Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
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 Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.

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MessageSujet: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. EmptyMer 6 Mai 2015 - 3:40


Haïti - Culture : Ady Jean-Gardy reçoit le «Grand Prix International d’histoire»
05/05/2015 13:17:10


Haïti - Culture : Ady Jean-Gardy reçoit le «Grand Prix International d’histoire» Le weekend dernier, dans le cadre du 47e Concours annuel réservé à des enquêtes historiques approfondies non encore dévoilées, l'historien haïtien Ady Jean-Gardy, journaliste de carrière et ancien Ministre des communication (2012-2013) s’est vu décerné à Bordeau (France) par L'Association Culturelle Internationale « Arts et Lettres de France », le « Grand Prix International d’histoire » pour son ouvrage « Histoires des Indiens Arawaks d’Haïti ».

Le jury de l’Association Culturelle Internationale, estime que cet document de 500 pages, projette un éclairage nouveau sur la vie des indiens Arawaks d’Haïti et renseigne sur les luttes des autochtones de l'île d’Haïti au cours de la période coloniale espagnole jusqu'à 1550.

Cette recherche remonte à l'empire de la Mésopotamie, aux temps de l’Égypte ancienne et l'arrivée des premiers Arawaks venus de cette région 1,500 ans avant J.C., aux côtés des peuples Caraïs qui ont pris possession de l'Amazonie et de la région dite des Caraïbes en même temps. Ce livre raconte également l'instauration des premiers Caciquats de notre pays.

On y découvre les ancêtres d'Anacaona et de son frère Bohéchio, qui en son temps contrôlait toute l'ile d'Hispaniola, à partir de Kenscoff. Les Incas et les Arawaks qui partageaient les mêmes visions du monde sont présentés dans cette recherche, avec un nombre infini de détails historiques, les rapprochant d'autres peuples de la région, tels que les Ciguayens de la Guadeloupe ou les Ciboneys venus de la Floride.

Enfin dans cet ouvrage, Ady Jean-Gardy, met en valeur la guérilla indienne contre l'esclavage, la barbarie, et la défense des droits de l'homme. Des chapitres entiers sont consacrés à toute une chaine de révolutionnaires indiens qui se sont succédés durant la guerre contre l'Espagne, tels que : Caonabo Manicatex, Guarionex, la rebelle Inês de Cayacoa et son assistante Cambanama, Bohéchio, la reine Anacaona, Guarocuya, Cotubanama, Hattuey Yaguana assisté de son épouse Aramoca, Gwa-Amanex, Galvanex et enfin le Cacique Henry Gwakimina.

Le jury du Concours s'est déclaré « impressionné » par l’ouvrage d’Ady Jean-Gardy, qu’il s ont qualifié de document scientifique d'une grande portée.

Le Lauréat recevra son Prix en présence d'écrivains du monde entier et de l'Académie française en juin prochain à Angoulême.
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Sasaye
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MessageSujet: Re: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. EmptyMer 6 Mai 2015 - 3:45


Saa se pa yon jwèt nou rele frankofou.
Se yon gwo travay istorik ki pa gen anyen pou wè ak Lafrans.
Se 500 paj yon liv istwa ki kapab sèvi kòm referans pou tout pèp e sitou pou timoun lekòl ann Ayiti.
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Joel
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MessageSujet: Re: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. EmptyMer 6 Mai 2015 - 6:54

Mwen ta renmen li liv sa a pou m we ki referans ISTORIK misye bay

Prezans PREMYE NASYON yo lan AMERIK lan pi PWOZAYIK.
AKEYOLOG,,ANTROPOLOG ak lot ESPESYALIS atribye l ak KOLONIZASYON TE an ki komanse depi LAFRIK kote PREMYE MOUN te evolye.
Yo di ke ENDYEN yo rive lan AMERIK lan de AZI pa vwa sa nou rele SIBERI an ,sa gen anviwon 40 MIL an.
Tou senpman yo paka date PREZANS yo anvan 40 MIL AN.

Yo di ke ARAWAK yo ak lot yo se lan KONTINAN AMERIK lan yo soti.Yo trase prezans yo lan MEKSIK ki tou pre an a plis ke 4000 AN.
Se konsa kolonizasyon fet .Se rarman ke yo fe 3 4 MIL KILOMET ou plis pa lan ME lan tan ANSYEN yo, le y ap chache RESOUS.
Mwen pa di sa misye di an se pa VRE ;men mwen ta renmen we sou ki sa misye baze l.
Si l ta ka pwouve sa ,misye t ap yon "STAR" ENTENASYONAL:

Cette recherche remonte à l'empire de la Mésopotamie, aux temps de l’Égypte ancienne et l'arrivée des premiers Arawaks venus de cette région 1,500 ans avant J.C., aux côtés des peuples Caraïs qui ont pris possession de l'Amazonie et de la région dite des Caraïbes en même temps. Ce livre raconte également l'instauration des premiers Caciquats de notre pays.
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MessageSujet: Re: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. EmptyMer 6 Mai 2015 - 8:47

se pa pase yon moun ekri yon liv an franse ki fè l se yon francofou. francofou a se yon alyene ki meprise lang li , kilti li relijyon li pou l ap voye monte yon lang ,yon kilti ki pa pa l.

nanpwen moun ki meprise ou rayi yon ayisyen  ki reyalise yon bon travay syantifik ou literè an franseu non. Nou kritike ti neg kap mande pou yo rantre nan senak blan franseu. Neg kap pale de la" france genereuse" paske franseuu te ba yo yon ti bous pou yo tal etidye a La Sorbonne ki fè yo bliye konbyen tan franseuu te mete gran gran paran yo nan esklavaj e menm apre nou goumen pou retire chenn esklavaj la Napoleon voye Leclerc a Rochambeau ak chyen sovaj pou retabli esklavaj ankor pandan lakay yo zentelektyel yo tap lite pou liberté, égalité et fraternite. se ipokrisi saa ki degoute nou ak franseuu yo. Yo ipokrit,rasis  e yo volè↕
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Joel
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MessageSujet: Re: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. EmptyMer 6 Mai 2015 - 10:48

Gen gwo travay ki ap fet ak "ENTELEKTEL " AYISYEN lan DYASPORA a.Mesyedam sa yo ap fe RECHECH SERYE ,san yo pa mande MOUN rekonet yo.

Youn lan POTOMITAN an se JOURNAL OF HAITIAN STUDIES lan UNIVERSITY CALIFORNIA-SANTA BARBARA.

Tankou nou ka we se "crème de la crème" INTELEKTYALITE LAN DYASPORA AYISYEN AMERIK DI NO an.
Moun tankou CLAUDINE MICHEL,MICHEL DEGRAFF,PATRICK BELLEGARDE SMITH,ROBERT FATTON elt.

MESYEDAM sa yo gen espesyalite lan ISTWA,ANTROPOLIJI ,LENGWISTIK,SOSYOLOJI elt...
Se yon veritab "THINK TANK" a LAMERIKEN.

http://www.research.ucsb.edu/cbs/publications/johs/index.html

Gen yon HAITIAN STUDIES solid lan INIVESITE MASSACHUSETS tou:

https://www.umb.edu/haitianstudies/project

Mesyedam sa yo ap fe RECHECH  SOLID sou sa nou ye,pa sa zot ta renmen nou e ,yo pa p chache "rekonesans" lan men ZOT.


Dernière édition par Joel le Mer 6 Mai 2015 - 11:20, édité 1 fois
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MessageSujet: Re: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. EmptyMer 6 Mai 2015 - 11:16

Sa merite pou nou li ILOJI ke PETER SAVASTANO ekri pou KAREN BROWN ki al jwenn ZANSET yo.

KAREN BROWN te ekri yon LIV ki te fe MOUN konnen l .KAREN BROWN se te yon FANM BLANCH ki te MANM yon PERISTIL lan BROOKLYN ki te gen alatet li yon MANBO yo te rele MANMAN LOLA.

KAREN BROWN se te yon VODOUYIZAN PASYONE ;manmzel se te yon ANTROPOLOG ki t ap anseye ANTROPOLOJI lan NEW YORK UNIVERSITY.
PETER SAVASTANO se yon MANM KOSANBA:

Remembering Karen McCarthy Brown, Vodou scholar and anthropologist

Memorial by Peter Savastano

It is with deep sadness that I inform you of the death of Karen McCarthy Brown on Wednesday night, March 4, 2015. She died peacefully in the extended care nursing facility where she lived for the past five years. As many of you know, Karen suffered from a serious form of dementia which rapidly took away her ability to remember, to speak or to express herself except in very minimal ways.

Read more... (click to expand/collapse)


Karen was my dear friend and mentor, and chaired my dissertation committee. She and I, along with J. Terry Todd and Eugenia Lee Hancock (also deceased), worked very closely together on the Newark Project, located at Drew University from 1994 until 2003, where Karen was Professor of the Anthropology and Sociology of Religion and Director of the Newark Project.  Karen was beloved by her students and colleagues. She was an incredible teacher and I will forever be grateful to her for accepting me as her student. Over the years, Karen and I became close friends and collaborators, most especially exploring together the richness of Haitian Vodou in the Diaspora of New Jersey and New York City. There is nothing Karen loved to do more than to dance in honor of the Lwa. I can remember with great fondness dancing with her at many a Vodou ceremony in both New Jersey and New York City, most especially at Mama Lola’s “parties” for the Lwa in Brooklyn and at Manbo Jacqueline’s “spirit parties” in Irvington, New Jersey. Karen especially loved to be in the company of the Gede Lwa, who would always beeline for her or me, whenever those randy trickster sprits would grace us with their presence and healing antics.


This past Fall Semester 2014, I taught “West African Derived Religions in the Americas” and assigned Karen’s most famous and beautiful book, Mama Lola, A Vodou Priestess in Brooklyn. It had been many years since I read the book yet reading again was like reading it for the first time. I was irresistibly drawn in by its beauty and its sensitivity to the rich healing capacity of Haitian Vodou and to Haitian culture and history, both in Haiti and in the Diaspora. I remain convinced that while Karen surely benefitted from the recognition and fame writing Mama Lola brought her, she also wrote the book out of deep love and great respect and honor for Mama Lola, Maggie, Marsha and all the members of Alourdes’ family, both biological and spiritual.

Karen was the kind of anthropologist who never claimed to have a monopoly on objective truth or to have the last word on Haitian Vodou or Haiti’s complex history and deep and rich culture. Rather, Karen always tried her best in all she wrote to be intellectually rigorous, but also emotionally honest, speaking always from the heart and with deliberately cultivated sensitivity and compassion for all those she encountered, most especially in describing what she experienced firsthand in the world of Haitian Vodou.  This was the beauty of her heart-engaged methodology. This is the methodology she taught me and all of her students. I shall forever be grateful to Karen for teaching us the important lesson of the “politics of representation”: What one writes and how it is written has serious consequences for all involved. Another lesson she taught me and all of her students is to always try to find a biographical parallel in one’s own life to the lives of those who grant you permission to study among them; in short, empathy for and identification with the lives of others, most especially for the marginalized and disenfranchised. Karen was in awe of the ability of those Haitians (and others, especially in the LGBTQ community and in communities of women) who have been designated the “other” to nevertheless find ways to spiritually, politically, socially and culturally resist domination and oppression, no matter how difficult their plight.


Karen was a friend to many of you on the KOSANBA board and she was surely a great friend and supporter of KOSANBA’s goals and objectives, the scholarly study of Haitian Vodou. I hope you will all hold her in your prayers and meditations, in whatever way you may engage in such practices.


While it is true that Karen could not speak and her memory was pretty much obliterated due to her long illness, yet whenever I would visit her one way I could reach her was to sing her Vodou songs. As I sang, she would grow silent and still from her agitation. Her eyes would lock on mine and she would start to gently rock in her wheel chair. I believe that on some very deep level, Karen was connecting with Ginen, the place where she is now, I can only hope and pray, dancing a Banda with the Gede Lwa. Let us together hold a candle of light in her honor and be grateful for her friendship, deep knowledge and love for all things Haitian and most especially for the Haitian people in Haiti and wherever in the Diaspora they may be.

Ayibobo,

Peter Savastano, Ph.D.
Associate Professor of the Anthropology of Religion, Consciousness, Sexuality & Gender
Seton Hall University
KOSANBA Board Member



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MessageSujet: Re: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. EmptyMer 6 Mai 2015 - 20:30


Se bèl temwayaj sou istwa ak relijyon Ayiti.
Omaj ke Doktè Pitè Savastano fè e pou Karen Brown e pou manbo ayisyèn yo remakab. Yon montre yon respè total pou kilti ayisyen.

Map toujou poze kestyon sayo:
Kito ekriven ayisyen janm fè de travay konsa?

Se tris ke etranje pi apresye ayitianite ke natif natal!

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Joel
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MessageSujet: Re: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. EmptyJeu 7 Mai 2015 - 7:32

Mwen sonje ,mwen te we KAREN BROWN lan youn lan "show" GERALDO RIVERA yo ,le li t ap eseye vann LIV li an "MAMA LOLA"
Li te gen MANMAN LOLA ak li.Li ta p eksplike RESPE ke manmman LOLA gen lan kominote VODOU BROOKLYN sa a .
Manman LOLA pa t pale ANGLE byen.Se te lan lanne 1970s yo si m sonje.

Mwen pa t janm we yon MOUN ki te gen yon ANTOUZYASM pou yon RELIJYON tankou KAREN BROWN.
Manmzel t ap di MOUN yo ke tout sa yo tande de RELIJYON VODOU an ;preske tout se pa vre.

GERALDO RIVERA te konprann ,paske misye te leve lan EAST HARLEM ,lan SANTERIA ,VODOU KIBEN ak POTORIKEN . an.
Kanta PETER SAVASTANO ki reklame de apatenans VODOUYIZAN li;misye se MANM KOSANBA oganizasyon VODOUYIZAN ki gen BRANCH li ann AYITI ak lan DYASPORA a.

E KAREN BROWN e SAVASTANO yo te KANZO!
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MessageSujet: Re: Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady.   Yon lòt ayisyen briye lan fimaman. Bravo Ady. Empty

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