Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.

AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  ÉvènementsÉvènements  PublicationsPublications  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-11%
Le deal à ne pas rater :
PC Portable – HP Pavilion Gaming – 17,3″ RTX 3050 (via ODR ...
824 € 927 €
Voir le deal

Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali

+4
Antitétanix
Joel
Rico
Sasaye
8 participants
Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4  Suivant
AuteurMessage
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 Empty
MessageSujet: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyDim 11 Jan 2015 - 20:56

Rappel du premier message :

Je ne suis pas Charlie par Gueemaston Maitre Jupiter

Moi, je ne suis pas Charlie
Je suis " HAÏTI"
Je suis "victime du Cholera MINUSTAH"
Je suis "victime de l'imperialisme capitaliste"
Je suis "DESSALINES"
Je suis "HAÏTI inclue l'ile de la navase"
Je suis "Victime de la dictature féroce du regime sanguinaire des Duvalier"
Je suis "victime du massacre de Saint Jn Bosco
Je suis père Gerrard Jean Juste
Je suis étudiant
Je suis Charlemagne PERALTE
Je suis "peuple haïtien"
Je suis "ressources minières d'Haïti"
Wi, tout kategori sa mwen mansyoné yo, yo tout viktim de yon fiziyad kelkonk.
Kidonk, mwen pa "charlie" mwen se tout kategori moun sa yo.
Je suis "masse defavorisée"
Revenir en haut Aller en bas

AuteurMessage
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyVen 23 Jan 2015 - 19:01

Alò, nou panko prèt pou fini ak kestyon san repons!
Poukisa tout malè rive Ayiti?
Poukisa tout siklòn sayo?
Poukisa bondye pèmet tout krim ak masak sayo fèt?
Poukisa tout inosan sayo gen kolera?
E tout timoun ki ap mouri grangou ak malnitrisyon?

Kote moun ki ap lapriyè pou bondye beni yo ak pwoteje yo?
E nou ki toujou ap di bondye bon?
Antitétanix
Star
Star
Antitétanix

Masculin
Opinion politique : le camp d'Haïti
Loisirs : Lecture, sports.

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Aucun

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyVen 23 Jan 2015 - 22:06

Sasaye a écrit:
Alò, nou panko prèt pou fini ak kestyon san repons!
Poukisa tout malè rive Ayiti?
Poukisa tout siklòn sayo?
Poukisa bondye pèmet tout krim ak masak sayo fèt?
Poukisa tout inosan sayo gen kolera?
E tout timoun ki ap mouri grangou ak malnitrisyon?

Kote moun ki ap lapriyè pou bondye beni yo ak pwoteje yo?
E nou ki toujou ap di bondye bon?

Sasaye,

Dieu n'a rien à voir dans tout ça. Vous n'avez pas laissé à Dieu le soin de s'occuper de votre famille à votre place.

Les Haïtiens sont mauvais. C'est tout. Dans leur cas, je ne suis même prêt à accuser le démon. Le "bon dye bon" est un remerciement, une sorte de motivation: gardons espoir et continuons à nous battre. C'est ce que cela veut dire. On dit aussi God is great à l'étranger.

Quand les gens se réveilleront, ils comprendront que Dieu n'a pas l'habitude d'intervenir dans les affaires des hommes. Dieu a le dos large au lieu de blâmer les hommes de notre pays et Satan. Dieu ne peut pas tout faire seul. Il faut aussi aider Dieu. "Aide-toi et le ciel t'aidera"; cela veut dire "levez-vous, battez-vous, semez le bien autour de vous et vous récolterez".

Les Haïtiens ont toutes les bonnes raisons, tous les bons exemples pour cesser de s'autodétruire vu leur Histoire, pour regarder vers l'avant. Non, ils préfèrent afficher leur fierté de nèg ginen domi lan kalfou lougarou vole manje moun. (lol) Je ne parle pas du loup-garou des contes mais des gens méchants, agrégaires qui sacrifient indiféremment des bêtes et des humains. Ce n'est pas le leucodermique qui nous mit dans la tête que depuis la Guinée les nègres se haïssaient. La colonisation a beau avoir été cruelle, inhumaine mais une certaine mémoire a aussi survécu. Le corrupteur ne fait qu'exploiter ce trait vicieux présent chez nos politiciens.

Laissez les gens vivre avec leur Dieu. Dans d'autres pays beaucoup plus riches, les jeunes et les moins jeunes ont le mal de vivre, ils se suicident au moindre découragement.
Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : Histoire

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyVen 23 Jan 2015 - 23:18

MOREAU;
Premyeman ;bagay LOUGAROU sa a se yon bagay FRANSE yo kite pou NOU.
Menm ekspresyon an di w sa.Nou pa gen "loup" ann AYITI.

Mwen di w ke mwen li LEJANN kote FRANSE yo te ye ;Yo idantik ak sa nou te konn tande le nou t ap grandi ann AYITI.

Kanta AYISYEN ;mesye sispann entenalize yon bann rans ;AYISYEN pa pi MAL pase lot PEP.

EWOPEYEN yo te konn di ke yo se PEP modi tou.Sitou apre "PLE" yo.
Lan "PLE" 1347 lan ki te dire 3 ZAN ;plis ke MWATYE POPILASYON EWOP lan te peri.
Paris ki te deja yon gran VIL de 1 MILYON MOUN te pedi MWATYE popilasyon l ,anviwon 500 MIL.
FRANSE yo la a ,pou m kontinye ak yo ,lan sel premye GE MONDYAL lan yo te pedi 3 MILYON MOUN ;bliye konbyen yo te pedi lan 2 zyem GE MONDYAL.
OZETAZINI menm ,pandan GE SIVIL lan ant 1861-1865 te gen 1 MILYON MOUN ki te mouri sou yon popilsyon anviwon 36 MILYON.AMERIKEN ki t ap touye AMERIKEN.

Ann AYITI pandan GOUDOUGOUDOU te gen move MOUN ki te mouri;te gen bon MOUN tou.
Tankou defen CHRISTOPHER HITCHENS te elabore lan LIV li an ki te yon "best seller"
"GOD IS NOT GREAT"
Tankou m te di l ;ke DYE EKZISTE ,KE L PA EKZISTE "SE SENKANT KOB AK DEGOUDEN"
Thunder
Super Star
Super Star
Thunder

Masculin
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 1:01

Joel a écrit:
Mwen pa konnen sa MOUN ki kwe ou pa kwe lan EKZISTANS BONDYE vin fe la a.
Sou pwen sa a mwen te li yon ATIK NEW YORK TIMES ke 27% FRANSE te deklare TET yo ATE e Selman 25% di ke RELIJYON gen yon PREZANS lan VI yo.

A pa de ETAZINI ki gen DINAMIK pa li ;plis yon peyi ALEZ ;plis gen MOUN ladan yo KI pa kwe lan RELIJYON ak BONDYE ;tankou peyi ESKANDINAV yo.
KOWOLE an ;plis yon peyi POV ,plis li gen KWAYAN!
Kwe lan yon ET siprem ,pouki sa ?
MWEN lan menm KAN ak IZRAYELYEN yo ki gen youn lan pi gwo pousantaj MOUN ki pa "kwe"
Le yo mande yo pouki sa,yo reponn KI KOTE BON DYE TE YE PANDAN OLOKOS lan.

Pou mwenmenm ki AYISYEN mwen gen dwa mande KI KOTE L TE YE PANDAN GOUDOUGOUDOU an!!

Joel,

Ekzistans Bondye an se te jis yon ekzanp pou m montre ke nou tout ka Charlie. Paske menm moun ki fè zak teworis sa yo poutèt karikati Mohammed, yo fè pi mal pou moun ki di ke Bondye pa ekziste, ou sinon ki sèvi Bondye yon lòt fason ki diferan de pa yo. Donk, lè mwen li k ap di ke yo pa Charlie, mwen panse ke yo pa konprann sa ki Charlie an. Charlie an se nou tout ki kwè nan divèsite. Mwen pa oblije masakre fanmi w paske w pa kwè nan Mohammed, Jesus, Danmbala, Bouda e latriye.
Antitétanix
Star
Star
Antitétanix

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 2:09

JOEL,

J'ai bien précisé qu'il ne s'agit pas du loup-garou des contes. Vous savez qu'il s'agit d'une légende, je ne vois pas pourquoi vous êtes offusqué.

Il n'est rien d'un stéréotype visant à dénigrer un peuple ou sa race. Quand on parle de loup-garou en Haiti, personne ne pense à un être humain métamorphosé. Chez nous, le loup-garou mangeur d'enfants réfère à l'ogre aussi. Au fil du temps, le lycanthrope a pris un sens local plus fort; lougarou décrit une personne méchante, sans coeur, un sacrificateur, tout individu qui a du sang sur les doigts.

Personne n'intériorise les stéréotypes. Il faut éviter de parler trop vite et de déformer la pensée des autres. Voyons.
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 5:21

Thunder a écrit:
Joel a écrit:
Sou pwen sa a mwen te li yon ATIK NEW YORK TIMES ke 27% FRANSE te deklare TET yo ATE e Selman 25% di ke RELIJYON gen yon PREZANS lan VI yo.

A pa de ETAZINI ki gen DINAMIK pa li ;plis yon peyi ALEZ ;plis gen MOUN ladan yo KI pa kwe lan RELIJYON ak BONDYE ;tankou peyi ESKANDINAV yo.
MWEN lan menm KAN ak IZRAYELYEN yo ki gen youn lan pi gwo pousantaj MOUN ki pa "kwe"

Pou mwenmenm ki AYISYEN mwen gen dwa mande KI KOTE L TE YE PANDAN GOUDOUGOUDOU an!!

Joel,

Ekzistans Bondye an se te jis yon ekzanp pou m montre ke nou tout ka Charlie. Paske menm moun ki fè zak teworis sa yo poutèt karikati Mohammed, yo fè pi mal pou moun ki di ke Bondye pa ekziste, ou sinon ki sèvi Bondye yon lòt fason ki diferan de pa yo. Donk, lè mwen li k ap di ke yo pa Charlie, mwen panse ke yo pa konprann sa ki Charlie an. Charlie an se nou tout ki kwè nan divèsite. Mwen pa oblije masakre fanmi w paske w pa kwè nan Mohammed, Jesus, Danmbala, Bouda e latriye.

MESI THUNDER;

Se sa k fe mwen renmen fe ECHANJ ak ou ;menm si nou pa we bagay yo mem jan!
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 5:23

Moro,
Vous avez affaire à un ancien séminariste.
Je sais parfaitement que les préceptes religieux, catholiques, parlent d'un dieu tout-puissant et omniscient qui nous regarde et guide toutes nos actions.
Nous pouvons donc déduire, si nous n'y croyons pas, que ce dieu voit et prévoit et permet que les choses arrivent ou non.

Pour une meilleure assurance, il est secondé par la vierge qui reçoit toutes les implorations pour qu'elle intercède auprès du Tout-Puissant afin de distribuer soulagement et bénédiction.

Personellement, je ne laisse à quiconque le soin de s'occuper de ma famille.
En ce sens, je mène un combat sans répit pour que mon peuple se prenne en main et chasse les bienfaiteurs qui lui enlèvent sa créativité et son honneur.

Si vous insinuez que les malheurs qui nous accablent sont dûs à notre propre méchanceté, cela vous placera sur la même position que le pasteur Robertson.

Enfin, je n'ai aucun droit de juger et d'influencer vos croyances. Vous ētes libre de choisir. Tout comme je le suis, d'ailleurs.
Je ne crois pas non plus que satan ait quelque chose à voir dans notre destinée.
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 5:46

Tondè,
Kouman w yé?

Map presize ke tout patisipan sou sit lan kondane zak kriminèl 3 fanatik yo komèt kont jounalis Chali Ebdo. Mwen poko wè yon moun dakò ke sa te dwe fèt.
Deba ki genyen an se eske nèg pa ale twò lwen lan desizyon editoryal yo.

Tout moun vle libète deskspresyon respekte, men genyen yon liy ki separe libète ak lisans. Gen de limit ki depase desans ak respè. Ou pa gen dwa chita lan yon sal sinema pou w rele "dife lan kay la". Li te mèt Ozeta yo ta p arete w.

Mwen pa konnen si w gade desen Chali yo, genyen ki anraje e endesan vre.
Pa ekzanp Lepap ap tetelang ak Mahomè.
Epi malgre ke gen sondaj ki di ke apeprè 40 pousan franse kont Chali, demonstrasyon avèk tout pankat "je swi Chali" se yon demach zenofòb ki di ke franse pa vle minorite lakay yo ankò.
Dayè se yon mouvman ki pran pye e an Frans, e an Almay, kounyea peyi eskandinav yo.
Se yon bagay serye ke nou dwe wè.
Mwenmenm, mwen te planifye depi an Novanm pou m te ale á Paris ak madanm mwen pou biznis. Ebyen, mwen anile vwayaj saa.
Kenbe la.
Antitétanix
Star
Star
Antitétanix

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 9:09

Sasaye a écrit:
Si vous insinuez que les malheurs qui nous accablent sont dûs à notre propre méchanceté, cela vous placera sur la même position que le pasteur Robertson.

On est d'accord sur l'essentiel mais je proteste que vous me comparez presque à Pat Robertson. Je n'ai jamais été plus choqué que ça par les propos des self-entitled white supremacists. Seuls les Haïtiens qui accusent à tort Dessalines pour le "coupé tèt boulé caille" et des protestants fondamentalistes approuveraient ce fou qui dégénère.

Je m'adresse exclusivement aux Haïtiens; s'ils n'ont pas été à l'origine des malheurs de la population, ils continuent à les aggraver par leur complicité, leur indifférence et leur irresponsabilité. Nos dirigeants en ont fait assez pour que je ne ne gaspille plus mes énergies à tirer à boulets rouges sur les Français ou les Américains. Pat Robertsson pense que les blancs ont seuls le droit d'infliger la violence. Ça fait partie de la vision messianique des saccageurs américains qui vous écrasent d'abord puis font croire qu'ils vous remettent sur pied. Le problème de Pat Robertson, c'est que, malgré cent années d'occupation directe ou à peine voilée, les Américains n'ont rien fait en Haiti. Il fallait trouver un prétexte à leur échec.

Mais moi, je n'ai pas d'excuse pour les actes de nos dirigeants.
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 12:28

Allons donc MOREAU;

Beaucoup d'americains eux memes reconaissent qu'ils sont responsables de nos malheurs.
Allez lire ou entendre un NOAM CHOMSKY cite par le NEW YORK TIMES comme l'un des plus grands intellectuels americains vivants.
Point besoin de parler de la FRANCE ;regardez ce qu'ils ont laisse en AFRIQUE ;dans leurs anciennes colonies.
Les FRANCAIS ont laisse le NIGER en 1961;en 2014 d'apres les derniers chiffres pas meme 30% de la population savent lire et ecrire.

Sans ces pays ,le COUP D'ETAT de 2004 ne serait pas possible!
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 14:43

Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 15:31

Moro,
Mwen pa t konpare w ak Pat Robertson. Mwen vle di ke misye te di apeprè menm bagay. Kidonk, pa gen entansyon ofanse w. Se pa objektif mwen.

Mwen dakò ke dirijan nou yo ap jwe yon move jwèt, men yo manipile pa swadizan zanmi Ayiti yo. Alò lanpwen ekskiz pou yo.

Mwen aprann ke preske tout politisyen fè rankont anbachal avèk yon anbasad etranje pou yo pran konsiy anvan yo aji.
Evans Paul se youn, Rudy Erivo se yon lòt. Sèl lidè ki pa fè sa se aristid,
Se pou sa li pa janm fini manda l.
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Loisirs : néant

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 17:57

Sasaye wou nan manti tout politisyen ayisyen alawonnbadè gen blan kinan yo. Kanta lidè  kinan w lan Aristide blan yo
fè anpil pou li. Se pa  de kriye, mande padon lap kite le frekan. Ak gwo ponyèt blan yo kidnape lajan Teleko lage nan pat Aristide.

Answit yo flanke l nan avyon ak yon lame 20 000 komando meriken debake sou tè Desalinn

TONAS KOTE NASYONALUS BOULCHITÈ KAP REKLAME YO DE PITIT DESSALINN TE YE
Antitétanix
Star
Star
Antitétanix

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 19:43

JOEL,

Oui mais est-ce que les administrations américaines tiennent compte de ce que dit CHOMSKY?

Quand je pense que Dessalines nous avait avertis contre les blancs et aujourd'hui voici qu'une sale huppe, Pamela White, vient flâner à sa guise dans le Parlement haïtien comme dans son salon...

Tout intellectuel qui n'appuie pas la politique étrangère des États-Unis et leur implication dans la déstabilisation des autres pays est toujours perçu comme un white liberal communiste. Il faut dire que les temps ont changé. Qui l'eût cru? Hier, il était question, dans les nouvelles, de préparatifs en vue de l'installation du nouvel ambassadeur américain à la Havane. Tout se passe dans le plus grand respect. Que dire d'Haïti?

Je sais que vous ne serez pas d'accord avec moi mais, si les Français ont participé au coup d'État de 2004, ce n'est pas dans le même esprit que nos grands voisins et amis racistes. Il n'y avait que la question de réparation à la base de cette collaboration. Pour le reste, La France n'est pas omniprésente en Haiti comme vous vous alarmez.

C'est inscrit dans l'esprit des Américains: pas question de discuter d'égal à égal avec des nègres. Plusieurs Américains blancs ne savaient pas qu'Haïti était un pays de nègres, dirigé par eux-mêmes. Ils croyaient qu'on était politquement et socialement à l'image des Noirs aux États-Unis. On raconte que c'est toujours un choc visuel chaque fois que les Marines débarquent en Haiti. Et ce, depuis juillet 1915. Même des Américains noirs ignoraient qu'Haïti appartenait à des nègres. Jusqu'à nos jours, il y en a qui pensent la même chose.
Antitétanix
Star
Star
Antitétanix

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 20:25

Sasaye a écrit:
Moro,
Mwen pa t konpare w ak Pat Robertson. Mwen vle di ke misye te di apeprè menm bagay. Kidonk, pa gen entansyon ofanse w. Se pa objektif mwen.

Mwen dakò ke dirijan nou yo ap jwe yon move jwèt, men yo manipile pa swadizan zanmi Ayiti yo. Alò lanpwen ekskiz pou yo.

Mwen aprann ke preske tout politisyen fè rankont anbachal avèk yon anbasad etranje pou yo pran konsiy anvan yo aji.
Evans Paul se youn, Rudy Erivo se yon lòt. Sèl lidè ki pa fè sa se aristid,
Se pou sa li pa janm fini manda l.

Sasaye,

J'ai dit que vous me comparez presque à ce type. (lol) Ne vous faites pas. Ne vous en faites surtout pas de ceux qui omettent qu'on a voulu forcer la main à Aristide. Au premier coup d'état, on l'avait trainé à Washington devan le méprisant Bush le père. Ensuite, on a fait durer l'affaire pour bien contaminer le terrain politique. Au deuxième coup d'état, Bush le fils, lui, a pensé se débarasser une fois pour toutes de Jean Bertrand Aristide en l'expulksant en plein coeur de l'Afrique. Un geste raciste.

C'est faux! Aristide n'est jamais allé chercher le pouvoir à Washington et c'est ce qui a toujours déplu aux Américains. Comme ils ont dit pour Malcom X, Aristide avait trop de pouvoir, trop de légitimité, si je peux m'exprimer ainsi.

Cela dit, je concède qu'il a cru à un moment donné en la bonne foi des Américains mais ce n'était que partie remise. Car le terrain était déjà contaminé par la CIA, le pays était déjà infesté d'espions et de politiciens vénaux.

Avec la mobilisation des Haïtiens aux États-Unis et d'autres manifestations à venir dans l'éventualité de la candidature d'Hillary Clinton, je vais voir si les Afro-Américains voteront pour celle-ci. Mais, on ne saurait compter là-dessus puisque nombre d'entre eux la préféraient à Obama.
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 20:52

Moro,
Mèsi pou konpreyansyon w. Nou dakò sou plizyè pwen. Mwen pap enkyete m sito ak nèg demeplè. Li pap janm konprann ke rezon Klinton ak cia defèt koudeta 91 lan se paske yo te pè ke Laflorid ta p anvayi nèt ak ayisyen ki te pran kanntè pou sove anba militè brital sanmanman ke yomenm te mete.
Yo te vin wont lè yo wè milye inosan tap mouri anba zam lame ak Fraph.

Olye nèg vin jebede, yo te dwe wè ke tè Desalin nan te kouvri ak san patriyot nasyonalis.

Klinton ak cia te lage yon po kann ak tout foumi, paske yo te kwè lè Aristid tounen, yo ta pral mennen l. Yo pat prevwa ke Aristid ta p gen grenn pou l kraze lame dAyiti ki te sou zòd yo.
Nou wè ke jiskounyea Klinton ap souse zo Ayiti.
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptySam 24 Jan 2015 - 21:16

SASAYE;

Yo pa t wont ke LAME ak FRAP t ap touye MOUN.Pwoblem yo te genyen se ke DIZEN DE MILYE AYISYEN OZETAZINI t ap fe BRI ak sa.
Depi 1993 NOAM CHOMSKY te konn ale lan TELEVIZYON pou l di ke se CIA ki te fome FRAP e pouki sa.CHOMSKY te di sa plizye fwa sou PACIFICA RADIO e ak DEMOCRACY NOW.
Pou bann DEMEPLE ki ap BRAYE pou yo di ke se ARISTID ki te mennen TWOUP MERIKEN yo ;CHOMSKY di ke yo te mete ARISTID devan sa yo rele yon HOBSON CHOICE.
Ou swa yo te mennen l tounen ou byen yo t ap kontinye demantelman OGANIZASYON POPILE yo ;se sa yo te bezwen fe.
ENBESIL ki kontinye ap di ke ARISTID pa t dwe kite AMERIKEN yo mennen l tounen ;li pa t gen chwa sa a.
Si l te rete ;se pa t 3 a 5 MIL PATIZAN l yo ki t ap mouri se t ap omwens 30 MIL.

E MOUN ki t ap pale de LIT AME yo ;bliye sa.PREMYE ANGAJMAN ke PATRIYOT yo t ap fe kont LAME DAYITI ,ETAZINI t ap ranfose LAME an.
Yo te fe sa lan SALVADOR ak GUATEMALA.
Lan SALVADOR sa te kote 75 MIL MO ak yon popilasyon ki mwatye pa AYITI an ;GUATEMALA menm se te 250 MIL ak yon GE SIVIL ki te dire preske 40 AN.
Lan LIV JEB SPRAGUE lan ,li di ke CIA te apwoche PATIZAN ARISTID ann AYITI pou te pwovoke yo lan yon LIT AME.Si yo te fe sa ,ARISTID pa t ap tounen e LAME DAYITI t ap kontinye kraze ZO moun ann AYITI jis jounen Jodi an .
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyDim 25 Jan 2015 - 20:41

Joel got a point there; can't deny it. Truth speaks the truth.

Dernière édition par K H L le Jeu 29 Jan 2015 - 19:03, édité 1 fois
Thunder
Super Star
Super Star
Thunder

Masculin
Loisirs : Target Practice, Sports Cars, Konpa...

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le gardien

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyMar 27 Jan 2015 - 14:17

Joel a écrit:
Thunder a écrit:
Joel a écrit:

Joel,

MESI THUNDER;

Se sa k fe mwen renmen fe ECHANJ ak ou ;menm si nou pa we bagay yo mem jan!

Se yon bagay ki mityèl.
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyMar 27 Jan 2015 - 17:33

Thunder a écrit:
Sasaye a écrit:

Tondè,
Kouman w yé?

Map presize ke tout patisipan sou sit lan kondane zak kriminèl 3 fanatik yo komèt kont jounalis Chali Ebdo. Mwen poko wè yon moun dakò ke sa te dwe fèt.
Deba ki genyen an se eske nèg pa ale twò lwen lan desizyon editoryal yo.

Ki kote tout moun sou sit sa kondane zak kriminèl, se nenpot kwa. Tonas sispann fè amalgam, nou kont, nou kondanen  CHARLIE se osi tout jounalis sayo  nou rekonèt kondanasyon pa gen okenn konsiderasyon asasina lach sa.

An plis 3 asasen sayo kontinye zak makab, yo asasine 3 sitwayen jwif ki pa gen anyen arevwa.

Nou kanpe sou pretèsk kilti, respè tradisyon se anko alibi, rezon nou flanke 3 asasen , kontrèman pretansyon nou kondane yo

Se anko yon sipo pou 3 asasen sayo kontrèman nou kondanen yo. Pa gen bagay sa
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyMar 27 Jan 2015 - 19:22

Bon Riko,
Malgre ke pa gen enpòtans lan divagasyon w yo, mwen bouke ak nyezri w yo.

Pou sipote sa w mete lan dènye pòs lan, mwen defye w pou w di kilês ki apwouve masak kont jounalis Chali Ebdo yo. Montre lan ki tèks mwenmenm oubye lòt di yo dakò ak krim sayo.

Mwen konnen lè w kwense, ou pa reponn. Men fwa saa se pou w repon.
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyMar 27 Jan 2015 - 22:06

Sasaye a écrit:

Bon Riko,
Malgre ke pa gen enpòtans lan divagasyon w yo, mwen bouke ak nyezri w yo.

Pou sipote sa w mete lan dènye pòs lan, mwen defye w pou w di kilês ki apwouve masak kont jounalis Chali Ebdo yo. Montre lan ki tèks mwenmenm oubye lòt di yo dakò ak krim sayo.

Mwen konnen lè w kwense, ou pa reponn. Men fwa saa se pou w repon.

Si se pou defann dwa de parol , dwa lavi, mwen fenk komanse sa w rele nyezri. Mwen konnen w se yon patisipan ki pa gen tolerans. Antouka mwen prefere modèl sosyete kote w fè pwogrè wap layite la olye Mwayen Oriyan nap fè apolji pou kilti ak relijyon yo.

Wi Sasaye mwen ta prefere yon bann ak pakèt Charlie nan sosyete kinan m, lan olye olye se kilti ki pa gen respè pou lavi ak dwa moun. Lè se touye moun, arestasyon abitrè ou byen se entolerans kale fanm, touye fanm pou bouzen, estwopye ou byen koupe  men pou volo e latriye.

Non Sasaye, rico pap vle pran modèl jan de sosyete konsa pou kritike, mete o ban dè zagize Charlie kap lite pou libète ak dwa parol sosyete l la garanti.

Sasaye pafwa mwen nostaljik, mwen raple m jenn gason koman zafè kite peyi m pou viv nan peyi etranje. Se te yon bagay penib ak mwayen fanmy mwen te mete an plas. Rejim teroris sou pouvwa a lepok  raple m 3 belijeran ki touye  11 jounalis sayo answit 4 sivil sayo nou sanble bliye.

Pou ki rezon jan zanmi w eksplike reyaksyon teroris sayo yo se pou enpètinans, pase nan tenten kilti ak relijyon yo.  Koman nou fè ap twouve eksplikasyon konsa. Sasaye pa gen diferans ak lanmo zanmi m yo pou rezon politik kite nan laj 17,19, 20 lane pa plis. Tou 2 ka sayo se vyolans gratwit.

SA VINN CHECHE M NAN TOUT TRIP MWEN, NAN ZANTRAY MWEN, YO PA DWE TOUYE MOUN OSI GRATWITMAN.NOU PASE TOUT DWA SOU SA NAN TWOUVE EKSPLIKASYON 2 KILTI . 

Mwen te vle kwè map viv, nan yon sosyete ki garanti m tout libète dekspresyon , non bayonen m. Pou mwen Charlie se  youn
nan zouti dwa de parol malgre tout sa yo kap repwoche l,  pito li egziste, lap denonse menm  pase an derizyon. Eske w te raple jan w te kanpe an kwa kont ti smile sou forom lan ki pa gen anyen de mal.    

Alos se pase nan rout pa bwa, tonbe sou do selman Charlie selon nou ki pa nan plas li, san vreman, kleman sanksyone 
 zak teroris ki koze lanmo plis ke 11 jounalis e 4 jwif franse   gratwiman.
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyMar 27 Jan 2015 - 22:42

Ebyen Riko, map mande m si se ekspre w fè oubyen w pa konprann sak ap pase.
Eske se movèz fwa oubyen iyorans.?

Sa w dekri laa pa reyalite. Ale gade tout desen Chali yo pou w wè.

Louvri je w byen, gade!
Mwen kondane zak kriminèl 3 fanatik sayo fè kont jounalis Chali Ebdo.
Eske w konprann saa?

Men onon libète pawòl ak ekspresyon ou pakab ap di mpa gendwa pa dakò ak desen Chali yo.

De ki sosyete wap pale? Lafrans arete yon komedyen paske li di sa tou epi li site mon Koulibaly. Alò se respekte libète ekspresyon?

Nou tout twomatize pa diktati ki oblije nou kite peyi, fanmi, zanmi.
Soufrans ou pa plis pase soufrans pa m oubyen pa lòt konpatriyòt.
Se pou w konnen ke pandan nèg ap bati yon ekzistans lan peyi etranje
nou oblije ajiste, akomode, men nou pa toujou byenvini e paske nou jwen kèk senpati pami zenofòb, sa pa yon rezon pou bliye kilès nou ye. Paske zòt pap janm bliye menmsi yap griyen dan ba wou. Kidonk, pandan mwen apresye ke m jwen hon kote pou refijye kont represyon lakay, tou sa pou m fè, se konpòte m an sitwayen onorab, respektab e onèt ki kontribye ak travay, edikasyon epi paye taks, pou peyi ki resevwa m nan avanse lan jan pa l.
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyMer 28 Jan 2015 - 13:54

Mwen pap di w fè eksprè eske se yon nasyonalis bone, yon anti franse , ak sansiblite pou resotisan Mwayen Oriyan.  

Mwen pap defann Franse osi byen Meriken ou anko Kanadyen. Mwen senpleman an amoni ak sistèm demokratik yo pa foseman echèl de valè yo.

Se yon sakrilèj pou wou desen Charlie yo, se non pou rico, denonse relijyon katolik , pase nan rizib mizilman, pase nan tenten gouvenan yo se pri pou konsanti pou mezire la tolerans nan sistèm demokratik yo.

Mwen deja di sou forom sa kom ansyen elèv FIC dobedyans katolik te gen anpil abi pou yon CHARLIE te rale zorey yo. Non se tou pwisan kite fè sayo vle, jan yo vle se saki eksplike  koman yo foje yon ti kote nan kilti lakay nou.

Menm manman m lè mwen pale enjistis frè yo, se te pitit fèmen bouch, respèkte lotorite. Papa m ki te plis dyaloge an pwofondè te ede m anpil pou konprann konplisite nan kilti nou pou evite konfronte relijye yo.

Non Sasaye mwen pa frile tankou w pou ti desen CHARLIE yo. DAYÈ MENM AN FRANS YO GEN LIMIT YO SA PA DERANJE OGANIZASYON OSI BEN GOUVENMAN, DIRIJAN POLITIK. 

Non pwoblèm kinan w se rektitid ki kwè nyezri CHARLIE  se yon krim . Non akomode w  depi an 1789 o debi  REVOLISYON FRANSÈZ JOURNAL SATIRIK AP LAYITE YO NAN SISTÈM LAN.

Kanada, Etazini ak lot pa non plis epagne. Se vre lakay se pa nan kilti nou , konprann ki rezon, konprann o peyi kote te toujou gen diktakti, kap fè eksperyans demokratik. Gen moun tankou w ki anko frile, se zafè manke respè, o pwen sou yon ti forom wap itilize zanmitay, relasyon amikal ak politik pou retire ti smile .
Joel
Super Star
Super Star

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 EmptyMer 28 Jan 2015 - 14:33

M ap fe NEG sonje ki sa ki te pase an FRANS ,ki sa FWON NASYONAL ki ap eksplwate bagay CHALI an te fe.
An 1987 te gen yon FIM ki te rele "THE LAST TEMPTATION OF CHRIST" ,yon FIM GRAN SINEYAS AMERIKEN an ki rele MARTIN SCORCESE.

MARTIN SCORCESE se yon ITALYEN KATOLIK men miyse pa t vale zafe SENTETE JEZIKRI yon MOUN ki pa ka fe anyen MAL ;yon MOUN ki pa t tankou lot MOUN.

Lan FIM lan misye imajine MARI MADLEN kom MENAJ JEZI e li regret li pral mouri pou kite MANMZEL.

Yo t ap montre FIM lan an FRANS e FWON NASYONAL te mande anraje.Yo te fe "picket line devan anpil SINEMA ;lan youn lan SINEMA yo ;yo te lage yon BONB ENSANDYE ki te fe anpil dega ,te gen 13 MOUN ki te blese e boule GRAVMAN GRAV e se te MIRAK pa t gen plis DEGA!

TONNE!!!!!!!!!!!!!!!!
Kile NEG ap sispann ranse e ap pran BATAY san BATON?

ISLAM se yon relijyon ki gen preske 1,5 MILYA FIDEL ;se yon RELIJYON ki te fonde kont EKSE RELIJYON KATOLIK ,byen anvan ke te vin gen RELIJYON PWOTESTAN.
Se pa lan ISLAM ki gen "crazy" selman!
Ann EWOP tout sa yo te rele "progrom" yo se te lan non relijyon e ou ka menm di se la mouvman Nazi an orijine ,byen ke preske tout "leadership" NAZI an pa relijye.

E pinga NEG ap vin joure.Mwen fatige ak RANS yo an!
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali   Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali - Page 3 Empty

Je ne suis pas Charlie/ Mwen pa Chali
Page 3 sur 4Aller à la page : Précédent  1, 2, 3, 4  Suivant