Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
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 Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl

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Rico
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Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 Empty
MessageSujet: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyLun 14 Juil 2008 - 22:14

Rappel du premier message :

Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 DSCF0326
Ciliane, une femme-zombi qui a regagné sa demeure après son prétendu décès en 2005, selon ce qui a été rapporté à Haiti-Connexion. Les autorités ne devraient-elles pas intervenir pour investiguer ces assassinats (appelons un chat un chat) sordides apparemment courants à travers le pays?


Vérités sur les zombis
Jean Erich René

Le scandale de Ciliane, cette femme décédée en 2005 et qui a regagné ses
pénates le vendredi 11 juillet à Bande du Nord, section communale de la
commune de Cap-Haïtien, vient de relancer les débats sur les aspects
ténébreux et mortifères du vaudou. Malheureusement bon nombre de nos
compatriotes refusent d'en parler par crainte d'être ridiculisés. D'autres
les classent dans un monde purement onirique, meublé de comptes pour
satisfaire les esprits friands d'émotions fortes. Devant l'évidence des
faits il faut se découvrir. Il ne s'agit pas d'un film monté dans les
studios de Hollywood. Ciliane morte il y a 3 ans, aujourd'hui rejoint sa
famille à Fort Bourgeois, par suite du décès du Houngan bien connu à Port
Margot sous le sobriquet de Ti Boss qui l'avait gardé en captivité pour
profiter de sa force de travail avec 1000 autres esclaves clandestins
libérés par ses fils. Nous en profitons pour placer la zombification dans
son contexte historico-social et faire comprendre aux incrédules le danger
qui les entoure.



La zombification n'est pas un épiphénomène c'est-à-dire un phénomène sans
aucune importance. Elle a des retombées périphériques néfastes sur
l'économie, la société et la politique nationale. Dans le cadre de cette
analyse, à cause de l'ampleur du sujet, nous privilégions l'aspect
économique. Nous avons déjà identifié les variables qui instrumentalisent
le développement économique d'Haïti. Nous avons monté l'équation
mathématique capable d'activer notre croissance en tenant compte de des
paramètres nationaux. Après de multiples essais théoriques, les résultats
sont probants. Mais nous nous heurtons à deux contraintes majeures : le
créole et le vodou. Pour votre édification la plus complète posons la
fonction mathématique de développement d'Haïti en ciblant l'année 2006:

V (2006) = N (2004)( 1 + Y)3/ T (2004) * 1-u / (1- l ) 3 +(K+ V)
ici 3 est un exposant

La première partie fonctionne à merveille puisque nous avons pu calculer
les variations dues à la productivité du travail, le montant de l'aide
extérieure nécessaire, le taux d'épargne nationale correspondant, la
croissance éventuelle du Produit Intérieur Brut ou PIB. Nous avons résolu
avec satisfaction les contraintes relatives à l'aide extérieure, à la
productivité du travail, au taux d'épargne aussi bien que leurs effets
combinés. Mais le créole symbolisé par (K) et le vodou par (V) constituent
deux barrières infranchissables. Il faut les résoudre si on veut que Haïti
participe au concert des Nations développées du monde.


Nous avons déjà engagé un débat assez houleux sur l'importance du créole
comme langue de communication idéale pour la diffusion des concepts
scientifiques qui doivent précéder l'ère du développement économique
d'Haïti. Le vodou tel qu'il est pratiqué nous maintient encore dans les
ornières du sous-développement. La zombification qui est très active en
Haïti nous prouve que notre société est encore au stade moyenâgeux. Le cas
de Céline est typique de ces phénomènes inexpliqués et non révélés qui
rongent discrètement les assises de la société haïtienne. C'est pourquoi
nous recommandons fortement « La Nouvelle Donne » afin de sortir des
sentiers battus. Il nous faut renoncer à la Culture Griot qui prône
l'oralité et fait du Vodou une secte secrète et notre principale source de
malheur. La dimension politique du vodou n'est pas à négliger puisque
certains Présidents d'Haïti consultent les Houngans pour prendre le
pouvoir. Ti Boss a été sollicité en maintes fois par nos Hommes d'Etat. La
filiation vodou politique est une réalité nationale de tous les instants.
Pour clarifier les données de la problématique et arriver à une solution
optimale, nous vous invitons à partager les résultats de nos recherches
effectuées au cours de ma carrière d'agronome dans nos communautés rurales.
Après un constat aussi choquant nous voulons rompre le silence complice de
la Culture Griot qui a contribué à enterrer la Nation et nous militons pour
La Nouvelle Donne en dévoilant certains secrets inutiles du vodou qui à ce
point de vue ne font qu'endeuiller les familles et bloquer le développement
économique d`Haïti. Nous allons employer la pédagogie du dialogue pour vous
permettre de bien comprendre la zombification et la solutionner le cas
échéant en répondant aux questions suivantes : Qu'est-ce qu'un zombi ?
Comment les loups-garous tuent-ils leurs victimes ? Comment font-ils pour
lever un mort ? Quelle est la solution à la zombification ?



1.-Qu'est-ce qu'un zombi ?
Un zombi c'est un homme ou une femme dont le décès a été cliniquement
constaté et dont les funérailles ont eu lieu au su et au vu de tout le
monde. A la faveur de la nuit une bande de malfaiteurs nommés loups-garous,
cassent la tombe, font sortir le cercueil et lèvent le mort. Il n'y a rien
de mystique. C'est du vagabondage pur et simple. Un conteur (conducteur)
l'enveloppe dans son linceul et le conduit chez un bòkò. En l'occurrence,
Ti Boss de Port Margot qui le garde dans une maisonnette ordinairement
appelée JWAL située dans un endroit hors de la vue des passants. Ces zombis
seront loués aux cultivateurs, moyennant argent comptant, pour les travaux
de sarclage, d'arrosage etc.



2.- Comment les loups-garous tuent-ils leurs victimes ?

On évoque toutes sortes de maléfices tels que : une poupée que l'on pique
au nom de la personne avec une aiguille, envoûtement, expédition, l'envoi
d'un mort etc. que nous pouvons aisément vous expliquer dans d'autres
articles sur le vaudou. Mais le cas le plus courant c'est l'empoisonnement.
Il existe une plante en Haïti nommée : CONCOMBRE ZOMBI qui pousse avec
luxuriance c'est à dire comme une herbe folle, partout en Haïti. Sur le
plan botanique le CONCOMBRE ZOMBI dont le nom scientifique est : MOMORDICA
ELATERUM appartient à la famille des CURCUBUTACEES. Elle contient une
drogue puissante dont le principe actif est identifié sous le nom de :
ELATERINE. Selon le Docteur René Toussaint qui a fait des recherches très
poussées sur la zombification: « Le premier tour de l'opération zombi est
en effet une intoxication dont la caractéristique essentielle est qu'elle
permet d'induire un état de faiblesse tellement marqué que la victime
évolue vers l'atonie musculaire. Les muscles volontaires encore appelés
muscles de relation ou muscles de la vie sont sélectivement atteints tandis
que les muscles lisses comme les muscles participant à la mécanique
respiratoire, muscle cardiaque c'est-à-dire ceux dont la mobilisation est
indépendante de la volonté du sujet sont touchés dans une moindre
proportion. » Les battements du cœur que l'on considère comme signe de vie
sont tellement faibles qu'on ne peut pas les entendre même avec un
instrument acoustique comme le stéthoscope que possèdent nos médecins dans
nos hôpitaux sous-équipés. Au dire du Docteur René Toussaint : « Il est
presque certain que des techniques plus sophistiquées telles que :
électroencéphalographie, électrocardiographie eussent révélé des signes de
vie. » L'immobilité, la cessation des battements cardiaques, la disparition
du pouls des signes ordinaires confirment la mort apparente du sujet. Il
ne reste qu'à chanter ses funérailles. Les méchants sont très rusés.

3.- Comment font-ils pour lever un mort ?

Tous les maçons du cimetière, les gens qui baignent les morts aussi bien
que les fossoyeurs font partie du cercle des loups-garous. Les croque-morts
de nos morgues privées et de nos hôpitaux sont bien au courant. Ils peuvent
identifier aisément les victimes des loups-garous mais ils observent
scrupuleusement la loi du silence sous peine de mourir à leur tour.


Les maçons du cimetière ordinairement brassent un mortier maigre
c'est-à-dire avec très peu de ciment. Le soir venu il est aisé de passer
une truelle pour enlever les blocs qui avaient fermé la cave. Ils retirent
le cercueil en l'inclinant la tête en bas afin de faire affluer le sang
dans la tête du faux mort et irriguer à nouveau son cerveau. On enlève le
mort du cercueil, on lui fait ingurgiter une potion faite de feuilles de
concombre zombi trempées dans du clairin. On peut aussi parfumé le mort
avec des feuilles de concombre zombi que l'on fait brûler. La fumée que
respire le mort le remet en vie. Ensuite on frotte ses membres qui sont
ankylosés c'est-à-dire après une journée passé dans le cercueil, il souffre
de crampe. Donc on est obligé de masser ses membres en les frictionnant.



Le mort apparent une fois réveillé de sa léthargie, on lui fait prendre un
bain d'eau froide pour retaper ses sens. On lui administre de violents
coups de fouet, non par méchanceté, mais pour réveiller son système
périphérique et réactiver ses muscles afin qu'il puisse marcher et se rende
chez le Houngan, sous l'ordre du condeur (conducteur). Ordinairement avec
une bande de tissu on lui serre les mâchoires afin de l'empêcher de crier.
On enveloppe son corps avec un drap blanc pour empêcher aux couche-tard de
le reconnaître. On passe une corde à sa taille pour mieux ajuster le drap
afin de ne pas entraver sa marche. Le condeur tient l'autre bout de la
corde. On attache ses deux bras en arrière ou bien encore ces deux pouces
en avant afin de le déséquilibrer au cas où il tente de prendre la fuite.
Avec les poings ou les pouces liés,il va tomber et devient facile à
rattraper.



4.- Quelle est la solution à la zombification ?

La diffusion de la connaissance transcendantale via Internet et d'autres
moyens de communication est la méthode idéale pour combattre la
zombification, ce fléau bi séculaire qui ronge la société haïtienne. Nous
sommes victimes à la fois de la misère, de l'ignorance, de la jalousie, de
la haine, de la méchanceté de nos compatriotes et de la démission de l'Etat
haïtien. Nos prêtres et nos pasteurs au lieu d'essayer d'analyser le
problème afin de trouver une solution appropriée préfèrent déchouquer leurs
hounfors. Pourtant le mal est inscrit dans la mentalité de nos
compatriotes. Les protestants parlent de satan qu'il faut combattre avec la
prière. Les Catholiques invoquent aussi St Michel Archange. Il n'y a pas de
prière dans la bible contre les vagabonds mais contre les esprits malins.
Jésus lui-même nous a donné l'exemple en prenant son bâton pour chasser les
vendeurs du temple. Il n'avait pas prié son Père ! Donc pour combattre les
malfaiteurs il faut bien connaître leurs trucs et les neutraliser par la
ruse et la force.



Outre les fruits du Concombre Zombi que les loups-garous utilisent pour
tuer les gens il y a encore les fleurs de la Digitale et les arêtes d'un
poisson qu'on appelle FROUFROU. Ils ont aussi comme principe actif :
L'ELATERINE. Le Docteur René Toussaint cite aussi la daturine, un
alcaloïde puissant que renferment les graines de la Stramonine dont le nom
scientifique est le Datura Stramonium appartenant à la famille des
solanacées. La CHIMIE nous livre un produit efficace pour neutraliser ce
poison : PILOCARPIL, en vente ordinairement dans toutes les pharmacies sous
forme de goutte et de piqûre. On peut facilement identifier les morts
apparentes en observant les yeux de la victime qui deviennent vitreux comme
les rats empoisonnés. On lui met 3 gouttes de PILOCARPIL dans chaque œil ou
bien on lui fait une injection. On va assister à sa réactivation cardiaque.
Tout de suite après il faut déménager parce que la victime est vulnérable
dans son milieu de vie. Il y a quelqu'un de son entourage qui lui a
administré la potion à son insu. Il ou elle peut recommencer à tout moment.
Le contact est indispensable mais il y a d'autres méthodes plus
sophistiquées.



A cette phase des débats vous me classez carrément dans le cercle des loups
garous puisque je connais leurs secrets ? Non, je ne suis pas haussé
c'est-à-dire initié. J'étais choqué, dès mon jeune âge par la mort suspecte
de certaines personnes qui me sont proches jusqu'au jour où j'ai failli
tomber d'une crise cardiaque, en apercevant dans un champs de café que
j'inspectais dans le Nord d'Haïti, l'un de mes anciens professeurs de
mathématiques mort il y a 10 ans dans des conditions suspectes, pour avoir
ravi dit-on la femme d'un ami. Et le cocu s'est vengé ! A ma vue il devient
songeur. Je me suis vite retiré pour ne pas attirer l'attention de son
propriétaire. Dès lors j'étais convaincu que la zombification est une
réalité nationale. Nous devons épurer le vodou de ses gangues pour amorcer
le développement économique d'Haïti. Le vodou est une contrainte majeure
dans la fonction de développement économique d'Haïti. Tant et aussi
longtemps qu'on n'arrive pas à résoudre la problématique du vaudou
scientifiquement, Haïti demeurera un pays économiquement atrophié.


Au cours de mes pérégrinations dans nos communautés rurales, comme
Agronome de terrain, je me suis mis à l'école de certains acteurs du vodou
tant à Jérémie, à Jean Rabel dans le Nord'Ouest qu'aux Gonaives dans
l'Artibonite et ses environs. Ils m'ont livré certains secrets moyennant
certaines gratifications. Par bovarysme culturel nous nous penchons sur les
sociétés européennes et américaines tandis que nous sommes victimes de la
réalité nationale à cause de notre ignorance. Sans une épuration et une
réglementation des pratiques du vodou, il n'y aura pas de développement
économique d'Haïti. Ciliane n'est pas le dernier zombi. Ti Boss n'est pas
le seul Houngan qui possède des zombis pour tirer ses rentes. Il en existe
des milliers sur le territoire national. La parole est à Max Beauvoir
récemment sacré Chef Suprême du Vodou et aux dirigeants politiques
haïtiens.

A QUOI CELA SERT D'ACCUMULER AUTANT DE CONNAISSANCES ET DE RICHESSES AU
COURS D'UNE VIE QUE NOUS ALLONS BIENTOT LAISSER SI NOUS NE POUVONS PAS
AIDER NOS FRERES ET NOS SOEURS QUI SOUFFRENT.

Jean Erich René
Ottawa le 13 Juillet 2008

Réf : « De la mort à la vie. » Essai sur le phénomène de la Zombification
en Haïti, Docteur René Toussaint,(Edition IFE , Toronto 1993)
ISBN : 0-9698818-0-0
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyVen 5 Sep 2008 - 16:43

Sasaye di:
Citation :
Revelasyon,

Se pa yon kestyon de kwè ak pa kwè.

Yon nonm vini lan pos lapolis ak pitit li pou l deklare tifanm nan te mouri, yo antere l epi li vinn rankontre l kom zonbi.
Eske lapolis pa dwe pran plent la, al envestige si nonm nan ap bay manti oubyen si gen verite lan sa l di ya?
Saa se yon ka kriminèl ki bezwen yo louvri yon kazye jidisyè.
Ou pa dako?

Mawon Rcfranc di:
Citation :
Sasaye kòrek lan refleksyon li fè yo sou fenomèn sa. Si you moun presante'l lapolis pou fè yon deklarasyon konsa, sa merite yon investigasyon, paske ke se vre ou se manti, gen yon krim ki komet.
Si se vre, ougan sa dwe arete e jije pou kidnapeng, torti ak esklavaj. Si se pa vre, mesye ki presante'l la e fè deklasyon dwe arete pou e jije pou fo deklasyon ba lapolis.

Mwen pa konn pou Haiti, Ozetazini si'w fè yon fo deklarasyon ba lapolis, yo ka arete e jije'w pou sa. Lan nenpòt ki ka, si'l vre ou si'l pa vre, yon bèl leson t'ap trase.
Si yon papa paret la polis avek piti fi’l e li di ke tifanm sa te mouri, li antere’l epi li vinn rankontre’l kom zombi.

Si gen yon krim ki komet nan kondisyon sa, se papa tifanm nan ki komet krim nan paske papa pa gen okenn experyon korole pou’l deklare ke tifanm nan mouri e antere’l konsa.
Answit eske te gen yon sevis medikal ak yon jij de paix kite vini fe konsta e sele ka de dese tifanm sa ?

Se posib ke papa pa vle pran responsabilite li an men e di ke pouli "tifanm sa mouri e antere."
Se yon expresyon kreyol ke nou gen lakay nou e anpil moun itilize kese pou jwet ou pou tout bon.

Se pa hougan ke mwen ap defand la, men sepandan, gen anpil bon hougan kap pote move nom, ki oblije femen bizniss yo akoz de move kout lang e difamasyon kriminel e genyen ki pedi la vie yo konsa nan zafe papa ak manman moun fou kap mache di ke se hougan kap manje pitit yo.

Hougan se yon bizniss ki byen likratif e ki sevi anpil moun nan kominote a e ki fet pou resevwa proteksyon leta menm jan ak ninpot ki bizniss.

Fok assosyasyon hougan nan peyi d'Ayiti pran akizasyon illisyonist sa yo o serye e depoze yon plint legal devan leta pou moun kap mache di ke se hougan kap manje pitit yo.

Fok leta komanse investigasyon sa yo sou parent dabo kap vinn depoze plent ke fanmi yo mouri e antere e ke pitit yo retounen nan kay la anko sou fom zombi.

Mwen kwe ke grangou melanje ak ignorans nan plizye ka kap kweye yon defisyans mantal tempore'r ou permanant kay yon moun e fe moun nan fe vizion, ou byen illisyone nan yon kondisyon paranoyik e tromatik.

Sa'm konnen !! Bagay sa yo tro fô e depasse’m !!
Revelasyon
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptySam 6 Sep 2008 - 8:54

Bel rale, Revelatyon!

Map profite mete yon poin sou yon i.

La police et la justice couvrent les problèmes d'ordre naturel. La zombification est plutot d'ordre surnaturel.

Qui peut expliquer scientifiquement comment un etre humain peut rester vivant pendant plus de 3 mois dans une chambre froide?

Et dans une cave?


D'ailleurs, les agents de la justice et de la police qui tenteraient de s'aventurer dans le controle de la zombification ne feraient qu'augmenter le nombres de zombis dans le pays.

Malfaitè yo tap manje ti jij de pè ak ti polisie sa yo tankou grenn la pli.

E byen, sak ki ka fè nan bagay sa a?

Il faut confier le prolème de la zombification aux champwèl et zobop. Ils sont plus puissants que les petits malfaiteurs qui pratiquent la zombification, ils sauront comment les mater et les controler.

Laissez les problèmes naturels à la justice haitienne.
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Joel
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptySam 6 Sep 2008 - 11:12

Annou serye Colo,

Pa gen anyen ki sinatirèl lan zafè zonbifikasyon an.

Se paske ,nou genyen atitid sa a ki fè moun ap kontinye ap fè lòt tounen zonbi.

Eksplike ,gen yon bagay ekspesyal ak Ayisyen?.Se nan tradisyon Endyen Karayib yo bagay sa a sòti?
Menm sa tou ,fòk ta genyen l an Dominikani,menm Kiba tou paske se menm tribi Endyen yo ki nan tout zile yo.

Se pa ka yon tradisyon Afriken,paske nèg nwè Kiben,Brezilyen se menm kote wi yo sòti ak Ayisyen ,se lan tradisyon YOROUBA wi?
Ban m yon ti eksplikasyon souple
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptySam 6 Sep 2008 - 12:18

Joel,

Mwen pral eksplike pou kisa Ayisyen pi puisan ke tout lot nasyon nan zafè vodou, nan pouvwa sinatirèl.

Nan tan lontan, te gen yon kontinan nan zon Caraibe la, se te yon band Ekstraterès ki tap viv sou li. Nan sans geographik kontinan sa a, Ayiti te twouve li nan sant, se la tout fos sa yo te konsantre.

Lè Bondie fatige ak Ekstraterès sa yo, li fè dlo anvahi yo, epi nou vini gen tout ti zilé sa yo. Men tout pouvwa yo toujou rete konsantre an Ayiti, dlo pat ka ale avèk yo.

Gade foto sa a, gade posisyon Ayiti bien, epi ou va konpran.

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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptySam 6 Sep 2008 - 12:32

Sesa menm.
Pwoblèm saa, menm jan ak lot pwoblèm sosyete e politik an Ayiti; se lan tèt ayisyen pou sa regle.

Akoz de istwa, de tradisyon ak kwayans popilè, ayisyen pa kwè ke se yon krim pou fè yon moun tounen zonbi.

Ekzanp:
1) Si yon moun fout yon lot yon kout manchèt, wa p jwenn plizyè moun kouri dèyè l, kenbe l bay la polis, yo ta ka menm touye l sou plas.

2) Si yo akize yon boko ou manbo e di ke li pran zonbi yon moun, popilasyon an pa p reaji, komsi se yon bagay nomal. Yo vin gen plis respè pou boko a oubyen manbo a.

E byen se paske yo kwè ke se yon bagay sinatirèl e ke se mistè oubyen lespri ki ap regle zafè yo.
Yo pap rantre lan sa pou yo pa pran yo tou.

Lan ekzanp Revelasyon bay yo, menmsi se papa ti moun nan ki te touye l, se travay la polis.
Wi te fèt pou gen sèvis medikal ak pwose vèbal.

Epi yon ankèt pou verifye tout aspè krim nan pou pouswiv koupab e lage inosan.

Zafè jij ak lapolis pa fè travay yo paske yo pè houngan ak lougarou dwe fini lan syèk saa.
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Joel
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptySam 6 Sep 2008 - 16:25

Lè m te timoun ;te gen yon nèg ,tout moun te konnen se te yon anjandre.Ou pa t "mès" ak nèg sa a.
Nèg lan te vin marye ak yon jèn fanm,poli janti ak tout bon bagay sa yo.
Depi misye marye ak fanm lan ,misye ap plede bat li;ti kòmè an kouri kite lakay li epi la l jwenn fanmi l.
Eske w konnen yon jou R...pran yon pik,yon katyapika ,lale veye ti madanm lan epi li dechalbore l ak kout pik epi li touye l.

Eske nou konnen te gen yon pakèt moun ki te ap di ke se yon Lespri yo voye sou misye ki fè l te kòmèt zak sa a ?
Si bagay sa yo pa osi trajik ,yo ta komik!
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Joel
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 7:30

Nan tan lontan, te gen yon kontinan nan zon Caraibe la, se te yon band Ekstraterès ki tap viv sou li. Nan sans geographik kontinan sa a, Ayiti te twouve li nan sant, se la tout fos sa yo te konsantre.

[b]Bon se pa sa COLO,ekstraterès sa yo ,se lan pati Lwès lan yo te konsantre?
Lan ti Pati pa nou an?

Paske ,Colo,Dominiken pou la plipa se menm orijin wi ke yo genyen ak Ayisyen yo.Poukisa se ann Ayiti ou tande y ap pale de zafè zonbi an e preske pa an Dominikani.

Dominiken yo pa sipètisye menm jan ak nou.Si yo ta tande gen moun ki ap fè lòt tounen zonbi,yo t ap voye fouke yo.

Colo,
Ou wè tou,mwen ak Sasaye t ap pale de WADE DAVIS ki te ekri "The Serpent and the Rainbow".Misye se yon Etno-Botanis lan HARVARD ki t ap eseye bay yon eksplikasyon rasyonèl de bagay Zonbi an.
Mwen te wè "show" an sou "History Channel".Pa gen okenn sansasyonalism ladan l.Misye te pale ak bòkò yo ,misye te montre kote yon zonbi te sòti.

Mwen pa bezwen di plis.Si w gen kab ou byen Satelit,dabitid se lan zòn fen mwa Oktòb lan ,yo repete "show" sa a,zòn "Halloween".

Si w pa genyen "History Channel" ou gendwa kòmande yon CD show an sou paj web yo an.

Ou pa p regrèt;
Adrès lan se:

http://store.aetv.com/html/product/index.jhtml?id=77406
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Rodlam Sans Malice
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 7:57

Mesye fok nou pa pase bagay saa nan betiz paske anpil moun soufri fizikman e psykolojikman de vye bagay sa yo.Mwen sonje youn tonton mwen te genyen malarya epi yo te di grann mwen se youn zonbi yo voye sou li ki fè li ap depale konsa.fok genyen youn anket tout bon ki fet sou bagay saa pou determine si li se youn fiktyon ou byen si se youn reyalite e ki jan moun ka pwoteje tet yo kont malfektè sa yo.Si genyen youn antidot kont pwazon saa se pou tout moun konnen li tankou li te pibliye sou enternet la.se pou yo pibliye l nan televisyon , nan radio pou lè youn moun mouri an ayiti pou fanmi li konnen sa yo dwe fè.se pa jodya nap tande pawol sa yo ;men nan plen 21 eme syek saa se youn wont pou nou tout.Tankou Joel di ya genyen vodou kiba, o bresil ,Trinidad men pouki sa se an ayiti nou tande zafè zonbi saa?eske nou se youn pep modi?
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Joel
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 9:17

Malis,

Se sa k fè mwen pa renmen lè nèg tankou COLO ap fè blag ak bagay sa yo.
Se yon bagay serye li ye.Bagay Zonbi sa a pa t dwe ekziste ankò ann Ayiti.
Pa gen anyen sipènatirèl ladan l ,ABSOLIMAN ANYEN.

Petèt lè ti pè an tounen ,li ap konn kijan pou l afwonte bagay sa a (lol).Misye konnen ke bagay sa yo pa gen anyen pou yo wè ak Lafrik,ak kilti Afriken e moun ki lan pratik sa yo,se yon bann kriminèl,pou yo fouke ,SAN PITYE!

Kilti Kiba ak Brezil lan pi Afriken anpil ke pa nou ann Ayiti.Ou jwenn moun ki pale YOROUBA lan KIBA ,menm jan ak BREZIL
Lan de peyi sa yo ,se lan 1880s yo ke lesklavay te aboli.Dènye bato negriye an se an 1873 li te debake lan Kiba.

O Brezil menm ,yo di chak ane gen de milye pelren ki fè vwayaj ale lan selebrasyon fèt CHANGO lan Sid Nijerya a .se yon gwo sous revni touristik li ye pou moun lan zòn lan.
Se pou di w.Mwen vle ke yo pran relijyon Vodou an o serye.Yo estime ke gen plis ke 100 milyon moun lan Amerik lan ki pratike l;gwo majorite an lan BREZIL.
An menm tan tou se pou ougan ayisyen yo kondane ak tout fòs,vye pratik tankou zonbifikasyon.
Se pou yo afime ke pratik sa yo pa gen anyen pou yo wè ak VODOU;moun ki ap fè bagay sa yo,se kriminèl,se voryen,se pou yo fouke yo
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 10:14

Jojo,

Tande byen!

Colocolo
pa nan diskrimination ak pèsonn!

Se relijyon katolik ak konsèvatè protestan ameriken yo kap jete diskrimination sou do vodou tankou gaye la troublay avèk keksyon zombification sa a, jis pou anpeche ti nèg gen religion pa yo.


Jodia, Pè katholik ak Pastè protestan gen tout privilèj ke leta ak sosiete a ba yo tankou salè ak pouvwa pou yo fè mariaj, baptèm, elatriye. Pandan se tan, ti Boco toujou anba pèsekition sou pretèks djab oubyen zombification.

Mwen mete ou an defi. Ban mwen yon religion ki pa gen pinisyon?

10 plè Egyp yo se te vodou tou Moise tap fè?

Tanpri sispan diskrimination sa a kont tèt nou ak fanmi nou.

Gen nèg ki chwazi volontèman pou yo tounen zombi epi ale travay kay yon boko. Se gwoup nèg ki ale angaje tèt yo nan djab pou yo te gen lajan ou genyen anpil fanm ou lot privilèj ke lot moun pa genyen.

Genyen tou, se paran yo ki bay yo. Genyen tou se nan frekan, timoun ki pa respekte granmoun, yo manje yo.

Gen de lè tou, se akos absans la jistis tankou lè pa gen leta pou jere yon konfli. Lè sa a nèg ki pi anfom la lan, manje lot la...

Men evite trete pwoblèm nan ak vie diskriminasyon blan mete nan tèt nou.
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 13:29

Certains d'entre vous essaierait-il d'affirmer qu'il n'y a rien de surnaturel dans le vaudou ?
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Sasaye
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 13:54

Koumatiboulout !!!!!!

Sa vle di:
-Si yon nèg derespekte yon granmoun oubyen yon boko oubyen yon lougarou, se nomal e akseptab pou yo fè l tounen zonbi kom PINISYON?

-Si yon nèg pran fanm yon lot, lot la gen dwa al kay yon boko e vann li kom zonbi paske sa merite yon PINISYON?

-Si yon tinèg manke grann li dega e derespekte kot fanmi l yo gen dwa bay yon boko tinèg la pou al antre lan esklavaj sou bitasyon boko a, kom zonbi;
paske ti derespektan saa merite PINISYON?

-Nèg ki bay tèt li pou l gen lajan, fanm, djob e pouvwa a, kisa boko a benefisye ladan? saa se yon PINISYON?

Kom nou te di deja, kwayans sipèstisye fè nèg aksepte yon zak kriminel tankou yon zak legal.

Li le pou babari sayo fini.
Se pou nou evolye pou tèt nou.

Blan pa gen anyen pou wè lan sa.
Okontrè, yo ta renmen wè bagay sayo kontinye lan sosyete nou yo, pou yo sa kontinye voye misyonè al konveti moun sovaj e an memtan kontrole sa ya p fè lan peyo yo.

Se pou nou libere tèt nou de vye pratik ansestral ki depase lan venteyinyèm syèk saa.
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Sasaye
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 14:12

Non, King.

On affirme que la zombification n'est pas une pratique vaudoue, mais une activité criminelle qui, au fil des siècles, a causé la mort(?) et l'esclavage à des milliers d'haitiens.
Ces actes sont impunis et meme acceptés parceque la superstition ambiante les attribue à une supposée punition divine, infligée par le vaudou.

La zombification proviendrait plus de la sorcellerie que du vaudou.
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Joel
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 16:46

colocolo a écrit:
Jojo,

Tande byen!

Colocolo
pa nan diskrimination ak pèsonn!
[color=red]


10 plè Egyp yo se te vodou tou Moise tap fè?

en evite trete pwoblèm nan ak vie diskriminasyon blan mete nan tèt nou.

De ki dis plè ejip w ap pale la a.Te janm genyen dis plè Ejip vre?Paske w li woman sa yo lan la Bib ;atò se vre?
Genyen jwif ;wi Jwif wi ,ki ta p fè rechèch sou bagay "Exodis";tankou Izraelit yo ta kite Ejip pou yo tounen al Izrael.Mesye yo di yo pa wè yon pwèlyèm evidans lan bagay sa yo.
Yo menm doute te gen yon moun ki te rele MOSHE vre..

E pou moun ki ap vin pale de sinatirèl lan Vodou an.Pwouve ke gen bagay sinatirèl ke se swa lan relijyon Katolik,Pwotestan, Endou,Shinto,Mizilman osi byen ke relijyon ke Endyen lan Amerik lan kontinye ap pratike .

Se nad Marinad pa genyen.

Ou pa adrese ak moun pou adrese w la ,lè w di ke mwen vle fè diskriminasyon kont Vodou.
Okontrè COLO,mwen vle pou Vodou gen menm Dwa ,plis Dwa menm ke Relijyon Ewopeyen yo te vini ak yo an.
Brezil ak Kiba ak pran Dwa grandèt yo, se paske yo rekonèt Dwa sa yo.

Mwen pa Vodouyizan,men tou si mwen t ap pratike yon relijyon,se vodouyizan mwen t ap ye.
An menm tou Colo,gen anpil bagay nou kwè se vodou,se pa Vodou yo ye.Bagay tankou pwen disparèt ,pwen pa pran Bal ,ak yon bann lòt rans konsa ;se FRANSE YO KI TE ENTWODWI BAGAY SA YO ANN AYITI.

Ou jwenn bagay sa yo lan liv tankou "Petit Albert","Grand Albert","Le Papillon Rouge","La Grenouille Verte" elatriye.

Epitou COLO,gen lan liv sa yo ki terib wi,ki mande sakrifis moun wi!

ADYE COLO!
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 17:30

Messieurs,

Je vais me taire sur ce sujet pour ne traverser les limites de la démocratie et donner l'impression de vouloir imposer mon opinion.

Pour ceux qui n'ont pas suivi ce débat, je vais essayer de faire un résumé.

Il y a 2 courants sur ce forum:
-- le premier concoit la zombification comme une sorte de crime et les coupables doivent etre poursuivis par la justice pour répondre de leurs actes
-- le 2nd décrit le vodou comme une punition qui fait partie de la religion du vodou et une bonne conduite des fidèles peut éviter ce chatiment.

Il en était de meme lors du débat sur le Restavèc:
-- le premier concoit ce phénomène comme un crime qui mérite d'etre éradiqué sur notre territoire
-- le second propose de préférence une semi-adoption pour pallier à ce problème.

C'est la démocratie et chacun peut choisir l'option qu'il trouve meilleure pour Haiti.

Pa gen pwoblèm, mesie, mwen respekte opinion nou.
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Joel
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MessageSujet: Re: Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl   Zonbi men saki rele imoralite, nou dwe konbat olye kanpe nan dengwenn omoseksyèl - Page 6 EmptyDim 7 Sep 2008 - 18:55

Sasaye a écrit:
.

Li le pou babari sayo fini.
Se pou nou evolye pou tèt nou.

Se pou nou libere tèt nou de vye pratik ansestral ki depase lan venteyinyèm syèk saa.

Wi Sasaye,

Se pou ti nèg konnen sa ki t ap pase ann Ewòp lè Legliz Katolik te tou pwisan.
Yon moun te gen dwa gade yon pè lan je mal;pè an deklare w ou se yon eretik epi li fè boule w tou vivan.
Se pou ti nèg konnen sa yo terele "ENKIZISYON" an ki te dire pandan dè syèk e dè syèk.
Tande ki eskiz wi ,mesye yo te konn bay pou boule w vivan;yo di si w pa koupab ,lè dife an ap boule w,ap genyen yon lapli ki ap tonbe pou tenyen dife an.

ADYE WI!
Alòs se de dwa konsa ti nèg ta vle bay bòkò ,bay malveyan ;pou ti krik ti krak gen dwa pwazonnen w e fè w tounen zonbi?
Menm jan Ewopeyen te twouve ke yo pa t gen dwa bay Pè ak evèk Katolik yo,tout dwa sa a;menm jan tou se pou vodouyizan pratike relijyon yo an pè!

Lè yon moun al lan Souvnans,lan Lakou Badjo ou byen lan Soukri pou al mande pwoteksyon Lwa yo ;yo pa p fè anyen ki mal,menm jan yon fidèl katolik ou byen pwotestan al lan yon legliz ou byen yon tanp pou yo mande pwoteksyon Sen yo.
An menm tan tou ,pinga okenn vakabon konprann yo gen dwa pwazonnen moun.

Se kriminèl ,sanzave yo ye ,menm jan ak Pè ak Evèk Katolik yo ,ki ta p fè e defè pandan peryòd ann Ewòp yo te rele ENKIZISYON an!
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