Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  ÉvènementsÉvènements  PublicationsPublications  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-10%
Le deal à ne pas rater :
Apple TV HD 4K 32Go (2021)
179 € 199 €
Voir le deal

 

 Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol

Aller en bas 
4 participants
AuteurMessage
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 15:06

Mezanmi depi kèlke tan mwen tande pale pou bay sekirite, pote sekou nan sitiyasyon siklonn, inondasyon ou latriye. Se yon parol bannou LAME DAYITI, mwen te konnen ki pa te janm bannou ni youn ni lot. Ayiti te toujou genyen siklonn ki lese popilasyon sitou nan peyi profon de bwa pandye.

Jounen jodyè a map gade solda blan yap kritike anpil kom tourista, ki pa renmen ti nèg. Poutan mesye militè latino degaje jan yo kapab pou ede popilasyon an. Zafè jandam ayisyen kap brote sak diri pou le pèp, bliye sa. Non yo tap twouve yon zekretè si w ranse ki pap twouve menm yon gode diri. Poutan solda Minista jouke anba sak diri tankou tout moun. Answit asire sekirite, distribisyon san voye koko makak ni joure malere. Mesye mwen di nou pale de lot fos sekirite. Men non modi LAME DAYITI sa pa nomen li
.


Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Une_aidegonaives

























L'appui sécuritaire et logistique de la MINUSTAH dans les distributions d
vivres
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Sm_aidegonaives2

Gonaïves : femmes et enfants parmi les plus vulnérables

Parmi les victimes des récents ouragans qui ont balayé le département de l'Artibonite, entre le 2 et le 7 septembre, les femmes et les enfants représentent non seulement une frange assez importante, mais figurent également parmi les plus fragiles, à coté des personnes âgées. Pour les protéger des divers maux auxquels ils se trouvent exposés, nombre d'actions sont entreprises spécifiquement en leur faveur.

Dans les locaux de l'ONG CARE, situé dans le quartier de Gattereau aux Gonaïves, beaucoup de sinistrés attendent la décrue des eaux pour pouvoir regagner leur logis. Cet abri provisoire est le plus grand de cette ville dévastée par les ouragans Hanna et Ike. Il comprend près de 4000 sinistrés. Et ce qui frappe tout visiteur, c'est le nombre important d'enfants qui y errent, visiblement laissés à eux.

«L'eau avait complètement envahi notre maison. Mon père nous a fait grimper, ma soeur et moi, sur le toit de la maison. Nous y avons passé trois jours sans manger », explique Sosthène Thélusmé, un jeune garçon de 10 ans, qui habitait la rue Clerveaux.


« Nous passons toute la journée à chercher quelque chose à manger, pour nous et pour ma mère qui est malade », poursuit-il.

'eau, dans sa furie destructrice, n'a en effet épargné ni les femmes ni les enfants. Selon l'UNICEF, quelque 300.000 enfants sont présentement vulnérables aux maladies et aux violences.

« J'accueille environ 72 personnes dans ma maison de quatre pièces qui est encore inachevée. Parmi eux, il y a 20 enfants et deux bébés, âgés respectivement de deux mois et 15 jours », explique Aude Sassufie, qui a ajouté : «nous n'avons reçu jusqu'à présent aucune aide. C'est vraiment dur. Au départ, on donnait aux enfants de la dentifrice et du sel pour combattre la faim ».

La situation des femmes n'est guère meilleure. «Il s'agit d'une situation particulièrement difficile. Les femmes se sont déplacées à pied, dans des eaux insalubres, pendant plusieurs heures et sont maintenant sujettes à des infections vaginales », a expliqué un responsable de l'OPS-OMS qui travaille dans un centre de soins aux Gonaïves.

En outre, se pose la difficulté pour les femmes enceintes d'avoir accès aux soins de santé. En raison de la montée des eaux et des routes endommagées, les déplacements deviennent quasiment impossibles. Et pour cause, les matrones ne peuvent pas se rendre au domicile des femmes sur le point d'accoucher ni les assister dans les maternités.

Le directeur départemental de la santé, Dr Carl Murat Cantave, relève que « dans ces conditions difficiles, beaucoup d'accouchements sont enregistrés ». Selon l'ONG Médeins sans Frontières (MSF), une cinquantaine d'accouchements ont été réalisés dans les centres de soins d'urgence depuis le début de la crise. Et plusieurs autres sont attendus.

Hormis ces problèmes de santé, un autre danger menace les femmes. Dans cette situation de désorganisation, où la population est tendue et sur les nerfs, les femmes risquent d'être victimes de violences corporelles ou sexuelles.


En effet, comme le souligne le chargé de Programme de préparation aux urgences et désastres de l'OPS-OMS, Dr Olivier KLEITZ, les femmes sont victimes de violence corporelle et sexuelle «On nous rapporte que les femmes sont plus souvent battues qu'à l'ordinaire, particulièrement dans leur foyer. On nous signale également quelques cas de violences sexuelles dans les abris», a-t-il indiqué.

Face à l'urgence, les organisations humanitaires ont décidé de multiplier les actions en faveur des groupes les plus vulnérables. Ainsi, quatre centres de soins d'urgence ont été créés à l'hôpital de Raboteau, à Ebenezer situé à la sortie Nord de la ville des Gonaïves, dans les locaux de CARE et à la direction départementale de l'Education nationale. Environ 1000 personnes, dont une majorité de femmes et d'enfants, bénéficient quotidiennement de consultation.

Le Fonds des Nations Unies pour la Population (FNUAP) a ainsi installé 28 blocs sanitaires dans des abris provisoires à Cité Soleil et aux Gonaïves. En partenariat avec le Ministère à la Condition Féminine et celui de l'Education Nationale, le Programme Alimentaire Mondial (PAM) et la MINUSTAH, le FNUAP a également procédé à la distribution de 1500 kits d'hygiène aux femmes sinistrées de l'Artibonite, du Plateau Central et de l'Ouest.

Les femmes enceintes ne sont pas non plus oubliées. Cette agence appuie l'association des sages-femmes de l'Artibonite en fournissant des kits d'accouchement. De plus, elle a mis à la disposition du personnel médical des Gonaïves des kits « en santé de la reproduction ». Elle est également en train de recruter du personnel qualifié supplémentaire pour assurer les accouchements.

« Des kits 'accouchement à l'intention de 180 femmes enceintes seront acheminés aux Gonaïves dans les jours qui viennent », a aussi promis la Représentante du FNUAP, Tania Patriota. Par ailleurs, des distributions de vivres et autres produits sont organisées durant la nuit et très tôt le matin en vue de favoriser les groupes sensibles.

« Nous avons remarqué que lors des distributions dans la journée, les plus faibles, c'est-à-dire les femmes, les enfants et les personnes âgées ne parviennent pas à recevoir de la nourriture et de l'eau. C'est pourquoi nous organisons aussi des distributions pendant la nuit », explique un responsable du PAM, Widline Chérichel.

La méthode consiste à identifier un leader de communauté, le plus souvent une femme, et à lui remettre, durant la nuit, un stock important de vivres. Cette personne aura à charge de redistribuer cette aide aux autres femmes de la communauté.

En plus, depuis le 11 septembre, des distributions de vivres (riz, haricot, huile) et de produits non alimentaires sont organisées en faveur des groupes spécifiques. Ainsi, dans le centre d'accueil de Praville, une distribution à l'intention des femmes uniquement a été organisée, une opération ayant bénéficié de l'appui sécuritaire et logistique de la MINUSTAH.

« C'est une bonne initiative. Cela permet à toutes d'être servies. Entre nous femmes, on se comprend et les choses se passent bien. Les militaires sont là pour dissuader ceux qui veulent faire du désordre », se félicite une bénéficiaire, arrivée quatre heures plus tôt dans un des Centres de distribution de la ville.




Dernière édition par Rico le Sam 13 Sep 2008 - 15:24, édité 2 fois
Revenir en haut Aller en bas
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 15:16

Ke yo montre youn foto kote jandam ayisyen yo te konn fè sa pandan ke syklonn tap pase nan peyi ya?Depim ti moun hazel pase mwen pa janm wè sa yo rele "FADH la ap pote popilatyon an sekou.Sim manti se pou yo vini ak foto.tranbleman de tè pase ,syklonn pase .tankou Rico di ya se plis koko makak ke yo ta vle ba kousen ,kousinn ,sè, frè, yo .

Yo paka pote sekou lè yap masakre nou, yo pa ka pote sekou nan kalamite natirel ,se yo ki kreye pwoblem nan peyi ya epi pou fanatik yo ap di "ban nou lame nou"se pou yo pale nou de ki lakyel de "lame" yap pale ya.konbyen elikoptè,gwo avyon transport, portavyon ke lame saa te genyen?Lè nou pa konn sa youn lame beswen poukisa nou pa ba moun repo ak fanatism aveg nou an .Nou pa tande sa ki ap pase nan gonayiv jounen jodya ?Epi se nan youn organizatyon initil ke nou vle ke reset leta pase.Mezanmi genyen youn ti konsyans non.Lame dayiti pral ba popilatyon an manje, kay pou yo rete, lopital ki pou ba yo swen?Mwen ta renmen mete fanatik lame yo nan plas fanm ki ap akouche nan move kondityon ,ti moun ki pa ka manje, gason ki ap gade pitit yo ki ap mouri pou yo ta di nou si yo ta vle ke se zam gouvenman achte nan peyi blan? nanpren anyen ke minustah ap fè la ke PNH la byen ekipe pa ta ka fè.Zip it please.


Dernière édition par Rodlam Sans Malice le Sam 13 Sep 2008 - 17:11, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Doub-Sossis
Super Star
Super Star
Doub-Sossis

Masculin
Nombre de messages : 2429
Localisation : Montreal
Loisirs : cockfighting
Date d'inscription : 24/12/2007

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 15:48

MWEN VOTE POU RETOUNEN AK Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Ap_Eating_Dirt_080130_ssvKOKOMAKAK
POU RETIRE BOURIK AK TI-KOCHONS NAN BISWITT LABOU!!
Revenir en haut Aller en bas
charles
Senior


Masculin
Nombre de messages : 55
Age : 63
Localisation : USA
Loisirs : Lecture
Date d'inscription : 22/10/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 16:08

Mwen pa kwe ke se yon afe de FAD'H ou de PNH. Mwen kwe se yon afe ayisien. Depi ki le nou kon ede fre nou yo kosa? Nan tout moun sou forom lan ki te en Ayiti le siklonn pase kombyen nan nou ki te al potekole ak popilasyon an?

Kombyen nan nou ki entre nan Peace Corps pou al ede nan lot peyi?
Revenir en haut Aller en bas
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 16:16

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol 1-8
…26 avril 1986 devant le Fort-Dimanche Marche pacifique à l'appel de la Ligue des Anciens Prisonniers Politiques Haïtiens qui devait aboutir devant le Fort-Dimanche pour rendre hommage aux victimes de la dictature des Duvalier.

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol 3-8
L'armée tire sur les manifestants devant le Fort-Dimanche. Bilan : environ une dizaine de morts, dont le jeune militant Fred Coriolan.
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol 4-8
Les ruines de Fort-Dimanche, prison où périrent des centaines d'opposants au régime des Duvalier

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Arton81

Panique devant les tirs des militaires
Revenir en haut Aller en bas
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 16:18

se la wi lespri w twouble ya.te toujou genyen moun ki tap manje rasinn bwa ki pat ka manje e ki tap pran kout koko makak,katouch maten ,midi ,a swè depi yo rele anmwe ;jodya sa pi grav paske lame dayiti te pran 25% bidjè ak tout volè ki tap voye lajan sere nan bank etranje lè yo finn decherpiye bank natyonal ak reji di tabak yo pat pemet ke gouvenman envesti pou ogmante prodiktyon agrikol ,jodya se 9 milyon moun ki genyen epi peyi ya pa pwodwi anyen ankor. se sak fè manje biskwit labou a vinn pi red.

petet si se 10 % selman lame te koute epi lot 15% yo te envesti l nan rebwasman , nan jwen youn alternatif ak chabon bwa, kontwole kwasans demografik ;ogmante pwodiktyon agrikol la jodya se pa nan eta saa nou ta ye.
Revenir en haut Aller en bas
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 16:36

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol 01022008226-1


Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Icon18_wrench_allbkg

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol 01022008227


Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Icon18_wrench_allbkg

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol 01022008228


Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Icon18_wrench_allbkg

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol 01022008229


Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Icon18_wrench_allbkg

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol 01022008230

Les militaires haitiens, au local de l'ancienne Prison civile du Cap-Haitien, le 28 juillet 08.
Revenir en haut Aller en bas
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 16:43

fok yo ta mande yo kote yo jwen lajan pou yo achte bel bot ak iniform sa yo?Lè yo te nan lame leta pat ba yo bel iniform konsa se nan ti chocho ke yo te konn touche ki pat menm ase pou yo te manje ke yo te konn achte iniform ak bot ;lè yo vinn genyen fanmi ak pitit kob yo pat janm ogmante .Koulyè ya oligachi vle ba yo bel bot bel iniform pou yo destabilize peyi ya apre menm youn bon matela yo pap ba yo pou yo kouche.menm youn piki yo pap jwen si yo malad.pou manje menm se bliye sa ,ofisye yo a koupe lajan depi yo sot pranl la bank ;genyen ki te konn menm al pedi lajan nan jwet poker ,mwen ka nomen non wi.

Lè mwen te al Fort Belvoir mwen te genyen youn sel pè souliye ak 3 pantalon ak twa chemiz.kaki.,3 kalson 3 chemiset.lèm debake na new york nej ap tonbe se kouri mwen kouri sou pis la.lè m rive nan Fort hamilton menm soti mwen pa ka soti pou mwen te ale nan mess la al manje, se youn serjan nwa ameriken ki vann mwen youn vye manto dezyem men.pou 10 dola se kado li te fem kado youn demi manto ,depim rive Fort Belvoir tou pre Washington D.C. yo menenm nan PX la al pran uniform, bot, kepi , ak lot demi manto,mwen sonje sa lè etidyan yo wè mwen pap tranble ankor yo bat bravo.se te youn ti apersi mwen te vle bay de sa ki te rele "lame dayiti"Anvan yo te banm manto ak demi manto a mwen te rele Atache militè ayisyen Washington la poum di li ke mwen pa genyen manto poum mete sou mwen se te Kolonel Bayard li te vinn jwen mwen Fort Belvoir li te di nou mesye pran youn ti pasyans gouvenman an pa genyen lajan pou sa talè fredi ya pral pase. se lame meriken ki te wè nou beswen manto.ak lot iniform. pou fredi ya.


Dernière édition par Rodlam Sans Malice le Sam 13 Sep 2008 - 17:04, édité 3 fois
Revenir en haut Aller en bas
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol EmptySam 13 Sep 2008 - 16:47

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol IMG_7987
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol IMG_8021
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol IMG_8003
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol IMG_8135

Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Yy
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Le+coordonateur+et+le+commandant+en+chef.
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol IMG_8014
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol IMG_8144
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol IMG_8161
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty
MessageSujet: Re: Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol   Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Eske se koko makak nan kraze zo pou yon fos lame bay sekirite, genyen kontrol
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti :: Haiti :: Espace Haïti-
Sauter vers: