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 Du "Code Noir" au "Code Rural"

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jafrikayiti
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MessageSujet: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyDim 8 Jan 2012 - 18:18

Voyez aussi: FELIX DARFOUR: l'Africain qui tenta de sauver Haiti des délires de Boyer https://www.forumhaiti.com/t13753-felix-darfour-l-africain-qui-tenta-de-sauver-haiti-des-delires-de-boyer





Pour bien comprendre la source des privilèges et du "pouvoir" des "Nantis d'Haiti" qu'un certain Monde feigne avoir enfin découverts, voyez des documents historiques, aujourd'hui accessibles via le web gratuitement... par ex: Précis historique des négociations entre la France et Saint-Domingue (1826) M. Wallez

http://lafimen.blogspot.com/2012/01/dokiman-nou-pral-li-la-yo-enpotan-anpil.html

En 1814, les Français voulant rétablir leur autorité sur l'île d'Haiti, y envoient 3 espions rencontrer les leaders Haitiens Pétion, Borgella et Christophe. Éventuellement, ils réussiront à s'y installer et à faire des Noirs d'Haiti des "moun andeyò" (exclus des affaires) de leur propre pays.. Un "Code Rural" (1826) viendra remplacer le "Code Noir" (1685).

Débutons avec les instructions données aux trois espions par M. Malouet, représentant du roi français Louis XVIII. Ce document nous est parvenu grâce au Roi Henry 1er (Christophe) qui fit arrêter un des espions (de Medina), le força à parler et fit publier les documents saisis sur sa personne.




Citation :
Dokiman nou pral li la yo enpòtan anpil pou ede konprann ki jan sosyete Ayisyen an ap fonksyone depi 17 oktòb 1806. Blan franse voye 3 espyon pase palentèmedyè Pétion ak Borgella pou yo reprann fòs sou zile a, epi fè nèg tounen "moun andeyò" nan pwòp peyi yo. Evantyèlman "Code Rural" (1826) te vin ranplase "Code Noir" (1685).

Annou komanse ak lòd 3 espyon franse yo te reseva nan men M. Malouet, reprezantan Wa franse Louis XVIII. Si nou vin jwenn dokiman sa yo, se granmesi Wa Henry 1er (Christophe) ki te poze lapat sou youn nan espyon yo (de Medina) epi fòse li pale epi bay dokiman sa yo Wa Henry te pibliye lapoula:



1814 - Instructions données par M. Malouet, ministre de la marine, a MM. Dauxion-Lavaisse, de Medina et Dravermann

"Deux d'entre eux se mettront, le plutôt qu'ils pourront, mais avec beaucoup de circonspection, en rapport avec Pétion et son second Borgella : le troisieme fera de même au regard de Christophe" (p176)

"Si les chefs sont, comme on l'assure, des gens instruits et éclairés, ( particulièrement Pétion et Borgella), ils sentiront qu'il ne suffit pas pour eux, et les leurs successivement en descendant, d'obtenir des avantages; mais qu'il faut aussi les rendre solides; ils reconnaitront que, pour être teIs, ces avantages ne doivent être exagérés, ni en mesure pour eux-mêmes, ni en extension à la généralité; ils verront bien que si la grande masse des noirs n'est pas remise et tenue dans un état d'esclavage, ou tout au moins de soumission, semblable à celui ou elle était avant les troubles, il ne peut y avoir ni tranquillité ni prosperité pour la colonie, ni sûreté pour eux-mêmes..." (p177-178)....

Il est raisonnable de supposer que Pétion et Borgella, satisfaits d'obtenir faveur entière, pour eux et pour un petit nombre des leurs, qui sont les instrumens nécessaires, consentiront, sans difficulté, à ce que leur caste, en acquérant la presque totalité des droits politiques, reste pourtant, à quelques égards, un peu au-dessous de la caste blanche:

car, d'une autre part, l'assimilation totale à eux accordée, sera plus saillante et plus flatteuse; et de l'autre, leur caste sera d'autan plus assurée de maintenir la caste noire libre, et par celle-ci, les noirs non-libres à la distance ou il lui importe de les maintenir, qu'elle aura elle-même laissé subsister une petite différence entre elle et les blancs.

On insiste beaucoup sur ce point, parce qui doit être le premier pas dans la négociation. Il est bien important de conserver aux blancs une prééminence quelconque sur les gens de couleur du premier ordre? sauf à admettre absolument et sans restriction aucune, Pétion, Borgella et quelques autres, dès à présent, parmi les blancs, et à donner, par la suite, sobrement: de temps à autre, des lettres de blancs à quelques individus que leur couleur éloignée du noir, leur forturne, leur éducation; leurs services auront rendus dignes de cette faveur". (p178-179)

"s'ils font bien usage de ces moyens, ils ne parviennent à prévenir la nécessité d'employer la force; sans trop accorder, ils y réussiront, surtout s'ils font bien sentir à Pétion et autres, que leur situation actuelle, s'ils sont abandonnés à eux-mêmes, est extrêmement précaire; que bientôt la caste des mulatres, infiniment moins nombreuse que celle des noirs, sera écrasée par celle-ci; que la colonie sera en proie à des factions dont les chefs seront successivement abattus par des compétiteurs plus heureux pour le moment; qu'une paix durable étant conclue entre la France et toutes les puissances maritimes, nul pavillon étranger ne pourra aborder dans les ports de Saint-Domingue, et qu'il suffira au Roi de six frégates pour interdire, aux habitans actuels de cette ile, toute communication avec le dehors; que les habitans cultiveraient vainement les riches productions du sol, puisqu'ils ne pourraient pas les échanger contre les objets qui leur manquent; et qu'ils seraient bientot réduits à vivre comme des sauvages, privés de tous les avantages de la civilisation européenne..." (p 180-181).

Sous: Précis historique des négociations entre la France et Saint-Domingue (1826) M. Wallez
http://books.google.ca/books?id=vbcCAAAAYAAJ&dq=negociations+entre+la+france+et+haiti&pg=PR10#v=onepage&q=negociations%20entre%20la%20france%20et%20haiti&f=


Dernière édition par jafrikayiti le Lun 9 Jan 2012 - 20:50, édité 4 fois
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyDim 8 Jan 2012 - 22:35

LETTRES DE BLANCS

"comme les monarques d'Espagne et de Portugal, qui par des "lettres de blancs", donnent à un individu, de quelque conleur qu'il soit l'état d'un individu blanc: sa puissance royale, qui a égalé les Ney, les Boult, les Suchet,les Dessoles etc., aux Montmorency, ...par un acte de magnificence et d'équité auquel toute la France applaudit; peut également rendre un homme noir ou jaune, semblable devant le trône et la loi et dans les habitudes sociales, à l'homme le plus blond de la Picardie". (p 123-124)


Dernière édition par jafrikayiti le Dim 8 Jan 2012 - 22:38, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyDim 8 Jan 2012 - 22:35

Kontinye suiv seri sa a, mwen gen yon sipriz pou nou, nan jou k ap vini yo....
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyDim 8 Jan 2012 - 22:56

Lè m konn ap di tou tan nou pa bati enstitutyon solid pou nou anpeche senkyèm kolonn lan ki te rete nan peyi defann enterè fos esklavajis nou fek komanse nan manje biskwit labou nou pa konn mandem ki les ki senkyem kolonn lan.Li sa ke jaf mete la byen nan konprann ki moun ki fè pati senkyem kolonn lan.Ogé ,petion ak boyer pa tap lite pou liberte , egalite , fraternite pou tout moun vre.se sa Henry Christophe te rekonet ki fè li te separe peyi ya.
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyDim 8 Jan 2012 - 23:24

Wozo, demen, ak sekou Granmèt la, mwen pral poste kèk enfomasyon osijè yon Afriken ki debake Ayiti nan ane 1818, ki te fè sa li kapab pou li ede nou sove nasyon an kont menas kolon franse yo. Nan ane 1822, ti chen yo te bay pou Jean-Pierre Boyer a, fè arete Felix Darfour devan pot sena a, ansanm ak plizyè palmantè. Li ekzile Senatè yo, epi li fè touye frè Afriken ki te riske vi li pou li avèti nou ki kalite danje pandye ki te sou tèt peyi a.

Kèk ane annapre, Boyer vann peyi a bay Lafrans ak tout moun ladan li. Se yon blan ki te rele "Boyé" li te voye nan peyi Lawoland, ale tanmen demach lawont la.

Pou kisa istwa sa yo, te rete kachte nan liv tout ane sa yo? Ki lès ki t ap ekri liv listwa yo? Mwen va poste lyen pou liv Beaubrun Ardoin yo ki chaje ak fos kote. Ou va remake menm lè yo mansyone ensidan yo, si ou pa gen lot sous pou ou konsilte ou ka pa janm konprann sa k ap pase a tout bon vre.

Mesyedam nou gen anpil travay devan nou. Pa gen tan pou gaspiye.....Nèg ki gen kapasite fè sa, twouse manch chemiz nou, koumanse tradui dokiman ki ekri nan tout lang, pou pèp Ayisyen jwenn enfomasyon li dwe konnen osijè pwop listwa li. Sa se yon zouti endispansab pou ede nou soti nan klafou tenten.

Demen, m ap vin pale nou de FELIX DARFOUR....(ak lot moun nou pa ta panse......)

Jaf

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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyLun 9 Jan 2012 - 8:26

jafrikayiti a écrit:
LETTRES DE BLANCS

"comme les monarques d'Espagne et de Portugal, qui par des "lettres de blancs", donnent à un individu, de quelque conleur qu'il soit l'état d'un individu blanc: sa puissance royale, qui a égalé les Ney, les Boult, les Suchet,les Dessoles etc., aux MontmorencyBLANCO, ...par un acte de magnificence et d'équité auquel toute la France applaudit; peut également rendre un homme noir ou jaune, semblable devant le trône et la loi et dans les habitudes sociales, à l'homme le plus blond de la Picardie". (p 123-124)


Vini pou yo JAF.Travay w ap fè la a pi enpòtan ke yon bann MAZANZA ki di yo ISTORYEN ann AYITI.Kilè sa a mwen t ap tande 3 nèg ki gen repitasyon ""gwo"" istoryen ann AYITI ,nèg yo pa di anyen ki nèf ,se te plede ap repete sa w ka jwenn lan MADIOU,ARDOUIN elt..,bagay ki ekri sa gen 150 an.

Pou jan yo te wè zafè blan lan yon peyi tankou KIBA pa egzanp.Ann ESPAY te gen yon bagay yo te rele ""PAPELES DE BLANCO"".Se taks ke w te peye pou deklare tèt ou ""blan"" kelke swa koulè ou te ye ,depi w te LIB
Taks sa a moun ki te itilize yo plis se te ""BLAN"" ,ki te fè pitit ak nwa.
Se sa ki fè gen jis jounen jodi an gen yon konfizyon ant moun ki blan ou byen nwa ,lan yon peyi tankou KIBA.

ABE GREGWA te pale de sa ;misye t ap di kijan PANYÒL ak PÒTIGÈ yo te fleksib lan kesyon ras lan ,tandis ke FRANSE yo te rijid lan kesyon sa a
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyLun 9 Jan 2012 - 10:42

mete limyè pou nou ka konprann nan twa rwa saa nou pran jodya.Yap plede di se nou ki pi pov men yo pa di poukisa nou pi pov la.Yo fout nou yon kout baton nan kou depi nou te fet ak konplisite senkyem kolonn ki kite nou moribond depi jou saa.
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MessageSujet: Depi nan Ginen bon Nèg ap ede Nèg!   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyLun 9 Jan 2012 - 12:05

“In 1822, a black man; named Darfour, a native of the district known by that name in Africa, who, when a boy, had accompanied a French gentleman from Egypt to France, where he had been educated, emigrated to Haiti. At Port-au-Prince he established himself as the editor of a newspaper, called "L'Eclipse” and, adopting the opinion that his own caste was undervalued and excluded from offices of trust, he became a vehement opponent of the government. His proceedings were so violent that he was obliged to lay down his paper, and to support himself by manual labour. His restless spirit however, always at work, discovered, or supposed it had discovered new oppression. He embodied his wrongs in a petition to the Chamber of Commons, which he proceeded to deliver at the bar of that body, with the support of some of its most distinguished members. These proceedings were nipped in the bud; for the petitioner was arrested, led before a court martial (although a civilian), tried, convicted, and shot”.

Sous: Notes on Haiti, Mackenzie, 1830 (p27-28)
http://books.google.ca/books?id=yQ4WAAAAYAAJ&ots=AoLYR_QRGI&dq=notes%20on%20haiti%20&lr&pg=PR1#v=onepage&q=notes%20on%20haiti&f=false

----------------

Felix Darfour sa a nou wè Mackenzie mansyone nan liv li a, nou pral jwenn plis detay sou misye apati tèks lot enmi nasyon an ekri. Fok nou pran san nou byen li dokiman sa yo kote, patizanri otè yo pa dwe anpeche nou wè sa ki t ap pase a tout bon vre. Okontrè, yo ede nou konprann pou kisa nou di, se pa jounen jodi a, blan yo pito travay ak nèg sot, san konviksyon ni kolon vètebral. Chimen listwa gen anpil leson li trase pou nou.... Pi douvan mwen pral poste kèk tèks mwen pran nan sous ki ekri an franse, sou menm frè Afriken sa a ki t ap ede nou konprann move plan ki te nan lespri blan franse yo.

Jaf
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyMer 11 Jan 2012 - 12:07

Se yon bagay ki tris pou yon moun wè resanblans ki genyen ant evènman 1814-1822 yo, epi sa k ap pase lakay jodi a menm.

Alewè:
https://www.forumhaiti.com/t13753-felix-darfour-l-africain-qui-tenta-de-sauver-haiti-des-delires-de-boyer#116033


- Nan ane 1822 Prezidan Boyer te nan chirepit ak Depite epi Senatè peyi a. Yon Afriken akize li kòm move grenn ki ap vann peyi a bay blan - Nan ane 2012, Prezidan Martelly ap jere akizasyon palmantè ki di se sitwayen etranje li ye.

- Nan ane 1822, gen moun nan sosyete a ki t ap plenyen osijè nivo edikasyon Palmantè yo ki, selon yomenm, manke "des lumières" - Nan ane 2012, menmman, parèyman.

- Nan ane 1822, Prezidan Boyer se yon nèg yo te prezante kòm yon pleziyis, yon juisè ki deklare piblikman li pa renmen liv epi ki te gen yon tanperaman volatil - Nan ane 2012, menmman parèyman ak Prezidan Miki.

- Nan ane 1822, les "nantis d'Haiti' ( https://www.forumhaiti.com/t13749-du-code-noir-au-code-rural ), sete kèk fanmi ki te erite byen ansyen fanmi kolon kriminèl esklavajis yo - Nan ane 2012, jounal Le Monde fenk raple nou ki jan sa pa chanje pase sa. ( http://www.lemonde.fr/m/article/2012/01/06/les-nantis-d-haiti_1625913_1575563.html )


Mwen tou pwofite fè yon remak osijè koze "fanmi" sa a. Se pa ti sezi mwen te sezi, lè mwen te tonbe sou non komèsan franse ki te rele Martelly nan epòk 1822 sa a. Gen dwa se yon zansèt prezidan aktyèl la, konsa tou, gen dwa se yon ansyen kolon ki te fè zansèt li travay sou bitasyon kòm esklav. Nou pa ka sèten si se pa rechèch ki konfime sa. Pa bliye, parekzanp, jan non "Dessalines" nan vin tounen eritaj Lanperè Jean-Jacques I (li te pran eritaj sa a nan men yon ansyen mèt Nwa ki limenm te erite li de yon ansyen mèt Blan).

Keseswa sitiyasyon an, nou wè jan listwa se bagay ki gen sipriz pou nou. Vwalatilpa, blan Franse sa a ki te rele Martelly a, e ki te ekri Prezidan Boyer pou pote plent kont Afriken an (Darfour), sete envestisè li te ye nan yon biznis (société) ki te espesyalize nan fè bal, pwodiksyon mizik elatriye.... Ala yon koensidans enteresan!

Men, sou menm ribrik non fanmi sa a tou, nou dwe peze sou yon reyalite ki afekte prèske tout Ayisyen alawonnbadè. Akoz jan fil lavi nou deplòtonnen sou zile sa a, nenpòt nan nou ka jwenn li te gen zansèt li ki te enplike sou toulede bò batay la. Kit se batay nèg revolisyonè kont blan esklavajis. Kit se batay Toussaint kont Rigaud, Kako kont Pikè, Makout kont Kominis, Lavalas kont GNBis elatriye...

Mwenmenm mwen viv sa yon fason pèsonèl nan kad rechèch mwen t ap fè pou CD "Dessalines mande Règleman" an. Si nou tyeke nan ti liv sa a L'orpheline créole ( http://books.google.ca/books?id=OQ8NAAAAYAAJ&dq=l'orpheline%20creole&pg=PR4#v=onepage&q=l'orpheline%20creole&f=false ) nou va jwenn istwa yon sèten Madame de Saint-Ville ki t ap eseye chape pandan revolisyon Ayisyen an, li pase Kiba, anvan li debake nan vil Paris... Se gen dwa listwa ansyen bouwo ki te fè zansèt mwen bourike sou bitasyon esklavajis. Konsa tou, se gen dwa listwa zansèt mwen ki yomenm menm te bouwo...- e se gen dwa toulede alafwa!

Lesansyèl, se yon bagay ki bay chèdepoul, lè ou ap li kijan kolon franse yo te fokis sou enpòtans lavi pa yo esklizivman. Se kalamite ki te rive espas privilèj esklizif yo t ap viv lan ki te tout preyokipasyon yo. Epi, yo te vegle nèt parapò ak krim yomenm yo t ap komèt kont popilasyon Afriken an - pandan plizyè jenerasyon.

Anverite, se pandan lekti sa yo, yon moun ka rive konprann ki kalite dram ki te pase sou zile sa a. E, sitou, ki jan jouk jounen jodi a, yon moun ki ap viv nan "Ayiti èkondisyone a" mal pou li konprann reyalite "Ayiti flanm solèy cho a"....epi ki jan, se menm san an ki ap koule nan venn nou tout.

Mwen ta swete gen kèk zanmi Prezidan an, Senatè yo ak Depite yo, ki ba yo envitasyon pou yo ale li epizòd chirepit ant Palmantè yo epi Prezidan Boyer....e, pètèt, sa ka enspire yo jwenn pi bon metòd pou ede nasyon an travèse move pas sa a.

Respè!



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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyMer 11 Jan 2012 - 12:39

On a décrit les riches Haïtiens comme l'élite la plus répugnante au monde parce qu'ils ont délaissé le côté social, ils ont privilégié leurs intérêts et ont abandonné la population. Ils sont responsables de la misère dans laquelle nous vivons aujourd'hui, assène-t-il. Il est inacceptable que certains d'entre eux se contentent de faire venir du riz et n'investissent plus dans l'agriculture nationale. Il faut aujourd'hui favoriser la classe qui a été dominée depuis deux cent sept ans d'indépendance. Je suis le catalyseur de ce changement."Michel Martelly

Que diraient les riches et les gnbistes si c'etait Aristide qui avait fait une telle declaration?Martelly prone-t-il la violence contre les riches en disant la verité?Pourquoi n'y a -t-il pas aussi un Raoul Cdras pour arreter Martelly?Je ne vois aucune difference entre les denonciations de Michel martelly et celles d'Aristide en 1990.Peut-etre qu'il aura fallu la presence de ce nouveau Sylvain Salnave comme chef d'etat pour que cette elite de pacotille se reveille et comprenne l'immensite des torts qu'ils ont faits au pays.
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyMer 11 Jan 2012 - 13:29

Mèsi pou sitasyon sa Wozo. Mwen pa t remake li. Kidonk, Miki ap prezante tèt li kom chanpyon ki vle pran defans majorite yo mete "andeyo" depi 1806 lan.

Malerezman, misye po ko bay ankenn siy li gen menm dispozisyon ak Fidel osnon Izméry osnon Jacques Roumain. Sa ta vle di yon moun ki soti nan "Ayiti èkondisyone a", men ki ta konprann nesesite pou li ede rebalanse bagay yo.

Pale se youn, aji se de. Prèske chak semenn misye monte avyon ak yon ekip juisè, pandan pèp la ap vale van. Pa gen amoni ant sa prezidan an di epi sa l ap fè!

Men yon ti rapèl osijè koneksyon Miki ak "Fanmi" ki ap souse Ayiti yo.

alewè tout seri a, nan: http://www.godisnotwhite.com/JafrikayitiRAMinterview.htm



https://www.youtube.com/user/jafrikayiti?feature=mhum

Part 5 -- "Washington and The Families"

In this segment, RAM explains what he considers Washington's influence in Haiti and why it has not been positive in the recent past.

The full interview, including the English segments (Part 5 forward), which contain noteworthy revelations about the February 29, 2004 Coup d'État, are posted on Youtube.



Part 9 -- "Is Aristide still (too) popular?"

In this segment, RAM discusses the popularity of former Haitian President Jean-Bertrand Aristide, currently living in exile in South-Africa. I asked him whether, in 2010 Aristide remains themost popular political leader of Haiti and whether his popularity is the reason for his continued exile.

N.B.: Since the February 29, 2004 Coup d'État which toppled overnight 7000 officials who were elected through Haitian-run and funded elections in 2000, Fanmi Lavalas, Aristide's party has been barred from participating in every election held in Haiti, including those held November 28, 2010. The latter was financed and supervised by the foreign forces that are running Haiti since the 2004 coup (the U.S., France, Canada, the U.N.)

Update:
18\3\ 2011, against all odds, RAM's other band members' sense of justice prevailed over his own & that of Obama. Aristide returned home.

Since I published this video Nov 30, 2010: Hillary Clinton went to Haiti to select RAM's cousin as finalist in the "Haitian" selections. Wyclef backs Washington-picked Michel Martelly. Election day March 20: Clef claims (invisible) bullet wound to his hand. Police calls it bluff. Baby Doc calls 911. Charlie Sheen on his way to Haiti. Hollywood drama for food!

Martelly was evetually selected "President" of Haiti. Many consider him a mere puppet while William Jefferson Clinton calls the real shots in Haiti.


Dernière édition par jafrikayiti le Mer 11 Jan 2012 - 23:00, édité 2 fois
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyMer 11 Jan 2012 - 14:49

Jaf

men dakor ak ou ke jiska presan se pale Michel martelly ap pale li pankor fè anyen ki prouve li se katalisè chanjman ke li ap pale yo.sak fè mwen site sa misye di ya se pou montre ipokrisi moun ki tap di Aristide ap divise peyi ap preche vyolans kan li tap denonse inegalite sosyal ki eksiste an ayiti ,jodya men Martelly ap di menm bagay yo.fok yon moun san konsyans pou pa wè fok bagay yo chanje an ayiti.Sophie martelly ap rele :"aba grangou."
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MessageSujet: Re: Du "Code Noir" au "Code Rural"   Du "Code Noir" au "Code Rural" EmptyMer 11 Jan 2012 - 16:00

Se ak "remote control" peyi a ap dirije. Ou gen pou ou tande tout kalite pawol nan bouch Martelly. Ou konprann se yon aza, apre misye fenk sot pran pataswèl li te pran pandan li te Miami a, li rantre Ayiti, kote li oblije mete anpil dlo nan bouch li....epi toudenkou misye se nan direksyon Kiba ak Venezuela li vwayaje... Se divèzyon k ap fèt. Blan yo pa bezwen idantite "popetwèl" misye a parèt two evidan non plis.

Manufacturing dissent! Sa ou kwè ou ap gade a, se pa sa li ye! Pandan nèg yo ap pale agoch, y ap vanse adwat!

E yo maryonetis yo konnen jan anpil nan nou renmen espektak...talè yo pral debake ak Bono, kanaval, bèl gwouyad...blan bon kè di 2 mo kreyol - epi "bravooooo!" Nou bliye ko nou nan espektal pandan peyi a ap vann....

Annatandan yo gen tan ap prepare yon lot popetwèl touskilfo pou sizoka osnon pou pi devan....Nèg "moderé" yo!
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