Forum Haiti : Des Idées et des Débats sur l'Avenir d'Haiti
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

FOROM AYITI : Tèt Ansanm Pou'n Chanje Ayiti.

AccueilAccueil  GalerieGalerie  PortailPortail  ÉvènementsÉvènements  PublicationsPublications  RechercherRechercher  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-41%
Le deal à ne pas rater :
T-shirt Pokemon 25eme anniversaire Pikachu à 9.99€ – Livraison ...
9.99 € 16.99 €
Voir le deal

Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.

5 participants
AuteurMessage
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin
Opinion politique : Indépendance totale
Loisirs : Arts et Musique, Pale Ayisien

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Maestro

Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. Empty
MessageSujet: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyLun 1 Déc 2008 - 20:45

Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. News_logo
Rape looms large over Haiti slums

Human rights organisation Amnesty International is calling on the Haitian government to do more to tackle the widespread rape of girls, often by gangs of armed men.

Amnesty says 55% of the 105 rapes reported so far this year were of girls aged under 18.
In August, the BBC's Xanthe Hinchey visited Haiti where one young woman told her story of being raped.
Mary Jane is a shy and skinny 16-year-old.
She speaks quickly and so quietly that you almost have to stop breathing to hear her speak.

She stares straight ahead when she tells me what happened to her two years ago.
"I was on my way to buy water for my mother when a man from my neighbourhood grabbed me and said he would rape me," she says.

"As soon as he said that I ran. But he ran after me and trapped me in a corridor.

"After he raped me he didn't want to let me go. He hit me. But I was holding a pair of scissors that I had been using to make some T-shirts so I pushed them into his stomach and I ran home," she says.

The man died.

Mary Jane says that same night the other members from the man's gang then tried to kill her and burned down her family's home.

The next day she was arrested and imprisoned for two years in an adult jail.

It was not Mary Jane's first encounter with violence. Her attacker had been part of a neighbourhood gang who had raped her when she was 12 years old.

"It was at night on Christmas Eve and right there, in the street, these men grabbed me and all three raped me."

Weak justice
Two years ago, the United Nations in Haiti acknowledged widespread rape in the vast slums in the Haitian capital, Port-au-Prince.

The UN said that almost half of the girls and young women, living in conflict-zone slums, like Cite Soleil and Martissant, had been raped.

But Amnesty says that not enough has been done to stamp out widespread rape which is on the rise again.

Rape was only made a criminal offence in Haiti in 2005. Before then judges would negotiate a sum of money to be paid to the victim's family.

But despite the new law, the prosecution rate for rape remains extremely low.

One of the chief tasks of Minustah, the UN peacekeeping and stabilisation mission sent to Haiti four years ago, is to help the Haitian government to reform the country's weak justice and penal system.

Hedi Annabi, head of the United Nations mission in Haiti, says that about 90% of the people in prisons have not been sentenced.

"It's important to get those who are accused of serious crimes before a court and get them sentenced so the message starts spreading that immunity is no longer assured," he says.

"But success is never immediate when you work on these difficult problems."

Mary Jane is angry that there is no justice in Haiti.
"I shouldn't have been sent to jail because I was a victim several times," she says.

"The gang burnt down my house, they beat me and they raped me."

Political weapon
Myriam Merlet, who heads the government's Ministry of Women, blames the high rate of rape in Haiti's slums on the political turmoil that has stained the country since the Duvalier family dictatorship was ousted in the mid-1980s.

"Rape has been used as a political weapon in this country since 1986. The soldiers in the army used rape to frighten people. The Chimeres (mainly pro-Aristide gangs) used rape to control the population," she says.

"Now the street gangs in the slums use rape as a powerful weapon of war."

She also says that there is a "state absence" in the slums and the gangs have "full power to terrorise the population as they wish".

But until drastic action is taken, Mary Jane - like so many other girls in Haiti - will have to continue to live in daily fear of being raped.

"I don't feel that I am living now because if someone is not free, that person will never feel good," she says.

"I want to live with my mother but the gang could find me and hurt me.

"When I go out I have to keep watching. I have to keep watching all the time."

Mary Jane's name has been changed to protect her identity
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/americas/7750568.stm

Published: 2008/11/27 19:34:34 GMT

© BBC MMVIII
Revenir en haut Aller en bas
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyLun 1 Déc 2008 - 20:50

Don't turn your back on girls - Sexual violence in Haiti
27 November 2008

Sexual violence against girls in Haiti is widespread and pervasive and, although already at shocking levels, is said to be on the increase. While information on the true levels remains scarce, there is much evidence of sexual violence both in the family and within the wider community, particularly by armed gangs.

Public security and the legacy of sexual violence
Against a backdrop of kidnappings, criminal violence and gang warfare, violence against women and girls in the community has soared. One trend is the prevalence of rapes involving groups of armed men.

For the three years that followed the military coup in 1991 when President Jean-Bertrand Aristide was ousted, rape was used as a political weapon to instil fear and punish those who were believed to have supported the democratic government. During this time, there were widespread reports of armed men raping women.

Since the fall of the military regime, this has become a common practice among criminal gangs. In run up to Haiti’s annual carnival in February last year, 50 cases of rape were reported in just three days in the capital against women and girls in the capital Port-au-Prince.

Violence in the family is also prevalent and often hidden. Children often lack the resources and support they need to report violence in which family members participate or collude. The result of the failure to acknowledge and address this problem is a social climate in which violence in the family is seen as normal and inevitable.

Poverty in Haiti is extreme and plays a major role in putting girls at greater risk of sexual violence. Girls are bribed to remain silent by perpetrators, who are able to give them money to pay their schools or accommodation fees. Others who go in search of a public place with lighting by which to do their homework because their home has no electricity are attacked by groups of men.

Girls who become pregnant as a result of sexual violence find themselves at risk due to the lack of adequate healthcare. Only one in every four births in Haiti is assisted by qualified health personnel and large numbers of women and girls are dying as a result of pregnancy related complications.

The consequences of sexual violence on girls are profound and lasting. In addition to immediate physical injuries, survivors may have to face unwanted pregnancy; sexually transmitted diseases; and mental health problems such as post-traumatic stress disorder, anxiety and depression.

These consequences can have particularly series long term effects on girls, who are at higher risk of dying during childbirth or pregnancy and may also find their education disrupted, or find themselves excluded from school due to pregnancy.

One girl who raped when she was eight years old said: “I was going to school, but I left after I came here [to a shelter] because my father raped me. I was in the first year. I loved copying the lessons, writing. When I grow up I would like to be a doctor.”

Barriers to justice
Girls are often unwilling to report cases of rape, largely due to shame, fear, and social attitudes that tolerate male violence. Another major disincentive to reporting is the lack of confidence that girls will experience a positive and supportive response from law enforcement officials.

In some rural areas, the sole representative of the justice system is the justice of the peace. It is not uncommon for the justice of the peace to encourage girls who have faced violence accept an "amicable settlement" with the family of the perpetrator.

The justice system in Haiti is weak and ineffectual. The Police unit in charge of protecting minors is woefully under-staffed. In March 2008, the unit had 12 officers to cover the entire country and not a single vehicle. It is not surprising that so many of those who attack girls are never brought to justice, and so many girls feel there is no purpose in reporting crimes of sexual violence.

The authorities in Haiti have taken steps in recent years to address the problem of violence against women and girls. The Ministry of Women’s Affairs was established in 1994 and has been involved in important initiatives to address the problem.

In 1995, a National Plan of Action to Combat Violence Against Women was adopted. If implemented, this could bring about significant improvements in prevention and punishment.

The Haitian authorities face major challenges posed by the ongoing public security crisis, a succession of humanitarian disasters, and high levels of poverty and marginalization. These important concerns cannot be allowed to drown out the needs of Haitian girls.

Amnesty International is calling on the Haitian authorities to take immediate action to safeguard the rights of girls:
Collect comprehensive data on the nature and extent of violence against women and girls. The lack of data currently stands in the way of devising effective solutions;

Investigate and prosecute all complaints of sexual violence;
Ensure that police provide a safe environment for girls to report sexual violence, and ensure that all complaints are promptly and effectively investigated.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin
Loisirs : Lecture et Internet

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Stock market

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyLun 1 Déc 2008 - 21:42

This problem in so prevalent in our country that sometimes I wonder why more haitians are not prosecuted for this crime in the United states.

Again this is one of the reasons that sexual education in our schools is so important.We will never prevent the violences against women in our society as long as we refuse to educate our children properly,particularly our sons.I know how we condemn our girls who are victimized by vile man.haitians think rape is not a crime until it is members of their family who are the victims;then they want to kill the criminals.

There should be more women in the police force to investigate these crimes.The judges should apply the laws forcefully to punish the criminals.Until such puinishments are applied we will always have some men who consider raping a woman is their right.I know some women are too relaxed in certain circumstances ;they have to be firm when they say no.A woman spends a night with a man drinking ; at 3:00 A.M they go to a hotel or to the man's house to make love,is it very difficult to determine if a rape takes place in this condition;I am thinking about Mike Tyson case.Although it doesn't matter where and when a woman says no,but the women should understand when a man reaches his erection it is very difficult for a young man to control himself.it is better for the women to avoid these occasions.

When a group of criminals rape a woman then no matter what the circumstances they should pay for their crimes.I remember the young men of the lacrosse team who were accused by a belly dancers.If the crime took place the young men should have been punished .but the evidence showed that no rape took place.Then it is clear that a woman should be careful in certain circumstances to avoid being victimized.

It is the duty of the police to protect all citizens,but our schools also have a responsiblity to educate our young men properly in order for them to have more respect for women..
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMar 2 Déc 2008 - 13:00

Sa pi mal ato?

Menm kreyol ayisyen pa konn pale?

Eske se Ayisyen an jeneral kap fè kadejak oubien se yon ti pwèlièm nan mitan yo kap fè sa?

Pou kisa nounm sa oblije akise tout Ayisyen?

Kote pwofesè Mr Malice?

Si sete yon ti fot otograf oubien yon fi ki tap ekri ou tap wè li. Oubien tou gwo lojik sa yo tro fo pou ou, se pa posib.
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMar 2 Déc 2008 - 13:47

Le yon nèg di "nèg nwè ti zorey anraje" sa pa vle di tout nèg nwè gen ti zorey ni yo tout anraje.

Si w li rapô yo, kadejak se yon gwo pwoblèm li ye an Ayiti depi kèk tan.
Nou pa kapab minimize pwoblèm saa pou di se yon ti pwèlyem ayisyen ki fè sa.
Se pou nou denonse kadejak pou bagay sayo sispann.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMar 2 Déc 2008 - 15:11

la sonje ke yo akise 2 presidan ayisyen ki te fè kadejak sou fanm.di ke se yon ti gwoup ki ap fè l se pase a kote pwoblem lan.fok nou genyen kouraj pou nou gade pwoblem yo jan yo ye konsa na korije yo.
Invité
Invité

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMar 2 Déc 2008 - 15:57

Je ne voulais pas intervenir dans ce sujet mais je vais seulement dire une chose.

Les Blancs sont différents de nous et nous n'avons pas la meme définition du vocable " Cas De Jacques".

Imaginez le cas de Kobe Brian pour comprendre mon point de vue.

Yon fanm antre nan chamb otel ou, dezabiye li, souse grenn ou epi apre tout bagay fini fèt, lap pale de kadejak. Se yon non sans pou yon Ayisyen. Pou nou, depi fi a te asepte mete pie li nan lakou a, li te gentan asepte fè bagay.

De ce fait, nous devrons faire attention en lisant leurs reportages car nous n'avons pas la meme culture qu'eux.
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMar 2 Déc 2008 - 16:59

Gen yon pawôl an Ayiti kote granmoun, granmoun wi!, di w:
Mwen lage tikok mwen lan lakou a, se ti poulèt ki pou veye zo yo.
Sa vle di tikôk la pa bezwen kontwole kôk li, depi l bande li pa ka rezonnen.

Ebyen, se sa ki pou chanje lan mantalite nou.
Tipoulèt la gen dwa di non e se pou dwa saa respekte.

Memsi li ta finn dezabiye lan kaban, anvan zak la pase li gen dwa chanje lide l.
Menmsi nèg la desi e fristre li pa gen dwa fôse fanm nan.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMar 2 Déc 2008 - 17:09

Sassaye

sa w di ya se sa fok nou fè edikatyon ti gason yo ,men tou nan ekzanp mwen bay de mike tyson e sa Colo mete Koby bryant ak tout ekip la cosse la eske nou ka kondane mesye sa yo?Fok nou edike ti fi yo tou pou yo konprann genyen sitiyatyon pou yo evite.mwen manke viktim de yon bagay konsa.

Se pa tou tan genyen rape vre.Mwen pap pale de gang rape an ayiti yo kote kriminel ap fè ka de jak e touye fanm.
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMar 2 Déc 2008 - 17:27

Si fanm nan di non, se pou rete la. Si nèg la fôse fanm nan se kadejak.

Kobe te gen benefis di dout paske yo te sispèk fanm nan te mete yon manèv pou fè yon kob sou Kobe.

Men Mike Tyson pa t gen ekskiz, li aji an zanimo, se konsa li ye. Fanm nan te gen chans li pat manje zôrey li tou.

Edikasyon toujou ede, men kadechak vin tounen yon zam politik ak pouvwa. Lontan pat gen bagay konsa lan peyi a.
Ayisyen pa kapab vin pi sôt, se evolye pou yo ta evolye.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMar 2 Déc 2008 - 21:02

men fok ou sonje istwa jounalis la ke yo te fè ka de jak sou li tou o komansman rey Duvalier ya.mwen kwè li rele Hakim.se pa ke mwen vle padone moun ki fè kadejak yo Ou kondane mike tyson paske li se youn moun ki vyolan men eske w te la nan chanb lan pou konnen sa ki te pase vre. eske fanm lan te rele o sekou?se blag li te konprann mike Tyson te pral ba li a lè saa nan chanb li?mwen byen kwè fanm sa tou se youn gold digger ki te konen ke sil di ke Mike tyson vyole li li ap fè youn gwo lajan.

Ankor map dil youn gwoup delenkan ki vyole youn fanm yo dwe pini yo.men fok nou komanse pa fè edikatyion ni mesye yo ni medam yo.
negrita1
Star
Star
negrita1

Féminin
Opinion politique : Gestion
Loisirs : Sorties ludiques et culturelles, cinéma, sport...

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMer 3 Déc 2008 - 9:40

Kesyon de viol sa yo kap fêt sou fanm an Ayiti
an pa daté de jodi a.
Rézon ki fê ke nou tandé plis palé de yo kounié
an se paské médam yo pa pê palé ankô.

Dan tan lontan sété yon gwo wonté ni pou fi an
e ni pou fanmi li tou loské yon gason violé li.
E sa nan kelke swa kondisyon an, kil li té an tôr
ou non fi sa pat gain savon ki pou lavé li devan
pêsonn nan la sosyeté.

Depi kêk tan mwen rémaké ke lespri anpil fanm
e sutou manman ki gain pitit fi, louvri tout bon
vrê an Ayiti.
Dépi yon gason pozé min li yon fason li pat sipozé
pozé li sou yon fi pa gain ni griyen dan ni sitirans
ankô e sé devan la police nêg sa yo retrouvé yo an
dé tan twa mouveman.

Fôk nou pa étoné nou loske nou tandé jan de krim
sa yo ap fêt an Ayiti paske se mentalité sosyeté
Ayisien an minm ki pêmêt ke majorité violè Ayisien
yo pansé ke li tout a fê normal pou
yo mété min sou yon fanm e pui entré an relasyon
avêk li san ke li pa dakôr.
Si nou pat konn pini zak sa yo ak anpil sévérité li
lojik pou bann gason lespri deranjé sa yo pansé
ke yo nan bon dwa yo lê yap komêt krim sa yo.

Ediké sé youn min puni moun sa yo ak bon jan
pêne prizon fêmsé pi bêl ekzanp ke nou kapab
bay nan sosyété nou an pou dekourajé
tout sa ki ta gain anvi pasé à laksyon e
ankourajé tout médam yo denonsé san okin
presyon sou têt yo mésyé sa yo ki derefizé
respekté intégrité ke tout fanm dwé gainyen sou
tê sa.
http://fr.youtube.com/watch?v=SZDHPDUNc5s&feature=channel
Joel
Super Star
Super Star

Masculin
Loisirs : Histoire

Feuille de personnage
Jeu de rôle: Le patriote

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMer 3 Déc 2008 - 9:57

Sa Negrita di an ,se vre wi.Lontan ,mesye yo te gen dwa vyole fanm ke yo vle e anyen pa p rive yo ,paske fanmi fanm lan ou timoun lan pa p rapòte sa.

Epitou ,bagay yo rele "statutory rape" isit Ozetazuni an se te bagay kouran.Se pa de youn ou de moun "respektab" ki t ap kouche timoun 13,14 zan
Nickie
Star plus
Star plus
Nickie

Féminin
Loisirs : La lecture, la musique tendre, le net, le cinema, la plage, les voyages

Feuille de personnage
Jeu de rôle: La rose

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMer 3 Déc 2008 - 10:04

Nou konn sam pansé? kozé kadejak la menm jan ak kidnaping nan. Si yo té trasé ou egzanp sou tèt nèg kap fè kadejak sou fanm, nou tap wè sil pa tap sispann. Dayè, menm lè ou nèg fôsé pwôp madanm li fè lanmou ak li, sé ou kidnaping, paské sé ou ak ki dwé pozé volontèman. fôk gen anvi ak dézi pou l ka bon.

Antouka, msweté ou jou ni kidnaping ni kadejak va sispann sou tè péyi dayiti, men toutan responsab jistis nan peyi a pa pran mizi drastik, bagay sa yo fèk kômansé, malérezman
negrita1
Star
Star
negrita1

Féminin

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyMer 3 Déc 2008 - 10:45

Joel a écrit:
Epitou ,bagay yo rele "statutory rape" isit Ozetazuni an se te bagay kouran.Se pa de youn ou de moun "respektab" ki t ap kouche timoun 13,14 zan

Joel,

Li inpotan tou jan ke ou di an pou nou pwinté dwêt tou
sou ka "pedophilie" yo plu précizéman kap fêt nan peyi
étrangé yo jan ou di a nan etazuni e minm la France.

Fwa dênié an mwen té manké dedoublé sou yon blan
ki tap di mwen ke li pa konprann kouman mwen fê pou
mwen pa janm gain pwoblêm lê ke mwen alé an Ayiti
en fêt li té vlé di mwen kouman ki fê mwen pa konn
rankontré ak tout violè fanm sa yo, yo di ki gainyen
an Ayiti.

Li fêm konprann ke si li ta gain yon madanm ou yon
pitit fi, Ayiti ta dènié koté pou'l ta kité yo al pasé
vacance.
Mwen minm sé deu bagay ki toujou gaté san mwen
se tandé yon mové mo ki deplasé, e tandé yon
moun ap palé peyi mwen ak pêp Ayisien an mal.

Alô pendan map griyen dan mwen avêk misyé, mwen
tou pwofité voyé nan kôlêt li san ke li pat atann li a
sa, ke si li pansé gason Ayisien chanpion nan violé
fanm sé pa devan pédophile Français yo, e ke koté
mwen pap pê lagé yon pitit fi mwen pou kont li ak
yon gason Ayisien sé yon bagay ki inpensab ak yon
gason français dè lor ke menm pi gwo manb ki

gainyen nan legliz yo ap pratiké genre de acte
contre nature sa yo.

Misyé pran yon bon tan refleksyon, e pi pandan
ke mwen rété ak yon bon sourire e pi map
tann reponse li,
li di mwen "negrita ou gainyen rezon wi nou
pa vo plis ke Ayisien sa yo non en fin de
compte."

Alô fô nou pa bliyé ke menm nan pi gwo peyi
sa yo genre de pwoblême sa yo té mété anpil
tan anvan pou yo té rési pété.
Gain anpil vié zak ak atrocité pwôp papa té konn
ap komêt sou pwôp pitit fi yo ou byen pitit gason
yo.

Nou pa bon sé vré min fôk nou kontinyé denonsé
avêk fôs e kourage tout crime sa yo kap pêrpétré
kont sa ki pi faib yo kil sété an Ayiti kil sété nan
peyi étrangé.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyJeu 4 Déc 2008 - 6:44

Mwen tap gade video 2 vagabon sa yo ke yo arete kite kidnape madanm lan e ki vyole li.sa ki atire atantyonm nan deklaratyon yo fè yo sè ke yo pa genyen oken pitye pou fanm lan komsi se youn bagay normal ke yo vyole fanm lan.yon sel regrè yo genyen ke yo pral nan prison paske se premye fwa yo fè sa. genyen youn nan yo ki tankou yon zonbi li di wi li te vyole fanm lan.komsi sa se pa anyen.

moun sa yo se pa moun yo refoule an ayiti non. se pwodwi lokal ;pwodwi mepri ak iyorans ke yon ti gwoup moun kenbe nan peyi ya.Wi yo merite pann men se pa yo selman ki merite pann non.moun ki mete yo nan kondityon saa osi mechan e danjere.Men sa ki pi red la se sè, kousinn, manman ,grann frè ak sè yo ke yap masakre konsa.Se pou mntre w nan ki pwen jenn moun sa yo san fomatyon.O mwen menm si yon moun dwe kondane mande poiu yo pann ti mesye ki fè masak an Inde yo paske yo te pwomet yo ke yap peye fanmi yo 1200 dola si yo mouri nan atak la men o mwen yo konnen ki moun ki mete yo nan kondityon kote yap viv pi mal pase bet sovaj.Ti vagabon sayo an ayiti pi mal pase bet sovaj.si o mwen yo te genyen kouraj pou yo lite pou moun ki vle chanje la vi yo yon moun ta konprann yo.

an pasan mwen te kwè grameryen yo di pa genyen aksan sikonfleks an kreyol ni aksan tegi(lol)mwen pa komedyen ,mwen renmen ranse ;pa fache.mwen konnen pou ki rezon mwen te fè remak nan lot pos la.se poum te montre enbesilite serten swa disan gid ayisyen.ou wè ki jan mwen ekri pa fache a lez san oken fot si se an franse fok mwen tap sonje reg ki di "le particpie passé employé sans auxiliaire s'accorde comme un adjectif en genre et en nombre avec le nom auquel il se rapporte;s'il est employe avec l'auxiliare etre il s'accorde avec le sujet ;avec l'auxiliaire avoir il s'accorde avec le complement d'objet direct si ce complement est placé avant..fok mwen ta blije ekri "ne soyez pas fachée" (lol)Pa okipe m pafwa mwen konsa mwen takinè jis mwen jwen yon malfrendeng ki pou mete m nan wol mwen.ah ah ah ah kote li mwen pa wè l vinn sou sit la sè jou si.eske se li ki ekri ak yon lot sedo.?(lol)

Dernière édition par Rodlam Sans Malice le Jeu 4 Déc 2008 - 9:27, édité 1 fois
negrita1
Star
Star
negrita1

Féminin

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyJeu 4 Déc 2008 - 8:19

Malice,

A pa ou retounen ak minm kozé sa yo ankô.
Ou konnen se pa takinen non yo rélé sa.
Mwen te di ou suspann ak kozé san fondeman
sa yo min ou gain lê vlé tounen yon pwin pou mwen
sou forum sa. Shocked

Fwa sa pa kité mwen viré bonêt mwen tout bon
vrê paské li pap bon non mon frère No

Alô si ou pa soufri maladi "alzheimer"
aprann tandé yon fwa pou tout lê ke
yo di ou "fin de yon diskisyon".

A mwens ke ou renmen sa min pa bliyé
gainyen anpil moun ki pa janm tounen lang
yo 7 fwa nan bouche yo avan pou yo jwen
yon bon réponse pou yo bay.
ki vlé di "saw pran sé paw" lê wap
"ting ting" moun sa yo.
"Fin de la discussion"

PS: mes excuses à Sasayé pour ce hors sujet dans sa discussion.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyJeu 4 Déc 2008 - 9:46

Bon poukisa w fache,mwen aprann yon bagay de w mwen aprann ke genyen yon diferans ant yon et youn.yon se sa nou rele an franse un ou une ki se atik indefini et youn se adj numeral kardinal ki mesire kantite :exemple youn nan mesye ki fè kadejak sou fanm lan.si se pa konsa ou wè li ke w korije mwen.Se wou ki te korije mwen paske mwen pat mete aksan sikonfleks sou mo Etre se pa konnen mwen pa konnen pa genyen li non mwen mwen bliye ki jan pou mwen mete aksan sikonfleks lan ak klavye ke mwen genyen an.se menm jan tou mwen pa ka mete trema sou i.

Bon an nou tounnen nan sijè ka de jak la. mwen wè ke w repwoche krim ki fet an ayiti tankou kadejak e kidnaping sou mesye ke yo refoule yo; wi se vre genyen anpil nan yo ki fè krim sa yo men fok ou rann gouvenman responsab tou paske si youn ayisyen rive swa kanada ou byen o Zeta Zuni epi se nan vagabondaj li wè poul viv e byen depi neg sa yo te debake an ayiti se pou yo te sou siveyans pou nenpot ak100 yo mete siro pou yo.sa nap viv jodya se pa jodya li komanse se neglijans depi lontan yo ke nap peye jodya.ou genyen yon jenesss san espwa. san moral san avni.Mwen ak w ki genyen chans nap viv yon lot kote nou ka kritike a lez men tou fok nou travay pou sa chanje tout bon.sonje byen tout bet jennen mode.fok zafè yon ti gwoup ap manje vant deboutonnen epi majorite pep la anba yon grangou kloroks feros fok li chanje.Sans rancune aucune ma chere. Bonne journée.soyons amis et luttons pour une séparation équitable des richesses de notre pays.Nous luttons pour la meme cause :un monde plus charitable et plus compatissant.

Dernière édition par Rodlam Sans Malice le Jeu 4 Déc 2008 - 13:58, édité 1 fois
negrita1
Star
Star
negrita1

Féminin

Feuille de personnage
Jeu de rôle:

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyJeu 4 Déc 2008 - 12:41

Malice,

Mwen pa fin mété tout crime ki ap fêt an
Ayiti yo sou do dépoté yo non.
Mwen di ke sé peyi ki levé yo e fê edikasyon
individi sa yo ki pou asumé responsabilité yo.

Pou ki sa lê yon Ayisien ap byen mennen nan
New york ou byen nan Montreal e ke li jwenn
mwayen gras a konpétance li e ak anpil gwo
diplome li posede pou li travay e fê bon zêv
nan intérê sosyété ki gainyen nan peyi sa yo,
yo pa mandé pou yo retounen moun
sa yo al travay an Ayiti pou yo fê peyi
a avancé?
Pou ki sa sé denyé rejê ki rété nan
sosyété pa yo an yo vlé vin inséré nan
sosyété pa nou an.

Nou pa minm gain asé prizon pou nou
mété delinkan Ayisien pa nou yo
eske li normal pou nap ranmasé
tout serial killer sa yo koté ke nou
pa minm gain yo bon sistème ki ka
pémêt nou swiv moun sa yo lê yo rivé
nan peyi a.

Eské se pa plis pwoblêm moun sa yo
ap chêché ban nou ak kestyon de
dépoté sa yo yap simayé sou peyi
dayiti a?
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyJeu 4 Déc 2008 - 13:08

Sa pou nou wè tou.
Pwogram depòtasyon an se yon pwogram ki diskriminen kont seten peyi sèlman.

Se yon gwo pwoblèm pou peyi Karayib yo: Ayiti, Jamayik, Trinidad.
Yo depòte Endyen, Iranyen, Nijeryen.

Men si pou yo ta depòte eleman kriminèl Italyen, yo ta repeple la Sisyl.
Si yo ta depote kriminèl Ilandè yo ta destabilize Ilann.
Kounyea gen mafya Rys an Amerik di nò.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyJeu 4 Déc 2008 - 13:52

Mwen pa di pa genyen diskriminatyon nan kestyon deportatyon an,men nou konnen ke mond sa pa san diskriminatyon.se nou ki pou anpeche san zaveu sa yo nwi moun nan peyi ya.preske tout lot peyi nan karayib genyen penn de mor poukisa ke Palman ayisyen pa amande konstitutyon pou retabli penn kapital la an ayiti?Nou pi sivilise pase kiben yo?mesye dam se tolerans san zave sa yo jwen an ayiti.Mwen te konn grangou an ayiti mwen pat janm panse kidnape moun poukisa paske mwen te fè respè tet mwen.genyen yon ti nonm ki te komanse fè bagay sa a sou Duvalier yo te pral fisye l gwo dimanch maten sou chan de mars la ;se paske li te genyen gwo parenn ki mande gras pou li.ki jan fè se koulyè ya genyen tout krim sa yo?

se sak fè mwen di o mwen sou Duvalier moun te genyen la pè menm si se yon pè simityè.Bann iresponsab sa yo pa fè anyen ki bon. fok yon moun rekonet sa.si yo pa responsab totalman de grangou koloroks kanta pou krim yo se yo ki responsab li.Si Mario Andresol pa ka fè job la ke yo ranplase li.Mwen ka se yon ti presomptye men mwen kwè si te genyen yon volonte vre pou kwape kriminel nan peyi ya mwen pa ba w yon ane peyi saa tap dous tankou siro.se pou yo aplike lwa baseball la ak kriminel yo:Three strikes you're out ;vol direk ti tanyen.
Sasaye
Super Star
Super Star
Sasaye

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyJeu 4 Déc 2008 - 14:45

Bon, pènn de mò aplike rijidman Ozetazini.
Lan Tekzas peyi Bouch, yo se chanpyon lan ekzekite moun.
3 strayk la aplike tou.

Men statistik montre ke malgre tout bagay sayo, aktivite kriminèl pa diminye lan peyi saa.

Si sa pa mache lan yon gwo peyi ki gen bon system polis ak tribinal ki fonksyone, kijan sa pral mache an Ayiti laa?

Ou mèt tou bay politisyen ak patwon yo yon zam pou eliminen moun yo vle.
Rodlam Sans Malice
Super Star
Super Star
Rodlam Sans Malice

Masculin

Feuille de personnage

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. EmptyJeu 4 Déc 2008 - 14:59

Mon chè chak pen genyen fromaj yo.Penn de mor pa aplike kom sa dwe fet o Zeta zuni :yon kriminel kondane amor ou tande li pase 40 lane nan prison apre sa. se yon tolerans.kite depi yo te kondane pa youn jiry menm kote yo te mete sou plas piblik epi fisye yo tankou chinwa yo fè pou wè si krim lan pa ta bese.

epi mantalite ayisyen pa mantalite kriminel ameriken yo, nan peyi kote moun di pito yo led yo la penn de mor ap genyen plis enpak sou kriminel yo.
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.   Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak. Empty

Mezanmi se pou ayisyen sispann fè kadejak.
Page 1 sur 1