Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.
 
AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  ÉvènementsÉvènements  PublicationsPublications  CalendrierCalendrier  FAQFAQ  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  MembresMembres  GroupesGroupes  Connexion  

Partagez
 

 Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?

Aller en bas 
AuteurMessage
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyJeu 6 Nov 2008 - 10:11

Obama : Une victoire louverturienne et une leçon pour Haïti

<BLOCKQUOTE>6 mercredi 5 novembre 2008
Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Rubon42
<BLOCKQUOTE>
Débat
Par Eric Sauray [1]
Soumis à AlterPresse le 5 novembre 2008
La victoire de Barack Obama est une victoire louverturienne
La première chose que m’inspire la victoire de Barack Obama, c’est que la méthode louverturienne de conquête du pouvoir reste toujours la meilleure.
Cette méthode transversale est fondée sur la capacité à allier les contraires et à concilier les intérêts des différents groupes sociaux. Cette méthode victorieuse depuis le XVIII e siècle consiste pour un Noir à endosser tout l’héritage culturel de l’Occident et à faire sien le langage des droits universels de l’homme.
Cette méthode consiste à adopter le langage de l’Occident après avoir fait l’effort nécessaire de l’apprendre, de l’adapter et de le transformer. Cette méthode consiste à sortir de ses préjugés, de ses complexes et de se croire investi de la noble mission d’incarner le destin d’un peuple dans sa pluralité.
C’est par ce travail sans relâche que Toussaint Louverture, né esclave, est devenu le premier gouverneur noir de Saint-Domingue, le Général brillant et le législateur à qui on doit la Constitution de 1801, première Constitution de l’histoire inspirée par un Noir mais fabriquée par des Blancs et des Métis.
Obama actualise donc le combat louverturien et ouvre un nouveau chapitre dans l’histoire des diasporas noires à travers le monde.
La victoire de Barack Obama est une leçon pour Haïti
Dans l’Haïti de 2008, Barack Obama n’aurait pas été élu Président.
Diplômé d’une des plus grandes universités du monde, il aurait été victime de l’effet Manigat. Métis, il aurait été victime de l’effet Déjoie ou effet Baker. Ayant un père Kényan et une mère Américaine, il appartient à la catégorie des doubles nationaux.
Dans l’Haïti de 2008, il aurait été victime de l’effet Siméus.
La victoire de Barack Obama est donc l’occasion pour les Haïtiens de réfléchir sur les blocages de leur société fermée. Une société fermée qui est le contraire de ce que voulaient Toussaint Louverture, Jean-Jacques Dessalines, Henry Christophe et Alexandre Pétion.
Bien entendu, cela ne veut pas dire que les Haïtiens ne doivent pas se réjouir de la victoire de Barack Obama. Au contraire.
Mais, ils ne doivent pas se voiler la face. Ils doivent faire l’effort de l’interpréter comme un message d’ouverture sur le monde, un appel à la grandeur, une nécessité de combattre l’intolérance et une urgence à amender profondément ou abroger la Constitution de 1987 qui est la Constitution la plus discriminatoire de toute l’histoire d’Haïti.
Et l’actualité exige que les responsables politiques haïtiens écoutent ce message et passent à l’action maintenant afin que nos Bazin, nos Manigat, nos Baker, nos Siméus, nos doubles nationaux aient la même chance que les Pitit Soyet de devenir les Barack Obama d’Haïti. Je prendrai toute ma part dans le travail à accomplir.
Que Dieu Bénisse Barack Obama !
Que Dieu Bénisse l’Amérique !
Que Dieu bénisse Haïti aussi !
Paris, 05 novembre 2008.


[1] Docteur en droit, Président du Réseau Haïti Force One[/size]

Commentaires sur la question


Obama : Une victoire louverturienne et une leçon pour Haïti

5 novembre 2008, par elcaribeno
les leaders haitiens ont toujours éssayé de conduire Haiti vers un monde bati par les Haitiens, pour les Haitiens et dans une pensée unique des haitiens qui, dirait-on, criculent en sens unique ; Comme si les Haitiens n’avaint plus rien à apprendre des autres ce qui a conduit Haiti à ce carrefour de tenebre et d’obscurentisme qui, s’il n’est pas intellectuel, mais en tout cas , il est social. Cela étant dit, si Haiti ne pouvait pas être à la tête, néanmoins il aurait du ne pas être à la queue dans les indices du developpement entant que nation. Ainsi donc, je me joins à cette idée évoquée plus haut : les haitiens, oui ! tous les haitiens doivent revoir et repenser leur concept de société qui constitue une nation comme celle d’haiti.Qu’ils parviennent à prendre le chemin emprunté par Toussaint L. en son temps et par Obama



Obama : Une victoire louverturienne et une leçon pour Haïti

5 novembre 2008, par ARISTE

Et Pourtant on a besoin de quelqu’un comme lui !
Tout à fait d’accord avec l’article. Mais bon je pense que la double nationalité est un theme moindre dans la mesure où c’est constitutionnel et que pas avant un amendement de la Constitution les choses devraient continuer ainsi. En Haiti on a besoin de quelqu’un comme Obama. On doit dépasser la barre de couleurs et l’intelectualisme. Il faut commencer à voir l’homme. Sa capacité et sa volonté de changement. Mais bon, on doit aussi se rendre compte que tout ceci passe par l’éducation en generale et l’education civique en particulier. En tout cas je reste confiante que le changement arrivera tôt ou tard en Haiti.Le chemin vers le rêve de l’accomplissement de la prophetie de Martin Luther King Junior a tardé 40 ans. Donc soient patients-es et optimistes chers-eres compatriotes.

[/size]
</BLOCKQUOTE></BLOCKQUOTE>
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Marc-Henry
Administrateur
Marc-Henry

Masculin
Nombre de messages : 6020
Localisation : Canada
Opinion politique : Démocrate
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 20/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Lobbyiste

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyJeu 6 Nov 2008 - 13:27

Cet article mérite d'être commenté et je reviendrai plus tard car je ne suis pas d'accord avec l'auteur de l'article . Tout d'abord, l'effet d'Obama est multidimentionnel. Barack est élu à cause de son Charisme, de son intelligence, de son habilité, de sa perception des choses, de ses valeurs de partage, de son vecu contrairement aux intellectuels cités dans l'article de Monsieur Savay qui n'ont jamais démontré de l'empathie pour le peuple. Je regrette l'auteur a passé à coté . Toutefois, je suis un peu d'accord avec lui sur la question de la double nationalité. J'ai dit un peu d'accord avec lui parce que ceux qui refusent la double nationalité ne représentent pas la majorité des gens qui votent dans les élections haitiennes.

A mon avis, un type qui a du charisme comme Aristide dans la diaspora ou en Haiti qu'il soit brun, vert, etc.pourrait être élu en Haiti. ma foi, le problème de Manigat et de ceux cités dans l'article c'est ceci : Lide sa yo pran poz ti boujwa twop, si pou sa yo pap jamn prezidan an ayiti. Ils pensent qu'ils sont plus intelligents que ceux qui pourraient voter pour eux. Yo pete pi wo pase bouda yo. Ils ne respectent pas les haitiens, le petit peuple. Menn pwoblem Sauray pa vle di lan papier li ya.

_________________
Solidarité et Unité pour sauver Haiti
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur https://www.forumhaiti.com
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyJeu 6 Nov 2008 - 13:42

An palan ti boujwa kisa Aristid tounnen, li pi boujwa ke boujwa ki pete ro yo. Li sèvi ak boujwa,li lage tout bon avantaj nan men bon jan boujwa meriken. Selman kom bon koken li pran poz renmen malere pou atenn objektif li.

Mwen di vye bagay emosyonèl sayo, sa w rele karism nou dwe komanse soti ladann. Sispann manipilasyon , louvri je ti pèp, manyè fè politik yon lot jan. Mwen santi gen moun ki pa alèz ak saki rele pèse louvetiryenn ki sanble 2 gout dlo ak politik Obama. Wi mouche rekonèt fos sosyete blan pou rive kom ti nèg o timon politik. Se lide santral sijè a.


P/S Se okazyon pou konprann koman nou Ayisyen nou vinn kreten ak politisyen minab nou yo. Se yon bon leson pou ti nèg konprann koman Tousen Louvèti podyab yo te vle trete kolabo, tap fè politik de ro nivo.Li rekonèt fos militè ak politik blan, kolabore pou genyen pouvwa dabo. Se konsa li komanse entegre kad nèg nwa nan politik ak estrikti militè ki pral bannou baz lame endijenn. Olye leve koken tout swit san mwayen politik, taktik ak militè.Si nou te byen swiv seri lèt Kristof te ekri Leclerc nan yon lot pos. Nap konprann koman Louvèti a lorijinn fos karaktè ak bon diplomasi Kristof ki pa lese l manipile pa Leclerc.

Se pa menm kontesk ak Obama, men otè a klè nan plase Obama kom yon ti nèg ki arive fè yon pèse pou mete dako ke blan ou nèg pou pran yon pouvwa.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16481
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyJeu 6 Nov 2008 - 17:49

Marc-Henry a écrit:
Cet article mérite d'être commenté et je reviendrai plus tard car je ne suis pas d'accord avec l'auteur de l'article . Tout d'abord, l'effet d'Obama est multidimentionnel. Barack est élu à cause de son Charisme, de son intelligence, de son habilité, de sa perception des choses, de ses valeurs de partage, de son vecu contrairement aux intellectuels cités dans l'article de Monsieur Savay qui n'ont jamais démontré de l'empathie pour le peuple. Je regrette l'auteur a passé à coté . Toutefois, je suis un peu d'accord avec lui sur la question de la double nationalité. J'ai dit un peu d'accord avec lui parce que ceux qui refusent la double nationalité ne représentent pas la majorité des gens qui votent dans les élections haitiennes.

A mon avis, un type qui a du charisme comme Aristide dans la diaspora ou en Haiti qu'il soit brun, vert, etc.pourrait être élu en Haiti. ma foi, le problème de Manigat et de ceux cités dans l'article c'est ceci : Lide sa yo pran poz ti boujwa twop, si pou sa yo pap jamn prezidan an ayiti. Ils pensent qu'ils sont plus intelligents que ceux qui pourraient voter pour eux. Yo pete pi wo pase bouda yo. Ils ne respectent pas les haitiens, le petit peuple. Menn pwoblem Sauray pa vle di lan papier li ya.


Marc,
Nèg sa a ki rete a Paris an,sil te ann Ayiti ,se nan gwoup "jilbrètè" yo li t ap ye.

Misye tou ap pale de "percée louverturienne" pou OBAMA.
A la de rans,a la de inyorans.
Fout tonnè,
Obama fòme lan pi gwo Inivèsite sou tè an ki se HARVARD .Nèg lan te editè "HARVARD lAW REVIEW" ,;pou yo ba w djòb sa a se pa fò pou fò sèlman non ,se "Pic de la Mirandole" pou w ye.
Malgre tou sa ,lè misye tounen CHICAGO li pa al jwenn moun lan "South Side " pou l di yo "mwen fout fò,mwen se savan" non,sa l fè se chache djòb pou moun yo ,se pran ka 'pro bono" elatriye.
Ki sa nèg tankou Manigat janm fè pou pèp lan?Yon sèl bagay se repete ke l fò,epi anyen.

Non mwen twonpe m ;depi yon eleksyon fèt e se pa li ki genyen,misye rantre lan konplotay.
"Percée louverturienne",mon bounda.
Manigat ak lòt yo pi nwi peyi an ke yo ede l

Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
jafrikayiti
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 2236
Localisation : Ottawa
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Bon neg guinen

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyJeu 6 Nov 2008 - 21:12

Monchè Joel, fok mwen di ou premye bagay ki atire atansyon mwen sou tèks jilbretè sa a, sè ke premye epi sèl not li mete nan tèks li a, se yon dyolè san rezondèt (docteur en droit....) Ki rapO?

Se egzakteman makfabrik kreten diplome sa yo.

Si pou nou ta pran tan dekotike tèks li ekri a menm, se ta tan pèdi. Annou anmize nou yon ti kal:

Misye Gwo (doktè) Saurey ekri komkwa modèl nèg ki "reyisi" tankou Toussaint osnon Obama se "endosser tout l’héritage culturel de l’Occident et à faire sien le langage des droits universels de l’homme".

1) Èske doktè Saurey pa konnen "le langage des droits universels de l'homme" te koekziste ansanm ak lesklavaj rasyal, ansanm ak kolonizasyon jenosidè blan - ki alèkilè rele tèt yo loksidan - t ap fè sou tout kontinan yo? Kidonk, si Toussaint Louverture te adopte yon eritaj kiltirèl ki pou enspire li goumen kont lesklavaj rasyal ak jenosid Napoleyon te koumanse fè a - se pa t eritaj loksidan li te pran. Sa Toussaint te RAPE pran nan men loksidan, se ZAM fann fwa blan an tap itilize pou li pete bounda zansèt nou yo pou bon plezi "faire sauter le cul d'un nègre" - li transfome yon lame an ranyon an lame liberasyon....epi li itilize zam sa yo pou li bat blan an pwop - kit li blan angle, panyol osnon franse. Eritaj rezistans ewoyik sa a, Toussaint pa t pran li nan men blan, li te pran li nan men Pèp Afriken kote papa li, granpapa li te pote tit Gawou Ginou. E sou zile a limenm menm, se kontinye li t ap kontinye travay Plimout, Makandal, Makaya, Boukman, Cecile Fatima, Toya te gen tan koumanse.

2) Barack Obama non plis pa reprezante yon nèg k ap aplike eritaj kiltirèl loksidan (ki ta sanse makonnen ak dwadelom). Obama se yon pwodui plizyè sivilizasyon e se sa ki fè fos li tou. Kit se Lafrik, Lazi, Lewop, Lamerik...ADN yo ap fè lago lago nan venn misye. Kounye a, èske, menm jan ak Louverture, Obama pral kapab mobilize zam fannfwa "loksidan" yo pou li mete lod nan dezod aktyèl la? Se suiv n ap suiv. Men nou deja konnen se pa responsablite yon sèl moun koze sa a ye. Si anpil nan nou pa pote kole, nou sanlè kite chen anraje disparèt limanite. Kidonk, se pa yon kesyon chita gade bèl mèvèy tankou espektatè. Men si Obama bezwen modèl, li ka jwenn yo anpil kote.



OBAMA PA PREMYE PITIT LAFRIK KI AP DIRIJE PEYI KI PI PUISAN SOU LATÈ.


Anvan Obama te gen TAHARQUA - nan KEMET.
http://wysinger.homestead.com/kingtaharqa.html

Misye po t ko Farawon, li te jeneral, lè li te kite patiraj li ale ede sove Lajide kont atak blan asisryen (Ezayi 37:8-9, & 2 Wa 19:8-9). .

Anvan TAHARQUA - ou te jwenn papa misye SHABAKA, ki te reprann pouvwa nan KEMET (ansyen Ejip) pou REMETE nèg Lanibi yo opouvwa nan peyi zansèt li yo. Sa vle di tou, pandan plizyè syèk - peryod yo rele ANSYEN WAYOM lejip yo e anvan sa, sivilizasyon ANOU an, sete yon Nèg Nwa ki t ap dirije pi gwo pisans ki te egziste sou latè. E NARMER (ke yo rele tou AHA) te gen responsablite ki sanble men pi difisil menm pase pa Obama yo. Se limen ki te RE INIFYE anwo ak anba KEMET.

Kidonk, ou wè si nou gade sèlman nan eritaj Lafrik li, Obama chaje ak modèl li ka suiv. Mwen sèten, si li gade nan Lazi, l ap jwenn. Si li gade nan Lewop, la p jwenn, si li gade nan Lamerik l ap jwenn tou.

Èske soti ane 1999 rive 1802 se pa yon Nèg Lafrik ki t ap dirije koloni ki te pi pwodiktif nan lamerik la. Èske plizyè milye solda (nwa, milat, blan), stwayen tout koulè tout plimaj, se pat sou lobidyans yon sèl nèg yo tap viv: Jeneral Toussaint Louverture?

Obama chaje ak ekzanp li ka suiv. Kounye a, se konnen ki ekzanp, noumenm n ap chwazi suiv nan vi pa nou. Èske n ap fè toukou anpil nèg nan tan Toussaint ki te pito konplote ak blan yo - paske yo te pè pou sa pa agrave pou yo apre blan yo ta kwape pouvwa Toussaint oudimwens n ap chwazi kan nou sou baz prensip ki - tout bon vre inivèsèl nan sans lajistis, lapè ak laverite.

Jaf
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyJeu 6 Nov 2008 - 21:34

Joel pa gen lide prekonsi paske se Maniga ki te vini sitou ak ekspresyon pèse louveryenn an plas viktwa Louvetiryenn ke signatè ti atik sa ekri pou anraje tankou chwal pou tonbe voye kout sago.


Ke w vle wou pa vle gen yon grann pa verite nan pratik Obama pou fè pèse sa nan politik. Li pa ni nwa n blan , tou senpleman meriken. Menm jan tankou Tousen kite fè konnen se lyetnan gouvènè blan ak nwa nan Sendomeng Fransè pou te jete baz estritik ki pral bannou lame endijenn Ayisyenn lan.

An pasan yon ti respè pou Maniga se kan menm yon Sobonè ki pa yon 2 pik. Olye w pase l nan rizib, li fè fyete w nan yon seten sans. Li pa gen anyen pou anvye lot gran konesko.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16481
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyJeu 6 Nov 2008 - 23:04

Opinyon w ke w gen de Maniga ,se opinyon pa w.Li pa gen anyen pou li anvye de okenn kònòsò?

Kite m konpare egzanp yon nonm tankou MANIGA ak CHARLES OGLETREE.
OGLETREE se yon espesaylis Dwa Entènasyonal lan HARVARD.Se yon nonm ki pa janm fè konpwomi.
Se misye ki te alatèt pwosè ke ameriken nwa yo te entwodi pou mande reparasyon pou lesklavay.
mwen kwè misye se te menm yon konseye sou ka Ayiti an.
Ogletree gen plis ke 30 an depi l ap anseye Harvard;misye se te "mentor" Michelle ak Barack Obama.
Ou gen dwa wè jan Barack pale ,jan l konpòte l;menm jan ak Michelle ;se travay CHARLES OGLETREE wi.
Se pa nèg w ap tande ki ap lwanje sivilizasyon oksidantal yo tankou MANIGA ki ap rele la Frans "la grande et généreuse France"
Si yon moun di yon bagay konsa ,ki non pou w bali!
Fout tonnè,a la de bagay.
Renmen,renmen Maniga w.Mwenmenm moun mwen admire se de moun tankou CHARLES OGLETREE , ki pa p janm di w ke li admire okenn sivilizasyon oksidantal ,epi li konnen sivilizasyon sa yo mwen garanti w plis pase yon MANIGA


Dernière édition par Joel le Ven 7 Nov 2008 - 17:24, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Mawon Rcfranc
Star
Star
Mawon Rcfranc

Masculin
Nombre de messages : 234
Localisation : USA
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyVen 7 Nov 2008 - 9:56

Bon, apati dojoudwi nou pa dwe rele klas boujwasi Ayiti a pa okenn lòt non ankò ke jan Joel rele yo a “gwoup "jilbrètè" oubyen “klas jilbrètè". Paske, se eksakteman sa yo ye. Se pou nou pa konfonn e jeneralise tout moun ki lan boujwasi a, paske gen lan yo ki progresis, ki konn ki wòl yon boujwasi lan yon peyi. Tout lòt francofou yo, zentèlektyel yo ki pa’p remèt anyen fè pati de gwoup "jilbrètè" a.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptyVen 7 Nov 2008 - 17:01

Mawon Rcfranc a écrit:
Bon, apati dojoudwi nou pa dwe rele klas boujwasi Ayiti a pa okenn lòt non ankò ke jan Joel rele yo a “gwoup "jilbrètè" oubyen “klas jilbrètè". Paske, se eksakteman sa yo ye. Se pou nou pa konfonn e jeneralise tout moun ki lan boujwasi a, paske gen lan yo ki progresis, ki konn ki wòl yon boujwasi lan yon peyi. Tout lòt francofou yo, zentèlektyel yo ki pa’p remèt anyen fè pati de gwoup "jilbrètè" a.

Se la nou pran wi e nap tounnen an ron pale pou pa janm di anyen serye ki chita sou bon rezonman. Nou menm nan manti ak tèt nou. Sa nou rele klas boujwazi dafè ke nou vle li ou pa nou dwe viv al li. Se a pati li pou soti peyi nou sa nan saliye. Dayè nou pa plis bezwen konprann ke leta lavalas ou byen Espwa ignore bagay konsa. Menm si pou fè nou lezi, yo fè konprann se lennemi moun sayo. Se sa map di olye nou kanpe tankou tono vid ap fè bri se byen swiv politik peyi nou. Moun sayo nap joure nou pa fouti plis lavalas ou Espwa pase yo. Dayè se bon alye gouvenamn an ki finanse yo nan eleksyon. Pandan yo voye koken nan mitan ti nèg pou bay lot son.


Sa nou dwe koprann tou nan tout sosyete ke Dominikani ak lot ki gen chanjman se moun sayo ki toujou akonpaye yon leta nan gran chanjman ekonomi a. Se volonte dabo e pwi lapè ak lot fasilite tankou estrikti, enèji eletrik, mete bon konesans nan kad ak ouvriye se konsa w atire kapito moun lajan pou fè avanse yon peyi. Men pa kanpe sou anyen ni gen mwayen politik ak ekonomi ou fenk kontinye ap joure moun ki gen lajan. YO sere byen fon mete lajan yo letranje pou sove sayo genyen.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Joel
Super Star
Super Star


Masculin
Nombre de messages : 16481
Localisation : USA
Loisirs : Histoire
Date d'inscription : 24/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptySam 8 Nov 2008 - 5:12

Rico,
Anvan w ap di rans sa yo,al enfòme w sou jan boujwazi Dominiken an aji lan dènye ane sa yo,lan domèn politik ak ekonomik.
Se yon sakrilèj pou w ta vle konpare de boujwazi sa yo.
Al enfòme w pa egzanp kijan boujwazi Dominiken an te aji lan eleksyon 2000 yo an dominikani,kote li te jwe yon wòl totalkapital pou pa t gen dezòd;;tandis ke boujwazi pa nou an se limenm ki ap fè koudeta
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin
Nombre de messages : 11114
Localisation : USA
Loisirs : Lecture et Internet
Date d'inscription : 21/08/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptySam 8 Nov 2008 - 8:22

"YO sere byen fon mete lajan yo letranje pou sove sayo genyen."Rico

Epi se moun sa yo wap defann.Eske kote wap viv la ou tande ke moun ki genyen lajan yo se a letranje ke yo voye yo sere?

mwen pa finn kondane boujwasi ya net pou zak saa paske lè nan youn peyi ou genyen youn kalite dwet long ki pran pouvwa pou yo genyen dwa voye mèsenè la bank al pran lajan ki genyen nan kess yo pou swa disan revolutyon ou pa ka kont youn moun ki pa vle mete lajan l nan bank santral nan peyi ya.

menm lè yo kreye bank prive se menm kout ba yo pran anba youn paket volè ki ba tet yo prè a to trè ba pou yo ka prete lajan a to pi wo.Yo ba tet yo gwo salè ke benefis bank la pa permet.nan kondityon saa nou pa ka finn blame boujwasi ya net si li pa kite lajan li nan peyi ya pou kreye bisniss.

Men lè nou analyse kondityon sa ak limyè konesans finansye e ekonomik ki jan youn peyi ka devlope nan kondityon saa?Ou genyen youn paket revandè ki pa kreye oken byen ni servis se youn paket ti komers kap fè revandaj pwodwi ki fabrike lot kote.Eske sektè saa ka bay 8 milyon moun travay?

pwoblem ayiti li ekonomik, politik, sosyal an menm tan.Se youn revolutyon ki pou fet nan tout klass nan peyi ya.depi ti malere ki ap kite youn paket blofè blode yo jis nan pi gwo tet nan sa nou rele "elit " la.Se pa jodya nap tande pawol sa:" Revolutyon se nan tet moun sa fet."

Si pep analfabet la beswen alfabetize;elit la tou beswen reedike.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Rico
Super Star
Super Star
Rico

Masculin
Nombre de messages : 8954
Localisation : inconnue
Loisirs : néant
Date d'inscription : 02/09/2006

Feuille de personnage
Jeu de rôle: dindon de la farce

Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? EmptySam 8 Nov 2008 - 10:36

Mesyero se elemantè lè w pa gen mwayen pwodwi, ni fè lajan w travay se sere l byen fon. Pito l la olye w w pran risk nan aksyon ki pa sèten. Eske yon moun ki nan domenn tankou Otèlri nan peyi daYITI ap byen viv pou yon bann. Non pa gen touris kom otrefwa pou tout rezon, an plis pa gen elektrisite, frè delko ak gaz manje ti profi yo. Mwen rico kap pale la mwen fout viktim tou, pale sa nou konnen. Malgre tout bèl pwomès yon ti Sè ban mwen ak mari l, yon bon valè ekonomi rico ak tout fanm dous li pase deja. Pale sa nou dwe konnen ak byen konprann. Lè yon ekonomi ap mal mache an plis pa gen bon prezans leta pou ankadre yon sistèm se fayit total.

Nan sikonstans sayo dlo koule fre selman pou yon ti minorite ki metrize yon sistèm. Zafè lib konpetisyon pou yon mache pa gen sa.Nou dwe konnen pou rantre nan mache biznis Ayiti, se anpil jimnastik. Wou pa vinn fè lajan san mete bon lajan deyo san poko rantre yon klou. Dayè anpil biznis serye boude peyi a pou rezon konsa. Gen twop presyon ak move mandyan. Alos preyalab se pou tout moun kapab fonksyonenn nan lib konpetitisyon . Kote peyi serye se leta kap aji, apwiye, ankadre, mete lod, bay sèvis. Se konsa anpil ale an Dominikani e menm envite m la tou.

Pale sa nou konnen byen Dominikani se kontrè bann mandyan anplis frodè peyi dAYITI kap mande ranbouse lajan prè, yon ti kaka aran .Se yon peyi ki prete anpil pou mete nan devlopman enfrastrikti li, kreye anpil anplwa pou ranbouse dèt li. Peyi meriken plen dèt fon pansyon lot peyi kap devlope l tou. Men yo gen ekonomi pou ranbouse dèt sayo. Nou se volo ki bezwen ti kaka aran pou byen mennen. Alos mwen rico pa gen yon klou mwen pral flanke nan yon ekonomi moribon konsa an plis. Mwen di nou anko sispann zafè fanatik sayo. Se byen konprann ABC yon ekonomi olye ap choute dayè sou moun ki refize envèsti nan move kondisyon. Lajan byen genyen pa gen santimantalite ni nasyonalis egzajere.
Revenir en haut Aller en bas
Voir le profil de l'utilisateur
Contenu sponsorisé




Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty
MessageSujet: Re: Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?   Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti? Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Victoire de Obama serait-elle une percée louverturienne et une lecon pour Haiti?
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» La réponse serait-elle...
» Un article à lire de manière intelligeante ! Martelly lieutenant de Palin en AS
» La «frontière» est-elle carrément fermée entre Haïtiens et Dominicains même au Q
» Chavez traite Obama de « pauvre ignorant »
» Message from Barak Obama

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti :: Haiti :: Espace Haïti-
Sauter vers: