Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
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 Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl

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MessageSujet: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyLun 14 Juil 2008 - 22:14

Rappel du premier message :

Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 DSCF0326
Ciliane, une femme-zombi qui a regagné sa demeure après son prétendu décès en 2005, selon ce qui a été rapporté à Haiti-Connexion. Les autorités ne devraient-elles pas intervenir pour investiguer ces assassinats (appelons un chat un chat) sordides apparemment courants à travers le pays?


Vérités sur les zombis
Jean Erich René

Le scandale de Ciliane, cette femme décédée en 2005 et qui a regagné ses
pénates le vendredi 11 juillet à Bande du Nord, section communale de la
commune de Cap-Haïtien, vient de relancer les débats sur les aspects
ténébreux et mortifères du vaudou. Malheureusement bon nombre de nos
compatriotes refusent d'en parler par crainte d'être ridiculisés. D'autres
les classent dans un monde purement onirique, meublé de comptes pour
satisfaire les esprits friands d'émotions fortes. Devant l'évidence des
faits il faut se découvrir. Il ne s'agit pas d'un film monté dans les
studios de Hollywood. Ciliane morte il y a 3 ans, aujourd'hui rejoint sa
famille à Fort Bourgeois, par suite du décès du Houngan bien connu à Port
Margot sous le sobriquet de Ti Boss qui l'avait gardé en captivité pour
profiter de sa force de travail avec 1000 autres esclaves clandestins
libérés par ses fils. Nous en profitons pour placer la zombification dans
son contexte historico-social et faire comprendre aux incrédules le danger
qui les entoure.



La zombification n'est pas un épiphénomène c'est-à-dire un phénomène sans
aucune importance. Elle a des retombées périphériques néfastes sur
l'économie, la société et la politique nationale. Dans le cadre de cette
analyse, à cause de l'ampleur du sujet, nous privilégions l'aspect
économique. Nous avons déjà identifié les variables qui instrumentalisent
le développement économique d'Haïti. Nous avons monté l'équation
mathématique capable d'activer notre croissance en tenant compte de des
paramètres nationaux. Après de multiples essais théoriques, les résultats
sont probants. Mais nous nous heurtons à deux contraintes majeures : le
créole et le vodou. Pour votre édification la plus complète posons la
fonction mathématique de développement d'Haïti en ciblant l'année 2006:

V (2006) = N (2004)( 1 + Y)3/ T (2004) * 1-u / (1- l ) 3 +(K+ V)
ici 3 est un exposant

La première partie fonctionne à merveille puisque nous avons pu calculer
les variations dues à la productivité du travail, le montant de l'aide
extérieure nécessaire, le taux d'épargne nationale correspondant, la
croissance éventuelle du Produit Intérieur Brut ou PIB. Nous avons résolu
avec satisfaction les contraintes relatives à l'aide extérieure, à la
productivité du travail, au taux d'épargne aussi bien que leurs effets
combinés. Mais le créole symbolisé par (K) et le vodou par (V) constituent
deux barrières infranchissables. Il faut les résoudre si on veut que Haïti
participe au concert des Nations développées du monde.


Nous avons déjà engagé un débat assez houleux sur l'importance du créole
comme langue de communication idéale pour la diffusion des concepts
scientifiques qui doivent précéder l'ère du développement économique
d'Haïti. Le vodou tel qu'il est pratiqué nous maintient encore dans les
ornières du sous-développement. La zombification qui est très active en
Haïti nous prouve que notre société est encore au stade moyenâgeux. Le cas
de Céline est typique de ces phénomènes inexpliqués et non révélés qui
rongent discrètement les assises de la société haïtienne. C'est pourquoi
nous recommandons fortement « La Nouvelle Donne » afin de sortir des
sentiers battus. Il nous faut renoncer à la Culture Griot qui prône
l'oralité et fait du Vodou une secte secrète et notre principale source de
malheur. La dimension politique du vodou n'est pas à négliger puisque
certains Présidents d'Haïti consultent les Houngans pour prendre le
pouvoir. Ti Boss a été sollicité en maintes fois par nos Hommes d'Etat. La
filiation vodou politique est une réalité nationale de tous les instants.
Pour clarifier les données de la problématique et arriver à une solution
optimale, nous vous invitons à partager les résultats de nos recherches
effectuées au cours de ma carrière d'agronome dans nos communautés rurales.
Après un constat aussi choquant nous voulons rompre le silence complice de
la Culture Griot qui a contribué à enterrer la Nation et nous militons pour
La Nouvelle Donne en dévoilant certains secrets inutiles du vodou qui à ce
point de vue ne font qu'endeuiller les familles et bloquer le développement
économique d`Haïti. Nous allons employer la pédagogie du dialogue pour vous
permettre de bien comprendre la zombification et la solutionner le cas
échéant en répondant aux questions suivantes : Qu'est-ce qu'un zombi ?
Comment les loups-garous tuent-ils leurs victimes ? Comment font-ils pour
lever un mort ? Quelle est la solution à la zombification ?



1.-Qu'est-ce qu'un zombi ?
Un zombi c'est un homme ou une femme dont le décès a été cliniquement
constaté et dont les funérailles ont eu lieu au su et au vu de tout le
monde. A la faveur de la nuit une bande de malfaiteurs nommés loups-garous,
cassent la tombe, font sortir le cercueil et lèvent le mort. Il n'y a rien
de mystique. C'est du vagabondage pur et simple. Un conteur (conducteur)
l'enveloppe dans son linceul et le conduit chez un bòkò. En l'occurrence,
Ti Boss de Port Margot qui le garde dans une maisonnette ordinairement
appelée JWAL située dans un endroit hors de la vue des passants. Ces zombis
seront loués aux cultivateurs, moyennant argent comptant, pour les travaux
de sarclage, d'arrosage etc.



2.- Comment les loups-garous tuent-ils leurs victimes ?

On évoque toutes sortes de maléfices tels que : une poupée que l'on pique
au nom de la personne avec une aiguille, envoûtement, expédition, l'envoi
d'un mort etc. que nous pouvons aisément vous expliquer dans d'autres
articles sur le vaudou. Mais le cas le plus courant c'est l'empoisonnement.
Il existe une plante en Haïti nommée : CONCOMBRE ZOMBI qui pousse avec
luxuriance c'est à dire comme une herbe folle, partout en Haïti. Sur le
plan botanique le CONCOMBRE ZOMBI dont le nom scientifique est : MOMORDICA
ELATERUM appartient à la famille des CURCUBUTACEES. Elle contient une
drogue puissante dont le principe actif est identifié sous le nom de :
ELATERINE. Selon le Docteur René Toussaint qui a fait des recherches très
poussées sur la zombification: « Le premier tour de l'opération zombi est
en effet une intoxication dont la caractéristique essentielle est qu'elle
permet d'induire un état de faiblesse tellement marqué que la victime
évolue vers l'atonie musculaire. Les muscles volontaires encore appelés
muscles de relation ou muscles de la vie sont sélectivement atteints tandis
que les muscles lisses comme les muscles participant à la mécanique
respiratoire, muscle cardiaque c'est-à-dire ceux dont la mobilisation est
indépendante de la volonté du sujet sont touchés dans une moindre
proportion. » Les battements du cœur que l'on considère comme signe de vie
sont tellement faibles qu'on ne peut pas les entendre même avec un
instrument acoustique comme le stéthoscope que possèdent nos médecins dans
nos hôpitaux sous-équipés. Au dire du Docteur René Toussaint : « Il est
presque certain que des techniques plus sophistiquées telles que :
électroencéphalographie, électrocardiographie eussent révélé des signes de
vie. » L'immobilité, la cessation des battements cardiaques, la disparition
du pouls des signes ordinaires confirment la mort apparente du sujet. Il
ne reste qu'à chanter ses funérailles. Les méchants sont très rusés.

3.- Comment font-ils pour lever un mort ?

Tous les maçons du cimetière, les gens qui baignent les morts aussi bien
que les fossoyeurs font partie du cercle des loups-garous. Les croque-morts
de nos morgues privées et de nos hôpitaux sont bien au courant. Ils peuvent
identifier aisément les victimes des loups-garous mais ils observent
scrupuleusement la loi du silence sous peine de mourir à leur tour.


Les maçons du cimetière ordinairement brassent un mortier maigre
c'est-à-dire avec très peu de ciment. Le soir venu il est aisé de passer
une truelle pour enlever les blocs qui avaient fermé la cave. Ils retirent
le cercueil en l'inclinant la tête en bas afin de faire affluer le sang
dans la tête du faux mort et irriguer à nouveau son cerveau. On enlève le
mort du cercueil, on lui fait ingurgiter une potion faite de feuilles de
concombre zombi trempées dans du clairin. On peut aussi parfumé le mort
avec des feuilles de concombre zombi que l'on fait brûler. La fumée que
respire le mort le remet en vie. Ensuite on frotte ses membres qui sont
ankylosés c'est-à-dire après une journée passé dans le cercueil, il souffre
de crampe. Donc on est obligé de masser ses membres en les frictionnant.



Le mort apparent une fois réveillé de sa léthargie, on lui fait prendre un
bain d'eau froide pour retaper ses sens. On lui administre de violents
coups de fouet, non par méchanceté, mais pour réveiller son système
périphérique et réactiver ses muscles afin qu'il puisse marcher et se rende
chez le Houngan, sous l'ordre du condeur (conducteur). Ordinairement avec
une bande de tissu on lui serre les mâchoires afin de l'empêcher de crier.
On enveloppe son corps avec un drap blanc pour empêcher aux couche-tard de
le reconnaître. On passe une corde à sa taille pour mieux ajuster le drap
afin de ne pas entraver sa marche. Le condeur tient l'autre bout de la
corde. On attache ses deux bras en arrière ou bien encore ces deux pouces
en avant afin de le déséquilibrer au cas où il tente de prendre la fuite.
Avec les poings ou les pouces liés,il va tomber et devient facile à
rattraper.



4.- Quelle est la solution à la zombification ?

La diffusion de la connaissance transcendantale via Internet et d'autres
moyens de communication est la méthode idéale pour combattre la
zombification, ce fléau bi séculaire qui ronge la société haïtienne. Nous
sommes victimes à la fois de la misère, de l'ignorance, de la jalousie, de
la haine, de la méchanceté de nos compatriotes et de la démission de l'Etat
haïtien. Nos prêtres et nos pasteurs au lieu d'essayer d'analyser le
problème afin de trouver une solution appropriée préfèrent déchouquer leurs
hounfors. Pourtant le mal est inscrit dans la mentalité de nos
compatriotes. Les protestants parlent de satan qu'il faut combattre avec la
prière. Les Catholiques invoquent aussi St Michel Archange. Il n'y a pas de
prière dans la bible contre les vagabonds mais contre les esprits malins.
Jésus lui-même nous a donné l'exemple en prenant son bâton pour chasser les
vendeurs du temple. Il n'avait pas prié son Père ! Donc pour combattre les
malfaiteurs il faut bien connaître leurs trucs et les neutraliser par la
ruse et la force.



Outre les fruits du Concombre Zombi que les loups-garous utilisent pour
tuer les gens il y a encore les fleurs de la Digitale et les arêtes d'un
poisson qu'on appelle FROUFROU. Ils ont aussi comme principe actif :
L'ELATERINE. Le Docteur René Toussaint cite aussi la daturine, un
alcaloïde puissant que renferment les graines de la Stramonine dont le nom
scientifique est le Datura Stramonium appartenant à la famille des
solanacées. La CHIMIE nous livre un produit efficace pour neutraliser ce
poison : PILOCARPIL, en vente ordinairement dans toutes les pharmacies sous
forme de goutte et de piqûre. On peut facilement identifier les morts
apparentes en observant les yeux de la victime qui deviennent vitreux comme
les rats empoisonnés. On lui met 3 gouttes de PILOCARPIL dans chaque œil ou
bien on lui fait une injection. On va assister à sa réactivation cardiaque.
Tout de suite après il faut déménager parce que la victime est vulnérable
dans son milieu de vie. Il y a quelqu'un de son entourage qui lui a
administré la potion à son insu. Il ou elle peut recommencer à tout moment.
Le contact est indispensable mais il y a d'autres méthodes plus
sophistiquées.



A cette phase des débats vous me classez carrément dans le cercle des loups
garous puisque je connais leurs secrets ? Non, je ne suis pas haussé
c'est-à-dire initié. J'étais choqué, dès mon jeune âge par la mort suspecte
de certaines personnes qui me sont proches jusqu'au jour où j'ai failli
tomber d'une crise cardiaque, en apercevant dans un champs de café que
j'inspectais dans le Nord d'Haïti, l'un de mes anciens professeurs de
mathématiques mort il y a 10 ans dans des conditions suspectes, pour avoir
ravi dit-on la femme d'un ami. Et le cocu s'est vengé ! A ma vue il devient
songeur. Je me suis vite retiré pour ne pas attirer l'attention de son
propriétaire. Dès lors j'étais convaincu que la zombification est une
réalité nationale. Nous devons épurer le vodou de ses gangues pour amorcer
le développement économique d'Haïti. Le vodou est une contrainte majeure
dans la fonction de développement économique d'Haïti. Tant et aussi
longtemps qu'on n'arrive pas à résoudre la problématique du vaudou
scientifiquement, Haïti demeurera un pays économiquement atrophié.


Au cours de mes pérégrinations dans nos communautés rurales, comme
Agronome de terrain, je me suis mis à l'école de certains acteurs du vodou
tant à Jérémie, à Jean Rabel dans le Nord'Ouest qu'aux Gonaives dans
l'Artibonite et ses environs. Ils m'ont livré certains secrets moyennant
certaines gratifications. Par bovarysme culturel nous nous penchons sur les
sociétés européennes et américaines tandis que nous sommes victimes de la
réalité nationale à cause de notre ignorance. Sans une épuration et une
réglementation des pratiques du vodou, il n'y aura pas de développement
économique d'Haïti. Ciliane n'est pas le dernier zombi. Ti Boss n'est pas
le seul Houngan qui possède des zombis pour tirer ses rentes. Il en existe
des milliers sur le territoire national. La parole est à Max Beauvoir
récemment sacré Chef Suprême du Vodou et aux dirigeants politiques
haïtiens.

A QUOI CELA SERT D'ACCUMULER AUTANT DE CONNAISSANCES ET DE RICHESSES AU
COURS D'UNE VIE QUE NOUS ALLONS BIENTOT LAISSER SI NOUS NE POUVONS PAS
AIDER NOS FRERES ET NOS SOEURS QUI SOUFFRENT.

Jean Erich René
Ottawa le 13 Juillet 2008

Réf : « De la mort à la vie. » Essai sur le phénomène de la Zombification
en Haïti, Docteur René Toussaint,(Edition IFE , Toronto 1993)
ISBN : 0-9698818-0-0
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 19 Juil 2008 - 18:46

Marc, wou wè sa’m t’ap di’w la ? Gason Okap yo cho, gade diferans lan ant Malis e Sasaye. Sasaye galantman ofri pou’l ede’m, Malis li menm se lan djakout li sòti pou’l foure’m.

lol!

Fenomèn sa yo, se sentòm yon leta demisyonè, yon leta an fayit. Lan tout peyi serye, se job leta pou kontrole yon serie de bagay, tankou nesans, edikasyon, sante ak lanmo tout individi lan peyi e pou reglemante ki jan y’ap, kote y’ap viv. Sa se bagay ki pi sen plan e y opa ka fè’l.


Y opa konn konbyen moun vre k’ap vi lan peyi a, lè yo di’w 8 milyon an, se yon estimasyon. Toujou gen anpil moun lan provens yo, lan bidonvil yo tou, ki pa gen yon akdenesans, ki pa gen yon kat didantite ak yon adrès legal, e lè yo mouri yo pa’p genyen yon akdedesè tou. Poukisa? paske se swap a gen yon biwo leta kote yo ye a, e lè gen youn, moun lan pa gen kòb pou peye pou papye sa yo, ki te dwe gratis ti cheri. Menm kounye aprè ke gouvènman Latortue a te bay kat elektoral, ki sèvi kom kat didantite tou a, lan premye faz eleksyon malatchong li a, kounye a si wou pa te gen youn déjà, se pou peye pou gen youn.

Lan yon siyasyon konsa, li tou nòrmal pou Ti Boss gen 1000 zonbi lan esklavaj, san okenn moun ka mande’l de ki prevyen. Se nòrmal pou gen ti moun ki lan lari, kip a ale lekol, e kil an esklavaj kom restavek. Moun sa y opa eksiste pou leta ayisyen, alòs li pa bezwen ba yo okenn sèvis.

Lapolis, te gen dwa ale kote Ti Boss, e mande’l ki moun sa yo k’ap travay pou wou a, e li te ka reponn yo se de twa fanmi’m ki pa byen la tèt ke mwen bay yon ti travay. Ki prèv yo genyen se pa vre, lè pa gen akdenesans, pa gen akdedesè, e moun y opa gen okenn kat didantite. Ki rekou lapolis ak lajistis genyen lan yon ka konsa.

An konklisyon, leta ayisyen bezwen yon epirasyon e restriktirasyon, epwi w’ap wè tout bagay pral tonbe lan plas yo. Tout vye mès sa yo ap disparèt. Nouvo pm lan fè yon bon analyz lan sans sa, mwen swete li jwen grenn pou’l mete anba jipon’l pou fè travay ki merite fèt la. Si li pa kabab, ke li retire kò’l tout dousman, peyi a va genyen’l rekonesans.

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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 19 Juil 2008 - 20:04

Ana

mwen pa vle mete w nan djakout mwen selman mwen vle pou rete youn fanm korek ki genyen self esteem ki pap janm sa moun save rele youn "femme jardin." se pa bouch la selman mwen renmen ;mwen renmen servo a tou.Paske bagay bel san zodè ya pa a la mod ankò.Se pa selman petal rose la mwen renmen mwen renmen youn rose ki genyen bon odè tou.pou lè m santi li ;li kite youn odè inoubliyab nan nen mwen. selman moun ki genyen lespri krochi piga nou vinn mete vye paowl nan bouch mwen non.

"An konklisyon, leta ayisyen bezwen yon epirasyon e restriktirasyon, epwi w’ap wè tout bagay pral tonbe lan plas yo"Anacreole

mwen renmen fraz saa men ki jan ou menm ou wè restriktirasyon saa ke ni mwen ni wou kwè ki esantyel pou redrese bato saa ki ap koule a pic la.?
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 19 Juil 2008 - 21:13

Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 1-74 Malice kote w prale ak tout 6.... sayo. Ti yason pa kite Leyons met men sou wou.

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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 19 Juil 2008 - 21:29

Rico

Ou di youn non la ki fè m kwè ke gen lè ou konnen ke Ana pa san met.Alò fok mwen pran prekotyon pou Leyons pa mete men sou mwen.Mon chè Leyons a padone mwen paske joumou pa janm donnnen kalbass.(Lol)
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 19 Juil 2008 - 22:14

Kòm wou mande sa mwen panse m’ap pataje lide’m ave’w. Mwen pa yon ekspè lan politik, mwen itilize bon sans mwen, e mwen baze lide’m yo, sou obsèvasyon mwen fè lan lòt peyi ke mwen visite, mwen wè k’ap mache byen.

Ebyen, Epirasyon, restriktirasyon e m’ap ajoute re-òganisasyon leta ayisyen an, koumanse tou dabò sou nesesite pou peyi gen yon lot konstitisyon ki pli aproprie a peyi a.

Dezièmman, retire plas prezidan oubyen premye minis lan, e elimine sena andedan paleman. Aprè, redefini wòl tout moun lan gouvènman an.

Si mwen te gen dizon pa’m lan sa, mwen t’ap favorize yon leta ou gouvènman ki striktire yon jan kote strikti ki pi ba, se li ki rasanble ak lot strikti lan menm nivo ak li, pou vinn fè strikti ki vinn aprè li a. Pa eksanp, tout casek lan yon depatman, dwe rankontre pou fome konsey depatmantal, e konsey depatmantal tout 10 depatman yo t’ap rankontre pou vinn fòme paleman. Tout moun t’ap jouche « per diem », wou pa presante lan yon reyinyon, wou p’ap touche pou jou sa. Konsa, represantan yo localite t’ap ranpli fonksyon li lan casek la, lan konsey depatmantal la e lan paleman sou yon sel lajan.

Tankou olye, yo gen yon anbasadè lan chak peyi an Ewòp, you te ka gen youn pou tout Lewop, ak yon konsila lan peyi ki gen nonm ayisyen inpòtan. Menm bagay, pou Lafrik, Lazi, Amerik santral, Amerik di sid, Karayib la. Ak 6 anbasad sa yo, wou we konbyen lòt pòs anbasadè wou gentan elimine. Lè sa ak 4 lòt pòs anbasadè pou Etazini, Kanada, Dominikani, Lafrans, kote nou gen anpil interè, nou t’ap kouvri tout lemond antye.

Ministè yo dwe konbine, nou pa bezwen tout minis sa yo. Lajistis ak lapolis dwe restiktire. Polis jidisyè a te dwe sou kontwol depatman jistis e polis chak komin yo te dwe sou kontwol meri komin lan. Depatman interyè te dwe gen sèvis intelijans ki ap opere lan peyi e lan lot peyi ki kont interè nou. Fèt pou te genyen yon jandamrie pou siveye frontye, espas maritim ak ayeryen peyi a, e proteje edifis leta, e ede popilasyon lan yo ka desas.

Lè nou gentan n’a fè yon rale plis sou pwen say o. Pou kounye a, bonn nwi.
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Rodlam Sans Malice
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 19 Juil 2008 - 22:22

ma chè mwen li teks ou a tankou se mwen ki ta ekri li eksepte sou kestyon casek e asanble depatmental yo.mwen pa konen si w panse menm jan ak mwen nou pa beswen kreye youn lot antite ki rele asanble depatmental se magistra kominal chak depatman ki te pou fome asanble depatmental la.Zafè divise youn ti peyi de 27750 km2 an 10 depatman pou genyen 30 senatè ak 140 depite sa se youn non sans.Bonn nwi a demen.
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Marc-Henry
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Le pasteur Docteur Jean Fils-Aimé vient de publier un deuxième ouvrage sur le vodou. Dans ce livre, il semble que l'auteur a tenté de présenter les loas sur une autre facette. Je pense que c'est un livre à lire.

Je vais surement l'acheter.
A suivre!

Les loas- Guinen ou petro! Guinen pour Joel , bien sûr! Petro Pour KarlX..lol

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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyMer 23 Juil 2008 - 14:44

Lwa Guinen ou Petro se menmman parèyman.Yo pa gen okenn pouvwa ,menm jan Sen Legliz Katolik yo pa gen okenn pouvwa tou.
Tout bagay ou konn kritike yo Marc ,tankou sa w rele Zobop yo se te yon jan wi ,pou zansèt yo te transmèt ,kilti yo ,jan yo te konn viv ann Afrik.

Gade "pyès " sa a.Se rechèch yon espesyalis lan kilti Afrken lan Karayib lan fè.
Misye al Kiba fè rechèch,li jwenn yon "bann sosyete" ki rele ABAKWA.Misye lan sa moun yo di l apre li vin inisye lan "bann sosyete" sa a ki di misye ekzakteman kote yo sòti e imajine w se depi 1762 wi yo te koumanse rive lan Kiba kòm esklav.

Misye al lan zòn Afrik sa a vre e li jwenn menm sòt de sosyete sa yo.E bagay ki pi rèd Kiben yo konsève rityèl yo ,tandis ke sa ann Afrik yo kontinye pèdi.
Misye fè Afriken yo ak Kiben yo rankontre lan vil Paris e yo danse menm dans yo.
Afriken yo sezi.
Menm lang YORUBA a Kiben yo konsève.Bgay ki pi dwòl ,Nijeryen yo di se Kiben yo ki bayo fyète nan kilti yo.
Se yon bagay ekstrawòdinè wi Marc ,kote yon pèp edike tankou Kiben yo ,gen fyète nan kilti yo ,tankou noumenm Ayisyen nou kite yon bann malpwòpte ap di nou ke kilti nou se bagay dyab!

http://www.afrocubaweb.com/abakwa/levistrauss.htm
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyMer 23 Juil 2008 - 15:23

Jowèl,
Pou ranfose sa w di laa. Genyen yon eksperyans menmjan ki te fèt sou vodou ayisyen.
Mwen sonje gen trè lontan de sa, mwen ta p viv Monreyal, lè m te li yon dokiman sou vodou ayisyen. Mwen regrèt mwen pèdi sous dokiman saa, men mwen sonje trè byen.

Yon antropolog eropeyen tal an Ayiti lan ane 70-80 pou fè rechèch.
Li asosye l avèk yon houngan ki montre l anpil sekrè lan rityel yo.
Li voyaje al an Afrik avèk houngan an.

Li jwenn ke lan Nijerya genyen yon village yo rele "Ife".
Lan rit vodou ayisyen an "Ife" se menm bagay ak "Paradi".

Li mennen houngan an lan youn seremoni an Afrik.
Houngan an patisipe lan seremoni an, li pale ata lang afriken yo ta p sèvi.
Menmjan pè katolik ayisyen yo te konn al di mès an laten, lan nenpot ki peyi.

Houngan an monte sou tanbou l, li bat menm konpa avèk afriken yo komsi se la li te fèt.
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyMer 23 Juil 2008 - 18:03

Sasaye,

Kilti an ,mwen ta ka di,pi fò lan Kiba ak Brezil e gen rezon istorik pou sa.
Lan peyi sa yo, yo pa t janm vrèman pèsekite lan peyi sa yo ,tankou franse yo te fè nou ann Ayiti.
Relijyon Afriken yo ,te tèlman pratike lan Kiba lan 17yèm ak 18yèm syèk ke Pap lan limenm te blije rale zòrèy Klèje Katolik lan ,pasle lan Kiba yo pa t konnen kote relijyon Afriken yo kòmanse ou kote relijyon Katolik lan fini ou koumanse.

Viswa Panyòl lan ,lè fèt Lè Rwa te konn resevwa lan Palè an Babaleweyo (hougan) Cabildo to.
Cabildo yo se ekivalan lan Souvnans ak Soukri.
Menm gè Lendepandans Kiben an se lan lòj Afriken yo li te koumanse.Blan ki te vle patisipe lan gè Lendepandans pa t ka fè l si yo pa t inisye lan Lòj sa yo.

Se an 1912 ,lè vin gen konfwontasyon ant nwa ak blan ,lè blan yo ak ankourajman Ameriken yo sòti pou yo te ekate nwa yo lan pouvwa a ,ke yo kòmanse pèsekite relijyon Afriken yo ,paske senbòl yo te twò pwisan.

Men tou apre revolisyon 1959 lan ,Fidel Castro ki orijinè Pwovens Oriente ,kote tout moun pratike relijyon Afriken yo,nwa ak blan ,vin kite Kiben yo pratike relijyon yo.
Castro entelijan ,li konnen li te ka bay relijyon Katolik ak pwotestan yo pwoblèm ,men si li te vle sipò popilè non sèlman li pa ta k pèsikite relijyon afriken yo ,men tou ankouraje yo!
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyJeu 24 Juil 2008 - 13:07

Joel

Le titre du livre du docteur Fils-Aimé est si les laos n'étaient pas des diables, quelque chose comme ça . Ça promet d'être intéressant. Je vous enverrai une copie si vous me le demandez.

Antouka leu lwa petro monte lan tet mwen, mwen vole lougarou tett kale. mwen ka ale okay en 2 min ...

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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 26 Juil 2008 - 10:04


Zombie: separating fact from fiction

There is a rumor going around about zombies in Cap Haitian. Although false, the
story is spreading by word of mouth, and getting attention on the radio, on the
internet, and in newspapers. Before examining the rumor, it ‘s important to
recognize that the zombie allegory is one that evolved from the history of
Haiti as a nation founded from the wreckage of enslavement. Over the course
of 100 years, the French imported nearly 1 million Africans to the territory
and they killed at least 700,000 of them. A crime of this magnitude could not
have occurred without scarring the descendants of its victims. Our fore-parents
worked on plantations and were whipped by the landowners: this became the basis
for the zombie allegory.

The bizarre rumor circulating in Cap Haitian has numerous inconsistencies.
Ciliane is presented as a person who is mentally deranged, yet she is quoted as
a source of trustworthy information. We are encouraged to believe that because
Ciliane claims she is a zombie, it must be true. As the story goes, Ciliane
was killed but she is today vibrant enough to tell about it. Conveniently for
the story tellers, Ti Boss who is accused of having enslaved Ciliane is said
to be dead. Quite clearly, the dead can be defamed without risk of protest
from them.

The true victims of this concoction are Ciliane and Ti Boss. The picture
presented of Ciliane suggests that she is suffering from a psychiatric
disorder. Yet, instead of the society reaching out to her to provide the
medical care that she needs, stories abound that she is a zombie. What else
could people do, given that there are about 5 psychiatrists in the country and
all of them are in Port-au-Prince. Meanwhile, there is no shortage of people
to accuse those with mental illnesses of being zombies.

It is rumored that 1000 zombies escaped from Ti Boss’ grip. We must be able
to see through this nonsense. Nowhere in Haiti are there plantations operating
from the labor of 1000 people. Haiti functions on small scale family farms.
Imagine, 1000 people slaving on a plantation producing agricultural products,
yet all around this fortress of production is dire poverty and hunger.

This story is best suited for the National Inquirer where fantastic stories are
told for our entertainment. Notice that Ciliane cannot readily be identified as
she has no last name. Ti Boss carries the name of a hougan often sited in
Haitian traditional songs. Ciliane spent 3 years in slavery. These number of
years seem selected because the number three carries religious or mystical
connotations making it more likely that readers will accept the story without
probing it.

A formula for Haiti?

Along with the story, a simple formula has been offered for how to develop
Haiti. Does anyone wonder how this formula can be applied to solve the current
US economic recession? Apparently, the formula is not known by international
banks, by governments, by economists, by scientists. The formula calls for
the removal of Creole and Vodou to pave the way for development. In other
words, the less Haitians address each other in Creole, the better off the
country will be; the less Haitians honor their ancestors, the more wealth the
country will be able to obtain from the global markets. Grants and interest
free loans will come in abundance!

Needless to say, development does not stem from religion or language. Like
Haitians, the Japanese and Chinese also serve the spirits of their ancestors,
and Japan and China are among the richest countries of the world. Likewise, the
countries of Latin America are not poor because of their Christianity.
Development is the work of people, it is not the fruit of religion. It was not
Christianity that developed Western Europe. It was money made in the commerce
of people as slaves that allowed Europeans to invest in science and
industrialization. In fact, Christian leaders in Europe did all that they
could to obstruct the work of scientists.

The Spanish, the English, and the French, sequentially ruled Haiti for about
300 years. During that time, not one school was built, and nearly all the
wealth generated went to Europe. Later, of 450,000 people living in the
territory, 150,000 were slaughtered because they wished to live with human
dignity. Moreover, following the end of slavery, the French demanded that we
fight yet another war or send them every last drop of money the we produced.
Haiti complied. How can anyone circumvent all this, and say Vodou and Creole
are at the root of poverty in Haiti?

The story is really a call for rejèt:

The rumor apparently was launched to feed an anti-Vodou campaign. The story
was released to coincide with the Sodo celebrations in Haiti, an important
Traditional Religious Holiday. It is far easier to attack Vodou, then to reform
international trade and trade agreements, build universities, train engineers-
in short, do the hard work of developing know how. An anti-Vodou campaign is
just a distraction from the hard work that we need to do.

Dr. Jerry Gilles
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 26 Juil 2008 - 10:05

Sou afè zonbi an, twou manti pa fon

Twou manti pa fon. Istwa k ap sikile sou zonbi Okap lan radyo, lan teledyòl,
sou entènèt, lan jounal, istwa sa a pa gen yon may verite ladan. Istwa a
chita sou lejann peyi a ki soti lan esklavaj Franse te met sou pye. Lafrans te
enpòte apeprè yon milyon Afriken ann Ayiti pandan 100 ane. Li touye 700,000.
Yon kokennchenn krim konsa pa ta ka fèt pou sa pa ta kite mak sou desandan
viktim yo. Se sa nou konnen fanmi nou te pase ki rakonte lan kont moun tire sou
zonbi. Bay kou bliye, pote mak sonje. Istwa zonbi a se istwa pote mak ki fidèl
a istwa peyi a. Se sa k fè se sou bitasyon zonbi travay. Yo travay la paske se
la menm gran grann nou te redi anba makak.

Chaje fay lan istwa k ap sikile sou afè zonbi pran lari Okap. Remake yo
prezante Silyan kòm moun tèt-pa-byen. Kwak sa, yo ranmase pawòl anba bouch
li pou bon pawòl. Yo di Silyan di se zonbi li ye. Poutèt sa fò n kwè, se
vre, zonbi l ye. Yo di n Ti Bòs ki te kenbe Silyan lan esklavaj, mouri, e nou
tout konnen mò pa ka defann tèt yo. Tout defamasyon gen dwa tonbe sou do Ti
Bòs. Yo akize di gen moun ki te touye Silyan, men Silyan vivan ap koze ak
jounalis.

Vrè viktim koze sa a, se Silyan ak Ti Bòs. Sou foto yo sikile a, sanble
Silyan se yon moun ki ta bezwen swen medikal. Angiz sosyete a chèche ba l sa,
moun pito chita ap detounen atansyon sou maladi l pou yo akize li se zonbi. Se
sa menm pou yo ta di, paske si n ta vle mennen Silyan lan doktè, se apeprè 5
sikològ ki genyen lan peyi a epi yo tout Pòtoprens. Depi yon moun gen maladi
mantal ann Ayiti, ou mèt tann, paske kanmèm fò w jwenn malkonprann ki pou di
se zonbi moun nan ye.

Sou pant manti a, yo di gen 1000 zonbi ki te lage lan lakou Ti Bòs. Mezanmi,
annou pase men lan je n, pou n wè kote nou ye. Se ann Ayiti wi. Ann Ayiti se
lan jaden moun travay, se pa lan bitasyon. Se ki kote sa a ki gen mil moun k ap
pwodui danre men tout zòn nan lan grangou? Mezanmi, annou pase men lan jè n.

Istwa a gen gou manti. Silyan pa gen siyati. Ti Bòs pote non yon hougan ki
parèt lan anpil chante tradisyonèl Ayisyen. Silyan fè 3 an lan esklavaj. Yo
di sa paske moun toujou rantre chif 3 lan istwa pou fè l parèt relijye oubyen
mistik konsa n a vale l san reflechi.

Fòmil pou Ayiti?

Lan menm istwa k ap sikile sou entènèt la, yo menm arive ofri yon fòmil senp
pou devlope Ayiti. Nanpwen okenn bank sou latè, okenn gouvènman sou latè,
okenn ekonomis sou latè, okenn konesè sou latè ki okouran fòmil sa a.
Fòmil lan di, pou Ayiti devlope nou bezwen mwens Vodou, mwens Kreyòl. Ki ta
vle di se lè nou sispann pale Kreyòl antre nou, se lè sa a peyi a va fè
pwogrè; se lè n a sispann jete dlo pou ansyen yo, se lè sa peyi a ap ka tire
avantaj sou mache entènasyonal la. Kòmkwa, lè sa a n ap jwenn don, n ap
jwenn prete san enterè.

Devlopman se pa travay relijyon. Japonè ak Chinwa sèvi Dantan yo menm jan
Ayisyen sèvi ansyen Ginen yo. Sa pa anpeche Japon ak Lachin rich. . Se pa
manke Kretyen peyi lan Lamerik Santral yo manke Kretyen ki fè yo pòv. Se moun
ki fè. Se pa relijyon ki fè. Se pa relijyon Kretyen ki devlope Ewòp. Se
lajan ki fèt lan esklavaj ki te vin pèmèt yo envesti lan lasyans ak lan bati
izin. Okontrè, Kretyen ann Ewòp te fè tout sa yo kapab pou yo te anpeche
lasyans devlope.

Kretyen Franse, Angle, Panyòl fè 300 ane ap dirije Ayiti. Pandan tout tan sa
a, yo pa bati yon lekòl, yo pran tout sa peyi a pwodui epi yo voye l ann
Ewòp. Annaprè, sou 450,000 Ayisyen yo touye 150,000 mil poutèt yo te vle
viv lib. Pi mal toujou, apre nou mèt fen lan esklavaj, Lafrans mande Ayiti
goumen oubyen ranmase dènye kras kòb lan peyi a epi pimpe l ba yo an Frans.
Ayiti te setoblije voye lajan ba yo. Epi kounye a, pou moun eskive tout sa, pou
yo vin di se Vodou ak Kreyòl ki sous mizè peyi a. Di se Vodou, se pa Kretyen
Vivan ki malmennen Ayiti, se filosofi nou dwe rele: fè m toujou. Di se Kreyòl
ki malmennen Ayiti se yon lòt filosofi nou ta dwe rele fè m ankò.

Tripotay la rive lan rejèt:

Pou fay ki genyen lan istwa zonbi yo di yo wè Okap la , nou ka wè se pa okenn
rapò serye. Avrèdi, se pawòl k ap vante, oubyen k ap monte pou atake
Vodou. Se lan epòk fèt Sodo menm tripotay la lage. Remake, sa pi fasil pou
moun atake Vodou pase pou yo atake bonjan pwoblèm peyi a. Atake Vodou fasil
devan bati inivèsite, prepare enjenyè, kreye travay. Bonjan devlopman se
travay men ak tèt, se pa travay lejè. Se travay toutbon. Se touse ponyèt
ment brenn atè. Kou moun fin fè sa, yo gen dwa pratike relijyon yo vle.


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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 26 Juil 2008 - 17:46

Annou leve kanpe, pèp aysyen pa ka tounen zonbi ti blan mannan

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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptySam 26 Juil 2008 - 17:53

IL EST TRES BEAU ,HEIN DIS!!!
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Moun ki ap atake swa Vodou,ou byen swa lang Kreyòl lan ,se moun pou yo pa menm okipe ,paske se inyoran yo ye.
Bann enbesil yo ap mande pou moun pa pale Kreyòl ,alòs ke franse yo rekonèt kreyòl tankou lang ,mèt tèt li,lan koloni l yo ou byen depatman l yo,si w vle.

Pou relijyon Vodou an menm ,se relijyon ki pi popilè lan Kiba.Castro bay relijyon kretyen yo pwoblèm ,men li pa janm oze atake relijyon Vodou an,paske li konnen trè byen li t ap pèdi apwi popilè.Epitou lan Kiba se pa menm moun nwa sèlman ki pratike Vodou ,se tout popilasyon an ,blan ak nwa ak milat.
Pou moun ki konnen DESI ARNAZ ki te mèt DESILU PRODUCTIONS youn lan pi gwo estidyo lan HOLLYWOOD yo ,lè misye te konn sèvi lwa mèt tèt li,se te youn lan pi gwo fèt ki te genyen lan Hollywood.Misye te orijinè SANTIAGO DE CUBA,nan pwovens ORIENTE,menm pwovens ak FIDEL CASTRO.

Se menm bagay lan Brezil.
Brezil menm ,jounen jodi ,ou pa konnen kote Vodou koumanse ,kote relijyon Katolik lan koumanse.
Lan Katedral BAHIA ,lè ya p fete fèt YEMANYAH lan Eta sa a ,yo koumanse ak yon gwo mès lan Katedral lan.Yemanyah se Lwa nou rele EZILI na panteyon Vodou pa nou an.

Moun ann Ayiti yo ki kont Vodou ou byen Kreyòl,se yon bann retwograd ,se fout yo yon kout pye lan bounda yo!
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Un cas de zombification déclaré à Pétion-ville
Posté le 4 septembre 2008

La police de Pétion ville indique avoir reçu le mercredi 2 septembre la visite de Lazare Pierre, en compagnie d’Ermithe Pierre, une jeune femme qu’il a présentée comme étant sa fille, morte il y a cinq mois.

Selon les déclarations du quinquagénaire à la police de Pétion-Ville, la jeune fille avait été déclarée cliniquement morte avant d’être enterrée au cimetière de Turgeau, en avril 2008.

Agée de 34 ans, Ermithe, confie Lazare Pierre, avait été malade pendant trois mois. Elle a été ensuite déclarée morte, comme ayant décédé des suites de sa maladie. Ermithe Pierre sera enterrée en avril 2008, après être restée un mois et demi à la morgue, faute de moyens pour organiser ses funérailles.

Mercredi matin, la jeune femme avait été reconnue dans le Marché Télélé à Frères, Pétion-ville, par son père grâce à une balafre qu’elle a toujours eue sur le visage. Elle se serait enfuie de chez le houngan où elle était séquestrée pendant cinq mois, selon les déclarations du père à la police.

La jeune dame qui paraissait livide et amaigrie au commissariat de Pétion-Ville n’a fait aucune déclaration. Cependant elle avait des blessures et de traces de coups sur son corps, selon la police.

Père et fille se sont ensuite dirigés vers l’une des églises de Pétion-Ville pour recevoir la bénédiction d’un prêtre, accompagnés d’une foule de curieux qui suivait le couple dans les rues de Pétion-Ville.

Un autre cas de zombification avait été signalé au mois de juillet dans l’Artibonite.

http://www.haitipressnetwork.com/news.cfm?articleID=10542
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Elle est restée un mois et demi à la morgue,faute de moyens pour organiser ses funérailles?
UN MOIS ET DEMI?

Cette histoire ne fait absolument aucun sense
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Sasaye
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Men okazyon pou lapolis epi lajistis mete ansanm pou yo komanse yon ankèt serye sou ka saa pou fini avèk zafè zonbi saa infwapoutout.

Ankèt la ta kapab klarifye
-sak reyalite ak sa ki lejann.
-jije epi kondane moun ki koupab.
-fè yon analiz ak rechech medikal sou fanm nan pou wè si sa ya p rakonte yo se vre ou si se sipèstisyon.

Epi, dapre rezilta ankèt sayo, pou Palman an pase yon lwa ki pou konbat zonbifikasyon nèt al kole.

Joel,
Anatandan, dapre liv Wade Davis la, pwazon yo sèvi an Ayiti pou fè moun tounen zonbi an mete viktim nan lan yo letaji ki gen menm efè ak lanmo. Setadi, pagen respirasyon, ni sansibilite.

Kidonk dapre sa, yon zonbi ta kapab rete lan yon mog pandan lontan.

Se pou sosyete a debarase l de madichon sayo.
Sinon nou pap janm evolye.
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Joel
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Sasaye,

Mwenkwè Wade Davis pale de 3,4 jou,men 1 mwa e demi?
Misye te pale de "puffer fish" ke malfektè yo itilize.

Bon poukisa sa yo rele "Police Judiciiaire" la,la ye la menm.Si fanm lan di li te kay yon malfektè,se pou yo arete moun lan pou kidnaping.
Men tou ,moun ann Ayiti tèlman sipestisye.Paske yo tande zafè zombi an ,menm la polis ap ranka kò yo.
Antouka se pou mesyedam yo sispann zafè politik tout tan.Kòm ou di se pou pratik sa a sispann.
Se pou l sispann yon fwa pou tout.
Madan Pyè Lwi balon an lan pye w.Si se pa pawòl moun ap fè se pou yo konnen de ki prevyen istwa sa a
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyVen 5 Sep 2008 - 13:07

Sasaye di:
Citation :
Anatandan, dapre liv Wade Davis la, pwazon yo sèvi an Ayiti pou fè moun tounen zonbi an mete viktim nan lan yo letaji ki gen menm efè ak lanmo. Setadi, pagen respirasyon, ni sansibilite.

Kidonk dapre sa, yon zonbi ta kapab rete lan yon mog pandan lontan.

Citation :
Ermithe Pierre sera enterrée en avril 2008, après être restée un mois et demi à la morgue, faute de moyens pour organiser ses funérailles.
Kestyon pou nou poze tet nou se eske yon moun kap rete kouche toulong nan yon frijide mog ki femen emertikman nan yon tanperati kife glass pandan 45 jou san ke li pa manje, urine e fe lot bezwen etc.. ???

Peyi Ayiti nou se yon ti peyi pov se vre, e nou remen’l anpil, men se pa tout bagay pou nou kwe, ni pou nou di.
Peyi nou an an danje e anba dlo, se pa le moman pou nap distre nou avek istwa zombi.

Joel di:
Citation :
Madan Pyè Lwi balon an lan pye w.Si se pa pawòl moun ap fè se pou yo konnen de ki prevyen istwa sa a
Joel w pa kwe ke madam sa gen bagay ki pi serye pou'l okipe???

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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyVen 5 Sep 2008 - 13:36

Mwen pa dakor; bagay saa serye anpil;se youn bagay ki degrade ayisyen;tout ayisyen ke w kwè ke w pa kwè. Lè youn agronom rete li ekri sou enternet la ke li te wè youn profesè matematik li nan zonn dondon kom zonbi e li jire ke se pa manti ,alor si ayisyen ap anpwasone pwop frè ak sè yo nan 21 emem syek la fok bagay saa genyen youn priyorite nan peyi ya.

eske yo pa di ke Nasa genyen lide anploye menm teknik sa yo pou lon voyaj spartyal yo ki ka dire plis pase 2 zan?Fok genyen youn bon anket syantifik ki pou fet tankou Dr.Douyon te demontre efè pwason saa nan televisyon sou youn chen.Wi fok madan Pierre louis ale nan Televisyon pou di ke moun ki ap pratike esklavaj saa ap kondane a mor.ou prison a perpetuite.Li lè li tan pou bagay sa yo fini se pa selman kidnaping ki fè anpil moun pa vle mete pye an ayiti ,alor mwen lè mwen tande bagay sa yo map genyen anvi poum al an ayiti?Mwen genyen youn moun mwen konnen menm pale li pa vle pale ak ayisyen ankor ,mwen rankontre li nan la ri li refise pale ak mwen paske yo fout disparet madanmm li Se nan youn lot mond ya wè m.mwen bay "haiti aux haitiens" Ce joli petit pays dont chante Guy Durosier n'existe plus mes chers amis:"Mwen fet nan youn bel ti peyi ki begne la mè des antilles,haiti , haiti se nan bra w poum mouri ".Menm li menm pat mouri an ayiti ;li mouri nan state of Washington ;mwen pa konnen si yo te mennen kadav li an ayiti. fok nou sispann reve.delenkan detwi peyi ya.
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyVen 5 Sep 2008 - 14:21

Revelasyon,

Se pa yon kestyon de kwè ak pa kwè.

Yon nonm vini lan pos lapolis ak pitit li pou l deklare tifanm nan te mouri, yo antere l epi li vinn rankontre l kom zonbi.
Eske lapolis pa dwe pran plent la, al envestige si nonm nan ap bay manti oubyen si gen verite lan sa l di ya?

Saa se yon ka kriminèl ki bezwen yo louvri yon kazye jidisyè.
Ou pa dako?

Depi m toupiti ma p tande pawol sayo, eske yo dwe kontiniye oubyen se pou yon branch leta edike moun pou di se pa vre?

Kestyon w poze a, eske se pa Inivesite dAyiti ki pou te fè yon etid pou di zafè zonbi ya se vre ou se pa vre e ke yo pa kapab rete lan yon frijidè pou yon mwa?

Mwen li yon ka kote kèk ekspè Ris ou Meriken te konjle yon moun pandan lontan e ke gen menm yon eksperyans kote yon nèg te vle konjle tèt li pou yo leve l lan yon syèk.

Antouka, li lè pou pawol sayo fini. Ke se vre ke se pa vre.

Si yon moun vire tèt ou e kite sa kontinye, ou vin konplis lan yon krim ansestral, ki baze sou sipèstisyon e ki touye anpil moun deja.

Si te gen yon leta serye avèk statistik apre envestigasyon, nou ta byen wè yon sityasyon jenisyd.
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Joel
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 5 EmptyVen 5 Sep 2008 - 14:33

li lè pou yo koumanse mete presyon sou ougan yo,pou yo di ke bagay sa a pa gen anyen pou li wè ak Vodou.
Absoliman anyen.
Si sa ta genyen pou l wè ak Vodou,se pou ta gen pratik konsa lan Kiba ak Brezil tou;alòs ke se de Ayiti sèlman ou tande ya p pale de zafè zonbi sa a.

Se pou ougan yo di ke moun ki ap fè bagay sa yo se kriminèl yo ye,pa mwens.
Lè sa a tou,ougan yo pa p kite pwotestan yo ranse ak yo ,pou yo di relijyon yo an se relijyon dyab
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Sasaye kòrek lan refleksyon li fè yo sou fenomèn sa. Si you moun presante'l lapolis pou fè yon deklarasyon konsa, sa merite yon investigasyon, paske ke se vre ou se manti, gen yon krim ki komet.

Si se vre, ougan sa dwe arete e jije pou kidnapeng, torti ak esklavaj. Si se pa vre, mesye ki presante'l la e fè deklasyon dwe arete pou e jije pou fo deklasyon ba lapolis.

Mwen pa konn pou Haiti, Ozetazini si'w fè yon fo deklarasyon ba lapolis, yo ka arete e jije'w pou sa. Lan nenpòt ki ka, si'l vre ou si'l pa vre, yon bèl leson t'ap trase.
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