre.En me reveillant j'ai tellement ri que j'ai failli mourir d' une crise cardiaque.(lol)

Dernière édition par Le gros roseau le Ven 2 Déc 2011 - 16:00, édité 1 fois
Marc H
Super Star
Super Star
Marc H

Masculin
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyVen 2 Déc 2011 - 13:13

Que les intervenants sont intervenus pour ne rien dire... dans cette belle page qui n’est plus vierge. C’est vendredi, ne me tenez pas rigueur .Je vous prie.
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyVen 2 Déc 2011 - 15:23

LGR manke estil. Poutan gen lót paj sou sit la kote y'ap vand sèks.

Vous vous rendriez un bon service en corrigeant votre commentaire si vous ne voulez pas de pires désagréments. (dwèt yo long)

LGR, dites donc, combien de cochons circulent à Orlando?... (LOL)

Dernière édition par martine la tourmente le Sam 3 Déc 2011 - 11:48, édité 1 fois
Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : Histoire

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 9:21

http://www.potomitan.info/ayiti/berrouet-oriol/ecole.php
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 10:46

M'ap di w mèsi pou atikl sa a kan -mèm. Se sa m'toujou ap repete, nou pe pa bati yon lEta san enstitusyon ki pou konsolide'l, san baz. Mwen toujou pense ke lan tout chanjman vizaj ki pou fèt an Ayiti, sa ap pran on ti tan e anpil enèji; konbyen fwa m'seye fè konprand ke nou manke resous pou nou ap pale de tabula rasa. Mwen pa kwè lan operasyon dechoukaj apre pou nou retonbe lan menm pattern yo. Lè mwen pale de aprivwaze on seri de kontradiksyon. se pou kalme, pran sang'n e fè travay ki dwe fèt pou nou rive. Sa mwen konprand, sè ke an Ayiti plen reyaksyonè, e se pa toujou moun nou kwè. An Ayiti, klas peti-boujwa gen tandans rekipere vye defo aristokrat ak klèje.

Gen yon seri de aspè lan kilti lakay mwen mache depi lontan pou yo paske m'gen konviksyon e m'se moun ki toujou ap reflechi kouman m'ta ka chanje mantalite an Ayiti. Men fok mwen ta genyen lan yon lotri espesyal pou m'ta reyalize mirakl konsa.

Mwen pa janm bliye eksperyans a'm lè m'te fenk parèt lan forum la. Men m'toujou fè nèg konprand ke m'pa bije rayi franse pou renmen lang pa'm. Si mwen louvri paj sa a, se pa odetriman kreyol. Sinon, mwen pa ta remèsye an kreyol pou atilk la.

Jisteman pou tounen sou atikl la, sa rand mwen jistis paske li ale lan sous problèm la e li byen endike ke problèm la pa blan e nwa.. Problèm la se sou devlopman lEta Ayisyen ki aryere paske Pouvwa an Ayiti te sitou ap suiv klas ki pi retrograd lan tout sosyete lan emisfè oksidantal la.

Lavalas te reyini on seri de bon eleman pou ta menen on vrè revolisyon an Ayiti, men yo kite zot divize yo. Yo fout relage peyi a lan menm vacuum la ki pèmèt divalyeris ak reyaksyonè ak maffya retounen vin galonen.

Men si yo te Lavalasyen tout demisyonè yo te on band fokè ki lage popilasyon a. Sa ki pi repiyan, sè ke sang yo ap manje yo paske yo wè ke moun serye tankou black caucus, e menm lot enstans entènasyonal, pa janm lage JBA.

Ke se bor isit ke lót bor, move ganeman ap simaye vye bri. Yo gen lè bezwen Aristid bay peyi ankor wi... hum!
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 11:48

Mwen pa bay LAVALAS okenn ""küdos"" sou zafè KREYÒL lan.Ak REFÒM BÈNA a JCD te fè plis ke ARISTIDE sou zafè sa a.Lè yo wè ki kote sa ap mennen DIVALYERIS yo te panike e to te mete yon OLA sou refòm lan.
Anvan BÈNA te mouri ;misye te di li regrèt li pa t fè plis;men JCD te revoke l paske nèg pa t renmen kote REFÒM lan t ap mennen.

BERROUET-ORIOL lan yon polemik ak IV DEJAN e MICHEL DE GRAFF.
IV DEJAN ki preske gen 80 an ;li menm li mande POU YO BANI LANG FRANSE an ,ann AYITI.Mwen sispèk ,se choke Dr IV DEJAN vle choke moun.
Sa m ap di nou mesye ;pa pran bagay sa yo pèsonèl.Se pa rayi de nèg tankou DEJAN ou DEGRAF rayi lang franse an ,paske mesye sa yo di se FRANSE paran yo te fòse yo pale lakay yo ,men si pa gen yon bagay kifèt ,sou mil timoun ki rantre lekòl ak toujou gen 29 ki fini.
DOMINIKANI ap gradye 200 mil timoun chak ane lan lekòl segondè tandis ke noumenm se mwens ke 30 mil timoun.
Fò k gen yon bagay ki fèt.
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 13:14

Mwen t'ap tande yon repotaj kote etranje ap di yo bouke ak sityasyon Ayiti a. Mwen pa tèlman antiche de band ONG ki deja suplante wól lEta an Ayiti, men komantè yon dam te fè'm rektifye tir la; dam la pa kache di ke yo dekouraje paske pa gen anyen, oken' koukou y'al chèche lan main gouvènman ke yo jwenn e se pa lajan non, se jis ke gen ki trouve ke tout chaj la tonbe sou yo, pa gen okin enstitisyon ki pou pran relè lan sa yo seye akompli. Donk, moun yo bouke itou wi. Dam la pa kache ke chak fwa pakèt li fèt pou l'ale, men se toujou menm dilèmn la: ki ès ki pwal okipe de moun yo si ou lè y'ale.

Si m'mansyone Lavalas yo, byen ke tèks Berrouet-Oriol la pale de ki lè premye reform la te fèt tankou w'ap raple'm, sè ke si yon moun pa lan antouraj pouvwa, w pe pa fè chanjman lan peyi a. Donk lè nèg kite bak la, w pa la ankor pou defand ide ankor. M'ap pale byen si de vrè politik. Yon ti-group reyaksyonè pa ka enpoze volonte yo sou lEta sitou lan moman e lan sityasyon Ayiti. Yo pa't dwe janm gen dwa bay gouvènman Ayiti lód sispand program ki ja table paske yo santi yo ofanse.

Se pou sa, nou pa ka gad sou lEta, nou seye fè sa n'kapabl lan zon' ki pa oblije se kote nou soti. Nou pa ka kanpe sou yon problèm ki sipoze konsène lEta, donk an atandan ke yon vrè reform lenguistik fèt nèt lan peyi a, nou jis pa ka pa voye ti-moun lekol. Sou pwen sa a, BERROUET-ORIOL, DEGRAFF, DEJEAN, yo bije tonbe dakor.

Mezanmi, trop bagay pase lan tèt mwen sou kestyon ki konsène Ayiti. Men ki sa moun yo reprezante lan peyi a? Li lè pou paran ak sitwayen aprand oganize pou al mache sou gouvènman pou di sa yo vle pou pitit yo ki lage lan krim ak vis. Nou bouke wè ke se jèn moun y'ap kraze lan manifestasyon.

Pafwa mwen lan menm sityasyon ak moun ki ap ede an Ayiti yo. Men m'pa ka fè tankou bandi legal byenere tout kote k'ap pran problèm Ayiti pou yon jwèt...
Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 14:15

map di Joel mèsi tou pou teks Oriol saa ke li mete sou forum lan.Mwen pa genyen konpetans ase sou kestyon poum ta kritike Oryol men genyen yon bagay misye di ke mwen pa finn dakor se lè li doute de nessesite yon academi kreyol pou le moman san pa genyen yon lwa ki vote nan palman an pou etabli parite 2 lang yo nan peyi ya.San mwen pa beswen rantre nan detay mwen ta rnemen pose Oryol yon kestyon si pa genyen yon akdemi ki pou etabli otograf,sentaks, gramè lang kreyol ki jan li ka vinn yon outil pou repann savwa e konesans nan tout kouch nan peyi ya?

Sou kestyon ke nou pa dwe abandonen franseu tou a kou san nou pa prepare lang kreyol poul reponn a beswen edikatif pep la mwen dakor men sa pa dwe fè nou kanpe sou menm vye metod lontan ki ap fè elev ayisyen monte yon kalvè pa do ak kwa yon lang ke yo pale .Mwen kwè pou le moman tou 2 lang yo genyen plas nan sytem lan men fok ti moun ki pa pale ni tande franseuu lakay yo genyen chans tou pou yo aprann an kreyol tou.se pou sa mwen dakor ak sa Myrlande Mnaigat di ya:"Il faut haitianiser l'education en haiti."e se pousa mwen di ke mwen pa kont ke yo anseye literati franse an ayiti pou moun ki vle aprann li ,men li pa dwe obligatwa pou tout ti moun.
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 16:26

ROZO;

Veye sa nèg tankou BEROUET-ORIOL ap di ;se nèg ki ap pale a 2 rebò bouch yo.
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 20:04

J..., w pa renmen polemik men w lan mitan polemik nèg yo.

Mwen pa ka anpeche moun pale men se pa't entansyon pou batay kreyol/franse pran paj sa a itou. Nou p'ap jwenn on lót Deezee, mesye. (lol) Mwen pa yon bèt anraje, mwen pa gen problèm substans ki ta kreye inibisyon lakay mwen jiskaske m'vire babouin.

Mwen pa for lan koze konsa paske se nèg fin entèlektyalize koze kreyol k'ap pale paske sa rapote yo. Tankou jodi a Ayiti fè la nouvèl chak jou e sa fè afè medya etranje. Cela dit, mwen pa la pou anpeche pèson viv ni nouri lespri yo.

Mwen pa kwè lan inifóm omojèn la.

Mwen pa lan diskisyon sa a ankor. Opinyon'm te deja fèt sou tout kestyon. Mwen pa moun ki enfluyansabl menm si m'pataje sètèn vizyon ak lót moun.

Lè'm te wè ke diskou Deezee pa't enteresan pou mwen, m'te jis lese'l ak koze li yo. Mwen, se pa konvenk mwen janm bezwen konvenk moun. Se tèt mwen m'fè plezi lè m'ekri an kreyol. Mwen pa gny problèm ak lè nèg vle pale panyol ou angle. Si n'ap vin pran póz nou gen monopol kreyol sou sit la, se pit n'ap seye chire. Nou toujou ap chèche la p'tite bête konsa.

I'm not in this world to live up to people's expectations and they're not either to live up to mine.

Mwen te kite lót page Aimer Haïti, jis paske m'te bezwen jenere oksijèn kom d'abitid lè diskisyon a rive lan bout pou mwen.

Mwen pa Deezee. Se pa flè ak epolèt mwen vin ranmase lan forum nou an. Depi nèg pa dakor ak opinyon on seri de moun, w se senkyèm kolonn e pi pou an-yen lagè eskalade. Kilti militè Ayisyen wè sabotè tout tan, lè yo pa jwenn on tyès moun pou akize, se sou prop patnè yo y'ap lonje dwèt. Alor, lè tout moun vire do yo, na tonbe devore tèt a'n tankou kanibal.

Fè menm janr nou fè pou Edpoete la, fè kom si m'pa la. Nou gen dwa pi prezan lan sit nou an men nou pa majorite lèktè yo.
Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 20:20

sak gen tan gen la pou pran poz Louis jean beauger ?Kouman ou pa vle moun di ke franseuuu se yon kalvè pou anpil ti moun.Ou pa ka anpechem di sa paske ou pat la lèm tap pran kalot nan men blan franseu pandan 7 lane paskem te genyen pwoblem ak lang yo a.Si wou ou te genyen paran ki te ka ede w konprann franseuuu byen e mwen ke pam yo pat menm pale yon bon kreyol byen?fok mwen te fè jefor poum te konpran e lang ke yo ap anseyem lan e konsep ke yap chache foure nan tet mwen yan.se komsi ou ta dim ke yo dwe anseye tout ti meriken an panyol paske genyen yon minorite ki pale panyol.se sak fè se yon paket jako repet ke lekol ayisyen an fome.Menm zentelektyel yo ou pa janm tande yon fè yon diskou pou yo pa foure yon fraz ke yo te li nan yon liv ke yon otè franseuu te ekri pou montre ki jan yo save.mwen mande w ankor si yon ti franseuu pa konnen ki moun ki Frank Etienne eske li sot pou otan?
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 21:08

Va te faire subjuguer, vieux schnoque! Mwen pa gen anyen pou di ak w lan sit la ankor. Compris?
Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptySam 3 Déc 2011 - 21:27

Le froid canadien vous rend maussade martine?je ne vois pas pourquoi vous deviendrez tout a coup lent slow.Qu'est-ce qui vous agace tant dans mes textes?Comme je vous l'ai deja dit nous n'avions pas fait les memes experiences nous ne pouvons pas avoir la meme conprehension des problèmes ,mais cela ne devrait pas nous empecher de discuter avec civilités et coutoisies.

"au gaucho el amigo dont la canne n'est plus kale et qui ne doit se contenter que de manger le lambi, la friandise de Tante Jeanne, le soir vers minuit avant de venir s'assoupir sur le clavier de son PC ou de son Mac branché sur le rhum; "

le plus imbecile n'est pas celui que vous pensiez.
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyDim 4 Déc 2011 - 8:40

Le gros roseau a écrit:
sak gen tan gen la pou pran poz Louis jean beauger ?Kouman ou pa vle moun di ke franseuuu se yon kalvè pou anpil ti moun.Ou pa ka anpechem di sa paske ou pat la lèm tap pran kalot nan men blan franseu pandan 7 lane paskem te genyen pwoblem ak lang yo a.Si wou ou te genyen paran ki te ka ede w konprann franseuuu byen e mwen ke pam yo pat menm pale yon bon kreyol byen?fok mwen te fè jefor poum te konpran e lang ke yo ap anseyem lan e konsep ke yap chache foure nan tet mwen yan.se komsi ou ta dim ke yo dwe anseye tout ti meriken an panyol paske genyen yon minorite ki pale panyol.se sak fè se yon paket jako repet ke lekol ayisyen an fome.Menm zentelektyel yo ou pa janm tande yon fè yon diskou pou yo pa foure yon fraz ke yo te li nan yon liv ke yon otè franseuu te ekri pou montre ki jan yo save.mwen mande w ankor si yon ti franseuu pa konnen ki moun ki Frank Etienne eske li sot pou otan?
antouka mwen we ou la gen pwoblem ak franse anko text kew ekri an franse yo plis ke respektab, kalot yo te benefik(lol). Se pa selman ayisyen ki tap pran bâton, menm ti kebekwa te jwen pa yo ak kou dregle. A la mize pou timoun(lol)
Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyDim 4 Déc 2011 - 12:23

Ti Neg

ou pa ka di kalot yo te benefik pou mwen ou pa konn sa yo kosé nan psychik mwen.mwen sonje premye fwa map fè yon ti diskou an franseuuu se pa de tranble mwen tranble se komsi mwen te genyen yon blan franseuu dèyem ki te pret pou te pranm ak kalot pou diktyon ,pou sentax ak reg gramè. ou ka di jis nan gran moun nap peye konsekans jan sovaj yo te aprann nou lang saa.Moyen lekol yo te limite vre men genyen lot moyen mwen kwè ti kebekwa aprann franseuu ke ti ayisyen yo pa genyen.Fok ou ta plase w nan plas ti moun ki pa genyen yon nutrityon adekwat , ki pa janm tande yon lang nan zorey li lè li tap grandi epi ou fourel lekol kareman ka blan franseuu ki pa menm pale menm lang ak li.li pa menm ka kominike byen ak blan pase yon pa pale menm lang ; ti moun lan pè pale poul pa fè fot .sa frustre blan epi ki deja rayi tet grenn mwen yo ki fè li anvi rache cheve nan tet mwen paske mwen pa ka akorde partisip passé byen.pita se yon paket pwoblem ak konkordans dè tan paske mwen pat genyen gramè poum te etidye yo.ki jan poum ta fè gen styl sim pa janm pale lang saa lakay mwen?si mwen ekri kom ou di koulyè ya pi zou mwen respektab se paske machte liv ke mwen pat genyen lem te lekol epi mwen li plis tou koulyè ya.machte klasik sa yo ke mwen pat ka achte lem te lekol.O mwen ti kebekwa menm si paran l pov li genyen liv yo a la disposition li nan lekol, li genyen libreri piblik kote li ka al pran liv pou li li ,li genyen televisyon , radyo lakay li e mwen menm elektrisite mwen pat genyen lakay mwen se ak yon lanp mwen te kon ap redi etdiye.

se tout bagay sa yo wi ki merite konsidere nan refom ki dwe fet nan edikatyon an ayiti yo.ou konn nan ane 40 ,50 e 60 yo konbyen ti moun ki te genyen elektrisite lakay yo e ki te genyen aksè a yon biblyotek nan peyi dayiti?Lè w tande Oryol di ke de 100 ti moun ki rantre lekol pa genyen 8 ki rive fini etid sekondè yo se pa fot ti moun yo.Lè 92% ti moun sa yo pa ka frekante iniverstie epi yo pa genyen lekol profesyonel kote yo ka aprann yon metye.e travay la tè ,fè la pech se aktivite ke ayisyen meprise sak rive yo?Ki jan w vle pou majorite nan yo pa anvi kite peyi ya.ki jan w vle ke 80% nan yo pap mouri ak kolera ak grangou kloroks ,ki jan w vle anpil nan ti fi yo se pa ak yon gason yo vann kor e nanm yo pou yo ka manje ki jan vle pou yo pa genyen 9 a 10 pitit pou twa papa.Lè yon ti boujwa enbesil ap pale de yon peyi kel pa konnen fok genyen moun ki dil ki sa ki ayiti ya.Al koute yon moun tankou Preval ki ap pale franseuu san papye al koute martelly ki ap pale freanseuu san papye e ki pase nan pi bon lekol an ayiti wa konprann ke lang ayisyen se kreyol.
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyDim 4 Déc 2011 - 16:31

Li pa fasil pou ti nèg konprann bagay yo.Ou fèt lan CANADA ;premye reyaksyon w se pale franse.Siman lè paran w te pale yon ti KREYÒL ak ou ;premye reyaksyon w se reponn yo an FRANSE.
Ann AYITI kelkelanswa kote w pase se KREYÒL ou tande.Lè w lekòl ,blan franse yo fòse w pale franse lan lekòl lan ;depi w sòti deyò ;w ap jwe ak timoun parèy ou ,se KREYÒL ou pale.
Se menm bagay pou timoun yo pale FRANSE lakay yo.Ou paka fonksyone ann AYITI si w pa pale KREYÒL.

Se tankou Dr IV DEJAN te di l.Misye di ke si yo entèdi moun pale FRANSE ann AYITI ,ou pa p menm wè diferans lan ;men si yon jou yo ta anpeche moun pale KREYÒL;PEYI AN AP PARALIZE;ANYEN PA P FONKSYONE.
DE GRAFF rele sa VYOLANS LENGWISTIK.
Gen anpil etranje ki ap viv ann AYITI ki rekonèt sa.Anbasadè AMERIKEN an pale KREYÒL pi byen ke sèten politisyen AYISYEN.
Mwen tande misye ap pale sou radyo.Misye pale KREYÒL pi byen ke de nèg tankou VICTOR BENOIT ou byen SERGE GILLES.
Le gros roseau
Super Star
Super Star

Masculin

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyDim 4 Déc 2011 - 18:26

mwen te genyen yon enstriktè nan misyion naval ki te posem kestyon saa wi;Li mandem poukisa ayisyen genyen yon si bel lang e se franse yo vle pale tou tan.
Aimer Haiti
Senior
Aimer Haiti

Féminin
Opinion politique : aucune
Loisirs : lire, internet

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyLun 5 Déc 2011 - 10:06

Mwen vle fè yon ti remak, souvan lè gen yon sijè trè enpòtan sou forom nan, gen anpil moun ki prefere pase akote pou dikite lot bagay ki pa gen anyen a wè ak sijè a , se pou sa nou pa ka ale pi devan, nou trò difisil pou antann nou, si gen dix moun kòm ekzanp sou foròm nan ki paka antann yo ki jan nou vle pou Ayiti demare: Ayisyen pran tèt nou, paske lè w panse pou ou sèlman se yon gro defo, pa gen yon sèl peyi nan mond la yo fè lekòl nan yon lang etranje.
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. EmptyLun 5 Déc 2011 - 10:25

Aimer HAITI;

Mwen te wè yon bagay Dr RAPHAEL CONFIANT ki se yon MATINIKÈ te ekri;misye t ap pale de pinisyon ,kalòt timoun lan jenerasyon l lan te konn pran ,paske yo te konn entwodwi ""kreyolism"" lè yo t ap pale FRANSE.
MATINIK se la FRANS wi ,ak tout resous ke METWOPÒL lan ka mete lan edikasyon lan DEPATMAN FRANSE sa a.

Sa a se vre ;nou se sèl peyi sou planèt lan ki edike timoun nou yo lan yon lang etranje.Ann AFRIK ansyen koloni franse yo ki te konn fè tankou nou ,kòmanse ap chanje.Mwen kwè ke y ap itilize WOLÒF kòm lang edikasyon lan SENEGAL ;bagay ke SHEIK ANTE DIOP te rekòmande ,menm jan yon nèg tankou IV DEJAN gen 50 an l ap goumen pou KREYÒL lan se lang edikasyon..
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.   Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens. Empty

Suggestion aux franco-fous, aux francophiles... et aux francoco-phobes haïtiens.
Page 1 sur 1