Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  ÉvènementsÉvènements  PublicationsPublications  CalendrierCalendrier  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  Connexion  

Partagez
 

 Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien

Aller en bas 
AuteurMessage
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 10:17

Source: www.apologytohaiti.ca
Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien

Nous, citoyennes et citoyens du Canada, signons cette déclaration pour notifier au monde entier et plus particulièrement aux Haïtiennes et aux Haïtiens, que nous sommes honteux et ulcérés par la participation active du gouvernement du Canada, dans le coup d’État qui a renversé le  gouvernement légitime du président Jean-Bertrand Aristide, le 29 février 2004.

Au nom du peuple canadien dont la grande majorité ignore les différents aspects de ce Coup et ses conséquences sur Haïti, nous présentons nos plus sincères excuses au peuple Haïtien.
Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Canada10

Dix (10) années après ce tragique événement, nous signons cette pétition parce que des faits troublants, aisément vérifiables dérangent encore la conscience collective.

1) Le Canada a joué un rôle de premier plan dans la planification du Coup d’État. En effet, une année à l’avance 31 janvier et 1er février 2003, le gouvernement canadien organisa la fameuse Initiative d’Ottawa sur Haïti. Ce forum controversé, s’est tenu au Lac Meech dans le Parc de la Gatineau au Québec, pour  articuler et mettre au point les détails de l’opération « Aristide doit partir».

2) Le Canada, a joué un rôle majeur et s’est impliqué directement dans le renversement du président Aristide, et de son exil en Afrique. Il a été établi que, les soldats des Forces Armées Canadiennes du Joint Task Force 2 ont coordonnés leurs opérations, avec les paramilitaires et mercenaires haïtiens ainsi qu’avec les troupes américaines déployées illégalement en Haïti.

Les archives de la Chambre des Communes nous démontrent que le 10 mars 2004 soit dix (10) jours après le coup d’État, Stockwell Day MP, critique de l’Opposition Conservatrice en matière d’Affaires Étrangères, déclarait au Parlement du Canada : « Il y a maintenant un chef d’État élu, Aristide. Nous n’aurions peut-être pas voté pour lui. Il n’est peut-être pas le type de chef pour qui nous aurions voté. Toutefois, le gouvernement décide qu’il devrait y avoir un changement de régime dans ce pays. Voilà une question sérieuse qui mérite d’être abordée. Sur quels critères était fondée cette décision? Nous devons en discuter…Oui, il y a bien eu un changement de régime. Et, qu’il nous plaise ou non de l’admettre, nous y avons participé… »

3) Le Coup a été suivi par plusieurs massacres, tueries, détentions et arrestations arbitraries de défenseurs de la démocratie.En outre, toute l’infrastructure politique et économique mise en place par le gouvernement élu démocratiquement a été systématiquement démantelée. De graves violations des droits humains caractérisent les régimes post-coup installés par les États-Unis.

4) Une des conséquences les plus désastreuses du Coup d’État et de l’occupation étrangère est que Haïti où aucun cas de choléra n’a été signalé depuis plus de cent (100) ans fait face maintenant  à la pire des épidémies de choléra de l’histoire moderne. Le nombre de personnes mortes du choléra a déjà atteint 8.500 et en janvier 2014 plus de 700,000 malades ont étés répertoriés.

Plusieurs études scientifiques indépendantes mettent en cause, de manière précise, la responsabilité directe de l’ONU dans la contamination d’une desressources les plus importantes du pays. Il est désormais bien établi qu’en octobre 2010 des soldats de la force onusienne ont déversé des matières fécales dans la rivière la Meille, un affluent du fleuve Artibonite. Jusqu’à présent, les Nations Unies persistent dans leur refus de reconnaître leur responsabilité dans cet  acte criminel, qu’il eusse été délibéré ou non.

Nous appuyons fermement les efforts soutenus des organisations de défense des droits humains comme le Bureau des Avocats Internationaux et the Institute for Justice and Democracy in Haïti  qui exigent de l’ONU justice et réparation en faveur des milliers de victimes du Choléra en Haïti.

5) Le secteur démocratique et populaire, qui a courageusement combattu et contribué à renverser la brutale dictature de Jean-Claude Duvalier en 1986, a encaissé des coups très durs et subi des reculs importants depuis le Coup d’État. Le peuple haïtien est actuellement gouverné par un pouvoir néo-duvaliériste, imposé par les États-Unis et soutenu par le Canada. L’ancien dictateur Jean-Claude Duvalier bénéficie ouvertement du soutien de de puissants alliés nationaux et internationaux et se moque impudemment de ses victimes depuis son retour en Haïti en janvier 2011.

Le rôle joué par le Canada dans la planification et l’exécution du Coup d’État du 29 février 2004 ainsi que dans l’illégale et désastreuse tutelle onusienne imposée à Haïti, afin d’y asseoir ce coup d’état, représente une source de misère et de grande injustice fait au peuple haïtien. Nous demandons instamment aux Canadiennes et Canadiens et à leurs organisations de prendre toute action efficace concourant à contraindre les forces étrangères d’occupation de la république d’Haïti, à reconnaître et faire amende adéquate pour les torts causés à ce pays.
--------------------------------------------
Voyez ici pour la liste des signataires: www.apologytohaiti.ca


Dernière édition par jafrikayiti le Dim 9 Fév 2014 - 11:37, édité 2 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16481
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 11:57

JAF;

Mwen konnen se yon lòt sijè ,men kòm ou gen yon EMISYON RADYO ,tande ENTÈVYOU ke SENATÈ LIBERUS te fè ak DENNIS BERNSTEIN sou KPFA-PACIFICA RADIO.

Te gen MOUN ann ayiti ki te di ke MIRLANDE LIBERUS t ap kabre ,li t ap jwe CHAT PENT.
Lan ENTÈVYOU sa a ke li fè an KREYÒL pou li di ekzaktemen sa l panse ,SAN EKIVÒK ,e ke LAURA FLYNN tradwi ;li di kategorikman ke li pa gen anyen pou l wè ak LANMÒ DOMINIK lan e ke se yon MONTAJ.

Si w poko tande entèvyou an ,li kòmanse a 31 MINIT

www.kpfa.org/archive/id/99756
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 14:06

Ki koze sa kote lavalasyen sayo twouve bann kanayen o sèvis lavalas. Chans fini pou koken sayo.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
haitimere
Star
Star


Masculin
Nombre de messages : 646
Localisation : 000
Opinion politique : analyse
Loisirs : lecture
Date d'inscription : 12/02/2011

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 15:04

À L’ATTENTION DES PARTICIPANTS DU DIALOGUE NATIONAL EN HAÏTI.


Honorables Participants au Dialogue,
Je soumets ceci à votre attention: «« Une réflexion s’impose également sur la question de renforcement de l’État d’Haïti, par la création de la « Stratégie de Sécurité Universelle de Complémentarité» , en matière de protection pour un pays et pour son Peuple. La question des composantes minimales des trois Institutions essentielles des Forces Publiques Haïtiennes respectives, qui doivent se compléter les unes des autres. Soient : La PNH, Les Forces Armées d’Haïti et le Service de Renseignements National d‘Haïti. Ces composantes de Sécurité Publique sont indispensables pour la mise en oeuvre des mesures de protections, permettant d’assurer adéquatement la Sécurité de notre Pays, la Sécurité de l’État d ’Haïti et ses institutions fondamentales. L’État d’Haïti a l’obligation primordiale d’assurer la Sécurité Nationale d’Haïti et la Sécurité des Citoyens Haïtiens. Donc, pour bien remplir notre obligation envers notre pays, nous devons être lucides, pour formuler les véritables questions, pour nous permettre de trouver des réponses démocratiques durables, aux défis présents et futurs de notre pays. Notamment, pour pouvoir doter Haïti des forces publiques démocratiques qui sont nécessaires, pour nous permettre d’assurer adéquatement notre obligation de Sécurité envers notre pays. Il est primordiale de comprendre qu’actuellement aucun Gouvernement Haïtien n’est à l’abri de l’ingérence politique étrangère et de cette intransigeante intrusion politique déconcertante... Patriotiquement votre Haitimere
»»
:http://www.apologytohaiti.ca/
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Marc H
Super Star
Super Star
Marc H

Masculin
Nombre de messages : 9462
Localisation : Quebec
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : soccer
Date d'inscription : 28/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le voyeur

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 15:08

L'actuel maire de Montreal Denis Coderre était un grand supporteur du coup d'etat contre Aristide en 2003-2004
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin
Nombre de messages : 8250
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 15:23

Gen de nèg ki pa renmen tèt yo.
Yo aksepte kalôt ak souflèt e yo pran sa pou bagay nômal.

Lè dominiken ap abize, vôlè toupizi ayisyen an Dominikani, nèg yo chèche ekskiz pou zak sayo.
Lè franse ap konplote kont Ayiti, yo pran defans Lafrans.
Kanadyen rekônèt erè yo ak mal yo fè Ayiti lè yo konplote pou ranvèse gouvènman lejitim peyi an, nèg twouve ke Kanadyen pat dwe admèt erè yo e fè ekskiz.
Ki fè yo te  gen dwa destabilize peyi an e ou dakô.
 
Se pa yon kestyon Lavalas, se gouvènman yon peyi ke yo jete e an menm tan lakôz yon dezas finansye epi destabilize tout mouvman demokratik lan.
Yo lakôz milye ayisyen mouri, pran prizon.
Menmsi se te Lavalas sèlman ki ta viktim.
Yo se ayisyen parey ou.
Sa pa fè w anyen?
 
Jiskounye a Ayiti anba okipasyon akôz de zak saa.
Lè Minista ap tire ayisyen, yo pa chèche Lavalasyen sèlman.
Kolera pa chwazi Lavalasyen sèlman.
 
Tonnè, lavalasyen ou pa, se ayisyen ak tout peyi an ki viktim.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 15:50

Rico pa Ayisyen, Rico se Grennnanboundasyen!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
ainsi ne soit-il
Super Star
Super Star
ainsi ne soit-il

Masculin
Nombre de messages : 2404
Localisation : terre-neuve
Loisirs : chiquer du tabac, molester les molosses
Date d'inscription : 03/05/2010

Feuille de personnage
Jeu de rôle: l'hallucinogène

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 17:39

An Dominikani gen yon bon nonbr sitwayen si se pa majorite lan yo ki mal alez ak desizyon Kour Siprem yo. Men pouvwa yo limite paske tout rejim ki deside pou chita sou rasism se pseudo-demokrasi sa ye. Mwen tande bor isit Kebekwa ki enforme e ki pesonelman anile tout plan vizit yo te pwal fe an Dominikani.
Mwen pa konn pou tout moun, mwen pa fye"m a petisyon ou atikl sa a. Mezanmi nou di Les Canadiens aloske se Des Canadiens sa sipoze ye. Nou pa ka di Les Canadiens si se pa Gouvenman Kanada ki mande ekskiz. Cela dit, Paul Martin ke te premye minis te pedi eleksyon tou d suit, minis li Pierre Petigrew te sibi atak yon jenn Ayisyen ki pa t janm lan problem avan sa... Sanble nominasyon Michaelle la pa t kalme colere Ayisyen bor isit yo menm. Menm si gen moun ki konn atake Michaelle pou rezon pa yo...

M'ale.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Alves
Super Senior


Masculin
Nombre de messages : 111
Localisation : Port-au-Prince
Opinion politique : Neutre
Loisirs : football
Date d'inscription : 04/01/2014

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptySam 8 Fév 2014 - 20:21

Joel a écrit:
JAF;

Mwen konnen se yon lòt sijè ,men kòm ou gen yon EMISYON RADYO ,tande ENTÈVYOU ke SENATÈ LIBERUS te fè ak DENNIS BERNSTEIN sou KPFA-PACIFICA RADIO.

Te gen MOUN ann ayiti ki te di ke MIRLANDE LIBERUS t ap kabre ,li t ap jwe CHAT PENT.
Lan ENTÈVYOU sa a ke li fè an KREYÒL pou li di ekzaktemen sa l panse ,SAN EKIVÒK ,e ke LAURA FLYNN tradwi ;li di kategorikman ke li pa gen anyen pou l wè ak LANMÒ DOMINIK lan e ke se yon MONTAJ.

Si w poko tande entèvyou an ,li kòmanse a 31 MINIT

www.kpfa.org/archive/id/99756

Depi ki lè on kriminèl konn di li se kriminèl, mesye se pa a enbesil nap pale non, sispann manke entelijans moun dega.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 8:10

Ainsi ekri: "Mezanmi nou di Les Canadiens aloske se Des Canadiens sa sipoze ye".

Ou gen rezon wi konpatriyot...se "kèk kanadyen" jiskaprezan ki okouran epi ki deside di yo pa dako pou krim sa yo fèt nan non yo. Odepa, sete 1 kanadyen. Ojis, yon Ayisyen-kanadyen. 48èd tan apre, se deja 179 kanadyen ki siyen, pami yo, pitit fi defen Jean Do, Nadine, ki deside li pap kite zot entimide li.

Ou pa janm konnen konbyen ki kapab, evantyèlman, deside yo pap rete bouch be devan enjistis ki ap fèt nan non yo.

Antouka, kit se 2 grenn, kit se 30 milyon ki kanpe pou sa ki byen, mwenmenm, se nan mitan moun ki reponn prezan pou konplo anfavè lajistis, laverite ak lapè (san lapèrèz), mwen chwazi pou mwen kanpe.

Devan tout sila yo ki deside goumen, nan jan pa yo, ak estrateji pa yo, ak mo pa yo, selon konpreyansyon pa yo....mwen wete chapo, mwen di respè!

Jaf
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16481
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 8:31

Gen NÈG ,mwen pa p janm eseye KONVENK yo;paske se ENPOSIB.
Entelijans ki MOUN y ap ensilte la a .
Gen NEG ki kont ENFÒMASYON?
Te gen yon RADYO ann AYITI ki te di ;mwen te tande l;ke MIRLANDE LIBERUS pa t di anyen ,li te di ke se pou yo kominike ak AVOKA l .

MIRLANDE LIBERUS ale sou SHOW DENNIS BERNSTEIN lan ki se pa yon NOVIS e li di ke li pa gen absoliman anyen pou l wè lan LAN MÒ JAN DOMINIK.
M ap tande DENNIS BERNSTEIN depi lanne 1970s yo sou WBAI ,radyo PACIFICA a ,lan NEW YORK.Se yon NÈG ak anpil EKSPERYANS.
Se deja mwen kwè se 4 yèm EMISYON ke misye fè sou ZAFÈ JAN DOMINIK lan.
Pou lòt enfòmasyon ,PACIFICA RADIO se yon CHÈN RADIO (non profit) ki emèt ,ki gen stasyon lan 8 pi GRAN VIL lan ETAZINI yo ,emisyon DENNIS BERNSTEIN sou anpil RADYO lan KOLÈJ ak INIVÈSITE tou.

Mwen te mete ENTÈVYOU DENNIS BERNSTEIN lan ,pa pou konvenk MOUN ke mwen pa p janm kapab konvenk;men pou rès MOUN ki vle enfòme!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 8:40

Joel, mwen koute entèvyou an yè e li klè kon dlo kok. Koudetayis yo dezespere e si yo kontinye sou pant sa a gen anpil an chèf Washington, Ottawa ak Paris ki riske wont anpil...paske plis y ap bat ko yo, plis verite ap pran lari.

Tankou mwen di ou, moun ki te pre Jean Do, pitit ki soti nan zantray li, wè aklè machinasyon k ap fèt la se yon mannèv sinik pou elimine mas pèp la nan zafè Ayiti. Se pa menm Lavalas yo vize. Ojis, blan an pa vle OKENN fos politik endepandan de limenm sou zile a. Se domaj anpil enbesil kite rayisman pou klas sosyal yo, pou ras yo, pou pèp yo, vegle yo opwen se vizyon kolon yo y ap defann maten-midi-swa.

Yo bliye, malgre li te kolabore, Konze te mouri tou yon jou
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin
Nombre de messages : 8250
Localisation : Canada
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien
Date d'inscription : 02/03/2007

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 11:06

Alves,
De ki entelijans wap pale?
Ou pa montre pa w.
Ou se yon nouvo patisipan lan FowomAyiti. Pa koutwazi nou swete w la byenvini.
 
Lè yon moun antre lan yon gwoup oubyen lan yon peyi menm, Ou swiv kijan bagay fèt e eseye entegre w.
Autrement dit: A Rome, comme les Romains.
 
Si w gade kijan deba yo fèt lan Fowom saa, gen anpil dezagreman sou plizyè sijè, men lan pwen derespekte: se pa ak enbesil wap pale....
lan pwen moun ki manke w dega.
 
Ou gen dwa pa dakô ak opinyon yon lôt. Di sa epi bay opinyon pa w san manke pèsonn dega.

Dayè, entèvansyon w nan pa vini avèk yon lôt agiman:
Tout moun konnen ke kriminèl pa rekonèt yo se kriminèl, men se pou w montre ke moun
wa p pale a se kriminèl.
 
Gen yon ekseption lan pratik saa.
Yon patisipan ensiste lan voye joure pèsonèl monte. Na p eseye fè misye konprann.
Men sa pran tan menmsi misye te pi mal anvan.
Nou ta swete se pa ekzanp saa ou vle adopte kôm nouvoveni.
 
Annou rete sivil, ak opinyon diferan.
Konsa Fowôm nan a pi enteresan.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16481
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 11:14

Se pou misye gade jan THUNDER aji sou FOWÒM lan.
Gen trè pe bagay mwen ak misye nou dakò ;men mwen apresye ENTÈVANSYON misye yo.
Misye anrichi FOWÒM lan ;lè mwen pa li misye ,mwen manke misye.
THUNDER se yon MOUN klèman de DWAT ,men misye pa yon FASIS.

Gen NÈG se tankou FASIS ann EWÒP ,lan lanne 1930s lan yo ye ;tankou HITLER te di l ""N ap ize DEMOKRASI pou nou detwi DEMOKRASI""
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Alves
Super Senior


Masculin
Nombre de messages : 111
Localisation : Port-au-Prince
Opinion politique : Neutre
Loisirs : football
Date d'inscription : 04/01/2014

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 12:47

Si mwen pat prezante mwen, mwen di tout moun salu. Mwen pa manke peson dega nan repons mwen, mwen di pa manke entelijans moun dega nan on seri de entevansyon kote verite ya todye. Kanada pa mande Ayiti ankenn ekskiz, donk tit blog sa se manke entelijans moun dega. Afe de Liberus di li inosan aloske ke anket montre li mele nan lan mo JD jis nan kou, se on lot mankman li ye. Sou forum sa gen entevenan ki di nenpot ki sa yo reve epi fok ou pwan li pou lajan kontan. E a fos ke yo repete manti yo, yo fini pa kwe se on verite li ye. Forum sa se plis on forum pou andoktrine sa ki pa konen pou fe yo vini lavalas. Joel a plede di li pa lavalas, men li pi lavalas ke Aristide menm nan fason pale li. Kote Aristide pito pa pale, Joel la an pot pawol. Alo ki jan pou lavalas anko. Men la verite ya ap todye. Marc toujou di sa li ye, men Joel ki pa janm vle admet se lavalas li ye defann lavalas pi red ke Marc ki li menm admet se sa li ye. Mwen ap redi li anko san mwen pa ofanse peson, gen de bagay ki di sou forum sa se manke entelijans lekte ya dega.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 13:16

Alves ekri: "Kanada pa mande Ayiti ankenn ekskiz, donk tit blog sa se manke entelijans moun dega". Kounye a, se oumenm k ap manke moun dega. Nanpwen moun ki di gouvènman kanadyen mande Ayiti padon. Deklarasyon an di "pèp kanadyen"...nan lang franse li di "Les Canadiens", nan lang angle "Canadians". Se vre ou ta ka fè yon diskisyon valab sou itlizasyon mo sa yo, kontrèman ak sa lot moun ta pwopoze, parekzanp: "Kèk Kanadyen", "Des Canadiens" osnon "Many Canadians". Antouka m ap fè ou remake, nan moman an li ta gen tan posib pou nou di "hundreds of Canadians"....e m sispèk, yon jou pa two lwen n ap ka di " des milliers de Canadiens". Kounye a, apre konbyen milye l ap vin lejitim pou moun ki siyen deklarasyon an, konsidere yo gendwa rele tèt yo "Pèp Kanadyen" ? Ki chif ou pwopoze oumenm, kom moun ki santi li pi entèlijan pase zot?

Jaf
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 13:40

Alves ekri tou: "a fos ke yo repete manti yo, yo fini pa kwe se on verite li ye".

Si nou rete nan kad deklarasyon an, ki lès nan 5 pwen ki soulve yo ki "manti" daprè oumenm?
1) Inisyativ Ottawa sou Ayiti - pou konplote koudeta a, 31 janvye - 1 fevriye 2003
2) Patisipasyon dirèk militè kanadyen nan koudeta a, ak JTF2
3) Masak, arestasyon ilegal, pèsekisyon politik ki dokimante apre koudeta a
4) Koneksyon fos okipasyon yo ak kolera a
5) Karaktè neyo-divalyeris rejim popetwèl blan enperyalis yo mete opouvwa nan peyi a

Ki lès nan fè sa yo ou kesyone, pou kisa?

Nou pa annafè ak voye monte la a. Se pa nan "govi" yo te wè reyinyon Inisyativ Otawa sou Ayiti a, ni se pa Lepap ki bay pèmisyon pou n di sa.


Dernière édition par jafrikayiti le Dim 9 Fév 2014 - 15:27, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16481
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyDim 9 Fév 2014 - 15:17

Ou wè se lan liy abitid mesye sa yo ,pou yo ap nonmen non entèvenan yo.

Kididonk si w di m se LAVALAS ;oumenm lè w di ke ARISTID se vòlò ou byen kriminèl ,lan NON ki sa?
Ou pa janm manke pou w di sa non ;men w vle retire DWA MOUN lan men yo pou di se pa vre.

Se pwoblèm ou sa ,ak moun ki panse menm jan ak ou yo;se MONOPÒL nou vle.
Ou vin sou SIT lan se pa lòt bagay ou vin fè ,se chache dekredibilize MOUN ki pa gen menm opinyon ak ou.

Se sa ke yon gwoup NÈG ki te konn entèvni sou SIT lan ,te konn fè.
Mete TÈKS anti ARISTID yo sou SIT lan ;ou ka wè pa gen MOUN ki anpeche THUNDER fè sa ;men THUNDER pa manke MOUN dega ;pa gen MOUN ki pi anti-ARISTID pase l.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyLun 10 Fév 2014 - 12:52

Alves gen rezon doute sou zafè kanayen ki mande padon. Tout se yon bann kanayen kinan yo, zanman yo, benefisyè rejim pwo lavalas.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyLun 10 Fév 2014 - 21:57

Check out the FACTS for yourself (click on the hyperlinks provided in the Letter of Apology) and, if so moved, please sign at www.apologytohaiti.ca

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Haiti_10

Comrades, much respect to each and everyone one of you who already signed and/or are helping to circulate this Letter of Apology. It seems we will reach the 500 goal within a matter of hours from now....We will have to fix a new target...how about 2000?

With your help, I am sure, we can make it, in just a few days....If each person who signed can identify 10 comrades who have not done so yet, and sends the link to them. Whether they end up signing or not is not the only thing that counts....remember one of the most important goals is to SHARE the knowledge, the information that Babylon will do everything in its power to supress, to keep away from our public radio, television and even the "mainstream", commercial media.

Mèsi anpil, mwen apresye tout kout men nou deja bay nan kanpay sa a. E pa bliye memsi gen kèk moun ki pa Kanadyen ki siyen, sa pa yon pwoblèm. Gen nan nou ki ap viv nan Kanada, nou peye taks nan Kanada, se lajan nou yo te itilize pou yo fè tout dezod sa yo. Sou baz sa a tou nou gen dwa deside n ap kore kanpay la. Konsa tou, si ou kwè sa ki ekri nan lèt la se verite yo ye, mwen ankouraje ou siyen li epi mete yon not tankou kèk kanmarad fè. Parekzanp, gen yon Ameriken ki itilize seksyon "Oganizasyon/afilyasyon" an pou li ekri: "I cannot speak for Canadians, but I can urge that US coup instigators be prosecuted." (nimewo 367).

Amandla! Ayibobo!
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Thunder
Super Star
Super Star
Thunder

Masculin
Nombre de messages : 4689
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyJeu 13 Fév 2014 - 4:12

Pleeeeeeeeease! Tankou Ameriken yo renmen di.

Kèk Kanadyen ta bezwen mande pèp Ayisyen padon, se pou "koudeta" 2004 lan ke yo ta fè l? Ala moun yo mal enfòme konpè.

Anplis, pa t genyen zafè "koudeta" de anyen demokratik, Ayiti is better off today than during the regime of Aristide. San 29 Fevriye 2004, atò konsa nou t ap toujou nan labim san fon ke Aristide ak bizango te kenbe peyi an.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Thunder
Super Star
Super Star
Thunder

Masculin
Nombre de messages : 4689
Localisation : Planet Earth (Milky Way Galaxy)
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyVen 14 Fév 2014 - 0:33


Are we (Haitians) better off today than 10 years ago?


Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Haiti-11
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien EmptyLun 17 Fév 2014 - 7:32

Fanmi m yo onè,

Jodi a mwen ta renmen pataje a nou kèk refleksyon osijè relasyon noumenm Ayisyen nou genyen ak listwa epi lavni peyi nou. Inisyativ ekri lèt sa a (http://www.apologytohaiti.ca/kreyol/ ) pou sitwayen kanadyen aprann ki jan gouvènman peyi yo te patisipe nan koudeta 2004 la epi eksprime dezako yo ak sa, se kichoy mwen tanmen sa gen apenn 3 semèn.

Odepa, kèk kanmarad kanadyen te eksprime dout sou efikasite demach la, paske yo te kwè anpil sitwayen kanadyen t ap pè siyen lèt la. Tankou nou ka remake sa, kare-bare, lèt la montre aklè se sispann pou Kanada sispann fè sa ki mal ann Ayiti. Se pa yon kesyon mande "plis solidarite". Kidonk, ak dokiman referans solid nou ede sitwayen yo konprann ki jan, ki lè, nan ki sikonstans, entèvansyon politisyen kanadyen yo deranje byennèt pèp Ayisyen an ki gen dikdantan depi l ap chèche mwayen tabli yon sistem demokrasi nan peyi li.

Jounen Jodi 17 fevriye 2014 la, 10 jou sèlman apre nou te mete lèt la nan lari, deja gen plis pase 650 moun ki siyen li. Moun sa yo, se pa zanmi ak fanmi m. Se pa moun ki pataje nesesèman menm lide politik ak mwen, alevwa pou kwayans sou zafè relijyon. Yo nan tout vil kanadyen. Menm gen dezoutwa ki nan peyi etranje. Omwens 97% ladan yo se sitwayen kanadyen. Prèske tout alawonnbadè se moun ki te viv epi peye taks nan Kanada pandan plizyè ane. Kidonk, yo sansib pou sa leta peyi sa a fè ak lajan taks yo.

Reyaksyon pozitif sa a pwouve Kanada se yon peyi ki gen moundebyen ladan li. Moun ki pa danse kole ak maladi sikolojik ki te kontamine sèvo ki te konsevwa epi reyalize "Inisyativ Ottawa sou Ayiti" an. Reyinyon konplotay koudeta, ki te fèt nan peyi sa a, kote yon ekip blan te deside - pou kont yo -1) fok yo dechouke prezidan nwa ki t ap dirije Ayiti alepok la 2) Fok yo mete Ayiti anba titèl Nasyonzini, anvan 1 janvye 2004 epi 3) fok yo resisite defen FAdH la.
E, li te klè nan atik defen jounalis Michel Vastel la, pou kisa yo vle pou tout bagay sa yo fèt prese-prese.

Citation :
Et le temps presse, car on estime que le nombre d’habitants en Haïti pourrait atteindre 20 millions en 2019. Vingt millions de francophones, dans un état de misère abjecte, aux portes des Amériques. « C’est une bombe à retardement, qu’il faut désamorcer tout de suite » - Denis Paradis
http://www.lactualite.com/actualites/monde/haiti-mise-en-tutelle-par-lonu/

Kidonk, nan lespri moun malad sa yo, popilasyon nèg ki abite zile Ayiti a, se yon menas, yon "bonm ki sanlè eklate". Nan peyi Amerikdino, se konsa tou anpil moun malad konsevwa moun nwa, espesyalman jenn gason nou yo. Se poutèt sa, yo depanse anpil lajan nan bati prizon.

Fanmi m yo, si nou ka konprann pou kisa gen kèk blan malad nan tèt ki santi yo menase chak fwa yo wè anpil nèg yon kote, espesyalman nèg ki ap mache ak tèt drèt....ki sanble yo konnen sa yo vle e yo pa mande latè padon anvan yo pile li....fok nou ka konprann tou pou kisa genyen kèk nèg ki pataje menm maladi ak blan malad sa yo. Sa vle di: moun ki santi yo malalèz ak menm reyalite sa a. Moun ki konsidere pèp Site Solèy, Bèlè, Kafoufèy, peyizan oganize ki vle defann dwa yo sou tè Dessalines nan....kom yon "MENAS".

Pou kisa olye nou wè moun sa yo kom yon fos pou byennèt limanite, nou wè yo kom yon menas!?

Kit sete sou koloni esklavajis Sendomeng, lè yo te konn monte sou tèt mon yo ale oganize rebelyon kont esklavajis yo....fanm ak gason bounda pantalon chire sa yo te reprezante - yon menas. Kit sete alepok okipasyon 1915 lan, lè kolon "Yankee" yo te espantan devan rezistans oganize yo te fè anba drapo kako - solda peyizan an ranyon sa yo te reprezante - yon menas.

Se yon eleman konstan nan listwa Ayiti. Gen de (2) vizyon depaman ki ap twoke kon yo depi dikdantan sou zile a. 1) Tout moun se moun Vs 2) Moun anwo dwe toujou veye epi toupizi moun anba pou yo pa dechouke nou

Relasyon sikofrenik sa a ap lakoz nou tout pèdi chimen bon lavi nou tout di nou ta renmen pou tèt nou ak pou pitit nou yo.

Apre koudeta 29 fevriye 2004 la, se nou TOUT Ayisyen ki te pèdi. Kit ou pataje vizyon tout moun se moun nan, ou pa, ou te ka viktim kidnaping. E se yon eleman ki parèt aklè nan zèv otè Edwidge Danticat. Parekzanp, nan seri Haiti Noir 2, nou jwenn yon tèks Roxane Gay ki pote tit "Things I know about Fairy Tales". Se yon temwanaj ekstraodinè sou jan fenomèn kidnaping nan afekte yon fanmi Ayisyen ki gen lajan.

Si pou nou fè terapi nou ansanm, fok nou ranmase kouraj nou, pou nou aprann koute listwa, pèsepsyon, eksperyans frè ak sè nou yo ki ap viv diferan reyalite anndan kolektivite nou ap viv ladan l lan.

Tankou jenn doktè sa a, mwen te rankontre avantyè nan konferans syantifik AAAS 2014 la ki t ap eksplike jan Goudougoudou chanje relasyon estaf pwofesyonèl sant Gheskio a genyen ak abitan "Kosovo" yo....kote, finalman, youn oblije aprann dekouvri epi apresye imanite lot - malgre gwo baryè sosyal ak ekonomik ki separe yo....

konsa tou, mwen espere anpil pitit zantray peyizanri Ayisyen an, ki vin devlope alèji ak rès fanmi yo ki rete nan fon kè peyi a, va kontinye fè travay terapi kolektif sa a, pou yon jou ka jou kote okenn gwoup Ayisyen pa reprezante "yon menas" pou okenn lot gwoup Ayisyen.

An pasan, gen youn ou de enbesil majinal ki te eseye deraye pwosesis siyati Lèt sitwayen kanadyen k ap mande Ayiti padon an. Li te anmize li voye yon fo siyati tankou: Dansanti Yopeyew. Nan moman an pot ko gen anpil siyati, e siman li te panse li te ka deraye inisyativ la si li bonbade li ak fo siyati konsa. Podyab enbesil la, li pa te konprann kijan se yon bagay serye nou tanmen la s epi se moun ki gen konviksyon, pasyon ak yon minimum konesan teknik ki  ap fè ti jefo sa a pou bay vizyon "Tout moun se moun" nan jarèt.

Fanmi m yo, menas la se dezoutwa eleman negatif sa yo. Se yomenm ki merite rete nan majinalite yo foure tèt yo a, parapo a batay pèp Ayisyen an ap mennen depi plizyè syèk pou li jwenn mwayen viv ak diyite sou tè defen Tayino yo.

Mwen di mèsi pou chak Ayisyen ki te siyen lèt la annegad koneksyon yo genyen ak Kanada osnon ak sitiyasyon ki dekri nan lèt la. Gen anpil chans, n ap rive kolekte 1000 siyati anvan 10èm anivèsè koudeta rasis 29 fevriye 2004 la. Men, ojis, se pa kantite siyati nou kolekte a ki pi enpotan. Sa ki deja klè nan je nou tout, se divèsite sitwayen moundebyen ki toupatou sou planèt la ki vle nou soti nan relasyon sikofrenik "moun andeyo" kont moun "de bonnes familles" sa a. Li lè li tan pou pèp Ayisyen ekzèse privilèj chwa demokratik li lib-e-libè, san okenn ti klik blan frekan, rasis, pa chita konplote chavire chwa demokratik yo fè a, jis paske yo gen mwayen vyolans nan men yo pou yo fè sa. Osnon paske chwa demokratik sa a destabilize sèvo malad yo an.

Tout Moun Se Moun - se sa n ap defann jouk sa kaba!

Jafrikayiti
"Depi nan Ginen bon Nèg ap ede Nèg!"
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Contenu sponsorisé




Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty
MessageSujet: Re: Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien   Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Les Canadiens présentent des excuses publiques au peuple Haïtien
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Édition des Canadiens de Montréal 2014-2015
» Excuses, malentendu et confusion (PV Asulf)
» MES EXCUSES A JUDE CELESTIN !
» MTL canadiens
» Montreal Canadiens

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti :: Haiti :: Espace Haïti-
Sauter vers: