Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  ÉvènementsÉvènements  PublicationsPublications  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment : -41%
Pompe Bosch EasyPump avec batterie 3,6V ...
Voir le deal
39.91 €

 

 L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.

Aller en bas 
AuteurMessage
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyLun 9 Jan 2012 - 16:39

En dépit des milliards dépensés par d'autres, les Haïtiens porteront le blâme de l'échec.

Le site « Counterpunch » a publié un article coup de poing titré « Haïti après le séisme », le mardi 3 janvier 2012. Plein de chiffres et de références documentées, le papier fournit des détails sur la destination et sur l'utilisation de l'aide, presque deux ans après cette catastrophe majeure ayant provoqué un élan de solidarité et de générosité sans pareil envers le peuple haïtien. Selon les estimations de l'ONU, 1 milliard 600 millions de dollars américains ont été donnés pour l'assistance humanitaire et plus de 2 milliards pour le relèvement au cours des deux dernières années. Cependant, «deux ans après, c'est comme si le tremblement de terre s'était produit il y a deux mois », ont relevé les auteurs du papier, Bill Quigley et Amber Ramanaukas.

Plus d'un demi-million de sans-abri vivent encore dans des camps, la majeure partie des débris des maisons détruites n'est pas encore enlevée. Il s'est avéré que peu d'argent est allé directement à Haïti comme l'a pensé le public d'une manière générale. La communauté internationale a choisi de contourner le peuple haïtien, les ONG haïtiennes et le gouvernement d'Haïti. Les fonds ont plutôt été canalisés vers d'autres gouvernements, des ONG internationales et des compagnies privées, selon les auteurs de l'article, soulignant qu'en dépit de tout cela que ce sont les Haïtiens, les « victimes », qui porteront au final « le blâme » à cause des échecs.

Méticuleusement, Bill Quigley et Amber Ramanaukas, pour répondre à la lancinante question posée par les Haïtiens et d'autres personnes à travers le monde sur la destination de l'argent de l'aide, ont identifié sept secteurs où l'argent est allé et où il n'est pas allé.

Les États-Unis au crible

Après le tremblement de terre, les États-Unis ont alloué 379 millions de dollars d'aide et envoyé 5 000 hommes de troupe en Haïti. L'Associated Press a découvert que sur ces 379 millions de dollars,la majorité de ce montant n'est pas parvenu directement ou indirectement à Haïti. L'agence a révélé que 33 centimes sur chaque dollar ont servi à rembourser les frais pour les militaires envoyés en Haïti. 43 centimes sur chaque dollar ont été dirigés vers des ONG ou des organisations internationales comme « Save the children », Programme alimentaire mondial (PAM) et l'Organisation panaméricaine de la santé (OPS). Le gouvernement haïtien et les haïtiens n'ont rien reçu directement, ont souligné les auteurs de l'article « Haïti après le séisme ».

Le total de l'enveloppe de 1 milliard 600 millions de dollars allouée par les Etats-Unis pour les efforts humanitaires a été ventilé dans un rapport du Congrès américain en août 2010. 655 millions ont été remboursés au ministère de la Défense; 220 millions au ministère de la Santé qui a donné des subventions à des Américains ayant participé à des opérations d'évacuation d'Haïtiens; 350 millions ont été donnés à l'USAID pour des opérations d'assistance-désastre; 150 millions de dollars pour le ministère de l'Agriculture des États-Unis pour une assistance alimentaire d'urgence; 15 millions pour le ministère de la Sécurité intérieure et l'Immigration pour les frais d'immigration, selon l'article de Counterpunch.

L'assistance internationale a suivi la même voie. L'envoyé spécial pour l'ONU a rapporté que sur les 2,4 milliards de dollars des fonds pour les opérations humanitaires, 34 % ont retourné dans les pays donateurs pour payer leurs propres citoyens, civils ou militaires impliqués dans les réponses immédiates après le désastre; 28 % de cette enveloppe ont été donnés à des agences onusiennes et des agences non gouvernementales pour des projets spécifiques de l'ONU; 26 % ont été donnés à des contractants privés et d'autres ONG; 6 % pour des services; 5 % pour la société nationale et internationale de la Croix-Rouge; 1 % au gouvernement haïtien pour fournir des tentes aux sinistrés et quatre-dixième de 1 % a été alloué pour les ONG haïtiennes, a poursuivi l'article. En clair, moins de 1 penny sur chaque dollar américain du gouvernement américain a été donné au gouvernement haïtien, selon l'AP, cité plus loin dans l'article du Counterpunch. C'est aussi vrai pour d'autres donateurs internationaux qui ont complètement contourné le gouvernement haïtien, a souligné ce texte.

Les ONG et les entreprises haïtiennes tenues à l'écart

Le Centre de recherche sur les politiques économiques, qui a analysé 1 490 contrats donnés par le gouvernement américain de janvier 2010 à avril 2011, a trouvé que seulement 23 contrats ont été octroyés à des entreprises haïtiennes. 194 millions de dollars ont été donnés à des contractants, 4,8 millions à des compagnies haïtiennes, soit seulement 2,5 % du montant global, a révélé l'article de Bill Quigley et Amber Ramanaukas. D'un autre côté, des contractants dans la région de Washington ont reçu des contrats pour 76 millions, soit 39, 4 % du montant total.

La Croix-Rouge américaine a reçu plus de 486 millions de dollars. Deux tiers de ce montant ont été alloués pour des opérations d'urgence et de relèvement. Mais, a ajouté l'article, les informations sortent difficilement de la Croix-Rouge dont le conseil d'administration touche 500 000 dollars par an. En regardant un contrat de 8,6 millions de dollars entre l'USAID et le CHF pour le ramassage de débris à Port-au-Prince, l'article souligne les connections du CHF avec des hommes politiques influents à Washington.

Rolling Stone, dans un excellent article de Janet Reitman sur un autre contrat de 1,5 million de dollars américains entre l'USAID et la firme « Dalberg global development advisors », a révélé que l'équipe de cette firme n'avait aucune expérience à l'étranger, aucune expérience dans la planification urbaine ni d'expérience dans les opérations de désastre. « Un seul membre de cette firme parle français", avait révélé l'article de Rolling Stone cité par Bill Quigley et Amber Ramanaukas dans Counterpunch. L'USAID a revu son travail et a compris qu'il était clair que ces gens n'étaient même pas descendus de leurs SUVs, selon Rolling Stone.

Selon « Haïti après le séisme » de Counterpunch, le fonds Clinton-Bush a collecté 54 millions de dollars depuis sa création en janvier 2010. Et il a financé, entre autres, à hauteur de 2 millions de dollars, la construction d'un hôtel de 29 millions de dollars.

D'un autre côté, Bill Quigley et Amber Ramanaukas se demandent qu'est-ce que la Croix-Rouge et des ONG ont fait de près de 2 milliards de dollars de dons fournis par des particuliers après le séisme.

Près de deux ans après le tremblement de terre, moins de 1 % des 412 millions de dollars d'un fonds alloué à la reconstruction d'infrastructures a été dépensé par l'USAID quant le niveau de décaissement devait être de 12 % d'ici au mois de novembre 2011 conformément aux exigences du département d'Etat, selon le rapport du « US Governement accountability office » (GAO).

La performance de la CIRH et du FRH est aussi pauvre. Le Miami Herald a noté, selon « Counterpunch », qu'au mois de juillet 2011, des projets d'un montant de 3 milliards 200 millions de dollars ont été approuvés par la CIRH. Seulement cinq projets d'un montant total de 84 millions de dollars ont pu être achevés.
Au terme cet article, Bill Quigley et Amber Ramanaukas ont fait des recommandations pour le future. Plus de transparence, d'équité et plus d'implication des Haïtiens et du gouvernement d'Haïti dans la reconstruction.

Comme ça ils seront peut-être plus faciles à blâmer....

Roberson Alphonse
ralphonse@lenouvelliste.com


Dernière édition par martine la tourmente le Ven 13 Jan 2012 - 8:56, édité 2 fois
Revenir en haut Aller en bas
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyLun 9 Jan 2012 - 17:00

Yankee, go home!
Revenir en haut Aller en bas
travers
Super Star
Super Star
travers

Masculin
Nombre de messages : 2130
Age : 70
Localisation : dans le petrin
Opinion politique : boulanger
Loisirs : hehehe!!les filles
Date d'inscription : 25/08/2009

Feuille de personnage
Jeu de rôle: le cathare

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyLun 9 Jan 2012 - 17:05

bravos martine study
je n ais pas oser le poster,c est ecoeurant.allez recuperer ca maintenant c est impossible
s ils sont capables de ca ,ils peuvent faire pire
il faut que tous les pro americains lisent ca

merci martine
Revenir en haut Aller en bas
revelation
Super Star
Super Star
revelation

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyLun 9 Jan 2012 - 17:40

Citation :
Martine a dit: Yankee, go home!
Martine, vous donnez des mauvais exemples a travers en disant : Yankee go home !!
Ceux ne sont pas des Yankees seulement qui sont Haïti. C’est une force humanitaire internationale mon frere..e w konnen sa tre byen!

Citation :
Travers a repondu: bravos martine
je n ais pas oser le poster,c est ecoeurant.allez récupérer ca maintenant c est impossible s ils sont capables de ça ,ils peuvent faire pire
il faut que tous les pro américains lisent ca merci martine
Il ne faut pas crier c’est dégeulasse et écœurant trop rapide Travers.
Ces jeunes loups de Counter Punch des bays area sont des-a-tout-faire !!
Ils sont des antis américains.

Citation :
La performance de la CIRH et du FRH est aussi pauvre. Le Miami Herald a noté, selon « Counterpunch », qu'au mois de juillet 2011, des projets d'un montant de 3 milliards 200 millions de dollars ont été approuvés par la CIRH. Seulement cinq projets d'un montant total de 84 millions de dollars ont pu être achevés.
Je ne dis pas que tout est parfait ! Ce n’est pas juste ! Il y a beaucoup de fissures.

Il faut dire que tous les travaux ne peuvent pas commencer en même temps.
Il y a des travaux qui sont synchronisés. L’un doit terminer avant que l’autre commence.

Oui il faut dénoncer les magouilles et les magouilleurs, mais il faut le faire d’une façon crédible.
Revenir en haut Aller en bas
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyLun 9 Jan 2012 - 18:16

Citation :
Ces jeunes loups de Counter Punch des bays area sont des-a-tout-faire !! Ils sont des antis américains.

Rèv la,

Lè jounen a fin pase, y'ap toujou Ameriken. Yo pa fouti pi anti-Ameriken pase'm sou kestyon Ayiti a. Mon chè, mwen te komanse ap mande'm si se pa menm nèg Wilileaks yo e pi m'al konstate ke yo deja gen afilyasyon. Se pou di w ke menm si pozisyon'm klè sou yon seri de kestyon, mwen pa janm lanse'm lan yon kanpay anti-Ameriken ou kontr lót moun. Paske, gen nouvèl ki pa siprand mwen ankor sitou ke se te toujou konsa ke èd entènasyonal ap fonksyone. Anyen pa gratis ti cheri janr anpil moun ta kwè. A la verite, se pa sèl Ameriken ki sou teren a, e m'ap beye yo itou. Sepandan, Ameriken te drese'l kom chef band la. Tout moun raple kouman yo te deplwaye kantite fós yo lan aewopó ap kontrole ekip èd k'ap rive de tout peyi. Sa montre ke se yo ki mèt Ayiti. Yo fin ploye piti sa foure'l lan poch yo. Donk, tout sa moun ap di ap ekri, se nouvèl men an reyalite Ayiti se yon peyi sou titèl depi kelk tan.

Mwen dakor ke gen travo ki pa ka kontinye an mèm tan men se trè byen ke jan nouvèl sa yo soti pou moun konprand kouman bagay yo ap mache an Ayiti, kouman etranje yo ap opere e jiska kel point, kouman Ayiti ap fini par benefisye de entèvansyon etranje sa yo, enfen pou yo pa tro desu pi devan paske pa gen pèson' ki ka chanje peye sa a si se pa Ayisyen. Bien que cela reste à prouver. Lan tout diskisyon ak divèjans, nou dakor sou yon point: devan zye donatè ak bayè de fon yo, Ayisyen pa fyabl.

Yankee go home la se yon protestasyon ki gen yon ti entansyon pèsonèl lan sit la. (lol) W gen rezon itou, paske talè on seri de nèg va tonbe di ke se ensitasyon a la vyolans ke m'ap fè lan sit la.
Revenir en haut Aller en bas
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyLun 9 Jan 2012 - 23:16

Ki donk lè yo voye bato lopital ak manje ak medikaman lè twoup yo debake epi gwo avyon ap ranmase ti moun pou vinn mennen yon nan lopital florida pou fè yo operatyon ,le yo deploye fos militè pou kontwole aeroport. pou avyon ka pote sekou le yo bati yon pis daterisaj jakmel pou yo pote sekou bagay sa yo pa koute lajan?yo pat dwe kontabilise l nan depans ke yo fè. se ak dlo avyon ak bato sa yo servi.personel lame ki fè konbyen tan ap ede yo yo pa dwe manje se robo yo ye.Si kay mwen kraze epi yon boss mason ak yon boss ebenis ,yon elektrisyen vinn ede m rebati kay la san ke mwen pa peye yo senk kob eske yo pa ka di men konbyen kob ed yo ba mwen koute yo?men nou engra vre wi.Yon peyi ki ap traverse yon kriz ekonomik jwen moyen kite bagay ki enpotan lakay li poul ede nou men fout nap di yo Go home.epi nou toujou ap mande yo charite ;yo anile det nou dwe yo epi non selman saa yo ba nou lajan ankor mete sou li ;se pa sa konbyen chinwa yo bay, konbyen russ yo bay, konbyen kandayen yo bay.konbyen franseuu yo bay ;kobyen ti olandè yo bay konparativman a sa meriken yo bay?se Preval wi ki te mande yo pou yo pran kontwol aeroport.nou bliye bann san memwa.Nou bliye konbyen yo te depanse pou mennen ti Pè ya tounen anvan mon konpè l te di li te tounen yon pablo escobar tankou kok la konn di ya.se pa mwen ki di saa non.men yo di la fimen pa janm soti san di fe e yo di dim ki moun ou frekante ma di w ki moun ou ye.
Revenir en haut Aller en bas
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 3:19

Kijan engra a?
Moun te toujou konnen, si wou menm ou pat konnen, ke zafè èd imanitè an se yon gwo biznis ki rapote moun ki vin bay èd. Yo touche pi byen ke si yo ta p travay lakay yo.
Mande USAID, mand Fondasyon CARE, mande SAVE THE CHILDREN, mande UNITED WAY.
Menm La croix rouge fè pwofi l.

Kidonk ou fenk finn dakô pou pi gwo pôtyon lajan ke yo rele byen fô pou yo di ya p bay Ayiti yo. Pi fô lajan sayo tounen kay bayè d fon yo.

Epi si w pa t konnen tou.
Lan yon kriz seyis ki devaste Ayiti, kisa pôt avyon ak zam nikleyè vin chèche lan rad Pôtoprens, lè se sekou moun anba debri yo te bezwen pou yo wete yo anba tè.
Kisa 5000 twop militè te vin fè?

Yo te konprann ban sovaj ayisyen ta pral fè emet, kraze brize, piye tou sa k te rete.
Pèp lan di yo wayan paske pandan tout tan saa se yomenm ak men yo ki te komanse fouye pou retire konpatroyôt yo anba debri.

Ou pat konnen gwo eskandal kriminèl ke doktè tout peyi te denonse lè doktè meriken komanse koupe pye ak bra viktim san gade dèyè. Lè lôt doktè etranje pwoteste yo di yo pa gen tan pou bay toutmoun sayo la swenyaj, se koupe epi le swivan.
Kounyea, Ayiti genyen pi gwo popilasyon andikape pèkapita sou planèt lan.

Gwo bato an te deja lan lanmè Karayib lan anvan seyis lan, se detounen yo detounen l poul
vin Pôtoprens. Se te yon bon piblisite pou yo, paske se sa yo te vin fè, pou konkiranse sa Chavez ta fè avèk bato lopital payo ki te lan Karayib lan pou bay zile yo swen medikal.

Zafè anile dèt lan, dapre ou se bon kè ak jenerozite ki fè yo anile. Dayè se te sou ospis Bank mondyal ak FMI ki te rekonèt ke yo akable peyi an avèk vye dèt yo te fôse lamen depi sou Divalye.

Lanpwen bay lan jwèt saa, se fè dèt wa peyi.

Ou te konnen yo fè presyon sou Ayiti e fè gouvènman Aristid ap peye milyon dola pa mwa pou sèvis yon dèt san yo pa debouse lajan dèt lan.

Si w kwè ke se jenerozité ak bon kè meriken, se pwoblèm pa w.

Aktivite konsa ede kriz ekonomik meriken paske retonbe yo double materyèlman, ekonomikman epi pou pwopagann yo.

Preval pa t mande pou yo pran kontwôl ayewopô, ki mele yo ak Preval.
Ou pa sonje yon bann lôt peyi te pwoteste kote Loni paske meriken pa t kite yo ateri avèk èd, paske yo te gen bagay payo yo ta p regle.

Aristid lan je moun sayo pa vo yon dola. Lè yo menen l tounen, se te estrateji payo pou rete envazyon refijye ayisyen nèg nwè yo pat vle wè ki ta p antre an mas, lan Florid.

Alô, poukisa dapre ou, Obama en pèson rele prezidan Afrikdisid lan pou l fè presyon pou yo kenbe Aristid jiskaske li di Obama lanmèd?


Revenir en haut Aller en bas
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 6:42

Mezanmi lè desas pase lakay nou ankor di gouvenman nou yo pa rele meriken vinn lakay nou ankor.Koumatiboulout pou ki sa nou pa mande martelly poul ronp relatyon nou ak Eta zuni.Sak fè mwen pale nan koze ayisyen ankor?Ou te la lè Obama te rele Presidan sud afriken poul dil pa kite Aristide retounen an ayiti.mesye fok nou pale sa nou konnen byen wi.Si apre tou sa pep meriken ba nou kom ed jodya nap pale yo mal e byen Mesye mwen ba nou le gen.

Si se pou mwen nou voye pwen "Yankee go home "poum pa ekri nan kose nou ankor nou genyen rezon paske mwen pap janm ka aplodi engratitid.
Revenir en haut Aller en bas
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 10:12

Leve bonè leve bonè kay vwazinaj se pa kay pa a'w. Il est 5h42, ki sa k'ap jwe lan lólój konsa. Mwen pa ka ap reproche moun ke yo manke zót rekonesans lan 21èm syèk e pi pou m'ap fè reyaksyon kom si se bezwen yo bezwen ostrasize'm.

Paske sa pase inapèsi, koulye a, il parè ke se manti tout moun ap bay ke administrasyon Amerikèn te kontr pou Aristid tounen sou lan peyi'l. M'ap profite souliye ke retou Aristid sila gen yon gwo siyifikasyon paske zót te kwè ke yo te finn toufe aspirasyon pèp Ayisyen a lè yo fin debarase yo de toro nègre sa a. Tout Ayisyen enbesil k'ap di betiz toujou de Aristid, se paske yo pa't janm moun e pi yo pa'p janm moun. Ki nèg ke Yankee janm rache lan peyi'l de fós plizyè fwa e ki reyi retounen parèy lakay li kel ke swa kondisyon yo? Sa yo pa vle a se li ya wè: se pou Ayiti libere, se pou Ayiti soti anba grif chawonya ou manjè de zèb bourik ak elefan sa yo.

I don't like Hillary the b..., I don't like Bill the liar and the likes... and I don't believe in the defender, the self-untitled devil's advocate.
Revenir en haut Aller en bas
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 10:17

Wozo ou ekzajere ak nayivte sa a monchè. "Èd" entènasyonal se yon gwo zouti nan asnal anpil peyi ak antrepriz. Kèk segond piblisite sou CBS, CNN se bagay ki koute anpil lajan. Pouki sa ou panse yo envesti lajan piblisite sa yo pou kèk segond? Kounye imajine yon antrepriz ki jwenn posiblite pou emisyon 1è, 2èd tan fokis sou imaj pozitif yo....senpati sa atire devan je konsomatè entènasyonal se bagay ki transfome an milya dola. Kidonk, Meriken debake ak bato lopital, yo bay kèk moun laswenyay....sa ede balanse - sinon efase tout lot zak y ap komèt an menm tan, tankou batodegè ki anvayi rad la, botpipol y ap pimpe tounen pou Florida pa vin tou nwa, dezod y ap fè nan politik peyi a ak popetwèl yo enpoze nan eleksyon fo mamit elat. Se pa Meriken sèlman ki jwe jwèt saa. Si yo site non li plis se paske li gen plis mwayen pou li mobilize.

Si yo envesti tout lajan sa yo depi dikdantan pou eradike malarya ann Afrik, pou kisa jiskaprezan malarya ap touye moun sou kontinan an?

Ou panse se mwayen ak teknoloji ki manke vre?

Revenir en haut Aller en bas
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 11:19

jaf

pou eradike malarya an afrik sa ap pwan anpil tan e fok tout peyi yo ta genyen pwogram pou eradike maladi saa an menm tan.ki donk se pou piblisite ke bill Gates ap depanse tout lajan sa yo?mesye nou genyen rezon mwen ak nou pa panse menm jan e nou pap janm panse menm jan.Pa ayè se mon konpè Aristide wi ki te di li se Pablo Escobar nan zafè drug se pa mwen ki te di sa non.li ka se vanje li vle vanje l de Aristide.an tou ka mwen pa kwè nan zafè kidnaping lan.paske yon moun pa ka nan peyi w pou wap pale ak yon anbasadè etranje tout lan nwit apre yo di yap vinn chache w lakay w epi ou rete tann yo ak malet w byen ranje epi pou dim yo kidnape bull krap saa mwen pa kwè ladann menm.Poukisa li tap peye gad meriken yo kom sekirite Sonje sa Guy philippe di ya pafwa nou ba anbasad meriken plis enpotans ke li genyen nan dezod ki fet an ayiti.Poukisa se washington Aristide te vinn kache anba zel eg mechan apre premye kou deta?poukisa li pat rete Venezuela?poukisa li marye ak yon amerikenn?poukisa li pat marye ak yon ti malerez nan site soley ou byen nan peyisaneri ya?Wi li genyen dwa marye ak fanm li renmen men zafè adore Aristide tankou se yon sen sovè mwen pa ladann non.Aristide pa genyen grenn ase poul yon vrè revolutyonè.Point.

Anpasan ki tem di nou nan la vi se banm poum ba w nanpren moun ki fè anyen san se pa entere yo ke yo wè tou.Lèm fè zev se paske sam fè ya fè mwen santi mwen byen ki fè mwen fel.o mwen yo ;yo ede nou menm si nou di se pa anyen yo fè.yo bati lekol se pa anyen,yo bati lopital se pa anyen.yo prete nou lajan pou nou konstwi wout se pa anyen ;yo prete nou lajan a ba to denterè pou nou te bati peligre se pa anyen yo fè.yo finanse eradikatyon malarya pyan ak lajan yo se pa anyen yo te fè, se yo ki te konn achte pit, fig banan, sik ,kafe, kakao, koton nan men nou se pa anyen toujou.Drug saa yo ba nou bwè ya li pi for pase kokayinn ke nou tap voye vann lakay yo a wi.Ki donk lè Aristide tap banbile Washington lan li pat moun ?poukisa li pat di Clinton non mwen pa beswen w mennenm tounen?ki donk lè imigratyon ap refoule paket meksiken yo se pou peyi ya pa vinn jonn ou ispanik?Poukisa lescot li menm pat vle alman yo rantre an ayiti jis li te deklare lalmay la gè?si Palestinyen yo ta pran rantre an ayiti ileglaman ki sa nou menm nou ta fè?Kite yo ta di tout moun ki dafour yo fok ayisyen akspete yo pou nou wè ki jan nou ta rele anmweeeee.
Revenir en haut Aller en bas
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin
Nombre de messages : 8252
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 15:10

Wozo, lage chat la.

Pwoblèm nan se yon fanatis mal dirije.
Ou gen dwa rekonesan si w kwè meriken fè w byen. Men ou pakapab ap mande pou toutmoun gen menm opinyon sou meriken.
Se pou w konprann ke gen anpil moun lan tout peyi ki gen yon move enpresyon de sa yo rele THE UGLY AMERICAN. Ou te dwe li liv saa. Se pa ayisyen ki ekri l.

Ou se yon nèg ke tout moun apresye lè w ap denonse move sitiyasyon ann Ayiti.
Rezon nou tout laa se pou diskite e eseye jwenn yon solisyon pou amelyore eta peyi an ak tout konpatriyot yo. Lè saa, menmsi yon moun pa dakô avèk ou, se chapo ba pou ou paske yo wè ou se yon moun ki reyèlman ta renmen wè bagay chanje pou pi bon lakay.

Alo, nou te dwe rete lan ang saa pou kontinye diskisyon yo.
Meriken toutbon gen tout mwayen pou yo defann enterè yo.

Men lè sa gate se lè w kanpe sou cha kapitalis ou epi voye meriken monte mensi se odetriman ayisyen.

Gen de bagay ki rizib lè w di si se de oumenm ya p pale lè yo di YANKEE GO HOME.
Se pa fouti de oumen moun ap pale paske ou pakapab konvenk pèsonn se yon
yankee ke w ye.

Eske w pa konnen ke Yankee se yon tèm ki dekri blan ilandè, ekosè, british ou byen moun lan New England.
Tèm saa pa janm enkli afromeriken ki fèt Ozeta, ni alman, ni italyen, ale wè yon nèg ki soti ann Ayiti.
Si w pa vle kwè m al gade lan Wikipedya.

Zafè gratitid lan, se yon pozisyon ki kapab diskite.
Ou kwè meriken se byenfetè imanite.
Se dwa w, men oun pa dwe repwoche nèg ki pa wè l konsa.

Ou pa wè se ou ki pigran e sèl defansè meriken aloske gen plizyè lot patisipan ki abite lan peyi saa?

Anvan w te rantre lan peyi moun yo, mwen te deja la.
Mwen jwenn plis avantaj ke wou, men mwen te pito janbe al rete Kanada paske se yon sosyete ki pi imen. Ki pi egalitè e ki pa gen yon plafon menmjan ak USA.
Mwen pa janm kontante de ti miyèt.

Men wa di ke m engra paske mwen pap voye monte pou Kanada.
Mwen konnen mwen pa bezwen fè sa paske mwen kontribye lan avansman sosyete
peyi an e mwen peye pou tout sèvis ke mwen benefisye.
Gouvènman pa lan fè lacharite.

Se sak fè mwen te di ke Loran Lamôt ta gen dwa pote meriken sou tèt, paske misye rive lwen, lan gran dlo, jetsetter, miltimilyonè kom bon benefisyè sistèm kapitalis lan.

Annou rete koul pou nou ede Ayiti.
Revenir en haut Aller en bas
revelation
Super Star
Super Star
revelation

Masculin
Nombre de messages : 3086
Localisation : Washington, DC
Opinion politique : Senior Financial Analyst
Loisirs : walking, jogging, basket, tennis
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: L'analyste

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 21:16

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Forum01
Citation :
Rozo montre rekonesans li a pep Ameriken le li di: yo ede nou menm si nou di se pa anyen yo fè.
yo bati lekol se pa anyen,
yo bati lopital se pa anyen.
yo prete nou lajan pou nou konstwi wout se pa anyen ;
yo prete nou lajan a ba to denterè pou nou te bati peligre se pa anyen yo fè.
yo finanse eradikatyon malarya pyan ak lajan yo se pa anyen yo te fè,
se yo ki te konn achte pit, fig banan, sik ,kafe, kakao, koton nan men nou se pa anyen toujou.
Rozo mon fre se tan w ke w ap pedi ak mesye sa yo! Yo pap admet piblikman ke yo renmen PEP ameriken an a koz de politik gouvenman Ameriken ki fe anpil move bagay le yo konpote yo an imperialist.

Konsa tou anpil nation renmen Ayisyen e peyi Dayiti men yo rayi gouvenman koronpi nou yo!!

Men PEP Ameriken an se yon bon pep!
Si yon moun ou byen yon nation nan bezwen, yap la pou ede!
Peyi Amerik gen anpil bagay ke moun kap pran.

Gen bon e move bagay!!

Malerezman anpil jenn nan nouvo generasyon nou yo majorite ladan yo se move bagay yo ke yap ranmase!
Se sak fe si yo pa nan prizon isit se an Ayiti ke yo DEPORTE yo!

Anpil zanmi'm ki remake ke pitit yo pap bay annyen nan lekol e la polis san le poze la pat sou yo e pou yo pa komet feloni e al nan prizon sa kap pa fe yo jwen yon bon job ces jours ci.
Zanmi'm sa yo mande'm ed! Tan pri fe pitit mwen yo antre nan l'armee, konsa yap gennyen yon bon discipline pou avanse nan la vie saa.

Anpil la dan yo le ke yo fini ak l'armee a yo deside al nan college avek lajan GI Bill ke yo resevwa nan men l'armee sa. Genyen ki vinn polisye, pompier, mailman, sekirite gad, bus driver e sitou bon pere de famille etc..

Rozo mwen ak w chwazi bon kote peyi saa!!
Peyi Ameriken bay men se sot ki pakab pran!!
Revenir en haut Aller en bas
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 21:39

ou konnen ou pa ka konvenk mwen.Wi genyen ameriken ki ugly vre.men nanpren moun ki ka konvenk mwen ke doktè ki dekouvri vaksen kont polyo a se yon ugly ameriken.doktè ki dekouvri vaksen kont pneumonie ya se yon ugly ameriken ;Ki peyi ki bay plis pri Nobel nan tout domenn?Ki peyi ki amelyore fason moun ap viv sou planet la plis pase tout lot peyi?ki peyi lè genyen gwo desas yon kote ki premye pote sekou?Ki peyi ki kreye plis aparey syantifik pou detekte maladi , ki peyi ki kreye plis remed pou konbat maladi ki fè nou viv pi lontan jodya.mesye nou genyen lè anba malmakak ti dogme komilis la yo te ba nou bwè nan ane 60 yo lè nou tout tap li le petit livre rouge de mao, la fete cubaine pandna ke milye kiben tap pran kannntè pou kite paradi frè castro yo e tout liv karl max e lenine ekri men tonnè krazem fok nou blije respekte meriken wi. se pa paske map manje Mac Donlad ak poul mouri tankou ti jen nonm la te di ya se senserman wi mwen di sa."They come to america from all over the world ."se tout kote moun ap soti pou yo rantre o Zerta zuni wi se yon paket moun fou yo ye?Al pale ak Yonruss ki nan brooklyn yo epi mande ant 2 system yo ki les ki pi bon wa tande sa yap di w.Genyne yon ki te dim ou pat menm beswen posem kestyon saa presans mwen isit la dwe fè w konprann repons la.Eske w wèm sanble moun ki fou?


ale nan nenpot peyi wap jwen plis moun ki ta renmen viv o Zeta zuni ke nan nenpot lot peyi ;poukisa?Ale an ayiti di yon ayisyen ant yon residans kanadda ak yon residans o Zeta zuni ki les ou ta renmen genyen wap jwen 95%moun ki ap di w lage m Miami ."President Arisitde lagem Miami tan pri" tankou aveg la tap mande Aristide nan palè ya poukisa?Nou gen boxit lakay nou nou pa konn ki jan pou nou eksplwate li nou pa ka menm kalkile kantite nou genyen yo vinn eksplate l pou nou ,minis nan gouvenman pito pran lajan anba tab pou yo pemet reynold achte a meyè mache nan men yo eske se blan reynold yo ki la koz ke se yon paket korompi ki toujou ap dirije peyi ya?wi se vre kek marine volè te lor men dapi lè sa konbyen kob yo ba nou?lotrejou la konbyen milyon dola yo anile pou nou?epi yo kontinye ap ba nou lajan toujou.Men tonè kote sa russ yo ba nou?kote sa chinwa yo ba nou?ki moun ki te premy mete elektrisite an ayiti?ki moun ki te premye mete chemin de fer an ayiti .ki moun ki te premye mete usinn Shada an ayiti kote papam tontonm ,tant mwen tap travay.aki ki peyi ayiti te genyen plis relatyon komersyal.mwen pa beswen li oken liv ki ap pale de Ugly ameriken.bill gates se yon ugly ameriken,.Steve job se yon ugly ameriken, Thomas edison se yon ugly ameriken,Freres wright yo, Dale canergie, e tou lot rich ameriken ki travay e ki kite pi gwo peyi nan mond la se yon ugly ameriken?Le tsunami te pase ki moun ki te prmye al pote moun yo sekou;lotrejou lè plant nikleye o japon te krase ki moun ki te al pote sekou se kanadyen?se franseu se chinwa se Russe.Jodya moun yo telman avanse se organn moun ke yap kreye nan laboratwa.Moun ki pat ka pale pandan 30 lane ap pale.yap kreye kidney nan laboratwa.ki moun ki ba nou machine dyalisis la ki moun ki kreye machine ki pemet jodya yo ka ouvri lestomak yon moun pou repare kè li.Men tonnè nou pa li lè genyen gwo ka ke Russ yo pa ka trete se Doktè meriken yo voye chache wi.Jodya yon moun ki fè kansè oesophage yo ka kreye yon oesophage pou wou nan laboratwa.mesye pa ranse ak moun yo tande.Ou jwen Presidan ki arogan e enkonpetan nan toput lot peyi se pa Eta zuni selman ki genyen monopol presidan kriminel e enkonpetan eske yon mou ka di ugly ayisyen a koz de sa duvlaier fè.si genyen presidan tankou Jefferson ,Monroe Goerges Bush genyen FDR genyen Bill Clinton genyen Jimmy carter .ak barack Obama tou.Talè nou pral dim Prix Nobel yo ba Carter ak barack Obama pa genyen oken valè.Mwen pa janm wè yon presidna oken lot peyi ke franseu, ke russ ke kanadyen ki fè otna byen pou pov ke Jimmy carter.mwen pa fouti rele Jimmy Carter the ugly American.Ou jwen tout kalite moun nan tout peyi.ou jwen bon moun an ayit tnakou ou jwje bluffer, volè, kriminle tou eske yon moun ki opanse ka rele tout ayisyen, volè, kriminel , bakoulou ,met dam,?


Dernière édition par Le gros roseau le Mar 10 Jan 2012 - 22:29, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 22:16

The Dream a écrit:
Zafe di ke chien pa modè men kap ba'l manje, fok sa pa exziste anko nan peyi Dayiti!
Sa pa paske yon moun ap met manje nan bouch w, bay w yon job etc.. pou pa kritike malversation ke lap fe!
Obeyi konsyans w, e amour pou prochen w!

Ce type n'est pas facile à saisir. Hé! vous ne pouvez pas passer votre temps à vous contredire si vous voulez faire avancer le débat.

Je dirais même plus si j'étais Dupont ou Dupond... (lol)

Si se ta pousa, Ayisyen t'ap pase tout vi yo sou tè Amerik la ap di "[i]mèsi master pou tout kout fwèt sou do'n yo, nou dwe w la vi dèske w'te rache zansèt nou lan peyi yo."

Je vous comprends, il faut toujours brosser la bête dans le sens du poil.

Men mon chè gen nèg ki mal e gwo soulye. Menm si w pa dakor ak kritik yo, omwen w ta respekte tèt a w, mon chè Rèv la. M'pa kwè moun ki dakor ak w ap kosyone jès foto sa a w plake sou sit la. Manyè reflechi sou jès w'ap poze pou moun pa pran w pou atoufè, tande. W gen dwa pa dakor, w gen dwa fè Ameriken konpliman men w pa sipoze vin fè propagand konsa. Dayè w'ap viv lan yon peyi w frenk konen.

Tèt nèg gen lè varye? Ou byen yo sezi toujou.

Eskize'm, mezanmi. Se pa fót yo. Nèg gen lè te konn pran trop kou lan tèt.(lol)


Dernière édition par martine la tourmente le Mar 10 Jan 2012 - 22:42, édité 3 fois
Revenir en haut Aller en bas
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 22:16

Rev

ki jan pou yon moun ta vle mwen pale peyi saa mal.indyen yo paret ak 2 gouden nan poch ta lè konsa ou wè yap travay 12 ze pa jou nan ponp gasoline ak super market yap kondwi taksi,yap vann jounal yo tout ap viv e se pa yo sleman se tout kote moun ap soti.mwen rantre New York swa Mardi ou mercredi ,lundi maten mwen te deja ap travay e depi 42 zan mwen pa janm pap travay.mwen twouve yon zanmi m nan yon kay nan yon projek ki genyen 3 chamb a kouche ak tout konfor ladann.ameriken pat ka jwen kay ayisyen ak lot etrenje ki te nan pi gwo beswen te jwen kay sa yo e se pa ti cacho non.ak 10 mil dola machete yon kay 2 famiy ki tap vann a lepok pou 130 mil dola.Kote mwen ta pase poum ta jwen yon mortgage nan bank kanada ou bank natyonal an ayiti.e se pa mwen sel se tout moun ki jwen avantaj sa yo nan fen ane 60 e 70 di yo jis rive nan ane 90 .map gade jen injenyè ayisyen ki tap travay pou city ya yo tout te genyen machine leta anba deyè yo .male an frans mwen mande yo ayisyen ki kote genyen yon polyklinik doktè ayisyen a paris li dim isit la se pa new york ou ye nanpren bagay konsa franseuu pa ba imigran chans konsa.mezanmi banm vanm pou mwen al la gonave tande ak zafè Ugly ameriken nou an. Fidel mwen di nou pa kite ayisyen ki pran kanntè yo rete lakay li.nanpren oken moun ki ap banm zannanna pou sizann tande.nan nou tout ki tap leve nan menm katye ou byen ki nan menm lekol majorite sa ki pi byen jodya se sak te imigre o Zeta zuni.Mwen genyne yon ansyen zanmim gwo zentelektyel devan leternel.ki te jwen yon bous o Zeta enpi li dimm li pral marye ak yon meksikenn pou li ale viv o meksik pito,mwen te dil bon ki jan w fè o Zeta Zuni kote w genyen fiyanse w ki la nan peyi deja pou pral ale o meksik aloske meksiken yo yo menm ap chache rantre o zeta zuni pou yo jwen yon ti la vi miyor.Lè saa se pa pawol saa yo li te vle koute.se fnam ak pwel swa li te vle (lol)ke vyej pete jem jan mwen konnen li entelijan sil te rete o Zeta Zuni mwen kwè li ak tout fanmil ta pi bon jodya.Non li te bwè drog lenine ak karl marx la li pat vle wè meriken.Jis koulyè ya li blije ap travay.e nou tout kite imigre preske menm lè nou tout ap jwi retret nou san traka.Ki donk nanpren ayisyen ki mechan tou e moun ki ap fè ayisyen tounen zonbi sa yo ye se sen yo ye.E milat ki te dim ki jan w panse ke ptiit w ka chita sou menm ban ak pitit mwen.se an 1957 nan lakou servis transmisyon nan Saint martin li te dim sa. Ti lezanj tout jodya fin n genyen master yo san ke mwen pat peye anpil lajan pou etid iniversite yo paske prske tout te jwen bous.wi mwen panko janm jwen yon ameriken blan ki dim yon pawol konsa.Alor se viv Ruus ,viv franseuu, viv kanadyen poum kriye.mwen ta yon engra.chak chen niche tet zafè yo jan yo konnen tande mesye .Kote w byen se la ki peyi w.menm sot siyen yon kontra poum achte yon kay ki nan short sale pou 75 mil dola cash poum mete nan loye kote mwen ta pase poum ta ka fè sa an ayiti si se pat nan dwog mwen te rantre.ou byen nan lougarou.(lol)
Revenir en haut Aller en bas
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 23:28

Wozo, nan pwen moun ki di ou pale Etazini mal! Listwa se listwa, reyalite se reyalite.

Peyi kote ou ye a, se pa yon favè li fè ou. SE SAN ZANSÈT ou yo ki sèvi angrè pou wayom sa a. Kidonk, pa gen pyès nesesite bay ochan maten midi swa.

Ou site non syantis ki envante vaksen.....elatriye... kisa sa gen arevwa ak kritik politik eksteryèe lanpi a?

Se tankou Albert Einstein ki te konn kritike kèk bagay nan milye syantifik la, èske sa vle di li te anti-syantifik pou sa?

Madanm prezidan Meriken an te di pandan kanpay 2008 la, se premye fwa li fyè konsa de America....Ou te remake anpil ti blan frekan kouri akize li kom moun ki pa patriyot. Komkwa, Amerikkka lèd, sovaj, rasis la fok Michèle renmen li tou?

Si nou retounen sou relasyon peyi etranje osnon endividi etranje genyen ak Ayiti, mwen kwè nou dwe fè gwo ddiferans ant "renmen Ayiti" epi "renmen Ayisyen". Gen anpil anpil anpil moun ki renmen Ayiti. Espesyalman etranje. Men, yon bann ak yon pakèt ladan yo pa "renmen Ayisyen ki ap viv ladan l yo". Sa se yon grav danje ki pandye sou tèt nou. Espesyalman lè ou annafè ak moun ki gen yon tradisyon volè tè ak kolonizatè.

Jodi a, yo aprann anpil Ayisyen lapriyè nan pye Sen Bill Clinton, ki potre ti Jezi.....zafè yo se yo kontinye priye 2 je fèmen! Nou ka rete konsa, nou wè nou tout nan Brooklin ap pran swen vyè granmè yo, ap "driving Miss Daisy" pandan yomenm y ap boloze sou Ilavach! Y ap fè n konn ni Georges, ni Washington!
Revenir en haut Aller en bas
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 23:42

Jaf

an nou dakor pou nou pa dakor.Nanpren oken peyi ki pa genyen diskriminatyon kont youn gwoup moun .gade sak pase nan Rwanda.Gade sa ki ap pase nan Somalie, O kongo nan uganda. ak anpil lot peyi afriken yo.ki donk se imen menm ki genyen serten defo.se pa ameriken ki genyen monopol diskriminatyon an. genyen dskriminatyon an ayiti tou e ou konn sa byen.Lè Michele Obama te di li pat janm osi fyè de peyi l lè Obama te eli presidan sa pa vle di li pat renmen peyil anvan non.men li rekonet ke genyen pwogre ki fet nan peyi ya.Fok ou pa bliye ke Michele Obama se pitit yon ouvriye ki fè etid iniversitè li nan yonn nan pi gwo iniversite nan le mond.Menm bagay pou mari li.nanpren oken lot peyi kote imigran jwen otan oportunite ke Eta zuni .Point.e nanpren oken lot peyi kote nwa rive atenn pwen ke afro meriken yo rive jodya nan tout domenn:syantifik, sport , ekonomi, art, politik etc. ,nanpren bluff nan sa dim ya. se la verite.

Wi se san zanset mwen yo ki bati woyom saa ,se san zanset mwen yo ki bati woyom angle, franse, panyol, bresilyen, portugè, ak tout lot peyi kolonyalist yo men tou nanpren oken lot kote ki ba nwa pi gwo oportunite .yo di si ekonomi nwa afriken yo te reprsante GNP yon peyi se yo ki ta 12 eme pwisans ekonomik nan mond lan.Franseu yo pa ba imigran menm oportunite sa yo.Menm an ayiti 95% pep la ab viv ak mwens ke 2 dollar pa jou. e nou endepandan depi plis ke 2 syek.Ki donk mwen depase zafè blanfobi ya jodya.


Dernière édition par Le gros roseau le Mer 11 Jan 2012 - 10:01, édité 2 fois
Revenir en haut Aller en bas
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMar 10 Jan 2012 - 23:56

Wozo ekri: "nanpren oken lot peyi kote nwa rive atenn pwen ke afro meriken yo rive jodya nan tout domenn:syantifik, sport , ekonomi, art, politik etc. ,nanpren bluff nan sa dim ya. se la verite."

Nanpwen moun ki di sa ou ekri ase pa laverite. Sa mwen di ou, sè ke se pa favè yo fè Afwo-Ameriken an, Meksiken an ki ozetazini. Okontrè, pou san zansèt yo ki koule sou tè u gwo puisans mondyal sa a, yo gen DWA jui tout sa ak dividal diplis!

Pa gen kado la a. Tout sa nèg rache nan men lanpi a, se goumen li te goumen pou li !
Revenir en haut Aller en bas
Le gros roseau
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 9664
Localisation : Usa
Loisirs : sport ,internet,stock market
Date d'inscription : 21/08/2010

L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. EmptyMer 11 Jan 2012 - 0:05

mwen pa di se kado yo fè afro meriken ak imigran non men tou lè nap gade pa ekzanp kondityon nwa an afrik sa pa pi bon pase sa non. se menm bagay la tou neg ap voye bresil monte epi yap desann ameriken alor ke bresilyen nwa li menm ap pale de diskriminatyon ke li ap sibi o bresil.Fok nou pa bliye ki lè bresil te aboli esklavaj.An ayiti nan yon peyi kote 95% popilatyon ap monte yon kalvè pa do depi plis ke 4 syek.ou pa ka di ke nwa ameriken yan pa pi byen ke majorite ayisyen.ki donk se pa yon zafè de kondane meriken tou tan pou sa yo fè an ayiti se pou nou wè sa yo fè ki bon tou.Map kite w pou mal repose vye kor a.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty
MessageSujet: Re: L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.   L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même. Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
L'aide américaine à ou en Ayiti: charité bien ordonnée commence par soi-même.
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti :: Haiti :: Espace Haïti-
Sauter vers: